Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6879 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי ובוקר טוב לכולם.

אני מעוניין לקנות ספייסרים למיצובישי סופר לנסר, אנא עיזרו לי היכן באזור חיפה אפשר לקנותם?

ואיזה עובי של הספייסר הייתם ממליצים?

תודה מראש.

<-- זה היעד :evil:

פורסם

לא היתה שום סיבה מיוחדת שבחרתי לעשות את זה בעצמי, אלא השתלשלות מאורעות.

כאשר הרכב היה "מאושפז" בזמן החלפת הבולמים חיויתי דעתי על כך שההגבהה כינסה את הגלגלים אל מרכז הרכב.

המכונאי (שעוסק בשיפור רכבי שטח) הציע לי להרכיב ספייסרים (שייוצרו על ידי חרט שעובד איתו) ולהחליף את הברגים המקוריים לברגים ארוכים יותר. ואז הצעתי לו את התכנון שלי שחוסך את החלפת הברגים ומאפשר תמיד חזרה למצב הקודם.

אם היה אומר לי שיש קיטים מוכנים הייתי מבקש לברר אם יש כזה לפורסטר ומה מחירו. לא אמר- תכננתי בעצמי (כבר תכננתי מספיק מתקנים ומכונות וחלקי מכונות ב-30 שנה האחרונות).

אגב, על פניו נראה שהקיט שהוצג בקישור שהופיע כאן די דומה למה שתכננתי. ומכיוון שהטבורים המקוריים עשויים מפלדה רכה ולא ממשהו מיוחד, אין סיבה שספייסרים מפלדה דומה וברגים מפלדה (לא פלדה רכה...) לא יעשו את העבודה.

בקשר לשאלה איזה ספייסרים לקנות למיצובישי: החוק מחייב שהצמיגים לא יבלטו מהרכב. השאלה מה המצב הקיים.

בברכה

פיני

עד 27.1.2020 אני עסוק

פורסם

עם הרבה דברים שנכתבו אני לא מסכים. אסכם כבר עכשיו: אל תשימו ספייסרים באוטו.

 

התקנת ספייסרים תגרום לתופעות הבאות, על פי ניסיון אישי, מן הזניח אל החמור:

1. הגדלת השיהוי שבתגובת המצערת והבלמים כתוצאה מעיוות הברגים עליהם מתלבש הגלגל (גוז'ונים).

 

2. התקנת ספייסרים עלולה ליצור מגע בין הצמיג לבית הגלגל בהפניות הגה מלאות. כלומר אם המתלה מתכווץ וההגה מופנה, יתכן מגע בין הצמיג לגוף. בעיה זו קיימת בכל מקרה של הרחבת גלגלים/צמיגים או שינוי אופסט.

 

3. בניגוד לנאמר, הם מורידים את רמת האחיזה. הרחבת ה-track והזנחת רכיבי המתלה האחרים תגרום לעליה בהשפעת המשקל הבלתי מוקפץ על המתלה, שזה כמו להעלות את המשקל עצמו. מי שלא מבין שידמיין ספייסר ברוחב מטר.

 

4. ספייסרים מרחיקים את מרכז הצמיג מציר המתלה (kingpin) ויוצרים מנוף. משמעות הדבר בגלגלים הקדמיים היא החמרה ב-torque steer - נטיית הרכב לכוון את עצמו לפי תנאי המצערת. סעיף זה מתיחס למכוניות עם הנעה קדמית או כפולה כמובן.

 

5. הגדלת התנגדות לפקודות מן ההגה. לגלגלים מסתובבים יש אפקט ג'יירוסקופ, שמעמעם את תחושת ההיגוי.

 

6. ההסבר המכני שבסעיף 2 יוצר גם החמרה ב-bump steer - נטיית הרכב לשנות את זווית ההגה בהתאם למהמורות שעל הכביש. במקרים מסויימים (וזה קרה אצלי) תופעת המנוף היא חמורה כ"כ עד שלא ניתן להתנגד באמצעות ההגה. זה לא נקרא feel זה נקרא פחד מוות.

 

חלק מהתופעות יכולות לקרות גם בהתקנה של גלגלים רחבים או גלגלים עם הרבה אופסט שלילי. ההבדל הוא שבהתקנה של גלגלים כאלה בדרך כלל התופעות החיוביות (הגדלת שטח המגע עם הכביש וכו') עולות על התופעות השליליות שמניתי. מי שקונה גלגלים רחבים במטרה להעלות את האחיזה בדרך כלל מיחס משמעות למשקל הגלגלים שהוא קונה, ובכך עוקף הרבה מהבעיות.

 

צר לי אבל הפלוס היחידי הוא שגלגל רחב נראה יותר טוב מגלגל צר.

פורסם

מה העובי הספייסרים ששמת, שזה היה כל כך קיצוני?

אני שמתי בזמנו על הנעה קידמית, ספייסרים 9 מ"מ - ולא היה לי שום דבר רע להגיד, חוץ מחוסר איזון של הגלגל על הנאבה.

 

 

אביחי

פורסם

אביחי - הם היו בעובי של 25 מ"מ מקדימה, 20 מ"מ מאחורה. להגנתי יאמר שלא אני שמתי את הספייסרים ושהורדתי אותם ברגע שהורדתי את הגלגל לראשונה.

כנראה שלא תרגיש הבדל גדול עם ספייסרים צרים, נאמר מתחת לרוחב של ס"מ. אני הרגשתי את התופעות שבסעיפים: 2, 3, 4, 6.

כל התופעות קיימות גם ללא ספייסרים (חוץ ממספר 2), אבל מהנדסי הרכב מתחשבים בהן ודואגים למזער אותן. תופעה נוספת שהרגשתי שלא ציינתי לפני כן היא קושי בהפניית ההגה כשהרכב דומם, אבל זה קורה מן הסתם רק במכוניות בלי הגה כוח.

 

מי שרוצה רכב יפה יותר יכול לשים ספייסרים, על הכיפאק. מי שרוצה התנהגות או אחיזה שישכח מזה.

פורסם

מניסיוני, ספייסרים של עד ס"מ בסרן הקידמי מורידים הרבה תת-היגוי.

אני לא חשתי בשום דבר במה שאתה מתאר, ייתכן שזה קורה רק בספייסרים עבים במיוחד (ואינצ' זה מאוד עבה).

 

השתמשת בברגי פלדה או אלומיניום?

 

אביחי

פורסם
השתמשת בברגי פלדה או אלומיניום?

האמת שאני לא יודע, מכיוון שלא התקנתי את הספייסרים. כשהורדתי אותם קניתי ברגים קצרים יותר.

אגב אם אנשים שמים ספייסר בגלל שהם מתקינים גלגל עם הרבה אופסט חיובי, אין בזה שום דבר רע (למעט תופעה 1 שהיא בלתי נמנעת). הצמיג יהיה רחב יותר, הספייסר "יאפס" את הגלגל חזרה למיקום המקורי שלו, והאחיזה תשתפר.

פורסם

פיניסטר,

האם כח הכפיפה הוא כח שחושב עם מרווח בטחון?

פגעתי במדרכה קלות ויצאתי לנסיעה קצרה לפנצ'ריה- האם כח גזירה מסויים יפעל?

×
×
  • תוכן חדש...