Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7358 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
נסה לדמיין .

אתה קם בבוקר ומיד ללא כל דבר נוסף אתה מתחיל בריצת בוקר ללא כל חימום שרירים.

ירון מאיר

אין שום בעיה עם זה. כמדריך חדר כושר, לימדו אותי בוינגייט שלא חובה חימום לפני ריצות ואימוני כח.

זה לא שאם פתאום תרדוף אחריך צ'יטה הגוף יקרוס או משהו כזה.

לענייננו, במכוניות מודרניות אין טעם בחימום מנוע ואפילו רצוי להתחיל נסיעה מיד לאחר ההתנעה.

מועדון הרודסטרים, אין עוד מועדון כזה.

http://www.roadster.co.il

  • תגובות 31
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אין שום בעיה עם זה. כמדריך חדר כושר, לימדו אותי בוינגייט שלא חובה חימום לפני ריצות ואימוני כח.

זה לא שאם פתאום תרדוף אחריך צ'יטה הגוף יקרוס או משהו כזה.

לענייננו, במכוניות מודרניות אין טעם בחימום מנוע ואפילו רצוי להתחיל נסיעה מיד לאחר ההתנעה.

אז לגביך הדוגמא היא לא טובה :?

אבל במיקרה כאן לא דובר על חימום המנוע תוך כדי נסיעה או חימום המנוע בעמידה .

כאן דובר על התנעת המנוע עם פול גז. (השמן נימצא באגן השמן )

ירון מאיר

פורסם

זה לא חובה, אך , זה מאוד רצוי.

זה כמו להתעורר בבוקר וישר לתת ספרינטים או ישר לקום על הבוקר ולעשות כמה סטים עם 100 קילו בשכיבה (למי שרגיל למשקל כזה ) וזה עוד לפני שצחצחת שיניים ורחצת פנים.

 

אפשרי...כן

רצוי ומומלץ - ממש לא.

פורסם

רגע אחד

 

כנראה שלא כל כך הבנת .

לא דיברתי כלל על אופן חימום המנוע (בעמידה או בנסיעה)

דיברתי רק על אופן ההתנעה הראשוני.

כן - יש כאלה שמניעים את הרכב עם פול טורים.

 

ירון מאיר

פורסם

ראשית, אחוז גבוה של מנועים גומרים את חייהם או שחייהם מתקצרים משמעותית בגלל תקלות במערכות שלהם - קריעת חגורת תזמון (המחייבת בדגמים רבים לפחות פרוק ראש והחלפת שסתום/ים), איבוד מים מסיבי הגורם לשריפת אטם ראש ולעיתים לעיוות בראש וכדומה.

שנית, פרופיל הנסיעה ברכב חשוב מאד. נסיעות קצרות רבות במנוע קר קטלניות, אף כי שמן איכותי והחלפתו התכופה ועומס קל בשלבים הראשונים לנסיעה ממזערים את הנזק.

 

מנוע קר ניזק מכמה סיבות, ואין בינהן אף אחת הדומה/קשורה לפעילות השרירים בגוף האנושי.

1 - הבוכנה במנוע קר איננה עגולה והיא גם קטנה יותר מקוטר הצילינדר, ולכן תנועתה והחיכוך בדפנות אינם אופטימליים.

2 - דלק מכיל גפרית (ואפילו בכמויות קטנות) וגופרית זו יוצרת חומצה גופריתנית בתהליך השריפה. חומצה חמה (הנוצרת כשהמנוע קר) תוקפנית פי כמה מאשר אדי חומצה (הנוצרים כשהמנוע בטמפרטורת עבודה) ולכן הדקות הראשונות יוצרות בלאי גבוה ע"י איכול כימי של הרינגים והצילינדרים. שמן איכותי וטרי אמור לסתור את החומצה אבל בודאי שפעולתו איננה מושלמת, וברכב המרבה בנסיעות קצרות אפקט הסתירה עלול לא להספיק.

3 - המחשב או הצ'וק מעשירים את התערובת במנוע קר ועודפים שאינם נשרפים מוהלים את שכבת השמן שעל דופן הצילינדרים ומגיעים לאגן השמן, תוך דילול השמן. שוב, נסיעה הדרגתית מקטינה את האפקט אבל הוא קיים תמיד.

 

יש בודאי סיבות נוספות שלא עולות בדעתי ברגע זה.

 

יוסי

פורסם

אנשים חושבים שאם הם משלמים פי 5 במוסך מורשה ויוצאים מרוצים, אז זה אומר שהרכב שלהם מטופל על הצד הטוב ביותר.

לכל אלה שכן חושבים ככה,אני לא רוצה להכליל,אך נאמר ש בחלק מהמקרים זה לא כך.

 

תעשו לעצמכם טובה, צאו מהבועה.

פורסם

יש אנשים הגונים ויש אנשים חארות.

אבל מה שאופייני לחלק מהאנשים הוא שהם שולפים תשובות מהמותן ומטעים את האחרים.

שבת שלום ותחשוב לפני שאתה רושם!

:wink:

פורסם

לפי דעתי הת'רד הזה הוא די חשוב ונאמרו כאן הרבה דברים נכונים שאם אנשים היו מיישמים אותם מנועים היו חיים הרבה יותר...

 

MSDS - כשהמנוע קר אתה כביכול "לא מרגיש את זה", אבל הרכב כן. תשים לב שכשהמנוע קר (אחרי חניית לילה לדוגמה) הרכב מאיץ באיטיות ונדמה שהמנוע מאוד מתאמץ.

בעצם זה בדיוק מה שקורה עקב השימון הלקוי ותהערובת העשירה שנכנסת אליו.

 

המקנה מהת'רד הזה היא שבכדי שהמנוע יחיה כמה שיותר יש לטפל בו בזמן באמצעות השמנים המתאימים ולהימנע מהאצות חזקות כאשר המנוע קר (בדיוק כמו אישה :-P). זה מתכון בדוק לאריכות ימים (לא מתייחס לכשל מכני כגון טיימינג ודומיו).

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
מעניין שדווקא המכונית שהכי הרבה ראיתי נתקעת בכבישים זה הDL המהולהלת :roll: ..טוב לא נהפוך את זה לשירשור אמינות.

אולי אני אומר את זה בגלל שאני לא מאמין בפרות קדושות..

 

 

פותח השירשור,אורך חיים של מנוע נקבע על פי איך שאתה נוסע ושומר עליו בלבד!

 

 

יוגב

אני נוהג על GL מהוללת,ובנסיעה האחרונה שלי לאילת,ראיתי יותר מאזדות ויונדאי תקועות מאשר סובארו,יחד עם זאת הכול תלוי בטיפול הבעלים ברכב.

לילה טוב רן.

opel astra,כבר מרגישים יותר טוב

פורסם

מי שנוהג בסובארו ואוהב את ריכבו, מקבל תמורה מלאה לאהבתו והשקעתו ברכבו (כמובן גם ברכבים אחרים), כמה דברים:

 

1. זה לא משנה אם זה רכב, כלי עבודה וכיו"ב, אם תנהג בזילזול זה יחזור אליך, בוודאות, אם תשמור על כליך ותנקה אותם לאחר יום עבודה, הם ישמרו לאורך זמן לא יחלידו (לא כלי עבודה זולים מסין) ויבצעו את עבודתם על הצד הטוב ביותר, לא יתקעו וישברו.

2. מנוע חדש זה לא קסם, אומנם יש פיצויים של המחשב אבל בעצם המכלולים המכניים לא הישתנו כבר עשרות שנים אם לא מאות, ותאמינו לי פיסיקה זה פיסיקה לא משנה אם אתה נוהג בסובארו, מרצדס או פרארי, גם בתחרויות רכבים עושים הקפות עם הרכבים למה? כדי לחמם מנועים, צמיגים ולהתרגל למסלול גם האדם וגם המכונה. עוד לא שמעתי על מישהו שקם בבוקר ורץ מרתון, ויסלח לי אותו בחור שרשם שבווינגט אמרו לו שלא צריך חימום, מד"סיות הן לא אסמכתה לשום דבר בעולם, דבר עם ספורטאים לא עם חיילות עם לק על הציפורניים.

שאל את יעל ארד, גל פרידמן וכל חברינו המוערכים שיש להם "קצת" יותר ידע מכל אותם חכמולוגים בווינגט.

 

טוב לא נלאה אתכם בשורה התחתונה:

מי שמכבד את עצמו ואת רכבו מתנהג בהתאם ומי שיזלזל בחוקי הפיסיקה והביולוגיה כנראה יזכה בכיווץ שרירים או בכיווץ ברינגים :-)

פורסם

שאלה: סתם לידע כללי

מהו הרכב בעל הקילומטרז' הכי גבוה שמישהו פה ראה (אני מתכוון לרכב משפחתי סטנדרטי) לא אוטובוסים, ולא משאיות.

אני אישית הרכב שגבע את מספר הקילומטרים הרב ביותר שראיתי הוא טויוטה קארינה מנוע 2 ליטר עם 623 אלף

גם ראיתי לאנטיס 1.8 עם 430 אלף

על אותו מנוע בלי לפתוח ובלי לגעת.

פורסם
אני לא מומחה בנושא,אך זה משתנה מרכב לרכב אפילו באותו דגם,שהייתי בצבא נהגתי על אפלאוז 3 וחצי שנים ו 500 אלף קילומטר,ללא החלפת מנוע,[אך הוחלף גיר,פעם אחת,וקלאץ 5 פעמים],לעומת זאת אני מכיר הרבה אפלאוזים צבאיים מהתקופה שלי ששפכו מנוע,אחרי 300 אלף ואף פחות,לכן אני חושב שזה אינדוידואלי לכל רכב ורכב,ד"א הרכב טופל רק במוסך מורשה.

 

שב"ש רן.

כמו שכתבתי נהגתי על אפלאווז מרגע קבלתה מקריה,[צ'ומפיי לנהגים הצבאיים שמכירים] 500 אלף קילומטר,ואני יודע שהרכב נשאר אצל המפקד שלי עוד שנה,יש לציין שהרכב עשה כמעט רק נסיעות בינעירוניות,ארוכות והיה שמור על ידי,וטופל בזמן.אני לא יודע מה היה הקילומטרז' הסופי,אני רק יודע שהוא בסוף יצא למכרז עם אותו מנוע.

opel astra,כבר מרגישים יותר טוב

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7358 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...