Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6555 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היום פתחתי את הצינור התחתון ברדיאטור ולקחתי צינור של כיבוי אש והכנסתי מים בלחץ דרך הפתח העליון של הרדיאטור לאורך מספר דקות, לאחר סגרתי את הצינור התחתון ועשיתי סיבוב עם הרכב במהירות גבוהה לראות אם בעית ההתחממות חוזרת, יש לציין שהמים שיצאו מהרדיאטור היו ירוקים ולא שום צבע אחר, כמו כן לא ראיתי שום גושים או כל דבר אחר אשר יכול לרמז על סתימה, גם הצינור התחתון ניראה שחור בחלקו הפנימי וללא שום משקעים, לאורך הנסיעה (כחצי שעה) המחוג של מד הטמפרטורה היה במרכז והטמפרטורה היתה תיקנית, שהורדתי את המהירות לכ- 50 קמ"ש המחוג עלה טיפה (כ- 2 מ"מ) אולם לא הגיעה ל- HIGH , יש לציין שבדיוק אותו מסלול נסיעה עשיתי לפני הניקוי ולאחר מס' דקות במהירות גבוהה מחוג הטמפרטורה הגיעה ל- HIGH.

 

מה שמטריד אותי שהמאווררים הנסיעה האיטית עובדים ללא הפסקה לא זכור לי בעבר שהמאוורררים עבדו כל כך הרבה זמן.

 

בשני הבדיקות אני ללא הטרמוסטט הטבול.

 

מכיוון שרכב זה עושה ברובו נסיעות עירוניות, אני שוקל לא לחבר את הטרמוסטט בקיץ אלא רק בחורף.

 

אמשיך לעקוב ולבדוק ולעדכן.

 

האם משה מכיר מד חום המצפצף מעל טמפרטורה גבוהה, אני חושש שהבעיה תחזור ולא אשים לב ואהרוס את המנוע ??

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לפי דעתי חסר נוזל קירור. מה, באפלאוז מיכל עודפים צריך להיות ריק כאשר מנוע קר? :shock:

 

עזוב את הניסויים עם מנוע, קח את הרכב למוסך, לפני ששרפת את המנוע ונזק נהיה מאוד רציני.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
האם משה מכיר מד חום המצפצף מעל טמפרטורה גבוהה, אני חושש שהבעיה תחזור ולא אשים לב ואהרוס את המנוע ??

 

אני בניתי בזמנו בעלות של כ20 ש"ח מכשיר כזה שמתחבר ליוניט החום הקיים ומצפצף לפי טמפרטורה שכיוונתי מראש. אם אתה בעניין של בניית אלקטרוניקה, אני מעריך שמרק10 ישמח לעזור לך עם סכימה למכשיר כזה.

 

אם אתה לא בעניין של בנייה, בפורום לנד-רובר בג'יפולוג, יש כמה וכמה גולשים שקנו מכשיר ייעודי בעלות של 200-300 ש"ח שמתריע להם עם טמפ' גבוהות במנוע. אני מניח שתוכל להיעזר בהם בנושא הזה.

פורסם

היום בבוקר מילאתי מים שהיו קצת חסרים ונסעתי עם הרכב במהירות גבוהה, לאחר כ-20 דקות חום המים שוב טיפס ל-HIGH והמאווררים עובדים ללא הפסקה, לא חסרים מים וכאשר נוגעים בצינור העליון מרגישים את זרימת המים - כניראה שהמשאבה מסחררת את המים.

הלכתי לאיש רדיאטורים ואיך שסיפרתי לה על התופעה הוא אמר לי שחד משמעית זה רדיאטור סתום, הוא הציע לנקות את הרדיאטור עם חוטר בעלות של כ- 700 שקל ולא מוכן לתת אחריות על התיקון או להחליף את לרדיאטור חדש בעלות של כ- 1100 שקל.

 

איש הרדיאטורים טוען שאין שום סיכוי שזה משאבת מים תקולה או סתימות במעברים בראש המנוע.

 

הלכתי לחנות לחלפים לרכב וקניתי רדיאטור חדש מקופסא בעלות 550 שקל עם אחריות לחצי שנה, אחליף אותו ואעדכן אותכם.

פורסם
היום בבוקר מילאתי מים שהיו קצת חסרים ונסעתי עם הרכב במהירות גבוהה, לאחר כ-20 דקות חום המים שוב טיפס ל-HIGH והמאווררים עובדים ללא הפסקה, לא חסרים מים וכאשר נוגעים בצינור העליון מרגישים את זרימת המים - כניראה שהמשאבה מסחררת את המים.

הלכתי לאיש רדיאטורים ואיך שסיפרתי לה על התופעה הוא אמר לי שחד משמעית זה רדיאטור סתום, הוא הציע לנקות את הרדיאטור עם חוטר בעלות של כ- 700 שקל ולא מוכן לתת אחריות על התיקון או להחליף את לרדיאטור חדש בעלות של כ- 1100 שקל.[ שרלטננות לשמה,חוסר מקצועיות, גנבה לאור היום !].

איש הרדיאטורים טוען שאין שום סיכוי שזה משאבת מים תקולה או סתימות במעברים בראש המנוע.

 

הלכתי לחנות לחלפים לרכב וקניתי רדיאטור חדש מקופסא בעלות 550 שקל עם אחריות לחצי שנה, אחליף אותו ואעדכן אותכם.

לאחר שקראתי בדקדקנות,את השרשור הארוך, לאחר תגובתך האחרונה לוי, הגעתי למסקנה, שכאן עשית את הצעד , החכם ביותר, והצרכני ביותר, ניגשת למכון רדיאטורים, שבעיות התחממות לרכב, ולדיאטסו בפרט, חייבים להיות נהירים לו, ומה שהוא רצה, זה להשחיל לך נקוי רדיאטור, במחיר גבוה יותר משל קניית רדיאטור חדש!!

ועוד ללא אחריות?!

וכשהניסיון לא הצליח, הוא ניסה למכור לך, רדיאטור חדש, במחיר של שניים?!

 

עשית צעד צרכני נבון ונכון, אנא חזור לדווח ולעדכן על התוצאות.

המלצתי החמה: אל תוותר על התרמוסטט, בכל מקרה, גם בקיץ, חשיבתו גדולה לאין ערוך, והשפעתו על קיצור זמן פעולתו של הצוק האוטומטי, יש לה השלכות לגבי תצרוכת הדלק, ולבלאי המנוע, לטווח ארוך, ברכב שיתקשה להגיע בהקדם לטמפרטורת עבודה.

טפל בסימפטום, ובסיבות להתחממות, ולא על ידי ביטול, רכיבים חיוניים, לתפקוד המנוע.

בהצלחה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

חזרתי לעדכן - היום התחלתי במלאכת החלפת הרדיאטור, לפני ההחלפה רציתי לראות את ספיקת משאבת המים - ניתקתי את הצינור העליון, צינור שמוביל מים מהמנוע לרדיאטור והנעתי את הרכב, יצאו מים בזרימה מאוד איטית, נתתי גז והעלתי את המנוע לסל"ד גבוה, לפעמים יצאו מים ולפעמים לא כאשר רוב הזמן לא יצאו מים !.

 

התחלתי את הפירוק בזהירות רבה פרקתי את כל הצינורות ואת המאוורר, 2 ברגים נוספים והרדיאטור בחוץ, הרכבתי את הרדיאטור החדש, מלאתי מים פריסטון נתתי לאוטו לעבוד ולהתחמם ומדי פעם הוספתי מים (האוויר יוצא), יש לציין שפתאום ראיתי שקיימת זרימה של מים מהמנוע לרדיאטור, דבר שלא ראיתי ברדיאטור הישן, כמו כן תופעה נוספת ברדיאטור הישן שלאחר מס' דקות שהרכב היה בסרק המים היו גולשים מפתח המילוי (סתימה ברדיאטור) וברדיאטור החדש אין גלישה ורואים את המים בתנועה כל הזמן לאחר מספר דקות סגרתי את הפקק ויצאתי לנסיעה מהירה, לאחר כשעה נסיעה בצהריים (היום יום שרבי) מחוג הטמפרטורה נימצא מילימטר אחד מתחת לחצי ויציב כמו בטון (כאילו הידבקו אותו באותה נקודה).

 

זמן פעולת המאווררים ירד משמעותית והם ניכנסים לפעולה לסירוגין לעומת המצב הקודם שהם היו עובדים ללא הפסקה.

 

ניראה שהבעיה ניפתרה, הסיפוק עצום - תודה לכל אילו שעזרו וייעצו בשירשור !!!

פורסם

טוב מאוד!

יפה שפתרת את הבעיה...

יש לי גם דיהטסו אפלאוז רק 97, ואני רוצה להוציא את הרדיאטור ולנקות אותו בעצמי.

כמה שאלות ברשותך:

- האם שאיבת אויר במקום מים ע"י משאבת המים יכול לגרום לה נזק (כמו הניסוי שעשית)?

- מה זה הכפתור בצבע לבן בצורת פרפר שיוצא מהרדיאטור לכיוון המנוע?

- ישנם 2 צינורות שלא הבנתי למה הם מיועדים - צינור ברזל מחובר לצד של הרדיאטור ומוביל למנוע..., וצינור שני מחובר לתחתית הרדיאטור ומוביל מתחת למנוע. מהם הצינורות? (איני מדבר על הצינורות העבים שמובילים מים למנוע וחזרה.)

תודה רבה

פורסם

לוי שלום רב !

ראשית אני שמח שבאת אל ספוקך, ושפתרת את הבעייה, בצורה מקצועית ונכונה.

המלצתי המשך בדרך הזאת והחזר את התרמוסטט/ או הרכב חדש, וביצעת עבודה מושלמת, וסזור לדווח.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם
טוב מאוד!

יפה שפתרת את הבעיה...

יש לי גם דיהטסו אפלאוז רק 97, ואני רוצה להוציא את הרדיאטור ולנקות אותו בעצמי.

כמה שאלות ברשותך:

- האם שאיבת אויר במקום מים ע"י משאבת המים יכול לגרום לה נזק (כמו הניסוי שעשית)?

- מה זה הכפתור בצבע לבן בצורת פרפר שיוצא מהרדיאטור לכיוון המנוע?

- ישנם 2 צינורות שלא הבנתי למה הם מיועדים - צינור ברזל מחובר לצד של הרדיאטור ומוביל למנוע..., וצינור שני מחובר לתחתית הרדיאטור ומוביל מתחת למנוע. מהם הצינורות? (איני מדבר על הצינורות העבים שמובילים מים למנוע וחזרה.)

תודה רבה

 

1. לגבי שאיבת אויר במקום מים למספר דקות לצורך בדיקה - אני חושב שזה לא גורם נזק.

2. הכפתור בצבע לבן בצורת פרפר - זהו בורג-פקק שאיתו ניתן לנקז את המים מהרדיאטור - אם תפרק אותו תראה שיוצא איתו מוט באורך של כ- 2 ס"מ המחובר אליו, תשים לב שאתה מחזיר אותו שגומית ה- ORING יושבת במקומה.

3. בתחתית הרדיאטור יש 4 צינורות: נתחיל מכיוון ימין לשמאל - צינור עבה: זהו הצינור יציאה ראשי מהרדיאטור לכיוון המנוע (בית הטרמוסטט), 2 צינורות דקים וזהובים: זה צינורות שבהם מובל השמן של הגיר האוטומטי ולא מים לרדיאטור על מנת לקרר את שמן הגיר, צינור בינוני בצד שמאל: זהו צינור המתחבר לבית המסנן שמן של המנוע - כניראה מטרתו לקרר את שמן המנוע.

 

לגבי הניקוי - לאחר שהכנסתי צינור כיבוי אש בלחץ מאוד גבוה וראיתי שזה לא עוזר (כניראה שזה טוב ללכלוך שדומה לבוץ) הבנתי שיש לי כניראה עסק עם אבנית ושום לחץ מים לא יעזור. כניראה שיש להעזר עם חומרים מפרקי אבנית כאשר הרדיאטור מנותק מהרכב (על מנת לא לגרום לנזקים במעברים בתוך המנוע) ויש להשרות את הרדיאטור למשך זמן כל שהוא, עם אנשי הרדיאטורים עובדים עם חוטר בצורה פיזית ועליהם לפרק את הדוד ולא עם חומרים ממיסים כניראה שיש דברים בגו.

פורסם
אז למעשה החלפת ראדיאטור סתום באחד חדש.

 

למען הדיוק, הוא החליף רדיאטור חדש, במחיר זול יותר מהמחיר שדרשו ממנו על נקוי, שלא הובטח עליו אחריות.

בשורה התחתונה, ההשקעה הצדיקה את עצמה!

לוי מה עם התרמוסטט האם החזרת אותו?

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

מזל טוב על התיקון , יצאת ממש בזול וחכם מבחינתך שלא נפלת לרשת של אותו המוסכניק ....

כרגע אני ניצב מול אותה התקלה , המנוע מתחמם רק לאחר נסיעה ממושכת של חצי שעה ומעלה , מים עוברים תקין , גובה מים תקין , אך מה שחשוד לי שרק מאוורר אחד עובד ,המאוורר שפונה כלפי פנים , והמאוורר החיצוני שפונה כלפי חוץ לא נדלק כלל .

שאלה לגבי חיבור של המאוורר השני , איפה בדיוק החיווי שלו מתחבר ?

 

תודה מראש :)

פורסם
שאלה לגבי חיבור של המאוורר השני , איפה בדיוק החיווי שלו מתחבר ?

 

לפי דעתי כדאי לך לפתוח נושא חדש, עם כותרת בה רשום איזה רכב יש לך ומה שנת יצור שלו + תקלה.

אין לדעת לאן הולך חיווט ברכב שלך מבלי שאנחנו יודעים על איזה רכב מדובר.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
מזל טוב על התיקון , יצאת ממש בזול וחכם מבחינתך שלא נפלת לרשת של אותו המוסכניק ....

כרגע אני ניצב מול אותה התקלה , המנוע מתחמם רק לאחר נסיעה ממושכת של חצי שעה ומעלה , מים עוברים תקין , גובה מים תקין , אך מה שחשוד לי שרק מאוורר אחד עובד ,המאוורר שפונה כלפי פנים , והמאוורר החיצוני שפונה כלפי חוץ לא נדלק כלל .

שאלה לגבי חיבור של המאוורר השני , איפה בדיוק החיווי שלו מתחבר ?

 

תודה מראש :)

 

אם הרכב שלך אפלאוז אז באפלאוז יש 2 מאווררים: שאתה עומד מול המנוע המאוורר הימני מחובר ליוניט המחובר לבית הטרמוסטט הטבול (מעל המשאבת מים), המאוורר השני השמאלי, שאתה עומד מול המנוע ,מחובר ליוניט המחובר על הפלאנז' של הצינור העליון של הרדיאטור (הצינור שמוביל מים מהמנוע לחלקו העליון של הרדיאטור) ואני חושב שבנוסף מאוורר זה מחובר גם למזגן מכיוון שהוא צמוד לרדיאטור של המזגן, תפעיל את המזגן ותראה אם הוא עובד, הוא אמור לעבוד.

 

כמו כן תניע את האוטו שהוא קר ותן לו לעבוד לפחות כחצי שעה ותראה אם הוא עובר בהרבה את אמצע הסקלה של מד הטמפרטורה, באפלאוז לאחר שהרכב מתחמם, והרכב מצוי במצבי נסיעה שונים, המחוג של הטפרטורה צריך להיות יציב כל הזמן במרכז השעון עם תנודות מינוריות.

 

תסע במהירות של מעל 80 קמ"ש ותראה אם הרכב מתחמם, במהירות כזאת אין כמעט משמעות לפעולת המאווררים כי זרימת הרוח חזקה מאוד., אתה צריך לנסות להפריד בין נסיעה ממושכת מהירה לבין מנוע שעובד בסרק והרכב לא נוסע.


×
×
  • תוכן חדש...