Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7247 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

קראתי את כל המאמר המעניין שהבאת, והמסקנה שלי היא שאין טעם לעשות את מה שאתה מנסה.

 

מדובר שם על פוטנציאל השיפורים שניתן לבצע במנועי FIRE בדרך להפוך אותם למנועי מרוצים (על כל המשתמע מכך מבחינת אמינות ארוכת טווח ואופי שימוש ביומיום). הכותב מציע רשימה ארוכה של שיפורים, שבסופו של התהליך אמורה להוציא מהמנוע 85 כ"ס, במקום 54 כ"ס במקור.

 

השיפורים עולים יותר מ 1500 פאונד במחירי בריטניה - מעל 12,000 ש"ח במחירי ישראל. ניתן לבצע שיפור "חלקי" במחיר של מעל 500 פאונד (4000 ומשהו ש"ח), וזה ייתן 70 כ"ס.

 

שים לב שברשימת השיפורים אין שום התייחסות להורדת משקל מגלגל התנופה, כצעד העומד בפני עצמו. מדברים שם על כך שמנוע משופר חייב להיות מאוזן היטב, ושמנועים אלה אינם מאוזנים באופן אופטימלי כשהם מגיעים מהמפעל, מה שמגביל את יכולתם לעלות בסל"ד.

 

מציינים שם שגלגל התנופה שוקל 6 ק"ג (בחלק מהדגמים, לא ברור אם בשלך), שניתן "לגלח" ממנו עד 2.4 ק"ג למטרות מרוצים, אבל שקבוצת המרוצים של פיאט לא יורדת במשקלו מתחת ל 5 ק"ג, משיקולי אמינות.

 

מכיוון שאתה מתכוון להמשיך לחיות עם הרכב ביומיום, גם אתה לא תרד מהסף הזה. ולאחר קריאת המאמר, נראה שלשינוי הזה לבדו לא תהיה שום משמעות. אם אתה מתכוון לעשות (שלב 1 בטבלת השיפורים שהמאמר מציע): פורטינג, הגדלה של יחס הדחיסה, שדרוג של קפיצי השסתומים, החלפה של קאמשאפט וכו', תקבל 70 כ"ס במקום 54 ואולי תהיה הצדקה גם להורדת משקל גלגל התנופה.

 

כצעד שעומד בפני עצמו - נראה חסר טעם.

 

קח גם בחשבון שגלגל תנופה מופחת משקלשאינו מאוזן "על הגרם", לא הורס את עצמו. הוא הורס את המנוע, את המיסבים, את מחזירי השמן, את תושבות המנוע.

פוטנציאל הנזק בעבודה לא מושלמת גדול מאוד, ואני בספק כמה בעלי מקצוע מיומנים בעבודה הזו יש בישראל.

 

מצטרף לעיצות שקיבלת. רד מזה.

 

אפרופו דברי מוטי, זה אולי עכבר מפוחד כשאתה יושב בארה"ב האדירה, אבל בארץ הקודש זה הר לא קטן ...

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
ירון - הבחור מגלח 25% ממשקל גלגל התנופה, לא 60% ומנסה לזנק בעליה עם נגרר...

משתמע מהשרשור הזה שגילוח משקל מגלגל תנופה הוא השד בכבודו ובעצמו והרי לא כך הדבר, ההר שמתואר כאן בשלל התגובות הוא עכבר קטן ונבוך שיושב בפינה ולא מבין מה כולם רוצים ממנו.

 

מוטי

מוטי אני חושב שלא ערכת חישוב נכון - הבחור טוען כי המשקל הסטנדרטי הוא מעל 6 ק"ג והוא חושב על הפחתת כ-3 ק"ג מכך - אני חושב שהוא יפגע בשימושיות של הרכב מצד אחד...ולא ישיג הרבה לטובת הביצועים מצד שני.

 

שהרי 55 כ"ס זהו הנתון היבש של ביצועי המנוע ברגע יציאתו מפס הייצור - כיום הוא לבטח מפיק 60-70 אחוז מכך (במקרה הטוב) - מה שאומר שכל הנסיונות העקרים לשפר את "הסוס" העייף לא יצלחו.

 

מוטי הרבה צעירים המשוטטים לאיטם בפורומים השונים לומדים מושגים וגם/או אפשרויות לשיפורים.

חלקם מנסה לעשות קיצורי דרך לשם השגת שיפור ביכולת רכבם. טענתי היא כי קיצורי הדרך הללו (לשם הדוגמא "רק הפחתת משקל מגלגל התנופה") לא יועילו במקרה הטוב ואף יגרמו לנזקים והוצאות מיותרות מצד שני.

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

פורסם

אני חושב ,לצערי הרב, שבארץ שלנו, לא ניתן לבצע שיפור שכזה.

 

אין פה משהו שבאמת מתמקצע בעניין ,ולכן ממש לא כדאי להיכנס לזה, אתה יכול להרוס מנוע .

 

רוצה לשפר,ישנם הרבה דברים ברי ביצוע שכן ניתן לבצעם פה בארץ,שוב, הכל עניין של שיקולי תקציב ,אך לצערי גם כאן, כל דבר הניראה לעיין עלול להכשיל אותך בטסט או שאיזה שוטר יעצור אותך ויוריד לך את הרכב מהכביש.

 

שיקול שלך.

פורסם

לא בטוח שאי אפשר לעשות את זה בארץ. ראיתי במו עיני אופרציות יותר מסובכות כמו הסבת גלגל תנופה של מנוע אלפא 75 לשימוש באלפא ג'וניור למשל (8 ברגים במקום 6, או להפך - מילוי החורים, קדיחה מחדש, איזון), ונראה שזה עובד לא רע. בדוק אצל המומחים לאלפות ישנות.

 

בכל אופן, כפי שנאמר, לא יותר פשוט וזול ולהחליף מנוע ל 1.3, לקבל את אותה תוספת שאתה חושב שתקבל פה וגם קצת יותר מומנט ואמינות ?

פורסם

משהו אחר חסר לי בכל השרשור מלא האינפורמציה הזה:

 

עד כמה שידוע לי, ברכב(כל רכב באופן כללי) יש נניח גירסה לגיר רגיל, וגירסה לגיר אוטומט, ההבדל ביניהן הוא שלגירסה האוטומטית יש גלגל תנופה קל יותר, אני טועה?

(לדעתי לא אבל אתם מוזמנים לתקן, לפני שנים עבדתי בפירוקיה ואם מישהו היה מזמין מנוע מפירוק ביקשנו לדעת איזה גיר יש ולהתאים לו גלגל תנופה נכון, שלא יקבל קל לגיר רגיל ולא כבד לאוטומטי)

 

אז אם זה נכון, יש פונטו אוטומטית בעולם? שיקח לה גלגל תנופה!

או שאין פונטו אוטומטית בכלל, זה כבר אין לי מושג.

אופנוען

פורסם

המנוע שברשותי כבר עבר מספר פעולות על מנת לשפר את תפוקת המנוע .החלפתי את סעפת היניקה ל 40 ממ הגדלתי את המזרק (למי שלא מכיר זה הזרקה חד נקודתית) יש לי קיט אוויר וגם ציפ אמיתי למחשב ,וגם עבר החלקת מעברים . המנוע משומר בצורה הטובה ביותר.. השלב הבא כמו שנאמר הוא אכן החלפת הקאמשאפט לאחד עם עם זווית גדולות יותר ועל הדרך החלפת קפיצי השסתומים .

כל השיפורים עצמם נעשו על ידי ולא עלו הרבה כסף כ 1500 שקל. ואני מרוצה מהתוצאה .אני מרבה לקרוא לגבי דברים מטורפים שנעשים בחו"ל למנועים מהסוג שלי וגלגל התנופה הוא אכן המטורף מכולם האם יש מישהו מטורף בארץ שיהיה מוכן לבצע לי את העבודה של ה"גילוח "

גלגל התנופה

פורסם
אני חושב ,לצערי הרב, שבארץ שלנו, לא ניתן לבצע שיפור שכזה.

 

אין פה משהו שבאמת מתמקצע בעניין ,ולכן ממש לא כדאי להיכנס לזה, אתה יכול להרוס מנוע .

.

thats alot of B"S, any good "harat" with cnc will do the job. its not like they are a bunch of morons. BTW, sorry about the english, i am abroad

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם
אולי תשקול הכנסת סופר צ'רג'ר מ slk או מיניss או פונטיאק sse יש בפרוקיות מינימום זמן במינימום השקעה תוצאות טובות

אולי גם מנוע של סקיליין?

 

 

 

 

יש בפרוקיות?? , תראה לי פרוקיה שיש בא סופרצ'רג'ר של SLK באותו יום אני שם... , מינימום השקעה פחחח????

אלכס.

דרושים מסגרים עם ניסיון בCO2

מחפש כנפונים לטנדר מאזדה 2003-2007

מחפשים מסגר? חפשו בפייסבוק: http://www.facebook.com/profile.php?id=100002187529747&sk=wall#!/profile.php?id=100002187529747&sk=wall

פורסם

אין בעייה לחרוט גלגל תנופה ולהוריד ממנו תוספת משקל משמעותית, הבעייה היא באיזון.

 

אישית, אני לא מכיר בעל מיקצוע שמסוגל או מוכל לבצע איזון לגלגל התנופה כמו שצריך.

 

להזכירך/להתריעך, גלגל תנופה לא מאוזן ישבור לך את גל הארכובה! וזה רק הנזק הראשוני...

פורסם

גש למאגר ברשל"צ יש להם שניים של slk אחד שעשה 190000 ואחד מפורק יש גם מנוע קופר ss אני לא מאמין שיפרקו לך את הסופר מהמיני אבל השניים האחרים בהחלט אופציה שינויים שעליך לערוך עבור 6 psi עד 8 משאבת דלק טורית נוספת וסת העשרת דלק fmu שנוי בפרמטר חיישן כמות אויר מקסימום הלך מנוע קונים משומש אחר עלות עד 3000 כולל עבודה

 

לגביי סופר של פונטיאק sse רונית חלפים

יגאל

פורסם
גש למאגר ברשל"צ יש להם שניים של slk אחד שעשה 190000 ואחד מפורק יש גם מנוע קופר ss אני לא מאמין שיפרקו לך את הסופר מהמיני אבל השניים האחרים בהחלט אופציה שינויים שעליך לערוך עבור 6 psi עד 8 משאבת דלק טורית נוספת וסת העשרת דלק fmu שנוי בפרמטר חיישן כמות אויר מקסימום הלך מנוע קונים משומש אחר עלות עד 3000 כולל עבודה

 

לגביי סופר של פונטיאק sse רונית חלפים

יגאל

מה זה העצות האלה? פונטו פייר זה אוטו להשתלות של סופר צרג'רים ומגדשי מרצדס? מה זאת החפיפנקיות הזאת?

מקסימום הולך מנוע מביאים חדש? איזה שטויות!

שלא לדבר על מערכות הבלימה והמתלים של הפונטו שיעמדו בגבורה במגדש על של SLK, או שעכשיו אתה מתכנן לשים דיסקים קדמיים של SLR (האמת מתאים בול) ואחוריים של בואינג 737 משנת 94 והלאה. בולמי זעזועים וקפיצים מאיזה אוטו?

דבר אחד בטוח, זול, זה לא יצא!

בחייך, אתה רוצה לתת עצות? סבבה, אבל תגלה קצת אחריות למה שאתה אומר.

לפותח השרשור, הארץ מלאה בחרטים מעולים (רובם יוצאי התעשיה הצבאית/אוירית) שהורדה במשקל מגלגל תנופה זאת בדיחה בענייהם (אפשר להשוות את זה לאיזון של קנה של מרכבה או לאיזון של להבים של מנוע סילון של איירבאס (יצור של מנועי בית שמש)?).

לידיעתך, אם תצליח להשיג תוכנית CNC (לא ממש תוכנה אלא שרטוט כמה צריך להוריד ואיפה), אז זה יהיה קל,פשוט וזול. אם לא תצליח, זה כבר יהיה יותר בעייתי ויקרבכל מקרה, אני לא ממליץ לגשת לסתם מסגריה אלא רק למקום שיש בו CNC.

מאיפה אתה בארץ? אני מכיר חרט מעולה בנס ציונה!

יניב

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.


×
×
  • תוכן חדש...