Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טויוטה היי-לקס ויגו - הרכב מתהפך.


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6807 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני לא לוקח את המבחן הזה כמובן מעליו.

טנדרים, על כל סוגיהם, נחשבים כרכבים לא אוחזים בתנאי נהיגה מסויימים.

בכל הטנדרים בהם נהגתי בחיי הרגשתי את ההזמנה לאיבוד שליטה, בעיקר בסיבובים, גם בטנדרים ישנים וגם באלו החדשים.

 

הנעה אחורית, עם משקל ומרכז כובד גבוה, בתוספת חלוקת משקל לא אידאלית (מכלולים כבדים קדימה, ארגז פתוח/סגור קל משקל אחורה) לא יכולה להשאיר טנדר שיאחוז את הכביש בכניסה לסיבוב במהירות לא נכונה.

לא בטוח שכל טנדר אחר (להוציא אלו שהם AWD) היה בטוח יותר מהויגו במבחן.

תמיד נהגתי ביתר זהירות בטנדרים, עם דגש על פניות וחורף גשום.

 

אגב, נהגתי על הנאברה של ניסן לאחרונה (174 כ"ס) ודווקא שם הרגשתי הבדלים בחלוקת המשקל- הוא מרגיש אוחז יותר מכל טנדר אחר כולל הויגו 3 ליטר (171 כ"ס) שנהגתי עליו אתמול.

 

אמיר.

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

מרוץ החימוש של החברות היפניות הביא לטנדרים האלה הספקים גבוהים מאוד ביחס למשקל(שהם לא עמוסים)

השבוע יצא לי לראות ניסאן נברה "זורק" זנב בצומת וזה רק בזכות לחיצה קטנה על הדוושה.

מנהל תחום אופנועי שטח בחברת HM-MOTO, יבואנית אופנועי SHERCO, AJP וRIEJU

פורסם

אפשר לחשוב שמרבית הג'יפים יותר טובים.

תמרון חרום ביונדאי גלופר או טרופר ב 90 קמ"ש ורק אלוהים יודע איך הוא יסתיים.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

מרכז כובד גבוה וצמיגי שטח פוגעים ביציבות הרכב.

 

איזו תגלית מפתיעה. :shock::screwy:

 

 

 

אז כל שנה בוחרים את הרכב הכי הפיך מבין רכבי השטח (והרי תמיד יהיה אחד שהוא הכי הפיך. זה מן חוק כזה) , פעם זה היה CJ5 ואח"כ סמוראי ואח"כ טרופר, עושים עליו עליהום, והתוצאה הסופית היא שהיצרנים נבהלים וכל שנה יכולת הרכבים בשטח יורדת כי שמים עליהם צמיגים יותר ויותר דפוקים, יותר טובים לכביש, ומורידים את הגובה שלהם יותר ויותר, והמצב היום הוא שכל מבחן דרכים לרכב שטח הוא סיוט אחד גדול, מאימת הפגיעה במכלולים טחונים וחלקי פלסטיק ועם הידיעה הברורה שאתה לא יוצא מהשטח עם חמישה צמיגים תקינים, ויהי מה. כל צפצופי בקרות הבטיחות והרדארים למיניהם מחרפנים לך את השכל על כל גרגיר אבק שנקרה לפניהם, והדבר היחיד שאתה עדיין שולט עליו זה ההגה, כי את השליטה על הגז כבר לקח לך הESP ואת השליטה על הבלמים לקח הABS . המבחן האחרון שעשיתי לX5 כבר הוציא לי סופית את החשק לעשות מבחני דרכים לרכבי שטח, בחיי.

פורסם

אפשר להוסיף לרשימה הזאת את ה"קינג" שבשנים הראשונות שלו דווח שהוא מתהפך בקלות, למרות המערך מתלים שלו והשלדה שדומים לשל רכב פרטי.

מנהל תחום אופנועי שטח בחברת HM-MOTO, יבואנית אופנועי SHERCO, AJP וRIEJU

פורסם
תמרון חרום ביונדאי גלופר או טרופר ב 90 קמ"ש ורק אלוהים יודע איך הוא יסתיים.

עד כה, טפו טפו טפו, עשיתי לא מעט תמרוני אייל שבדי עם טרופר ארוך, לרבות על כביש רטוב. כל עוד הTOD פועל (ואפילו בלעדיו), נגמר יופי, אבל אין ספק שעל יאריס TS תהיינה הרבה פחות דפיקות לב.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

מצטרף לחנן וליניב,

פנייה פשוטה ימינה או משאלה, בצומת רגילה ורטובה(גשם) עם ניסאן טארנו, היתה דורשת בהרבה סבלנות ורגש בדוושות.

 

היום אפשר "לנוח" כשיש את שלל המערכות כדוגמת ESP- אז הרכב לא יאבד שליטה לחלוטין אבל הוא עדיין יאחוז את הכביש בצורה מזוויעה.

פורסם
לגבי קפיצי העלים-קפיצי עלים תמיד מחוברים לסרן "חי",כלומר סרן קשיח שבו שני הגלגלים מקושרים בינהם,מה שמלכתחילה פוגע הן בהיתנהגות הכביש והן בנוחות הנסיעה.

לקפיצי עלים יש תכונה של קיפצוץ עצמי,ולכן הם יכולים לפעול ללא בולמי זעזועים.

היתרון היחיד שלהם הוא בכך שהם מתאימים לעבודה קשה ולכן הם נפוצים בטנדרים ומשאיות.

קפיצי עלים לא תמיד מחוברים לסרן חי (או מת- כמו בסיאט אינקה למשל). הם יכולים ליהיות מחוברים גם למתלה נפרד ולתפקד לא רע בכלל כמו בקורבט (שם מדובר על קפיצי עלה לרוחב). מעבר לזה לקפיץ עלה יש עוד יתרון שהוא מייצב את הסרן מול תנועות קדימה-אחורה ומונע את הצורך לחבר מוטות רדיוס אורכיים. לעומת זאת, נוצרת בעיה של axle wrap שהיא תנועה סיבובית של הסרן סביב הקפיץ. קפיץ עלה הוא באמת הקפיץ הפרימיטיבי ביותר בשוק, אך יש לו יתרונות ולא סתם רואים אותו גם על רכבים שיוצאים לשוק כיום.

פורסם

אני לא מכיר אף מכונית שיש לה מיתלה אחורי ניפרד שמצויידת בקפיצי עלים.

קפיץ עלים אחורי רוחבי יש גם בוולבו S90,וזה לא קשור לנושא.

בקפיצי עלים מישתמשים כיום רק בטנדרים,במעט מאד רכבי שטח ובמשאיות.

לעומס כבד,המיתלה הנ"ל מתאים מאד.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם

לא לשכוח דבר אחד, המבחן היה השוואתי ולא רק לטויוטה ויגו אלא לעוד טנדרים שצלחו את המבחן. מהכרות מעמיקה עם טנדרים למינהם קשה לי להאמין שללא מערכת ESP או הנעה כפולה/פתוחה יכול טנדר לצלוח את התמרון הקשה הזה.

 

ולמי שציין כי משקל בתא המטען פוגע באחיזה, דווקא בטנדרים, ללא משקל מועמס, האחיזה של הסרן האחורי יותר גרועה.

פורסם
מרכז כובד גבוה וצמיגי שטח פוגעים ביציבות הרכב.

 

איזו תגלית מפתיעה. :shock::screwy:

 

 

 

אז כל שנה בוחרים את הרכב הכי הפיך מבין רכבי השטח (והרי תמיד יהיה אחד שהוא הכי הפיך. זה מן חוק כזה) , פעם זה היה CJ5 ואח"כ סמוראי ואח"כ טרופר, עושים עליו עליהום, והתוצאה הסופית היא שהיצרנים נבהלים וכל שנה יכולת הרכבים בשטח יורדת כי שמים עליהם צמיגים יותר ויותר דפוקים, יותר טובים לכביש, ומורידים את הגובה שלהם יותר ויותר, והמצב היום הוא שכל מבחן דרכים לרכב שטח הוא סיוט אחד גדול, מאימת הפגיעה במכלולים טחונים וחלקי פלסטיק ועם הידיעה הברורה שאתה לא יוצא מהשטח עם חמישה צמיגים תקינים, ויהי מה. כל צפצופי בקרות הבטיחות והרדארים למיניהם מחרפנים לך את השכל על כל גרגיר אבק שנקרה לפניהם, והדבר היחיד שאתה עדיין שולט עליו זה ההגה, כי את השליטה על הגז כבר לקח לך הESP ואת השליטה על הבלמים לקח הABS . המבחן האחרון שעשיתי לX5 כבר הוציא לי סופית את החשק לעשות מבחני דרכים לרכבי שטח, בחיי.

 

מחזק מאוד את דבריך.

 

תמיר

פורסם
ולמי שציין כי משקל בתא המטען פוגע באחיזה, דווקא בטנדרים, ללא משקל מועמס, האחיזה של הסרן האחורי יותר גרועה.

בא ליידי ביטוי באופן מורגש מאוד בפורד קונקט (קפיצי עלים מאחור).

רכב ללא מעמסה מאחורה- רכב תזיזתי ולא מפסיק לרקוד.

מעט משקל מאחור משפר פלאים את הנסיעה.

פורסם

זה ידוע מסתבר,

בחברת כבישים מסויימת שיש לי הכרות איתה, 3 טנדרים נוסעים עם אבן שפה בארגז, הם טוענים שזה גם פחות שובר את הגב בגלל שיש פחות קפיצות.

למכירה:כויל ל 205 בה"פ.

מחפש: שעון סל"ד+ פיג'ו205 לפירוק

פורסם
בא ליידי ביטוי באופן מורגש מאוד בפורד קונקט (קפיצי עלים מאחור).

רכב ללא מעמסה מאחורה- רכב תזיזתי ולא מפסיק לרקוד.

מעט משקל מאחור משפר פלאים את הנסיעה.

אמנם אנחנו מדברים על טנדרים אמיתיים ולא כאילו (טנדרונים), שאמורים דוקא להיות עם אוראינטצית אחיזה של רכב פרטי, ששם תוספת משקל מאחור פוגעת משמעותית באחיזה של הסרן הקדמי.

ברוב הטנדרונים האחרים זה אכן כך, כנראה שקפיצי העלים בקונטקט לא עושים לו טוב מבחינת אחיזה אבל בהחלט אמורים לשפר את כושר ההעמסה.


×
×
  • תוכן חדש...