Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפור מיאטה NC


senda
שימו לב! השרשור הזה בן 6351 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני שמח שירדת לסוף דעתי.

אני גם נוטה להסכים איתך, שלא תמיד תוספת כוח משפרת את הזמנים ואף גורעת מהם.

 

מצד שני, אני חושב שעם מינון נכון של הכוח(רגל ימין), וצמיגים שהם מעל לנורמלי- לא יפגע בתחרותיות.

 

 

אביחי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 46
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

קודם כל תודה לכולם דלא נכנסתם לארנק שלי, בפועל אין לי ארנק, הכל יושב בכיס האחורי ככה שהדברים היו יכולית להפוך לבלתי נעימים ;-)

 

אני לא הולך לקנות סט של 18 אינטש בינתיים. חמרות שזו מחשבה חיובית זה אכן יקר לתקציבי, במיוחד שצמיגים כאלו זה גם דבר יקר מאוד. אני בינתיים מתכוון ללכת על סט 16 רחבים (בארץ נמצאו רק 7.5, ממשיכים לחפש) שיתאימו למספר מטרות - צמיג טוב לגימקנות, צמיג פחות טוב לדריפט (או נהיגה צורנית ;-) ) וגם צמיג טוב ליום יום.

 

יש אנשים שאוהבים תחרות. אני הלכתי לגימקנות בשל אהבת הנהיגה, אבל התחרות היא ערך מאוד חזק אצלי, אני נהנה להתחרות מול אנשים טובים, אני נהנה לנצח, ואפילו, ין לי בעיות להפסיד שאני מרגיש שעשיתי כמיטב יכולתי.

 

לצערי הרב, המיאטה נחותה יחסית לקליאו בגימקנות שדורשות כוח. דן, עם NC משופרת אחיזה (מונמכת, בולמים של מזדה ספיד וקיט מוטות חיזוק תחתונים) היה איתי בגימקנה מהירה ועשה מספר סיבובים עם המיאטה, אחר כך הוא עלה לקליאו ובסיבוב הראשון :!: השווה את הזמן הכי טוב שלו עם המיאטה. מה לעשות, פשוט קל להוציא מהרכב הזה זמנים טובים במסלול מהיר.

 

כיוון שאני צריך להתחרות בכמה קליאו ספורט ובלפחות S2000 אחת, אני רוצה לראות איך אני מתאים את עצמי ככל האפשר בעלויות סבירות.

בגלל העלויות גם שאלתי את השאלה על שני הסוגים של הקוויל אובר JIS- אחד עולה הרבה פחות לצערי אין לי תשובה עדיין אבל ננסה לשאול אנשים נוספים מחו"ל.

 

השיפורים העיקריים שאני מתכוון לעשות יהיו על הרכב שלי כל הזמן - מוטות חיזוק, קווילאובר, ואולי שיפורי מנוע קלים. אל תשכח שזה גם רכב עם אחריות, מפחיד לשחק עם זה יותר מדי.

 

בקשר לדבר נוסף שאמרת - הטופ דרייבר. זה אולי היה אמור להיות תחרות טובה לאנשים חסרי הממון, בפועל גם שם יש אנשים שעושים עשרות סיבובים, להוציא זמנים טובים ולהיות מוכנים יותר לגמר.

 

אני בטוח שאם תעשה סטטיסטיקה על המקצים (המידע בטוח סגור ומסוגר במסלולים), תראה שאחוז גבוהה מאוד מהעולים לגמר במקצה היבש עשו לפחות 10 מקצים (לדעתי 95% ). ומעל 70% עשו מעל 20 מקצים. פה אתה מדבר על להגיע ולעבור את ה 1000 ש"ח. וזה רק לגימקנה בודדת עם גמר בודד. לא דבר שנשאר איתך על הרכב.

 

 

מוטי, הקישורים האלו עובדים אצלי:

 

http://mazda3online.web.aplus.net/product_info.php?cPath=25_37&products_id=517

 

http://mazda3online.web.aplus.net/product_info.php?cPath=25_37&products_id=516

 

במיאטה המעופפת יש רק את הסוג המקצועי יותר:

 

http://www.flyinmiata.com/index.php?deptid=5634&parentid=0&stocknumber=13-16105

 

 

 

קיצור בואו נתחיל עם האחיזה, בקרוב יגיעו גם השיפורים הנחמדים שעדה בראיין שמוטי מכיר וממליץ עליו . השיפורים שהביאו ל NC את התוצאות הנ"ל :

 

http://www.good-win-racing.com/mazda-talk/viewtopic.php?t=438

 

לפחות חלקם. נתחיל בפילטר ונמשיך צעד צעד...

 

לפחות את הפילטר אני כבר יודע להרכיב ולפרק, עם עזרה קטנה מחברים :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניב-

 

א. לא ידעתי שהרכב עדיין באחראיות.

 

ב. אתה בעצמך אומר שהמיאטה המשופרת מבחינת אחיזה השתוותה לקליאו מבחינת זמנים,

מה שאומר, שכוח יצליח לעלות את התחרותיות שלך ושל המיאטה, ואולי לגבור על כל הקליאוס.

 

ג. מאיפה אתה מברר על החישוקים?

 

אביחי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע אביחי ,

 

אמנם בצבא קוראים לזה "שיפור עמדות לאחור" , אבל עדיין - שים לב מה עשית :

 

אני שמח שירדת לסוף דעתי.

אני גם נוטה להסכים איתך, שלא תמיד תוספת כוח משפרת את הזמנים ואף גורעת מהם.

באמת?

זה סוף דעתך?

 

הצלחת להסוות את זה טוב טוב לאורך השרשור -

ואת שאר הכסף משקיע בחיזוק החוליה החלשה של המיאטה- המנוע.

אלה היו 59 שניות על דעתי והמלצתי בנושא.

וכאן -

מה שכן, ותסכים איתי, שיותר כדאי לחזק את המיאטה

וגם כאן -

אבל אתה מסכים איתי שעדיף לחזק את המיאטה מבחינת כוח?

אז הגענו לסוף דעתך , אבל כנראה שחסר את שלט ה"ללא מוצא". :roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניב-

 

א. לא ידעתי שהרכב עדיין באחראיות.

 

ב. אתה בעצמך אומר שהמיאטה המשופרת מבחינת אחיזה השתוותה לקליאו מבחינת זמנים,

מה שאומר, שכוח יצליח לעלות את התחרותיות שלך ושל המיאטה, ואולי לגבור על כל הקליאוס.

 

ג. מאיפה אתה מברר על החישוקים?

 

אביחי

אביחי, אתה לא יודע לקרוא או סתם עושה את עצמך מטופש.

 

אמרתי שדן, שנוהג על המיאטה שלו כל יום ומתחרה איתה בתחרויות, לאחר מספר סיבובים על המסלול, הגיע לתוצאה שאותה הוא השווה בפעם אחת עם הקליאו ...

 

זה לא אומר שהמיאטה שווה לקליאו אלא להיפך, שהקליאו קלה יותר לנהיגה וטובה יותר בגימקנה הספציפית הזאת.

 

ודבר אחרון, לאביחי. אין לי רצון להפוך את השירשור הזה לויכוח טיפשי על חשיבות שיפורים וגימקנה. אני שואל משהו מסויים - שיפור אחיזה. אתה רוצה להדיין על דברים אחרים, פתח שירשור משלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך שההנדסה המצוקמקת של הצרפתים מעצבנת את סדובסקי.:lol:

 

אני אומר בפשטות שאין מה לעשות, פשוט ה- 172 נותן חבילה טובה ואם לא בג'מקאנה עסקינן במקומות אחרים אני מעריך שהוא יעשה במיאטות שמות. :shock:

Never drive faster than your guardian angel can fly

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אביחי,

למיטב הבנתי, שיפורים אטמוספריים במיאטה מניבים מעט מאוד שיפור בכוח שהמגיע לגלגלים.

השיפור המומלץ הוא גדישה (סופר או טורבו), במקרה כזה, המיאטה עולה קטגוריה ומתחרה ישירות בקטגוריה העליונה. (שבחלק גדול מהגימאקאנות המתחרים בקטגוריה זאת השיגו זמנים מהירים בכ-10 (!!) שניות מהקטגוריות הנמוכות. (להזכירך, מדובר על זמן הקפה שלא ארוך מדקה)

עצם העובדה שיש יותר כח לא פוגעת בזמנים (כמו שטענת לגבי מינון נכון של רגל ימין), אלא בעצם העובדה שאתה מתחיל להתחרות בקטגוריה אחרת.

 

לעומת זאת, מכוניות שנעלו צמיגים עם אחיזה מעולה, השיגו שיפור של כ-3 לעומת מכוניות דומות ללא צמיגים יעודיים. (היו ת'רדים רבים על מירוץ החימוש הזה)

 

בקיצור,

אם אתה יכול להשקיע כ-10K בשיפור אחיזה, אתה הופך להיות סופר תחרותי, בעוד שאם תשקיע מעל 40K בשיפורי כוח (וזה בערך הסכום שזה יעלה) , אתה רק ממצב את עצמך נמוך נמוך בקטגוריה הבכירה.

 

עריכה:

אופס, לא שמתי לב לתגובה של SENDA...

my bad.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איתן, דווקא ב NC כן יש אפשרות לבצע שיפורים אטמוספריים. למעשה הגיעו לתוצאות שמביאות את המיאטה לשיפור של קרוב ל 20%, נדיר למדי ברכבים אטמוספריים אבל קיים.

 

המיאטה NB סובלת מהבעיה שציינת, אותה אכן קשה מאוד לשפר בצורה שכזו.

 

ההנדסה הצרפתית לא מעצבנת אותי ברשד, היא משעממת אותי. לא שווה לי לנצח גימקנה אם אני משתעמם כל המסלול ... בחיים לא אחליף קליאו במיאטה לגימקנה, גם אם זה יעלה לי בשניה בהקפה ומקום פחות טוב. אני מעדיף להשקיע 20000 בשיפור המיאטה לרמה של הקליאו על פני לחסוך 80000 ולהביא זמנים.

 

קפיש :?:;-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב-NC ניתן לשפר אטמוספרית ולהגיע להרבה יותר מ-20% תוספת הספק.

פשוט צריך כיס עמוק בחלק העליון של הסקאלה.

 

וניב, הקישורים עדיין לא עולים אצלי משום מה אבל אני מבין שאתה מתלבט לגבי שני דגמים של JIC.

הדגם שאתה צריך הוא ה-FLT-A2.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקליאו משעממת זה הרבה יותר מהגזמה.

 

משתמע מהניסוח שלך שאחד זה רכב והשני כירכרה.

מצטער, לא התכוונתי להעליב.

 

הקליאו היא רכב נהדר, מאוד נהנתי ממנו, למרות הכל אני חובב את סוג ההנעה האחורית, אוהב את היכולת לצאת להיגוי יתר ולא רק נסיעה מדוייקת. בשל כך המיאטה מהנת אותי הרבה יותר מהקליאו, במיוחד בגימקנות, שם אני אוהב את ההרגשה של ההנעה האחורית ושם אפשר מדי פעם לעשות סיבובים שלא על מנת זמנים, רק לכיף.

 

בשבילך היא מתאימה נהדר ואני שמח. שוב היא יותר מהירה, יותר זריזה אבל לא הסיגנון שלי.

 

מוטי, אכן זו היתה השאלה . מקווה תוך חודשים ספורים (ייבוא לארץ וכו יכול לקחת חודשיים שלושה) כבר יורכב אצלי הסט FLT-A2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אביחי, אתה לא יודע לקרוא או סתם עושה את עצמך מטופש.

תסלח לי, זה שלא הבנתי לא אומר שאיני יודע הבנת הנקרא או שאני עושה את עצמי טיפש.

בקריאה שניה הבנתי את כוונתך.

 

בסה"כ היה לי רצון לעזור לך להגיע לגבי ההחלטה הנכונה, אבל התגובה שלך פשוט גועל נפש.

 

לפני שאתה הולך להיות נהג, תהיה קודם בן אדם.

 

אביחי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא התכוונתי לפגוע בך.

 

פשוט לקחת את הדיון ושינית אותו למשהו אחר.

 

אם ארצה דיון על תחרותיות, אם אשאל על הוספת כוח מול אחיזה או כל דבר אחר, אפתח שירשור ראוי.

 

את השירשור הזה פתחתי בשביל לשאול על בולמי זעזועים כשיפור למטרות אחיזה ורגש.

 

אחד התוצאות של התשובות שלך זה הסט כיוון הדיון, מאחיזה לתחרותיות.

 

שוב קח בקלות, מצטער אם תשובתי לא נוסחה טוב והיתה פוגעת ... ממש לא התכוונתי :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6351 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...