Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8301 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
מתעלק על הת'רד:

 

האם יש הבדל גם בתחושת היציבות באוטו בין הלילות, לבין הצהריים..?

בלילות יש טל על הכביש, ובצהריים הכביש חם ויבששש.

אתם גם מרגישים הבדל בנסיעה ספורטיבית בין הלילות לצהריים..? איזה הבדל?

אחמד.

 

יש בהחלט הבדל באחיזת הצמיג בכביש בטמפ' משטח שונות.

 

נדמה לי שהאופטימום הוא בסביבות 20 וקצת מעלות.

פורסם
צריך לזכור שאויר דחוס = אויר קר.

 

טעות.

 

אוויר דחוס הוא אוויר חם.

 

שמוליק

 

 

יותר נכון ופחות מסובך לתאר זאת כך:

-אוויר שדוחסים אותו הטמפ' שלו עולה(דוגמא:כאשר הבוכנה עושה את פעולת הדחיסה התערובת בה מתחממת)

-המנוע במכונית שלנו הוא מנוע חום(ע"פ תרמודינמיקה,מחזור אוטו),כלומר שככל שהאוויר יותר קר כך הנצילות יותר גבוהה.

 

עוד יותר נכון יהיה להגיש שטמפרטורת האוויר עולה כשהיא נדחסת, אבל יורדת כשהיא מתפשטת....

המזגן עובד על העקרון הזה.

המדחס דוחס את הגז, ואח"כ הגז מתפשט ומתקרר, ומעביר את "הקור" לפנים הרכב.

למה "הקור" במרכאות?

כי בפועל מה שקורה זה שהחום מועבר מהאוויר לגז, ולא ההיפך.

 

אז עכשיו אפשר לחשוב על בלון אויר בלחץ שיושב בתוך האוטו, וכשאני לוחץ על כפתור, זה משחרר אויר מהבלון. תוך כדי שחרור האוויר, האוויר מתפשט ומתקרר, ואני מתעל את זה ישר למערכת היניקה וכך מקבל שיפור זמני בהספק (עם עדכוני מחשב מתאימים במכוניות עם הזרקה).

אבל בעצם כבר עשו את זה!!

בלוני הניטרו עושים בדיוק את זה, רק ששם הולכים צעד אחד נוסף והגז הדחוס עשיר יותר בחמצן מאשר אוויר רגיל.

 

השערה שלי: אם תקחו בלון ניטרו ותמלאו אותו באוויר רגיל דחוס, גם יתקבל שיפור מסויים בביצועים.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם

 

השערה שלי: אם תקחו בלון ניטרו ותמלאו אותו באוויר רגיל דחוס, גם יתקבל שיפור מסויים בביצועים.

 

אתה אמרת את הפעולה של הטורבו בהפוכה :lol: ....אם הבנתי נכון,אתה מתכוון לפעולה של דחיסת אוויר למנוע, לא?

instead of bieng pussy whiped...WHIP THAT PUSSY!

פורסם

 

 

אתה אמרת את הפעולה של הטורבו בהפוכה :lol: ....אם הבנתי נכון,אתה מתכוון לפעולה של דחיסת אוויר למנוע, לא?

 

 

סמים זה רע.....

גברים ממאדים ונשים מפגרות על כל השכל.

פורסם
צריך לזכור שאויר דחוס = אויר קר.

 

טעות.

 

אוויר דחוס הוא אוויר חם.

 

שמוליק

 

 

יותר נכון ופחות מסובך לתאר זאת כך:

-אוויר שדוחסים אותו הטמפ' שלו עולה(דוגמא:כאשר הבוכנה עושה את פעולת הדחיסה התערובת בה מתחממת)

-המנוע במכונית שלנו הוא מנוע חום(ע"פ תרמודינמיקה,מחזור אוטו),כלומר שככל שהאוויר יותר קר כך הנצילות יותר גבוהה.

 

עוד יותר נכון יהיה להגיש שטמפרטורת האוויר עולה כשהיא נדחסת, אבל יורדת כשהיא מתפשטת....המזגן עובד על העקרון הזה.

המדחס דוחס את הגז, ואח"כ הגז מתפשט ומתקרר, ומעביר את "הקור" לפנים הרכב.

למה "הקור" במרכאות?

כי בפועל מה שקורה זה שהחום מועבר מהאוויר לגז, ולא ההיפך.

 

אז עכשיו אפשר לחשוב על בלון אויר בלחץ שיושב בתוך האוטו, וכשאני לוחץ על כפתור, זה משחרר אויר מהבלון. תוך כדי שחרור האוויר, האוויר מתפשט ומתקרר, ואני מתעל את זה ישר למערכת היניקה וכך מקבל שיפור זמני בהספק (עם עדכוני מחשב מתאימים במכוניות עם הזרקה).

אבל בעצם כבר עשו את זה!!

בלוני הניטרו עושים בדיוק את זה, רק ששם הולכים צעד אחד נוסף והגז הדחוס עשיר יותר בחמצן מאשר אוויר רגיל.

 

השערה שלי: אם תקחו בלון ניטרו ותמלאו אותו באוויר רגיל דחוס, גם יתקבל שיפור מסויים בביצועים.

 

למיטב ידיעתי, גם זה לא לגמרי נכון.

הדבר הנכון להגיד הוא שכאשר גז מתפשט הסביבה מתקררת וכאשר הוא נדחס הסביבה מתחממת.

הגז עצמו אינו משנה את הטמפרטורה במקרים כאלה מכיוון שאותה האנרגיה שמשפיעה על טמפרטורת הסביבה היא זו שנקלטת/נפלטת בהתרחבות/התכווצות הגז.

החולמים הגדולים אינם מגשימים את חלומותיהם, הם מתעלים עליהם - אלפרד לורד וייטהד

×
×
  • תוכן חדש...