Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט שיפוץ ושדרוג אסקורט Mk1


AutoCool
שימו לב! השרשור הזה בן 1662 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 495
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הגיע הזמן להרכיב LSD - Limited Slip Differential.

ככה סתם מרכיבים את זה? סוגרים ברגים וזהו? אין מדידות, אין כיוונים?

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

אני מתנצל על הזמן הרב שלקח לי להגיב, הייתי עסוק במיוחד.

 

מה זה הדבר הזה?

ל"דבר הזה" קוראים: דפירנציאל מוגבל החלקה.

מאחר ולדפרנציאל יש תכונה "רעה" והוא תחת עומס מעביר את התנועה דווקא לגלגל שאין עליו התנגדות (זה תמיד הגלגל הפנימי בסיבוב), הדבר גורם לחוסר יכולת להעביר כוח למסלול (כביש) בעת יציאה מסיבוב.

ה - LSD הוא דפרנציאל, שבתוכו קלצ'ים ותחת עומס (בהאצה) הוא נועל את הדיפרנציאל (לא לגמרי) ומאפשר בכך יציאה חזקה מהסיבוב.

הסבר תוכל למצוא גם כאן: http://auto.howstuffworks.com/elsd1.htm

 

 

ככה סתם מרכיבים את זה? סוגרים ברגים וזהו? אין מדידות, אין כיוונים?

כמובן שהיו מדידות וכיוונים אבל לדאבוני לא הכל צולם (אני מבטיח בפעם הבאה להשתדל יותר).

ניר בן-ארי

מוסך 'דרך השטח בשרון'

קיבוץ שפיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הא, סתם אוטו לא מיוחד בכלל

תראה בתמונה השמאלית התחתונה כמה כאלו יש בארץ, ועוד באותו צבע בדיוק :lol:

Jeep CJ7 Laredo 1982

Suzuki GSXR750 1987

Yamaha Vmax1200 1986

Harley Davidson Sportster XLH 1200 1989

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

זה יותר משנה וחצי שאני בן בית במוסך דרך השטח בשפיים, משפץ שם את האוטו שלי וכן את הלוטוס סופר 7. מעבר לכל המילים הטובות שהרעפתי על ניר וצוותו במהלך התקופה הזו, משהו אחד היה חסר לי. משהו אחד שעמד כל הזמן ביני לבין ניר. לא רק בין ניר לביני, לפעמים גם ביני לבין האוטו שלי... זה יותר משנה וחצי שאני שם, רואה אותה בכל יום שאני מגיע לעבוד על המכוניות. לפעמים ניר חג סביבה, פה מחזק איזה בורג, שם מחליף רדיאטור. ואני שם, בסביבה, רואה את המכונית המובטחת כל כך הרבה זמן. רואה ולא נוהג. והוא מבטיח לי, ניר, בקרוב. היא חייבת להיות מושלמת עבורך. סבלנות... ויש לי סבלנות, אבל שנה וחצי? לא משנה כמה הבטחות ניתנו, תאריכים נקבעו. זה פשוט לא קרה. והמבט שלי אמר הכל וניר לא מפספס דברים כאלו. מדי פעם הוא נשבר והיה אומר לי: "טוב, נו, אם אתה רוצה, קח אותה". והייתי מיישיר אליו את עיני, מגייס את כל כוחותי ומסתיר את הניגוד הכי בולט שבין הסערה שבפנים שדוחקת בי - כן! עכשיו! לבין הידיעה שניר היה רוצה הפעם הראשונה תהיה אחרת. תהיה מושלמת. והייתי מניד ראשי בשלילה ועונה לו: לא עכשיו, רק כשהיא תהיה מושלמת... וכך חלפה לה שנה וחצי.

באופן נדיר למדי הגעתי למוסך ביום שישי. טרוד בעינייני, פתאום ניר מופיע ועומד מולי. הרמתי אליו עינים שואלות ולא הייתי צריך שיגיד את מה שכבר ידעתי. הגיע היום! סוף-סוף אני עומד לבצע את נהיגת הבכורה שלי בפורד אסקורט הכתומה שלו!

ניר מושיט לי את המפתחות ומודיע לי שהוא כבר חימם עבורי את המנוע. סע, תהנה, הוא אומר בביטחון של אחד שיודע שהיצירה שלו מושלמת.

"רוצה לנהוג לבד?" הוא שואל אותי, "שאחכה לך כאן?" אני משיב בשלילה. אני רוצה אותו איתי. רוצה לחלוק איתו את רשמי.

מתיישב מאחורי ההגה ותנוחת הנהיגה טובה. מסובב את המפתח הנמצא בצדו השמאלי של ההגה והמנוע מניע בנגיעת מפתח ודוד הפליטה מנגן בבריטון. נעלי העבודה שלי גדולות מדי עבור המרווח הצר בין דוושת הבלם לדוושת התאוצה ולמוד ניסיון, אני לא לוקח סיכון וחולץ את הנעל הימנית. את הנעל השמאלית לא צריך ומה שצריך שם הוא שריר חזק, כי המצמד המחוזק דורש גם שריר מחוזק... ולא רק הוא. גם ההגה נטול התגבור כבד למדי - מה שמפריע בעיקר בתמרוני החניה ביציאה מהמוסך.

אני לא מצפה ממכונית בת ארבעים שנה להתנהג בנימוס, וזה איך בדיוק שהאסקורט מתנהגת. נכון, היא נוקשה על הכביש, אבל ככה ניר אוהב את זה, מה גם שזו מכונית שנבנתה באוריינטציה של מסלול. המנוע חלק כמשי, שקט באופן סביר וחזק. תיבת ההילוכים קלה לתפעול ובכלל, אני שומע את עצמי אומר לניר, שאילמלא ההגה והמצמד הכבדים, לא הייתי יכול לנחש שאני נוהג במכונית בת ארבעים שנים. אחיזת הכביש גבוהה. מאוד. אלא שבניגוד - וזה עוד הבדל בולט - למכוניות חדשות, צריך את הזמן להתרגל לאוטו. זמן שאין לי, בטח לא על כביש ציבורי, אז אני שומר על טווח ביטחון ונזהר. מדי פעם לא מתאפק באיזה סיבוב נטוש ומנסה את כוחותי, רק בכדי לגלות שיכולתי לסמוך על האסקורט יותר, כי היא מסוגלת ליותר. בזכות הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה היא ששה להוציא את הזנב לצדדים, אבל בגלל הצמיגים האוחזים, כשזה קורה, זה קורה מהר ואז צריך תגובות מהירות על ההגה. וזה בסדר, כי בנהיגה ההגה לא כבד בכלל וגם משדר מה קורה שם למטה. ובכל זאתת, אני מכבד אותה (וגם את ניר) ושומר שזווית תיקון ההפניה הנגדית של ההגה לא תעבור את השליש סיבוב... כיול זוויות ההיגוי הקיצוני מעניק חדות היסטרית כמעט לשינויי כיוון ראשוניים ואחרי זה התגובה מתמתנת. ניר אומר שבמסלול זה עובד נהדר. אני צריך עוד קצת זמן להתרגל. מרגיש לי כמו הרבה TOE OUT. אפילו הבלמים הנושנים מעניקים נשיכה טובה ונוסכת ביטחון.

מוריד קצת את הקצב, משלב להילוך רביעי וגם חמישי. האסקורט משנה את עורה ונרגעת, כמעט והייתי אומר משתתקת. אני יכול לראות את עצמי מבצע נהיגה ארוכה במכונית הזו ולחלוטין לא מתעייף מנהיגה, כמנהג מכוניות ישנות, רוטטות ורועשות. כי האסקורט הזו אולי ישנה, אבל היא רוטטת רק שאתה לוחץ לה בצלעותיה ואו-אז אתה רוצה שהיא תרעיש, כמה אתה רוצה שהיא תרעיש... והיא מרעישה, ובכיף.

שוב אני נזכר בתחושות שהיו לי אחרי הנהיגה באסקורט הדומה של דורון. תחושה אחת מסויימת: אני רוצה כזו! שנה וחצי אני לידה וגדלתי לאהוב אותה, את האסקורט דור ראשון. החמוקיים האלו, המראה העגלגל, הצליל של המנוע. מכונית פשוטה-פשוטה ופשוט גדולה מסך חלקיה.

בצער רב, אני מפנה את ההגה בחזרה לכיוון המוסך. הסיבוב קצר, קצר מדי, אבל מספק. מאוד מספק. היה שווה לחכות ואני מוכן לחכות עוד שנה וחצי לסיבוב הבא, ניר, בתנאי אחד: בפעם הבאה - על מסלול!

 

תודה!

חבר צוות פיברקלאב.

יש לכם שאלות בנושא רום כרמל, סוסיתא? מחפשים חלקים? נסו אותנו כאן. מבטיחים לנסות לעזור!

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=448875

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

WOW און - תודה!

באמת היה לי חשוב שתקבל את האסקורט רק לאחר שאני מרוצה ממנה.

מסכת השינויים, ההתאמות והשדרוג של האסקורט, אופיינה בעליות ומורדות. המטרה שלי הייתה לבנות רכב של ניגודים: מצד אחד אני רוצה רכב ביצועים שיתאים לימי מסלול וכד', אבל בו בזמן גם שיהיה נוח וידידותי לשימוש סולידי לטיולים, למפגשים וסתם בנסיעה על הכביש.

מטרה זו הציבה בפני קשיים מרובים וחשפה את הניגודים שבדרישות הללו.

אני חושב שדי הצלחתי ומי כמוך - נהג מבחן מנוסה ובכלל נהג יוצא מהכלל, המתאים לחוות דעה מקצועית ועניינית.

אז אני מאד שמח שגם אתה חושב שהתוצאה באמת יותר ממדהימה.

 

כמובן שהעבודה על האסקורט לא הסתיימה - היא לא תסתיים לעולם. זה מה שיפה ברכב כזה המאפשר לך להתבטא גם בצד הטכני וגם כנהג.

ניר בן-ארי

מוסך 'דרך השטח בשרון'

קיבוץ שפיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחד השיפוצים והשיפורים ללא מרכאות(!) הטובים והמקצועיים ביותר שראיתי כאן בישראל.

ברמה בין לאומית אמיתית-אין לי כובע אבל אני מוריד אותו בפני המשפץ או לפחות

מנגב את הזיעה-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...
שימו לב! השרשור הזה בן 1662 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...