Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6694 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
יהודה - שירותי חברה קדישא אינם בהתנדבות. הנפשות הפועלות באירגון כן מקבלות משכורת עבור עבודתן.לא התווכחתי לגבי זה . מה שאמרתי שמגיע להם , כי אף אחד לא ממש רוצה להיות עם מתים , ולאותו חבר , אחרי כמה זמן היו בעיות נפשיות . אז מי שמוכן ויכול לללמוד לחיות עם זה , צריך עדיין לחיות את העולם הזה וכאן צריך כסף . אז יחסית הם לא ממש "עושים" מזה . (מה שאני מנסה לומר שהם עושים גם עבודת קודש כי לא כול אחד היה מוכן ובמשכורות האלו לעבוד בעבודה כזו )

 

עצם העובדה שאני נוסע ברכב גרמני נותנת לי הרגשה שאני אומר "F*CK YOU! אני יהודי ואני נוסע ברכב שבנו גרמנים".כאן אנו חולקים את אותה תחושה

מה גם שלא פסלתי את השימוש במרצדס בתור רכב הלוויות, רק ציינתי שזה בהחלט יהיה אירוני.

 

להישאר עם הטינה כלפי מי שרצח אנשים מהעם שלך ולא לקנות את המוצרים שלו זה דבילי לגמרי. זה עוד יותר דבילי לקרוא לנסיון להשמדת עם שלם על רקע גזעי רצח של חלק מהאנשים שלך

 

זה כמו שנוצרים לא יקנו אלפא רומיאו כי הרומאים צלבו את ישו או שבדרום אמריקה לא יקנו רכבים מספרד כי רצחו 90% מהעמים שם.דבר ראשון הנוצרים טוענים שהיהודים צלבו אותו , והנוצרים קונים מעצמם שהרי האפיפיור הוא ברומא . מה דעתך לדעת את העובדות לפני שאתה מדבר שטויות ?

 

באופן אישי לא ממש משפיע עלי באיזה רכב לוקחים אותי לבית הקברות. אם לאחרים אכפת, שיבושם להם.

ברור לי שלא אכפת לך , הרי לא היית שם ואין לך שום שייכות לעד כמה הפצע הזה כואב לנינים של אלו שהיו שם , אבל אני מציע לך לא ללעוג או להמעיט בעוצמה של מה שקרה או בעוצמת הצלקות . יש עדיין ניצולי שואה חיים

כמו כן הייתי מציע לך ללכת פעם ליד ושם , זוהי יכולה להיות חוויה מתקנת עבורך

בברכה יהודה

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

להישאר עם הטינה כלפי מי שרצח אנשים מהעם שלך ולא לקנות את המוצרים שלו זה דבילי לגמרי. זה עוד יותר דבילי לקרוא לנסיון להשמדת עם שלם על רקע גזעי רצח של חלק מהאנשים שלך

לא זה לא! אלו העובדות הנקיות אבל אתה מתעקש לשים בהן אלמנט רגשי.

 

 

זה כמו שנוצרים לא יקנו אלפא רומיאו כי הרומאים צלבו את ישו או שבדרום אמריקה לא יקנו רכבים מספרד כי רצחו 90% מהעמים שם.דבר ראשון הנוצרים טוענים שהיהודים צלבו אותו , והנוצרים קונים מעצמם שהרי האפיפיור הוא ברומא . מה דעתך לדעת את העובדות לפני שאתה מדבר שטויות ?

אני חייתי כמה שנים במדינה קתולית. אני יודע את העובדות טוב מאוד. אולי אתה צריך טיפה רקע עלי לפני שאתה תוקף? אתה זה שמדבר שטויות לפני שהוא מברר טוב.

[/quote]

 

 

ברור לי שלא אכפת לך , הרי לא היית שם ואין לך שום שייכות לעד כמה הפצע הזה כואב לנינים של אלו שהיו שם , אבל אני מציע לך לא ללעוג או להמעיט בעוצמה של מה שקרה או בעוצמת הצלקות . יש עדיין ניצולי שואה חיים

כמו כן הייתי מציע לך ללכת פעם ליד ושם , זוהי יכולה להיות חוויה מתקנת עבורך

 

לי אין שייכות? אני דור רביעי לניצולים וחלק עצום מהמשפחה שלי נספה בשואה.

העניין הוא שאי אפשר להישאר עם הטינה כל כך הרבה זמן. ככה לא פותרים שום דבר ואת האנשים שנספו אי אפשר להחזיר.

אתה לא יודע מה ההיסטוריה של היהודים בדרום אמריקה? רובם נמלטו מאירופה בגלל הנאצים והפוגרומים שהיו לפני זה. על מה אתה מדבר בכלל שאני לא מחובר לזה?

 

אפשר לקחת את הדברים כמו שהם קרו כמשהו היסטורי שעיצב את העולם ואת החברה בישראל, או שאפשר להכניס את המימד הרגשי ולהמשיך לטחון מים עם הנושא ולא להגיע לשום דבר.

 

אני לא מזלזל באף צורה בחשיבות של השואה, והפעם האחרונה שהייתי ביד ושם הייתה לפני חודש, אבל יש צורות שונות להתמודד עם זה, ואני בוחר לקבל את מה שקרה ולפעול בשביל שלא יקרה שוב. זה עדיף על להתבכיין.

פורסם

יוסי , זה לא המקום , ואל הפורום אבל אני אומר לך רק משהו אחד , בעוונותי הרבים אני גם מטפל בהילינג , שלא משווק את עצמו , אבל במעט מטופלים שטיפלתי , יש לנינים חור שחור אמיתי שצריך טיפול של לפחות 30 פגישות , (וזה אלו שהמשפחה כמעט לא נפגעה ) ,אני לא רוצה לחשוב על ניצולים שחיים עדיין , האבא שלי התחבא , וכמעט ולא נפגע אבל רואים היום עד כמה הרוע האדיר שהיה שם פוגע עד היום . אין לך שום מושג למרות מה שאמרת כמה רוע אדיר היה שם , וכנראה אתה לא מסוגל לקלוט את זה . אז זה בסדר אבל תעשה טובה ואל תגיד רגשי ואל תזלזל בזה או תנמיך את זה לרציחת כמה יהודים . במדינות אחרות על ביטויים כמו שלך מואשמים בהכחשת השואה ונענשים בדין פלילי

 

ולגבי הנוצרים אני בכוונה לא התחלתי את כול ההיסטוריה וכול הדיעות אבל גם שם הדברים שלך לא מדוייקים וזה בלשון המעטה . בקיצור תחסוך

בברכה יהודה

פורסם

ממש לא נכון שזה גובל בפלילי.

אני לא מכחיש כלום ולא מזלזל. כל מה שאמרתי הוא שלמרות הרוע האדיר, צריך לקחת את הדברים בפרופורציה.

יש מסמכים, יש מספרים, יש ניצולים. זהו!

צריך להתייחס לזה בדיוק כמו שזה היה ולא לעשות את עצמנו לקורבנות.

 

ממליץ לך לקרוא קצת בודהיזם כדי להבין איך להתמודד עם הדברים האלו. אני לא אכנס לזה עכשיו אבל אני מבטיח לך שבודהיסטים יודעים קצת פרופורציות.

פורסם

לא לעשות את עצמנו קורבנות?

וואלה אתה צודק..

כל היהודים שנרצחו בשואה במשרפות, מול כיתות ירי, מרעב, מאלימות של חיילים נאצים, נקברו בחיים וכו' עשו את זה מתוך בחירה. הם בכלל לא היו קורבנות. מה פתאום!.

 

יוסי, כמה שאתה מנסה, אתה רק מעמיק את הבור שנכנסת אליו - פשוט תפסיק.

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

פורסם

 

יוסי, כמה שאתה מנסה, אתה רק מעמיק את הבור שנכנסת אליו - פשוט תפסיק.

 

+1

 

ובנוגע לחברה קדישא, אני יודע שביישובים קטנים הקברנים עובדים בהתנדבות. (כמובן שהיקף עבודתם הוא של לא יותר מקבורה בחודש). מן הסתם אנשים בעיר הגדולה שקוברים 24 שעות ביממה זכאים למשכורת, שאכן נמוכה מאוד יחסית)

פורסם

מישהו אמר שצריך לחיות באבל?

אבל בהחלט צריך לזכור את זה, לדאוג שדבר כזה לא יחזור על עצמו לעולם ולתת לכל אחד לחיות עם איך שהוא מרגיש כלפי כלל המדינות שהיו מעורבות בנושא (אוסטריה, פולין, אוקראינה וכו') ובפרט גרמניה.

 

בטח ובטח שלא להתייחס לזה בצורה כזו בנאלית ולהציג כזאת זילות כלפי השואה כמו

"יש מסמכים, יש מספרים, יש ניצולים. זהו!" - תודה שהפכת את כל האנשים שנרצחו בשואה לקבוצה של מספרים וערימת מסמכים.

"לא לעשות את עצמנו לקורבנות." - תודה שהבהרת לנו שהעם היהודי הוא איננו באמת קורבן. שהוא בחר את השמדתו בצורה השיטתית הזו.

"זה עדיף על להתבכיין." - ותודה שאתה מבהיר לנו שהעובדה שאנשים שלא עוברים לסדר היום על רצח של מליונים מהעם שלהם זה התבכיינות.

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

פורסם

ממליץ לך לקרוא קצת בודהיזם כדי להבין איך להתמודד עם הדברים האלו. אני לא אכנס לזה עכשיו אבל אני מבטיח לך שבודהיסטים יודעים קצת פרופורציות.

בא נעשה עסק פשוט , אל תתחיל ללמד אותי על דתות . ואת הפרופורציות של הבודהיזם אני גם יודע , אני גם יודע מה הם לקחו מהדת שלך שהחלטת שלא מתאימה לך , ועם כול הכבוד מה שאני יודע על פסיכולוגיה וריפוי של אנשים אתה לא תלמד בעוד שנים . וגם לא שיטות ריפוי אלטרנטיביות שחלקים מהם נמצאים גם בבודיזים .

אבל וזה אבל גדול מאוד לשים את השואה בפרופורציות זה נסיון להכחיש אותה , כי אי אפשר לשים כזה רוע וכזה טוב באותה קלחת , ולומר פרופורציה . אני לא אציע לך ספרים של יהודים דתיים על השואה שלא תגידו שזה הזמנה להמרה ויתחילו כולם בדעות הגזעניות שלהם נגד חרדים , אבל אני אציע לך לקרוא את הספרים של אריך מריה רימארק , שהוא אחד הסופרים הכי טובים שהיו איי פעם , זה אולי יתן לך פרספקטיבה על התקופה ועל הרוע שלה במדינות שלא סבלו הרבה . ואם תכפיל את זה בפי 100 אולי תבין מה היה שם

ולא אין לי אבל ואין לי בעיה , אבל כשאני רואה שכתבת גרמנית הייתה במקום שבו מייצרים קסאמים ובעיתונות שמעתי איך היא דיברה על לוחמי חירות וגיבורים לאנשים כאלו , אני לפעמים מתחיל לשאול את עצמי האם באמת האנטישמיות נגמרה שם , כי לראות שהם משתמשים בחשמל שלנו ובזבל אורגני שלנו שאנו ינותנים לחקלאות שלהם ובהם הם משתמשים לייצר קסאמים ועדיין הם הפליטים המסכנים , ואנו הכובשים האכזריים . אז לענ"ד האנטישמיות חבויה אצלהם , ע"י כך שהם מתעלים אותה כנגד מדינת ישראל וכביכול לא נגד יהודי המחמד שלהם

ועל תיעול פסיכולוגי יש כבר מספיק שיטות מחקר בשביל לזהות אחד כזה כשאתה רואה אותו לנגד עינך

בברכה יהודה

פורסם

לא עניתם לי על השאלה: "מתי יהיה מתאים להפסיק לחיות בפחד כל היום ולהיות קורבנות?"

 

כמו שאמרתי, אני לא מזלזל ולא מכחיש. ברור שזהו אחד האירועים הכי קשים בהיסטוריה אבל כיום אין שואה ואנחנו חיים במדינה שלנו. אם אנחנו לא מבינים את החשיבות של זה, אז לא נותנים את הכבוד לכל אלו שנרצחו בדם קר בשואה.

 

כל מה שניסיתי להגיד זה שנראה לי מאוד מיותר לדון אפילו בעובדה שהרכב האחרון שבו הגוף (לא הנפש) יסע אחרי המוות הוא גרמני. זה לא משנה, וממש לא משנה מי מייצר אותו.

כמעט לא היה עם שלא ניסה להסתכסך איתנו. הגרמנים פשוט הצליחו.

 

הספרדים עשו אינקוויזיציה לפני 500 שנה. זה מצדיק לא לקנות סיאטים או רכבים צרפתים שמיוצרים בספרד?

פורסם

יוסי, ראשית סיאט הוא (היום) רכב גרמני.

אנחנו לא צריכים לחיות בפחד, אבל אנחנו כן צריכים שתמיד זה ישב לנו במקום כלשהוא בתודעה. תחשוב על חשמלאי שעובד עם זרם, או על אדם עם סולם. הם לא מפחדים, אבל הם מודעים לסכנה.

כן , ככל הנראה לפחות בעשרות שנים הקרובות נצטרך להמשיך לחיות כך, להמשיך לעשות מילואים ולהתכונן, כי מה לעשות, עדיין רוצים לא מעט בעולם להשמיד אותנו.

לבני הדור הרביעי לשואה צריכה להיות המון זהירות כשמדברים על הנושא. למה? כי הם לא ספגו את השואה או את חוויותיה.

לכן, כל עוד יש אנשים שמפריע להם לנסוע ברכב גרמני, אתה צריך לקבל זאת בהבנה, וכשיש אנשים שמפריע להם לראות בגוש קטיף לובשי מדים בשחור - צריך הבנה, וכן הלאה.

לשאלתך, כמה זמן?

לדעתי ודאי שכל עוד יש בינינו ניצולי שואה, דהיינו כ 30 שנה .

אח"כ - תלוי בבני הדור השני, עד כמה הם ספגו את הרגישויות הנ"ל.

אבל בינינו - מה לחוץ לך? מה מפריע לך להיות רגיש עוד כמה דורות?

פורסם
אז למשך כמה דורות אתם חושבים ש"מתאים" להיות באבל בגלל השואה?

 

כמה שצריך!!!!!

 

לפי הזיכרון של הדור הנוכחי של עם ישראל זה יקח ייומיומיים

אבל יש עוד אנשים איתנו שחוו את השואה.

יש אנשים שהדבר הזה מאוד עקרוני להם .

 

בגלל משפטים כמו שלך אומרים ביום הזיכרון:

לזכור ולא לשכוח!!

 

אתה עוד בסדר, במקום שגרתי היה אדם מעדות המזרח שאמר ביום הזיכרון:"זה יום זיכרון שלהם לא שלנו"

לפי מצב המדינה זה יקח עוד דור שניים עד החורבן של הבית השלישי

סעו בזהירות, כדי שנשוב וניפגש

:roll:

סאאב ל(ה)נשמה.

פונטו פונטו פונטו ....צריך להכביר מילים ? :-D

פורסם

בשנותיה הראשונות של המדינה אפשר לומר שהיה חרם די נרחב על תוצרת גרמנית.

כשאגד התחילו לקנות אוטובוסים גרמניים (אאל"ט בתחילת שנות ה-80 או סוף ה-70) גם אז אנשים התמרמרו.

 

לדידי אני גורס שכל עוד אנחנו קונים תוצרת גרמנית באשר היא, (בין היתר) אנו עוזרים לכלכה הגרמנית לממן את כספי השילומים של הניצולים. יוצא מכך שהגרמנים לא ממש נושאים בעונש או בפיצוי, אלא הם רק צינור להעברת הכסף מכיס יהודי אחד, לכיס יהודי אחר ובכך שמנו לחוכא ואיטלולא את ענין השילומים.

 

מה לקנות או לא לקנות זאת שאלה טובה וצריכה להישקל פרטנית בעיקר בראיה הלאומית ציבורית.

עד מתי להחרים - לענ"ד יהיה הגיוני עד לאחר דור שני, שאז הכאב והזיכרון הישיר קהה.

 

ולמען הסר ספק - אני לא ממש אוהב את הגרמנים ובכל זאת קניתי רכב גרמני - זה קרה רק בגלל שהיה מדובר בעיסקה שהיא ממש מצויינת ולא רק באיזה הנחה קטנה. (כעבור יותר משנתיים נמכר במחירון וזה היה יותר מאשר נרכש ).

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

אתם מסרבים להבין דבר אחד, כל אחד מתמודד עם טראומה אחרת.

 

מבחינותו של יוסי צריך לעבור הלאה.

מבחינתם של אחרים צריך לזכור ולא לשכוח לעולם.

 

אתם לא יכולים לכפות את הדיעות שלכם אחד על השני.

 

יש אנשים שעדיין מסרבים לקנות תוצרת גרמניה ויש אנשים שנוסעים לבלות בגרמניה.

מי מהם צודק? לך תדע. כל אחד ועמדותיו

 

יוסי חושב חושב שתם עידן השואה, היה ונגמר - זכותו.

 

אני כמובן אישית לא מסכים איתו, לדעתי אסור לשכוח את זה אף פעם, גם לא עוד מיליון שנה, כי מאוד קל להגיע למצב של שואה 2 (לא חסרים מתנדבים להשמידנו).


×
×
  • תוכן חדש...