Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט שיפוץ ושדרוג אסקורט Mk1


AutoCool
שימו לב! השרשור הזה בן 1668 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי ניר,

 

רק הערב גיליתי את השרשור המדהים הזה, וחבל שלא אמרת לי שיש לך ת'רד שלם על האסקורט:

1. מכיון שאתה יודע שאני מכור לפרויקטים המדהימים האלה :evil:

2. עד עכשיו (4 בלילה/בבוקר) אני יושב וקורא דף אחרי דף, כל פעם שאני עובר דף אני מבטיח לעצמי שזה דף אחרון שאני קורא, ואני ימשיך מחר, בעבודה. :wink:

 

נ.ב. אמנם אתה לא מעשן, אבל אתה 'חייב' לי עכשיו חפיסת סיגריות... :lol:

נ.ב. 2. לאחר השיעור המאלף כאן, בפעם הבאה שאראה את האסקורט אדע לחלוק לה כבוד (הטישו לניגוב הריר – עלי).

 

וכמו שכתב אקסל:

אף פעם לא הסתכלתי על אסקורט כמו שאני מסתכל על האסקורט שלך.
:idea:בכביש אל תהיה צודק, היה חכם.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 495
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תודה רבה לכולם.

שימוניק - תתפלא אבל בפעם הבאה שתבוא אלי, אשמח לחלוק איתך סיגריה ...:-).

אמנם אני נוהג לעשן מעט ורק בערב אבל כשתבוא, אחרוג ממנהגי.

 

אגב, כרגע האסקורט שוב מפורק. אני מחליף סרן אחורי ומצמד.

ניר בן-ארי

מוסך 'דרך השטח בשרון'

קיבוץ שפיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב תוצרת גרמניה וכל האסקורטים שהגיעו ארצה מגרמניה "נולדו" עם סרן אחורי מסוג: Koln Axle.

זהו הסרן הכי קטן (בקוטר הצינור, הציריות וכד') והכי חלש בהיצע של פורד מאותם הימים.

מאחר וכך, לא פותח עבורו דיפרנציאל מוגבל החלקה (LSD).

האסקורט "הישראלית", צויידה בסרן אחורי שהותקן גם בכל האסקורטים באנגליה, מסוג: Timken וידוע בשם הכינוי שלו: English Axle.

הסרן הזה הוא הנפוץ ביותר וניתן למצוא עבורו רכיבים שמחזקים ומשפרים אותו.

 

לכן. החלטתי להחליף את הסרן אצלי באסקורט.

 

בתמונות ניתן לראות את הסרן שהיה על הרכב (צבוע בשחור) ואת הסרן שיהיה (צבוע בפריימר אפור) לאחר שעבר ניקוי חול, פורק לגורמים על-מנת להחליף את כל המיסבים.

יחס העברה בשני הסרנים זהה: 3.9:1

003.JPG

004.JPG

005.JPG

006.JPG

007.JPG

008.JPG

011.JPG

ניר בן-ארי

מוסך 'דרך השטח בשרון'

קיבוץ שפיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניר אתה אולי יודע מה ההבדל בין סרן שפורק מאסקורט 1.1 וסרן שפורק מאסקורט 1300 אוטומט ?

 

מבחינת היחסים ושאר ירקות.

 

נדב

 

עדיף שתישאל מה היחסי העברה בסרן של אסקורט GT מקורית זה יותר מעניין :twisted::wink:

פורד קפרי 1600GT 1973 + פורד קורטינה 1975 1600XL + פורד פוקוס 2005 1600 GHIA

מעוניין במידע על קפרי או כל פורדים ישנים אחרים נטושים/זרוקים/למכירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניר אתה אולי יודע מה ההבדל בין סרן שפורק מאסקורט 1.1 וסרן שפורק מאסקורט 1300 אוטומט ?

 

מבחינת היחסים ושאר ירקות.

 

נדב

 

לא. אני לא יודע אבל אם יש לך את הסרנים, אתה יכול לספור סיבובים וכך לדעת.

ניר בן-ארי

מוסך 'דרך השטח בשרון'

קיבוץ שפיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה שיפוץ ניר.

אני גם פרקתי את הביצה מאחורה בשביל להחליף אטם(שהכנתי לבד מויקטוריט), אבל לא פרקתי עד כדי כך, כי הבנתי שהרכבה נכונה מצריכה ידע מבחינת מרווחים וחופשים נכונים בין גלגלי השיניים. צודק?

תזכיר לי מה אומר 3:9:1? לפני שנה ישבתי על החישובים האלה ושכחתי.. מה גם שמעולם לא מצאתי בקקס עם מהירות סופית גבוהה יותר. אגב על כל בקקס של פורד יש פחית קטנה שמייצגת את היחס של אותו בקקס...

אה ודבר נוסף! האום שסוגר את הפלאנג' של הפיניון בקקס הוא מסוג שננעל עצמית (הפלאנג' של המחזיר שמן). הבנתי שפעם בכמה סגירות צריך להחליף אותו ואת השייבת פלסטיק שלו.. מאיפה משיגים? איך אתה נוהג לסגור בורג זה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה שיפוץ ניר.

אני גם פרקתי את הביצה מאחורה בשביל להחליף אטם(שהכנתי לבד מויקטוריט), אבל לא פרקתי עד כדי כך, כי הבנתי שהרכבה נכונה מצריכה ידע מבחינת מרווחים וחופשים נכונים בין גלגלי השיניים. צודק?

תזכיר לי מה אומר 3:9:1? לפני שנה ישבתי על החישובים האלה ושכחתי.. מה גם שמעולם לא מצאתי בקקס עם מהירות סופית גבוהה יותר. אגב על כל בקקס של פורד יש פחית קטנה שמייצגת את היחס של אותו בקקס...

אה ודבר נוסף! האום שסוגר את הפלאנג' של הפיניון בקקס הוא מסוג שננעל עצמית (הפלאנג' של המחזיר שמן). הבנתי שפעם בכמה סגירות צריך להחליף אותו ואת השייבת פלסטיק שלו.. מאיפה משיגים? איך אתה נוהג לסגור בורג זה?

 

כן, צריך לדעת מה עושים!

יחס העברה 3.9:1 אומר שכדי לסובב את הגלגלים סיבוב אחד, הדרייבשפט צריך להסתובב 3.9 סיבובים ו / או, חלוקת מס' השיניים של הקורונה (35) במס' השיניים של הפיניון (9) נותן: 35/9=3.8888

אתה יכול להזמין ב Burton Power יחסי העברה קצרים ואפילו 5.3:1.

בקשר לאום של הפלאנג': באמצעותו אתה קובע את הסגירה והלחץ על הרולים של שני המיסבים הקוניים של הפיניון. כקונטרה ישנה בוקסה קורסת Crush Washer בין המיסבים. השימוש בה הוא חד פעמי. בכל פעם שאתה פותח כדי להחליף מחזיר שמן, צריך להחליף גם את הבוקסה הקורסת. לאחר מכן יש לסגור את הבורג במידה, כך שהמיסבים יסתובבו חופשי מבלי שיהיה בתוכם חופש.

ראיתי מקרים רבים שהאום סגור בחוזקה, יותר מידי, כך שהמיסבים הללו לחוצים. במצב כזה הם אינם מאריכים ימים.

ניר בן-ארי

מוסך 'דרך השטח בשרון'

קיבוץ שפיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובוקסה קורסת כזאת איננה בנמצא אם אני מבין, או אולי אצל חברה כמו מאירמן? כשאתה סוגר במידה אתה משתמש במד מומנט או במשקל וו כמו בספרים?

אני מבין שהאתר שאתה ממליץ עליו הוא הטוב ביותר לרכבים שלנו...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובוקסה קורסת כזאת איננה בנמצא אם אני מבין, או אולי אצל חברה כמו מאירמן? כשאתה סוגר במידה אתה משתמש במד מומנט או במשקל וו כמו בספרים?

אני מבין שהאתר שאתה ממליץ עליו הוא הטוב ביותר לרכבים שלנו...

כפי שראית קודם ניתן לקנות אותה ב - Burton.

במקרה הזה הסגירה לא מתבצעת במד מומנט ולא ב ???????? (לא הבנתי למה התכוונת).

סוגרים תוך כדי בדיקת החופש של הפיניון. בסגירה, הבוקסה מתקצרת (קורסת) תוך כדי התנגדות והמרחק בין שני המיסבים קטן (החלק הקוני החיצוני של כל אחד מהמיסבים נותר במקומו). כאשר הגעת למרחק הנדרש, הפיניון מסתובב בקלות ואין חופש במיסבים.

וכן - http://www.burtonpower.com/ הוא אחד הטובים אבל יש גם את: http://www.motomobil.com

ניר בן-ארי

מוסך 'דרך השטח בשרון'

קיבוץ שפיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מידע שנלקח מאתר בריטי שנותן אינפורמציה על סוגי הדיפרנציאלים

 

Here you go

 

PINION TOOTH COUNT CROWNWHEEL TOOTH COUNT RATIO

 

9- 40= 4.44:1

 

8- 33= 4.125:1

 

9- 35= 3.889

 

9- 34= 3.777

 

11- 39= 3.54

 

Other useful information taken from Ford workshop manual

OIL CAPACITY 1.1 Litres (approx)

OIL GRADE SAE 90 HYPOID

CW&P BACKLASH 0.005 to 0.007 in. (0.13 to 0.18mm)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שראית קודם ניתן לקנות אותה ב - Burton.

במקרה הזה הסגירה לא מתבצעת במד מומנט ולא ב ???????? (לא הבנתי למה התכוונת).

סוגרים תוך כדי בדיקת החופש של הפיניון. בסגירה, הבוקסה מתקצרת (קורסת) תוך כדי התנגדות והמרחק בין שני המיסבים קטן (החלק הקוני החיצוני של כל אחד מהמיסבים נותר במקומו). כאשר הגעת למרחק הנדרש, הפיניון מסתובב בקלות ואין חופש במיסבים.

וכן - http://www.burtonpower.com/ הוא אחד הטובים אבל יש גם את: http://www.motomobil.com

 

ראה סקיצה:

gear_layout.jpg

ניר בן-ארי

מוסך 'דרך השטח בשרון'

קיבוץ שפיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשך השיפוץ וההתאמה של הסרן האחורי:

התושבות של מוטות הרדיוס ושל המוט פנהרד, הוזמנו ויוצרו בחיתוך לייזר (אצל מ. חיבה מא.ת. חולון).

הסרן ללא דיפרנציאל, ציריות ובלמים, הורכב למקומו וזאת כדי שמיקום התושבות יעשה במדוייק.

004.JPG

005.JPG

007.JPG

008.JPG

011.JPG

013.JPG

016.JPG

ניר בן-ארי

מוסך 'דרך השטח בשרון'

קיבוץ שפיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1668 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...