Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תאונה... לא נעים.


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7304 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לפני כשעתיים נסעתי בכיכר רחבה גדולה ולא מוארת באשדוד.

כ 100 מטר לפני היציאה מהכיכר, סבלתי מתת היגוי לא עדין בעקבות כתם שמן.

ניסיתי לתקן, עזבתי את דוושת הגז ולחצתי בעדינות על דוושת הבלם, ציפיתי להשתלבות חזרה בנתיב הנסיעה, אך לא.

זנב האוטו החליק ימינה.

סובבתי את ההגה ימינה ולחצתי במידה על דוושת הגז.

האוטו התיישר, אך תוך שבריר שנייה זנרק הזנב בחוזקה לצד שמאל כמו מטוטלת.

הבנתי שאין מה לעשות, אני לא אצא מזה, לחצתי על הבלם בחוזקה ועפתי אל תוך המדרכה.

קיר לבנים בלם אותי.

נתקעתי על המדרכה אשר בתהליך בנייה. במרכז המדרכה ישנו בור, הגלגלים הקדמיים עברו את הבור והגלגלים האחוריים נשארו מאחור.

במשך שעה סידרתי את הלבנים בתוך הבור על מנת לצאת.

למזלנו, לחברי לחוויה ולי לא קרה כלום.

 

האוטו סובל מפגוש שרוט ומעוקם, חתיכת פלסטיק שנגררת על הרצפה בתחתית האוטו והגה נוטה ימינה בחוזקה.

 

למה? למה הכיכר לא מוארת? אם הכיכר היתה מוארת היתי יכול לראות את הכתם שמן מרחוק ולהתחמק ממנו.

למה המשטרה עברה לידי כאשר היתי תקוע על המדרכה ולא נעצרה אפילו לשאול לשלומי?

או אולי אני עשיתי טעות? מה היתי יכול לעשות במצב הזה?

 

תודה על ההקשבה.

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מה שאתה יכול לעשות זה כמה קורסים טובים של נהיגה מתקדמת.

לבוא בטענות למשטרה, לכיכר, לכתם השמן ולמדרכה לא יעזור הרבה, שפר את מה שכן יכול לעזור להבא.

 

מוטי

פורסם

מכון פרונט ופחח טוב יסדרו לך את הרכב לדעתי :)

הדבר היחיד שהיית יכול לעשות במצב הזה זה לנסוע יותר לאט בככר או - אם כבר הסתבכת לא לוותר... אולי אם היית ממשיך לנסות ולייצב את הרכב היית מצליח...

 

תהיה שמח שיצאתם בריאים ושלמים...

בקשר לניידת - אני לא אתחיל אפילו...

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

אחד הדברים הבסיסיים שפיספסת זה לנהוג בהתאם לתנאי הדרך. הככר היתה חשוכה - אז סע לאט שתוכל לבלום גם אם "יצוץ" משהו בטווח הלא-גדול של הפנסים שלך.

 

אבל חוץ מזה, טוב לשמוע שלא נפגעתם - נזק לרכוש, כואב ככל שיהיה, הוא זניח.

 

ניר

פורסם

מוטי, האמת כן עשיתי קורס נהיגה מתקדמת לפני כחודשיים.

ניסיתי לתקן את המצב אליו נכנסתי לפי ההסברים בקורס, האם עשיתי משהו לא נכון?

אשמח לביקורת.

 

shellcase, למזלי ( או לצערי) הרכב הינו רכב חברה :-)

נסעתי לאט מהרגיל, היתי מעט עייף לכן לא רציתי לקחת סיכון, אך זה לא עזר.

פחדתי לנסות ולצאת מהיגוי היתר מכיוון שפחדתי לצבור מהירות בעת ניסיון התיקון.

קיוויתי שבלימה חזקה תבלום את הרכב לפני המדרכה, טעיתי.

 

תודה.

פורסם

מה עכשיו שייך לקורס נהיגה מתקדמת?

 

הוא לא שואל איך נוהגים, הוא שאל שאלות מענינות למה באמת כיכר לא מואר ולמה המשטרה לא עצרה לעזור, כמה שאני נוהג מעולה ולקחתי קורס או שנים אני יכול להבטיח לך שמכתם שמן לא יוצאים בקלות בכלל.

הלוגו של רוב מכוניות העל הוא חיית בר. יגואר, למבורגיני, פרארי, רק פג'ו האגדית יש לה אריה, בגלל זה פג'ו בעייני היא מכונית על.

פורסם

שוב - מה שעשית לא נכון זה שהיית מלכתחילה במהירות גבוהה שלא איפשרה לך להגיב בזמן.

אם לא רואים, נוסעים לאט יותר.

 

היית צריך לקחת בחשבון את הטווח שהפנסים מאירים, את רמת המיומנות שלך, את רדיוס הככר, ולהתאים את המהירות. תיקון זה טוב ויפה, אבל אתה לא הופך בן רגע לכל יכול - מעבר לזה שלפעמים המהירות כניסה כל כך גבוהה שלא יעזור אף תיקון.

 

ניר

פורסם

ניר, המהירות היתה מאוד נמוכה, לא מהסיבות שציינת, אך עדיין היתה נמוכה.

 

למי שמכיר, כיכר טופז באשדוד. מהירות של כ30 קמ"ש.

פורסם
מה עכשיו שייך לקורס נהיגה מתקדמת?

 

הוא לא שואל איך נוהגים, הוא שאל שאלות מענינות למה באמת כיכר לא מואר ולמה המשטרה לא עצרה לעזור, כמה שאני נוהג מעולה ולקחתי קורס או שנים אני יכול להבטיח לך שמכתם שמן לא יוצאים בקלות בכלל.

מה שייך?

אולי בגלל שהייתה לו טעות בסיסית בתגובה? (ואכן הייתה כזו)

אולי בגלל מהירות תגובה?

אולי באמת כמו שכבר נאמר מהירות הנסיעה לא תואמת את תנאי הדרך?

קורס נהיגה מתקדמת אחד או שניים זה גירוד קצה הקרחון בקושי, וכמה ש_אתה נהג מעולה_ יש אחרים שאולי צריכים יותר תרגולים ויותר אימונים.

 

לרגע אני לא אומר שיוצאים בקלות מכתם שמן אבל טעויות בתגובה בטח שלא עוזרות...

 

מוטי שגם עבר קורס או שניים..

פורסם

הרגע חזרתי לכיכר, והפלא ופלא, רכב נוסף פגש את המדרכה.

אדם מבוגר שהחליק באותו מקום בו אני החלקתי.

הוא ייצא ללא פגע, אך פגוש האוטו מרוסק לחלוטין בגלל קיר הלבנים וישנה נזילה רצינית של שמן.

 

פניתי למוקד העיריה על מנת שיטפלו בכתם שמן, מקווה לטוב.

 

סעו בזהירות!

 

מוטי, תוכל לציין את הטעות ומה היתי אמור לעשות?

פורסם

המעט שתוכל לעשות, זה ללכת להביא חול, ולפזר על השמן עד שכל השמן יספג בחול.

לי קרה מקרה דומה, רק שאני נכנסתי קצת מהר מידי לכיכר.

 

התוצאה?

תת-היגוי חריף, או נון היגוי.

 

מה עשיתי?

הפנתי את הגלגלים ישר לא בכיוון הפנייה (כי זה נותן אפקט דומה לנעילת גלגלים בבלימה שכזו),

ובלמתי הכי טוב שאני יכול.

 

היה נדמה שאשבית את הרכב, אבל הגלגלים הקידמים נעצרו מ"מ לפני המדרכה.

 

לדעתי הטעות שלך היתה מהבסיסיות ביותר.

 

המבט.

אוי, המבט.

 

הית צריך להסתכל לכיוון שהית רוצה להגיע אליו, ולא לאיזור הסכנה.

לא קל, אבל חייבים להתאמן בזה.

 

אישית, הוציא אותי מהמון מצבים לא נעימים.

המבט זה הפרמטר הכי חשוב בנהיגה, וצריך להשתמש נכון בעיניים.

 

אביחי

פורסם

מאוד מאוד מאוד קשה להתגבר על כתם שמן, עד בלתי אפשרי. מדובר בשינוי פתאומי ובלתי צפוי באחיזה, שיורדת בפתאומיות לרמה של קרוב לאפס וגם אם התיקון שלך היה מושלם לא בטוח שזה היה עוזר.

 

לכל החוכמולוגים שטוענים שנסעת מהר מדי, אני בטוח שכולכם נוהגים במהירות של 10 קמ"ש בכל מקום כי אתם מצפים לפגוש כתם שמן...

 

אני זוכר שבקורס הראשון שלי שאלתי את המדריך מה לעשות אם נתקלים בכתם שמן, אז כתשובה הוא נשא עיניו לשמיים בתנועה של מתפלל.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

"הבנתי שאין מה לעשות, אני לא אצא מזה, לחצתי על הבלם בחוזקה ועפתי אל תוך המדרכה."

 

חשיבה פסימית לא עוזרת בגרוש במצבים כאלה או אחרים.

אני יודע שאין לי זכות דיבור כאן מאחר ולא עברתי שום קורס ואני לא יודע שום דבר על תגובה נכונה אבל כשקרה לי מצב דומה אני לא חשבתי אפילו על ללחוץ בחוזקה על בלם אלא לנסות לתקן את המצב.

ואכן אחרי 50 מטר (פחות או יותר) תיקנתי את עצמי אחרי כמה פעמים שעברתי מתת היגוי והיגוי יתר וכן למזלי יצאתי ללא פגע!

אני לא רוצה לתאר לעצמי מה היה קורה אם לא הייתי מנסה להתמודד עם המצב- מצד אחד אי תנוע ואחרי 2 נתיבים נגדיים, מהצד השני מעקה בטיחות מפחיד ואחרי עשרות מטרים עד הקרקע היציבה.

 

אני שמח לשמוע שלא נפגעתם!

פורסם

אכן, אם לא עברת שום קורס לנהיגה מתקדמת התיקונים שלך הם הרבה יותר מזל משכל.

אני לא מחפש "לרדת" עליך, זו פשוט המציאות... זה לא קשור לחשיבה פסימית ולא בטיח, יש מצבים שפיזית אי אפשר לתקן בהם את מה שהאוטו עומד לעשות כי אתה מעבר למגבלות האחיזה שלו.

 

לגבי הקטע ש"לא היית חושב אפילו לוותר" אלא היית מנסה לתקן בכל מחיר, האחרון שניסה את זה מול העיניים שלי באמת לא רצה לוותר וניסה לתקן בכל מחיר את האוטו שלו שלחלוטין יצא משליטה, ולכן סיים עם S2000 חדשה שכל החרטום שלה מרוסק במקום לסיים עם קצת אבק בתוך תא הנוסעים ואגו פגוע קלות...

עצות כאלה לא נותנים בשלט רחוק.

יש מצבים שגם לנהג הכי מנוסה לא נותר אלא לחכות שהאוטו יסיים את מה שהוא התחיל ולקוות לטוב.

 

לפותח השרשור, אני יוצא מנקודת הנחה שהרכב שלך הוא רכב הנעה קדמית, האם אני צודק?

 

מוטי

פורסם

"אכן, אם לא עברת שום קורס לנהיגה מתקדמת התיקונים שלך הם הרבה יותר מזל משכל."

אולי כן אולי לא..

בכל מקרה לא הסתמכתי על המזל באותו הרגע.


×
×
  • תוכן חדש...