Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מיואש מבעיות שמן :(


Levidan
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6795 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

כבר הגעתי למצב שמוסכניקים מנסים לדחוף לי מנוע חדש או שעושים לי פרצוף כזה :?

 

אז ככה, הסיפור הוא שאני בעל יונדאי לנטרה 1.8 GT שנת 95 אוטומט ולפני כמה ימים חבר שלי הבחין כי יוצא עשן לבן מהאגזוז והסב את תשומת ליבי לכך, וכן הופתעתי לראות שלא שמתי לב לתופעה כל כך בולטת מכיוון ויוצא המון עשן לבן מהאגזוז.

הלכתי למוסך איכות בנתניה וזה אמר לי כי הוא מיואש מדגם הרכב הזה ולא מתעסק אתיו והפנה אותי למוסך אחר למען טיפול בבעיה.

הגעתי למוסך הסברתי לו את הבעיה וכל מה שהוא עשה זה לחץ על הגז ראה את העשן הלבן שכבר אמרתי שיוצא, פתח את המכסה מנוע ומהצצה של 10 שניות אמר לי כי צריך אוברול ולהחליף רינגים וזה יעלה הרבה כסף אז אם אני מעוניין או לא. אמרתי לא בינתיים והוא שלח אותי לדרכי בדי חוצפה הייתי אומר, מכך הסקתי שהמסקנה הייתה לא מקצועית ביותר ודי ניסה לדחוף לי. בהתייעצות עם מוסכניק אחר אמר לי שכן רינגים יכולים להיות הבעיה היותר סבירה שהתופעה הזו מרמזת.

 

חזרתי הביתה וסיפרתי לאבי על הבעיה וזה מצידו נזכר לספר לי סיפור מעניין שלפני כחודש הוא היה בתחנת דלק ועשה בדיקת שמן ראה שחסר ושפך המון שמן למנוע בלי אומדן מסוים.

 

חיכיתי מספר שעות ועל מנוע קר ועומד בדקתי שמן...השמן היה שחור לחלוטין אבל היה מספיק שמן(לא הראה יותר מדי או פחות מדי)

מצד שני בביקור שלי במוסך אותו יום הבדיקה שעשו הראתה כי חסר שמן...

יום אחרי זה בדקתי שוב שמן וראיתי שחסר שמן טיפה אבל הפעם השמן היה בצבע תקין לחלוטין ולא נראתה בעיה...כמה שעות לאחר מכן שוב בדקתי שמן רק בשביל השקט הנפשי והפעםן היה חסר שמן ומה שהיה היה שחור לחלוטין...:?

 

בתור רפלקס כבר קניתי פחית פלאשינג ופילטר שמן.

השאלה שלי היא מה אני צריך לעושת במצב ומה יכולה להיות הבעיה שלי ?

 

האם כדאי לעשות פלאשינג למנוע ? אני פוחד שאולי יש בעיה והנפט לא ייצא לי מהמנוע לחלוטין אחרי שאעשה את זה :(

 

אשמח לדעות והצעות מכיוון ואולי אני לא מבין במכוניות אבל מה שכן אני יודע שעודף שמן זה שחיקה של המנוע...ואם זה רינגים אז מלאך המוות כבר קבע פגישה עם האוטו שלי אם לא אחליף רינגים במהרה.

אני לא מיהרתי לכלום מכיוון ויש הרבה סוגי טיפולים והעיקרי ביניהם שזה אוברול הוא די יקר.

 

אז השאלות שלי הן ככה:

כמה עולה טיפול אוברול בממוצע ? ומה בעצם עושיםב טיפול כזה ?

אולי יש היבטים אחרים למצב שלי ? בעיה אחרת ?

כדאי לעשות פלאשינג למצב המבלבל הזה ? כי אמרו לי שפלאשינגג לשמן תקין הוא לא טוב..

והכי חשוב! מוסך אחד אמר לי שלבדוק שמן במנוע חם זה בסדר אבל זה נשמע לי לא הגיוני! רציתי לדעת מה הדרך הכי טובה ואמינה לבדוק שמן ?(כיום אני פשוט מחכה מספר שעות ובודק שמן שהמנוע קר והאוטו במישור.)

 

תודה מראש למי שיקדיש זמן לקרוא את הסיפור שלי ויענה לי...אשמח לתגובה מהירה!:)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכשתי לאחרונה 44K של חברת BG מכיוון ואני רוצה לטפל בצריכת דלק וגם זה טיפול ראשוני לפני אינפוזיה שאני עומד לעשות...רציתי לדעת אם זה מיותר לעשות גם זה וגם זה ? אני סובל מבריחת סל"ד וצריכה גבוהה וגם רעש מוגזם מהמנוע אז זה מה שהציעו לי הרבה אנשים.

אז ככה:

מיותר לעשות גם חומר בתא הדלק וגם אינפוזיה עם חומר נוסף ?

והאם זה מסוכן בהתחשב שאולי יש לי בעיה במנוע/שמן, או שזה לא קשור בכלל ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם צריך חס וחלילה לבצע שיפוץ מנוע, עדיף להחליף מנוע.

 

הערה לעניין:אם מחליפים מנוע, לפני שמרכיבים מנוע אחר רצוי להחליף רצועת טיימינג, משאבת מיים, ועוד.

 

בכל אופן, יש לוודא איתור התופעה והסיבות לה. דרך המקלדת קשה ליתן איתור ודאי, ולפי התיאור שנתת, המצב לא טוב,- לא בהכרח החלפת מנוע, אך יתכנות לצורך כזה, או תיקון אחר שמסתמן כמהותי.

שוב, גש/י לאבחון במוסך נוסף.

תתיעץ/י עם רפי לין, להיכן לגשת.

 

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב עבר 168K

 

ובנוגע לשאלה השנייה שלך, קודפ כל אני רוצה להצהיר שאין בדבריי הבאים שום כוונה גזענית לחלוטין.

 

אז בנוגע לטפיול סגדיר זה המצב...קניתי את האוטו לפני חודשיים מבנאדם שהרכב היה ברשותו 5 שנים הבנאדם אתיופי חירש אילם שאח שלו קנה את הרכב למענו.אני לא מאמין שהוא טיפל ברכב אי פעם יותר מהחליף שמן מכיוון שהוא לא נראה אחד שיכול או יתעסק אם זה בכלל..וגם הוא בבעיות כספיות רבות.

אז לא לא נראה לי שעבר טיפול סדיר בגלל זה אני מתחיל טיפולים ברכב ..תקופה של יישור קו תקרא לזה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם צריך חס וחלילה לבצע שיפוץ מנוע, עדיף להחליף מנוע.

 

הערה לעניין:אם מחליפים מנוע, לפני שמרכיבים מנוע אחר רצוי להחליף רצועת טיימינג, משאבת מיים, ועוד.

 

בכל אופן, יש לוודא איתור התופעה והסיבות לה. דרך המקלדת קשה ליתן איתור ודאי, ולפי התיאור שנתת, המצב לא טוב,- לא בהכרח החלפת מנוע, אך יתכנות לצורך כזה, או תיקון אחר שמסתמן כמהותי.

 

שוב, גש/י לאבחון במוסך נוסף.

 

תתיעץ/י עם רפי לין, להיכן לגשת.

 

 

בברכה

דני

אפשר לדעת אם צריך להחליףך מנוע אם אחבר סקנר לאוטו ?

 

ומה העלויות של החלפת מנוע וכל הנ"ל שציינת ?

מעניין תי אם זה משתלפם מבחינה שהרכב עלה רק 16000

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לזהות בעית מנוע חריגה, לא צריך סקנר.

 

רצוי שרפי יתן הפנייה ראויה.

רפי לין, היכן אתה?

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הייתי פוסל על הסף גומיות שסתומים.

 

דני ידידי, למה אתם הדור החדש מעדיפים החלפת מנוע על פני שיפוץ מנוע.כל החיים ידעתי וחשבתי

שאין כמו שפוץ כללי של מנוע כולל חריטות.כך גם נהגתי תמיד ואף פעם לא הסכמתי להחליף מנוע במקום לשפץ.יעיד על כך "סמוך" מרש"לצ החבר של בני ל.כמה מנועים מסרתי לו לחריטה.

בברכה דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדברים שלי, מסומנים באדום!

 

 

 

לא הייתי פוסל על הסף גומיות שסתומים.

 

דני ידידי, למה אתם הדור החדש מעדיפים החלפת מנוע על פני שיפוץ מנוע.

 

1 לא קבעתי שיש להחליף מנוע, אתה מוזמן לקרוא שוב את תגובתי.

2. בכללי הבנת מדברי שאני מעדיף אישית על החלפת מנוע משיפוצו, זה לא אני, זה השוק שקבע שמנוע מעולה מייבוא יעלה פחות משיפוץ מנוע ראוי, שרק בודדים מסוגלים לבצע אותו. ואם אתה בינהם, אני שמח.

 

האם מנוע מוצלח ולא "חרוש" מייבוא לא יצא פחות יקר ממנוע משופץ קומפלט עם חלקים חדשים?

 

.

החיים חזקים מאיתנו, עובדה היא ואולי חבל, אבל עובדה שמה ששולט, זה החלפת מנועים ולא שיפוצם.

 

למה דוד? למה? (ואני לא מתריס, אני באמת שואל אותך, בכנות, למה? - מעניין אותי מה אתה חושב, כי מה שאני חושב, רשמתי.)

 

מי ישלם את שעות העבודה לשיפוץ מנוע? גם פירוק גם הרכבה, ובאמצע כל שעות השיפוץ..?

שעת עבודה במוסך 160-220 שח.. כמה שעות צריך לשפץ מנוע..? ועוד חלקים...

 

מנוע קומפלט במצב מעולה עם אחריות, יעלה בממוצע 2500-4000שח.

ושוב, לא המלצתי על החלפת מנוע, רשמתי בכל תגובותי שיש לבצע איבחון נוסף,

אי לכך, אודה להשארת דברי במקומם.:idea:

 

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דני ידידי, סליחה אם הובנתי לא נכון.לא אמרתי שקבעת שיש להחליף מנוע.

 

התכוונתי על ההעדפה של מנוע מיבוא על מנוע משופץ.כתבת כך:"אם צריך חס וחלילה לבצע שיפוץ מנוע, עדיף להחליף מנוע".כמי ששיפץ עשרות מנועים (אם לא מאות)אני אומר שאין להשוות בטיב בין מנוע מיבוא למנוע משופץ.לעניות דעתי עדיף לשפץ מאשר להחליף.נכון שזה מייקר בעוד כ- 25% את המחיר.

נכון שהיום האופנה היא להחליף,יותר קל למכונאי ופחות אחריות על המכלולים.

לשאלתך, שפוץ מנוע לפי הוראות משרד התחבורה. הוא 20 שעות עבודה.כולל פירוק. והרכבה מהרכב.

תכפיל במחיר לשעת עבודה,תוסיף עוד כ-2500 ש"ח חלקים.חריטות,ניקוי רדיאטור ,החלפת פחמים ובוקסות בסטרטר ובאלטרנטור(דבר שבהחלפת מנוע לא עושים),החלפת צנרת מים פגומה.

סכם את הכל ותקבל פלוס מינוס שיפוץ מנוע עם אחריות על כל המכלולים.

 

בברכה דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלת תם! אולי העשן הלבן הוא בסך הכל תוצאה של מילוי עודף שמן?

 

ואם אתה רוצה לעקוב אחרי כמות השמן אתה חייב לבדוק כל בוקר לפני ההנעה כשהרכב על משטח ישר. כל בדיקה אחרת איננה אמינה ורק תבלבל אותך!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הייתי פוסל על הסף גומיות שסתומים.

 

דני ידידי, למה אתם הדור החדש מעדיפים החלפת מנוע על פני שיפוץ מנוע.כל החיים ידעתי וחשבתי

שאין כמו שפוץ כללי של מנוע כולל חריטות.כך גם נהגתי תמיד ואף פעם לא הסכמתי להחליף מנוע במקום לשפץ.

בברכה דוד.

כסף.

 

לא רק העלות הישירה של השיפוץ והעבודה , אלא גם לבעל המוסך (כמות המכוניות שהוא מסוגל להעיף ביום).

פו"ה של מנוע מאפשרים לעבוד כמעט בשיטת "סרט נע" , בעוד שבאוברול אתה מאבד לא רק את הזמן של פירוק המנוע לגורמים ,אלא גם את זמן ההמתנה לחריטה וכו'.

 

תכפיל את זה בהרבה מכוניות - והפרשי הכסף משמעותיים. כנראה שאיכות המנועים המיובאים מספיק טובה כדי שהעסק יעבוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התשובה שלי בכל אופן, ואולי כמו גם (אם יותר לי ע"י שמר) של שמר , נוגעת לכלל האוכלוסיה וכלל המוסכניקים.

 

טוב שיש מעטים שיודעים לבצע אוברול מנוע כפי שצריך. טוב עוד יותר שיש כאלה שמוכנים לשלם בעבור זה.

כמה יש מאלה, וכמה יש מאלה?

ולכן הגבתי כפי שהגבתי..

ניתן לקנות עוגת הבית בסופרמרקט, וניתן לקנות עוגה בקונדיטוריה מהשורה הראשונה.

הקמח אותו הקמח, הסוכר אותו סוכר, הביצים אותם ביצים, התנור גם כנראה באותו חום פועל, אבל מה, עוגת הביית מוכרים עשרות אלפים בשבוע והקונדיטוריות מוכרות לדעתי רק מאות בלבד..(ולא, לא עשיתי סטטיסטיקה)

אז... הקונדיטוריה לא עדיפה? היא עדיפה ובהרבה, אין מה להשוות!,

אבל!!!---

היא פחות זמינה, פחות מוכרת, פחות מפורסמת לקהל הרחב, והרבה יותר יקרה (ובצדק).

ועוד דבר, יקר בדרך כלל מתאים לאלה שמחד יש להם כסף והרבה, ומאידך מוכנים גם לבזבז אותו.

אלה אם קיימים, מעטים בשוק הרכבים המשומשים, שכן מי שקונה ומחזיק כזה רכב , מן הסתם נראה שאין לו אפשרות למשהו יקר יותר, (למעט אלה עם הרכבי אספנות).

אז אותו אחד מחפש לא רק 25 אחוז יותר זול (בדכ) אלא אפילו רק 500 שח הבדל..

ואני מכיר אותם (ומכבד מאוד ואף מנסה מאוד לעזור) מהתחום שלי, שקרוב אך מעט לשלך.

אז ,אל תקח את זה אישית, ממש לא זו היתה כוונתי,

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול רק להזכיר שסביב המנוע (ז"ל) שלי התנהל פה דיון שיפוץ או החלפה. מיטב המומחים ישבו על המנוע, עשו לו רינגים, והוא רק נהיה גרוע יותר. אני מדבר על קונדיטוריה משובחת שעשתה המון שיפוצים מוצלחים בעבר, כולל ייעוץ המחלקה הטכנית של היבואן ופקסים מצרפת. שום סקנר ועין של מומחה לא הצליחה להסביר למה המנוע מצלצל, אוכל שמן ודלק בטירוף, נחנק ולא סוחב.

מנוע משומש מייבוא פתר את כל הבעיות באחת. המוסך שלי בחר בעצמו מנוע, מתוך כוונה להוציא אותי מרוצה בסוף.

אמנם לא שילמתי על העניין, בגלל אחריות של לובינסקי, אבל למדתי באופן אישי שמנוע קומפלט הוא הימור בטוח, מה גם שיש אחריות לתקופה מסוימת וניתן להחליף שוב אם הוא לא תקין.

וכמו שציינו פה, זה היה מהיר מאד. פחות מיומיים עבודה, כולל נסיעת מבחן ושלל בדיקות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התופעה המוזרה שראית כשבדקת שמן (לאחר פעולת המנוע נראה בצבע טוב, לאחר הרבה המתנה נראה שחור), גורמת לי לחשוב שייתכן שאבא שלך מילא שמן בצמיגות שונה (וכנראה לא מתאימה לרכבך) מזו שהיה במנוע, וכרגע יש לך שני סוגים של שמן במנוע.

יכול להיות שזה מה שגורם גם לעשן הלבן.

 

בני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...