Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דייהטסו אפלאוז 93 אוט' - מנוע מתחמם


levy
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6091 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

אני נוסע עם הרכב ואני רואה ששעון טמפ' המים ברכב עולה ל- HIGH, תמיד השעון היה נימצא יציב באמצע הסקלה, עצרתי את הרכב ובדקתי את המים - אין מחסור במים, אני תמיד מקפיד למלא רק מים ירוקים של פריסטון ועוקב לפחות פעם בשבוע אחר כמויות הנוזלים.

 

המאוורר עובד בלי הפסקה - כניראה שהבעיה לא בשעון אלא באמת יש מים חמים יתר על המידה.

 

האם הבעיה בטרמוסטט - אם כן היכן הוא ממוקם על מנת שאסיר אותו ואוודה שהוא מקור הבעיה ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

יש סבירות רבה לכך שהטרמוסטט נתפס במצב סגור, אבל זה יכול להיות גם בגלל רדיאטור סתום או משאבת מים.

 

אסור ככה לנסוע, תביא את הרכב שלך למוסך על גרר.

 

אני מנח שאם תגיד מאיזה איזור אתה, חברים יוכלו להמליץ על מוסך.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוצאתי את הטרמוסטט החוצה ועדיין המנוע מתחמם ומגיע ל- HIGH.

 

כאשר אני נוגע בחלקו העליון של הרדיאטור הוא חם מאוד, וכאשר אני נוגע בחלקו התחתון הוא קר לחלוטין .

 

האם זה יכול להיות שהמשאבת מים לא דוחפת את המים ?? אם כן - איך ניתן לברר את זה ??

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה או משאבת מים או רדיאטור סתום, אני יותר חושד ברדיאטור, כי אתה אומר חלק תחתון קר לחלוטין.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה או משאבת מים או רדיאטור סתום, אני יותר חושד ברדיאטור, כי אתה אומר חלק תחתון קר לחלוטין.

 

איך אני יכול לדעת שהרדיאטור סתום ?? כאשר אני מסתכל לתוך הרדיאטור מהפקק אני לא רואה משקעים והמים ירוקים ולא מלוכלכים.

 

כמו כן המאוורר במצב של טמפרטורה גבוהה עובד בלי הפסקה.

 

האם יכול להיות שיש אויר במערכת המים ??

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתונים נוספים שאספתי - אם המנוע עובד לא במצב נסיעה - הטמפרטורה תיקנית, המאווררים ניכנסים לעבודה מדי פעם, בדקתי זאת לאורך כשעה.(באפלאוז יש 2 מאווררים על הרדיאטור וכל אחד מחובר על יוניט חום משלו.

 

כאשר מתחילים לנסוע לאחר 5 דקות הטמפרטורה עולה ל - HIGH , אם עוצרים את האוטו ומחכים כרבע שעה הטמפרטורה תיקנית, יש לציין לאורך כל הנסיעה כאשר הטמפרטורה עולה המאווררים עובדים - למרות שהרכב מקבל רוח במהירות 100 קמ"ש.

 

יש לציין שהוצאתי את הטרמוסטט החוצה הכל המצבים הנ"ל.

 

לגבי החום ברדיאטור - אם המאוררים לא עובדים, המים של הצינור הניכנס לרדיאטור חם וגם הצינור שיוצא חם - כניראה שהמשאבה עובדת, שהמאווררים עובדים מרגישים את הירידה הדרמטית של צלעות הרדיאטור.

 

האם משהו מסוגל להסביר מה קורת פה ?? משהו יודע איפה היחידה של שעון קריאת הטמפרטורה ??

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי,גרור את הרכב למוסך בלי התחכמויות.

תקווה שהתחממות היתר שחווה במנוע הזה לא תעלה לך ביוקר.

הבעיה באפלאוז /שרייד ידועה-כאשר מנוע מתחמם ולא מטפלים ישר הנזק גדול לבריאות ולכיס.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

בדוק מספר דברים ועדכן.

כאשר מניעים את המנוע,יש חימום בתא הנוסעים?

האם ישנם בועות בפתח מילוי נוזל הקירור בראדיאטור כאשר המנוע מונע?

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאשר אני נוגע בחלקו העליון של הרדיאטור הוא חם מאוד, וכאשר אני נוגע בחלקו התחתון הוא קר לחלוטין .

 

מה שאתה מתאר נשמע בסבירות גבוהה מאד סתימה ברדיאטור. פרק את הצינורות שלו ובצע שטיפה בעזרת צינור גינה, עקוב אחר יציאת המים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוצאתי את הטרמוסטט החוצה ועדיין המנוע מתחמם ומגיע ל- HIGH.

 

כאשר אני נוגע בחלקו העליון של הרדיאטור הוא חם מאוד, וכאשר אני נוגע בחלקו התחתון הוא קר לחלוטין .

 

האם זה יכול להיות שהמשאבת מים לא דוחפת את המים ?? אם כן - איך ניתן לברר את זה ??

בעייתך קשורה לרדיאטור סתום חלקית בלבד.

הכלל אומר שמים חמים עולים למעלה, אצלך הרדיאטור קר למטה, לכן הדבר מעיד על רדיאטור סתום בחלקו התחתון וקירור הרכב בנסיעה אינו משפיע עליו.

חברי אביב עלה על כך מיד, והפנה את תשומת לבך לכך, זה קיים גם במערכת , שיש בה מי קירור ירוקים, גם אם אינך רואה סימני חלודה ואבנית במים, אינו מוכיח שהצנורות הדקים ברשת אינם סתומים, הפתרון של חברי אביב הוא חלקי בלבד, ניקוי בעזרים מקצועים, כמו חוטר לכוון כל צינור ברשת, יעיי יותר יסודי יותר ומקצועי יותר.

יש להחזיר את נתרמוסטט בחזרה, יעילותו אינה מוטלת בספק, וביטולו כפי שאתה רואה אינה מקילה על ההתחממות.

אנא חזור לעדכן.

בהצלחה

וחג שבועות שמח ורטווב.

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעייתך קשורה לרדיאטור סתום חלקית בלבד.

הכלל אומר שמים חמים עולים למעלה, אצלך הרדיאטור קר למטה, לכן הדבר מעיד על רדיאטור סתום בחלקו התחתון וקירור הרכב בנסיעה אינו משפיע עליו.

חברי אביב עלה על כך מיד, והפנה את תשומת לבך לכך, זה קיים גם במערכת , שיש בה מי קירור ירוקים, גם אם אינך רואה סימני חלודה ואבנית במים, אינו מוכיח שהצנורות הדקים ברשת אינם סתומים, הפתרון של חברי אביב הוא חלקי בלבד, ניקוי בעזרים מקצועים, כמו חוטר לכוון כל צינור ברשת, יעיי יותר יסודי יותר ומקצועי יותר.

יש להחזיר את נתרמוסטט בחזרה, יעילותו אינה מוטלת בספק, וביטולו כפי שאתה רואה אינה מקילה על ההתחממות.

אנא חזור לעדכן.

בהצלחה

וחג שבועות שמח ורטווב.

צביקה

 

צביקה - בהמשך תיארתי שהרדיאטור קר למטה וחם למעלה (בדוד) רק כאשר המאווררים עובדים, אם המאווררים מפסיקים לעבוד אז הרדיאטור חם למעלה ולמטה.

 

האם כדאי לבצע שטיפה למערכת אם חומר כלשהו ?? אם כן אם זה חומר ??

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עזוב חומרים, אין על ניקוי יסודי עם חוטר. חומרים לא בהכרח ינקו את כל צלעות הרדיאטור, ולא בהכרח בצורה טובה.

זה סתם יהיה פתרון לטווח בינוני, ניקוי יסודי לעומת זאת (ושימוש בנוזל קירור איכותי) יבטיח פעולה לאורך זמן.

(מנסיון, יש לי רדיאטור בן 12 שנה שעבר יותר מ300K ק"מ , ועוד כוחו במותניו).

עכשיו: מאזדה 6 2009 2.0L

היה:אאודי 80 אוטומטי 95, נפח 2 ליטר הזרקה מנוע ABT | העולם מתחלק ל- 10 סוגי אנשים: אלה שמבינים בינארי, ואלה שלא... :arrow:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדוק מספר דברים ועדכן.

כאשר מניעים את המנוע,יש חימום בתא הנוסעים?

האם ישנם בועות בפתח מילוי נוזל הקירור בראדיאטור כאשר המנוע מונע?

אורן

 

לא ראיתי בועות שמניעים את המנוע בפתח המילוי של הרדיאטור - ככל שהמנוע מתחמם יותר אז המים מתפשטים ועוברים למיכל העליון הקטן מפלסטיק, כאשר המים מתקררים לאחר מספר שעות הם חוזרים ממיכל הפלסטיק לרדיאטור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שכבר כתבו לך חברי פורום נכבדים שמבינים בדבר אני רק אוסיף:

נתק את הצינור התחתון המתחבר לרדיאטור כאשר המנוע קר כמובן.

פתח את פתח מילוי המיים ברדיאטור וסתכל האם המיים יורדים בצורה סדירה אם אין הפרעות.

שטוף את הרדיאטור בכמות נכבדה של מיים לפחות עם גריקנים דרך פתח המילוי כך שהרדיאטור יקבל שטיפה טובה.

החזר את הבנד התחתון הדק אותו מלא מים עד הסוף תריץ את המנוע עד טמפ' עבודה.

הפעל תנור חימום וודא כי יוצא אויר חם ממנו מלא מיים לפי הצורך עד הסוף (אני מבין שכרגע אין טרמוסטט).

ודדא כי הרדיאטור חם באותה מידה בכל שטחו.

עשה סיבוב ברכב לוודא כי הרכב לא מתחמם אם לא אז רוקן את המיים ומלא נוזל קירור איכותי כדוגמת מה שמילתה לפני כן.

חזור על פרוצדורת ריקון האויר כפי שתיארתי למעלה.

כמובן שאין גם לפסול אפשרות של משאבת מיים.

היה לי סיפור דומה כאשר הרכב התחמם רק במאמץ בסוף התברר כי המשאבה לא בדסדר.

 

בברכה.

Seat Leon ST 1.2 Tsi

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...