Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7101 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אפשר גם לבוא לאסא? :-)

 

דוד אתה באמת נעול על מכאניקה :-) לא התכוונתי להגיד שיש הבדל בין אם אתה מניע את האלטרנטור ע"י מנוע הקומפרסור או ע"י מנוע אחר. התכוונתי להגיד שעדיין לדעתי עדיף לקנות או לבנות מטען. זה יותר הגיוני ויותר שקט.

אני מכיר את התופעה שכל אחד מעדיף לפתור בעיות באופן שהכי קל לו- בתחום שהוא מכיר. למשל אתה תעדיף לחבר חגורות, להתלבש על הקומפרסור ולסובב אלטרנטור. אני אעדיף לבנות מעגל טעינה פשוט שמימלא לא נועד להעביר את המצבר סבב החייאה (טעינה, פריקה, טעינה פריקה וכו') אלא סתם מעגל פשוט שיטען אותו חלקית כדי לתת אותו ללקוח. במקרה הזה הפתרון שלי יותר הגיוני ויותר שקט.

 

אגב חיברת אגזוז לקומפרסור?

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

דוד,

 

לשם התחלת הבנת נושא מצברים ואלטרנטורים אני ממליץ לך לקרוא את הפרוייקט שלי בדביק "מוניטור מתח למצבר הרכב והאלטרנטור - פרויקט עם הרבה תמונות" לאחר מכן את המאמר בקישור שכולל הסבר מפורט בנושא מצברים (כן אני קראתי את כול ה-50 עמודים לפני שבניתי את המוניטור).

http://www.batteryuniversity.com/partone.htm

 

וגם כאן

 

http://men.msn.com/articlepm.aspx?cp-documentid=702625

 

בוודאי שיש לי מה ללמוד ממך בנושא פירוק/הרכבה של מצברים ואלטרנטורים.

איזה כייף לי :)

פורסם

לדעתי 106devil עדין לא קיבל תשובה ברורה לאחר דיונים בין מי חכם ומי צודק,

לכן אני מציע:

1.לגשת לחשמלאי רכב ותמורת סכום של עד 40 ש"ח יטעין לך את המצבר ויבדוק אף אם זה כדאי למצבו.(יש סיכוי גם שלא יגבה ממך כסף ויעשה זאת בתור שרות הכל תלוי בסיגנון הגישה שלך לחשמלאי).

2.רשום מהיכן אתה בארץ ואולי אחד מחברי הפורום שיש ברשותו מטען יסכים להטעין לך אותו.

3.אם אתה מעוניין ברכישה של מטען כזה, זה לא סיפור כל כך יקר ושווה רכישה חד פעמית.

 

לפנים המצבר מוסיפים מים מזוקקים למצברים\מגהצי קיטור, מי מזגנים וכו... ,עד גובה של 1-1.5 ס"מ

מעל גובה הלוחות שבתאי המצבר.

את הפקקים חייבים להסיר בזמן הטעינה.

משך הטעינה מספר שעות יש הטוענים לילה שלם, (כך בחשבון).

 

מניסיוני האישי מצבר ריק מטעינה, אינו יטען באמצעות אלטרנטור כשהוא מורכב על הרכב

ובזמן נסיעה.

בנוסף אל תצפה שלאחר הטעינה המצבר יחזיק מעבר לכמה חודשים.

אה, שמעתי על אנשיים שהופכים את המצבר ללא הפקקים שופכים אותו מתכולתו ממלאים בו חומצה חדשה ומים מזוקקים ורק אז מטעינים אותו.לי אין ידע בנושא מישהו מכיר\יודע ???

ניסיון ניתן לרכוש, חוכמה לא.

פורסם

עדכונים :

 

אתמול הטענתי את המצבר בסרק כאשר הפקקים פתוחים בערך 20 דקות,+כמה נסיעות כאשר הפקקים סגורים.

 

היום בבוקר האוטו הניע כמו חדש,הסטרטר היה מהיר וחזק.

 

נסעתי בערך 30 ק"מ לעבודה אחרי שהנעתי בבוקר,עוד מעט נראה מה קורה שאני ארצה להניע אותו כדי לצאת הבייתה,אם הוא יניע כמו שצריך אז כנראה שהכל בסדר8)

DSCF901111111105_resize1.jpg
פורסם
אביב ומרק

 

האם מותר לטעון מצבר בטעינה מהירה של 60 אמפר לשעה כפי שרשם davidmzr ?

 

הוא לא אמר שהוא מטעין מצבר ב- 60 אמפר. הוא אמר שקיבולת המצבר היא 60Ah והוא מטעין אותו בטעינה מהירה שאורכת רבע שעה. כמובן שטעינה כזו איננה מביאה את המצבר למצב טעון מלא אלא רק טוענת אותו מספיק כדי למסור ללקוח.

פורסם

לפי חישוב פשוט, בכדי למלא מצבר ריק לחלוטין בקיבולת של 60 אמפר-שעה ברבע שעה צריכים להשתמש במקור שיכול להזרים 240 אמפר !!

בכול מקרה טעינה כזו מקצרת את חיי המצבר ולא מומלץ.

איזה כייף לי :)

פורסם

לסיכום, טעינה מהירה למצבר פרוק (כולל טעינה מהאלטרנטור ברכב) מאיצה את הזדקנות המצבר.

 

אם יש אפשרות וזמן, כדאי לבצע טעינה איטית, עם מטען אלקטרוני מבוקר, במוסך או חשמליית רכב.

יתנו לך אפילו מצבר חילופי ליום יומיים ולא יקחו יותר מ 50 ש"ח.

פורסם

דניאל,אם יש אפשרות וזמן" מילים כדורבנות.אבל למי יש זמן ?.

חשמלאי אחד אמר לי,"טוב ציפור אחד בכיס ועכשיו,מעשר על העץ". :-P

בברכה דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

פורסם

עדכון :

 

הבאתי מחבר מטען מצברים יעודי.

 

על המטען רשום שהוא 4 אמפר,אני מתכוון להטעין את המצבר 55 אמפר שלי 12 שעות,מה אתם אומרים?

DSCF901111111105_resize1.jpg
פורסם

שלום לך,

 

איזה מטען זה ? או מה האפשרויות שלו ? ניתן לכוון את מתח הטעינה והזרם או המטען הינו מטען "חכם".

 

באופן כללי הנתון שציינת מתאים לטעינה איטית למשך הלילה למצבר ריק לחלוטין, אני ממליץ על 3 אמפר למשך 15 שעות למצבר ריק לחלוטין, נוסחה כללית לחישוב 1/10 קיבולת המצבר (היום נהוג לחשב את ערך הטעינה לפי RC = Reserved capacity minutes)

 

בדוק שהמצבר לא מתחמם יתר על המידה בזמן הטעינה, מתח הדקים כאשר המצבר מלא ומנותק מהמטען ולאחר המתנה של 20 דקות לפחות, צריך להיות 12.8-12.9 וולט.

איזה כייף לי :)

פורסם

למטען אין אופצית כיוון.

 

אפשר לבחור או 6 או 12 וולט.

 

על המטען יש שעון אנלוגי שככל שהזמן עובר השעון מתקרב ל0....

 

כל מקרה אחרי ההטענה של הלילה המצבר הניע את הרכב כמו פנתר

 

נראה מה יהיה

DSCF901111111105_resize1.jpg

×
×
  • תוכן חדש...