רכב כללי
רכבים, נהיגה, חדשות, סקירות, סיכומים, וכל דבר אחר שקשור למכוניות אבל לא מתאים לפורומים האחרים.
כללי הפורום - לקרוא ולהפנים!
בנוסף להקפדה על כללי קארספורום, המפורטים כאן, הנהלת פורום "רכב כללי" שמה דגש על מתן מידע מבוסס ועדכני, מתן כבוד אחד לשני ושמירה על שפה נאותה.
כמה מהכללים:
1. למרות שכותרות ערוכות בידי המנהלים הן בדרך כלל מצחיקות, אנא כתבו כותרת עניינית ואינפורמטיבית.
2. על המידע שאתם מפרסמים להיות אמין, מבוסס ועדכני. המידע גם חייב להיות מנומק.
3. נא לשמור על יחס מכבד לחברי הפורום, לגורמים חיצוניים ולמגזרים ואוכלוסיות (כן, גם "אור ירוק" ורוכבי אופניים).
4. נא לשמור על כתיבה בעברית תקנית.
5. נא לא לפרסם הודעות שכוללות לינקים ללא תוכן משמעותי.
6. במקרה של שרשור בו אתם מבקשים תשובה לשאלה כלשהי, אנא בצעו חיפוש בפורום טרם פתיחת השרשור כדי לקדם דיון קונקרטי ומועיל יותר.
ההנהלה מאחלת לגולשים חוויה מעשירה ומהנה.
66,573 נושאים בפורום הזה
-
- 1 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
איפה אני יכול לשנות את התאורת לוח שעונים -(elantra 2001)- ללד? בצבעים כחול או לבן?
הודעה אחרונה מאת sergei11, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 15 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
אני נמצא בערך 10 שנים בתרבות הפורומים המוטורים בארץ. מאז הג'ימקנה הראשונה שהשתתפתי בה (לפני 10 שנים) מספר הפורומים גדל כמו גם מספר הכותבים שעלה לעין שיעור, כמות האינפורמציה שעוברת כאן ובפורומים השכנים מדי יום הינה עצומה. אינני יודע מספר מדוייק אך רק בפורום זה חברים כמה אלפי כותבים פעילים. לעומת זאת, מספר האנשים שאני פוגש בימי מסלול קטן עם הזמן, בעיקר בגלל הגירה שלילית מהארץ. כולם מתלוננים מתווכחים, חלק עושים המון למען הספורט המוטורי, אבל הדבר הבסיסי ביותר שלהנחתי טבוע בכל אחד מאיתנו, נהיגה ספורטיבית, אנשים נמנעים מלעשות. זה לא שאין מסלולים, כי יש. זה לא שהמחירים כאן הם עשות יורו להקפה או מאות יורו ליום כמו באירופה, כי הם לא. אם רק אחוז אחד מהקורא…
הודעה אחרונה מאת עומר ג R, -
-
-
- אחראי פורום
- 2 עוקבים
- 128 תגובות
- 15.6 אלף צפיות
שלום, באתר הישראלי של סקודה מופיע מהיום כל המידע כולל מפרט על הייטי ,רק לא המחיר. יהיו רק שני מנועים: 1.2TSI עם 2X4 ו2.0 דיזל 4X4. משהוא יודע מהם המחירים הרישמיים לכל הגרסאות? תודה
הודעה אחרונה מאת רועי5, -
-
- 5 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
שלום לכולם ולבעלי אביזה SC 1.4, לבן דוד שלי דגם SC 1.4 המפורסם כבר חודש ימים והרכב עבר יותר מ- 2000 ק"מ. צריכת הדלק לפי החישוב שלו בכל טנק מלא היא זוועתית בין 8.5-9 ק"מ לליטר. הנסיעות שלו משולבות, כשקנה את הרכב הבטיחו לו 15-16 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. האם יש בעייה כאן או שיקרו סתם שיקרו לו? לשם השוואה יש לי מונדיאו עם מנוע 2.3L וצריכת הדלק המשולבת אצלי 9-10 ק"מ לליטר. תודה על העזרה.
הודעה אחרונה מאת evgeni432, -
- 2 תגובות
- 896 צפיות
מתי מגיעות לארץ? והאם אפשר להזמין אותן כבר? תודה.
הודעה אחרונה מאת י.ל, -
-
- אחראי פורום
- 8 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
שלום אני נוסע לארה"ב בעוד כמה חודשים וחשבתי לקנות גלאי רדאר. לפי מה שהבנתי ממחקרים יש מצב שיכניסו גלאים שעובדים על נקודות בכביש ולא על רדאר, ואז אני לא מוגן וחבל על הכסף. חשבתי לקנות את הדגם הזה אני יודע שיש דגמים טובים יותר כמו האסקורט והולנטיין אבל הם יקרים ממש בשבילי. השאלות הם האם יש טעם בכלל בגלל השיטוצ החדשות לגילוי מהירות?, והאם הדגם הזה טוב לארץ?, בארה"ב הוא נחשב לבין הטובים בסכום הזה למכשיר שהוא לא מחודש.
הודעה אחרונה מאת CH@OS, -
-
- 3 תגובות
- 4 אלף צפיות
אין לי כוונה לעורר ויכוח של יפניות מול אירופאיות, ובטח שלא דיון בשמועות נוסח מנועי ה TSI. אני מכיר רק שני בעלים של לקסוס IS250. אחד מהם מאוד מאוד לא מרוצה ומספר שכבר בשנה הראשונה הרכב בילה שבועות ארוכים במוסך. השני הוא דוד שלי, שדווקא מגדיר עצמו כלקוח מרוצה, אבל נזכר לספר לי סיפור שלפני כשנה הוא נסע בחניון ולפתע הרכב האיץ ונכנס בעמוד, תוך גרימת נזקים כבדים ברכוש, שבמזל לא הסתיימו בנזקים גופניים (אז עוד לא נודעה תופעת דוושת הגז המאיצה מעצמה). עוד מישהו שמע על דברים כאלה?
הודעה אחרונה מאת רועי5, -
- 7 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
שלום לכולם, האם מישהו הזמין פולו וקיבל הודעה שהאוטו הגיע ביום חמישי האחרון ?
הודעה אחרונה מאת wa11a, -
-
- אחראי פורום
- 5 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
לפני כחודש וחצי שיפשפו לי את הרכב וישנה מעיכה על הדלת. פניתי לאחד המוסכים הטובים בארץ בתחום הפחחות. לכאורה היה נראה כי מדובר בפגיעה קלה ותיקון פח של כאלפיים ש"ח. היום סוף סוף הכנסתי את הרכב לתיקון. אך במבט המעמיק יותר מסתבר כי ישנה מעיכה גם מבפנים. בעל הבית ממליץ להחליף את הדלת. לטענתו התיקון עלול להיות מורכב. לטענתו תוזמן דלת חדשה מיבואן. השמאי כמובן לא שמח על ההחלפה כי הרי זה ככול הנראה יעלה יותר לחברת הביטוח. במה יכולה להיות כרוכה החלפת דלת לאומת התיקון? על מה הייתם ממליצים? מדובר בהונדה סיוויק חדשה. תודה מראש על העזרה.
הודעה אחרונה מאת Buki, -
-
- עוקב אחד
- 8 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
מנהלים, אול זאת בשירשור שהיה בעבר רק שהוא נעול כבר. נכון להיום, מה הכי אקטואלי ולנטיין 1 ומה עוד להגנה טובה ביותר? תודה
הודעה אחרונה מאת SuRuK, -
- עוקב אחד
- 5 תגובות
- 809 צפיות
שלום לכולם! אתמול קרה לי מקרה מעצבן ואני לא בטוח מהי הדרך הכי נכונה לטפל בו. נסעתי אחרי רכב שבלם בפתאומיות, הספקתי לבלום אבל הרכב גלש וכן פגע קצת ברכב. הרכב שפגעתי בו היה מזדה 323 ומי שממכם מכיר, כשהפגוש ישן הצבע מתפוצץ מהר מאוד. בכל מקרה, הפגוש היה מלא מכות כבר הרבה לפני התאונה ואפילו יש נייר דבק על הפנס האחורי שמעיד על מכות שהיו מאחורה. אחת הפשרות שהגעתי עם אשתו של בעל הרכב (הבעל כפי הנראה בחול) היא שהיא קונה פגוש חדש ואנחנו מתחלקים חצי חצי מכיוון שהמכה שלי הייתה מזערית ולא מצריכה החלפה של הפגוש. האופציה השניה כמובן היא להעזר בביטוח אבל זה נראה לי פרוצדורה מיותרת כי באמת שאני לא גרמתי נזק רציני ואני בטוח שהחלק שלי יסתכם לפחות מההשתתפות העצמית. השא…
הודעה אחרונה מאת Paprika-Metuka, -
- 0 תגובות
- 699 צפיות
לא האמנתי שיהיה קשה כל כך למצוא מגנזיום לאסטרה 2003. מבין כל הקטלוג של מ.י.ח מתאימים רק 5 דגמים שלא מוצאים חן בעיניי. מישהו יכול להפנות אותי למקום עם מבחר עבור האסטרה? רק לציין, שהייתי כבר ב-3 פאנצ'ריות (נצרת עלית - יפיע) ואוטו דיפו.
הודעה אחרונה מאת ale4ko212, -
- 5 תגובות
- 3.6 אלף צפיות
אתמול נסעתי בדרך חזרה הביתה בשכונה , היתי על מהירות 40-50 + - .. מהירות רגילה שיחקתי משהו עם הרדיו ועם המערכת ובטעות עליתי על הבמפר ממש מהר ושמעתי בום ממש רציני באוטו המשכתי לסוע כמה מטרים כדי לעצור בצד לבדוק אם קרה משהו כי ממש נבהלתי ובזמן הנסיעה עד שעצרתי שמעתי כמו רעשים של פלסטיק כאילו משהו קופץ מתחת לאוטו היתי בטוח שנשברה לי הטסה או משהו בסגנון עצרתי את האוטו הסתכלתי למטה והכל נראה בסדר חלק אין פגיעות או משהו עכשיו השאלה שלי היא כזאת,מאז הפגיעה אתמול יש פעמים שאני שומע רעשים קצת מוזרים מהאוטו אבל ממש לכמה שניות מועטות והכל מפסיק גם עכשיו כשהתנעתי את האוטו היתי בטוח ששמעתי איזה רעש מוזר ל2 שניות והפסיק השאלה שלי היא כזאת,מה יכול להיות שקרה מה הנזק הכי…
הודעה אחרונה מאת erezddd, -
- 1 תגובות
- 848 צפיות
אהלן, אבא שלי קיבל כאוטו חלופי את הS-80. ומעניין אותי לדעת האם המנוע הזה נחשב מנוע טוב בקטגוריה שלו, ובכללי.(אני מתכוון שכמו שה2.0L של PSA הוא מנוע "עייף" לתקופה שלנו אבל מנועי הTSI נחשבים מנועים טובים מאוד) כי אני מאוד התרשמתי לטובה מהמנוע 2.5T הוא פשוט עף. במהיריות גבוהות הוא ממשיך להאיץ כאילו כלום.(35קג"מ, זה לא מעט) דעתכם על המנועים האלה תתקבל בברכה, אריאל. נ"ב אבא שלי אומר שהיא פחות נוחה לו מהC5.
הודעה אחרונה מאת avishai123, -
-
- אחראי פורום
- 5 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
שלום קיבלתי דוח חנייה לפני כמה זמן החלטתי שאני מערער עליו כי לדעתי הפקח רשם לי דוח ללא סיבה מוצדקת ובנוסף יש שגיאות בדוח (צבע הרכב ומקום בו בוצעה העבירה) עדיין לא הגשתי ערעור ולא שלחתי שום מכתב לעירייה. כרגע יש בידי אך ורק את הדוח ששמו לי על החלון. במקביל אני בהליך של מכירת הרכב. השאלה היא מה קורה לדוח? במידה ומחר אני מעביר בעלות (זה לא יקרה מחר אבל נניח ש...) הדוח יועבר לבעלים החדשים? עד כמה שהייתי רוצה שזה יקרה, ושהכאב ראש הזה ירד ממני, אני לא אחד שיעשה דבר כזה.... כמו שאני לא רוצה שזה יקרה לי. אז מה אני צריך לעשות כאן? עוד שאלה להשכלה כללית, מאיזה שנה בערך סוחרי רכב כבר לא נחשבים כ"יד"? שאני ידע לקנייה תודה ושבוע טוב.
הודעה אחרונה מאת Buki, -
-
http://cars.walla.co.il/?w=/4705/1682107 האם זה אומר שנראה את הבהמה הזו על כבישי ארצינו?
הודעה אחרונה מאת YaronMi, -
-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 3.7 אלף צפיות
שלום איזה מכונית יפנית סופר מיני מיוצרת ביפן אם בכלל? תודה
הודעה אחרונה מאת יגאל, -
-
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
שלום לכל חברי הפורום, אני מקווה שזה המקום הנכון לשאול ואם לא,אז אשמח אם תכווינו אותי היכן לשאול. קיבלתי בשורה שאני הופך להיות טכנאי שטח עם רכב. ממה שהבנתי את הסובבים אותי זה יוריד לי את המשכורת (שממלא היא לא כזאת גבוהה). אבל משום מה אף אחד לא ידע להסביר לי את החישוב המדויק\הסבר לחישובי מס להשנה ומתחילת 2010. משו כאן יכול להסביר משו מא' עד ת' כדי שאני אדעלפחות על מה להתמקח?(אגב אני חייל משוחרר גם כאן יש הקלה במס?)
הודעה אחרונה מאת Buki, -
-
- 8 תגובות
- 3.8 אלף צפיות
שלום רב ושבוע טוב רציתי לדעת האם יש חברה שמשכירה רכב פאר כגון . הונדה S2000 וכו"ל אשמח מאוד למתן תשובות בנושא.
הודעה אחרונה מאת ibeliveonme, -
- עוקב אחד
- 4 תגובות
- 929 צפיות
ביקשתי פירוט של הנקודות שלי ממשרד התחבורה וקיבלתי את המסמך הבא: לרשותך נרשמו: 16 נקודות תקופת הצבירה: שנתיים 08/2007 נהיגה באור אדום 10 נקודות 04/2006 אי ציות לתמרור ב-42 6 נקודות 5/2003 שימוש בטלפון 4 נקודות עוד מפורט שהשלמתי ב 3/2008 קורס בסיסי בנהיגה נכונה. עכשיו השאלה שלי מכיוון שעברו יותר משנתיים מהעבירה האחרונה הן לא אמורות להמחק? אודה לכם לכל הסבר ענייני.
הודעה אחרונה מאת momi2004, -
- 3 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
נגמר לי רשיון "נהג חדש", אני כבר בן 19 וחצי , רציתי להבין למה לא רשום לי בפלסטיק של רשיון נהיגה שצריך להיות לו "רשאי לאסוף 8 מושבים" משו כזה . ואין אצלי, הכל ריק אצלי, אז מותר לי לאסוף יותר מ2 ?
הודעה אחרונה מאת יוסי1234, -
-
- אחראי פורום
- 20 תגובות
- 2.6 אלף צפיות
אם אני לא טועה הכינוי לרכב שאינו סחיר הוא "גרזן". איזה רכב לדעתכם זכאי לתואר הגרזן הכי בכיר ממבחר הרכבים שנמכרו בארץ בשלוש השנים האחרונות ? דוגמה למועמד אפשרי לתואר לפי דעתי - סיטרואן C6 ?!
הודעה אחרונה מאת Michael.R, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 5 תגובות
- 2.4 אלף צפיות
ראיתי היום בבאר שבע אופנוע ספורט עם לוחית שמוטבע עליה המספר של האופנוע בחלק העליון, ובאמצע כתוב: P.I.M.P בחלק בתחתון של הלוחית לא היה מוטבע כלום. קודם כל השאלה שלי האם זה חוקי? דבר שני, איפה עושים דבר כזה? כי אם זה לא חוקי (ואני מתאר לעצמי שזה לא, אבל אולי...), מן הסתם במשרד הרישוי לא הוציאו לו לוחית כזו...
הודעה אחרונה מאת SuRuK, -
-
שבוע טוב.לפני כמה שבועות הזמנתי ולנטיין חדש מאיביי וקבלתי אותו לא מזמן.בסופ"ש יצא לי להתקין אותו ולכייל אותו סופסוף, ה-u הקטנה דולקת בסופו של התהליך - ואפשר לתחיל בצייד.נסעתי בכביש 4 לאורכו ולרוחבו, והמכשיר לא התריע אפילו פעם אחת על שום דבורה/מצלמה/מכמונת כלשהי.יום למחרת בצעתי נסיעה חוזרת - ועדיין, קדחת.יכול להיות שכיילתי לא טוב? אם לא זה המצב, אשמח לקבל המלצה על כבישים/דרכים הידועות לשמצה מבחינת "הפתעות" ע"מ שאוכל לנסות את הולנטיין.תודה, ליאור
הודעה אחרונה מאת נהגת שודים, -
עזרה בהכנה לרונדו 1 2
מאת vrtk-
- אחראי פורום
- 21 תגובות
- 13.1 אלף צפיות
שלום אני תלמיד בכיתה י"ב וכאשר סיום השנה הולך וקרב החלו ההכנות לרונדו(=מנהג בו כל התלמידים נוסעים בשיירה וחוגגים את סיום הלימודים). הרונדו יתחיל בביה"ס ויעבור דרך מספר תחנות שיקבעו מראש ולבסוף יסתיים בחוף פולג(נתניה). ראיתי המון כתבות וסיפורים על תאונות ודו"חות שניתנו ברונדואים שונים, ולכן חשבתי להתייעץ איתכם. חשבתי לבצע תדריך לנהגים בו נקבע את המסלול ונבהיר מס' נקודות על מנת למנוע תאונות, נפגעים וכמו כן דו"חות, אני משער שחלק גדול ממכם כבר חוו זאת ולרובכם יש ניסיון הרבה יותר גדול משלי לכן איזה נקודות חשוב להבהיר לנהגים? למה חשוב לשים לב בארגון רונדו כזה? על הדרך למי שיש רעיונות למשפטים מוזמן לשתף נא להימנע מתגובות עם דעות שונות על מנהג הרונדו=> ז…
הודעה אחרונה מאת SmartCoupe, -
-
רבים עדיין אינם יודעים כיצד פועלת מכונית היברידית ומה הן היתרונות שלה. למכונית היברידית יש מנוע בנזין (או לפעמים סולר),מנוע חשמלי שהוא משמש גם כדינמו או אלטרנטור וסוללה גדולה בה נאגרת אנרגיה חשמלית כשניתן. אין שום כביש או דרך שהוא לגמרי מישורי.יש לפעמים עליות ויש ירידות. מבחינה לוגית אם אתה נוסע למשל מתל אביב לאילת,הליעות בכיוון אחד הן העליות בכיוון שני וכך ניתן לומר כחצי מהדרך,המכונית נוסעת בעליה ומחצית הדרך היא בירידה. כשמכונית הברידית נוסעת בירידה,מנוע בנזין איננו פועל והאנרגיה שמתקבלת מ"הדרדרות" המכונית ,המנוע החשמלי הופך לחשמל שמאוחסן בסוללה הגדולה. כשהמכונית נוסעת בעליה,מנוע בנזין פועל ומנוע חשמלי משתלב עמו בסינקרוניזציה מושלמת כך שלצורך הנסיעה,הנהג לא חייב …
הודעה אחרונה מאת talroze, -
- 1 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
שלום, רכשתי רכב חדש, אך אף חברה לא מסכימה לבטח אותי בגלל 3 תביעות ב3 השנים האחרונות. למישהו יש רעיון? (הבנתי שיש אפשרות של עם חברת "הפול" - אבל הם עושים רק חובה והבעיה שלי היא עם המקיף) תודה, מיטל
הודעה אחרונה מאת אמיר שליט, -
יעוץ בטעות בדוח חניה 1 2 3
מאת dana_yar- 31 תגובות
- 3.3 אלף צפיות
שלום לכולם, אשמח להיעזר במתמצאים בתחום זה. היום קיבלתי דוח בסך 500 ש"חעל החנית רכבי על המדרכה (כל 4 גלגלים) בפרטי הדוח נרשם כך: "החנית את רכבך בניגוד לחוק עזר איסור חניה העמדת רכב וחנייתו התשמ"א 1980 בהעמדת הרכב עם 4 גלגלים על המדרכה או עם 2 גלגלים על המדרכה בלא שנותרו 100 סמ למעבר הולכי רגל" שאלתי: ממדידה שערכתי נותרו יותר מ100 סמ' על המדרכה ומסתבר שבצילום הפקח אף אוכל להוכיח את זה, אך האם טעות זו תפטור אותי לגמרי או שרק תפחית את גובה הקנס, ובכלל האם אין צורך היום ב130 סמ'? תודה מראש
הודעה אחרונה מאת אמיר שליט, -
-
- אחראי פורום
- 1 תגובות
- 802 צפיות
היי אני בטוח שדובר פה על הנושא, אך לצערי לא מצאתי את התשובה המדוייקת לשאלה. אם מביאי ולנטיין 1 מחו"ל, ניתן להשתמש בו בארץ? או שצריך להחליף בו תכנה? תודה
הודעה אחרונה מאת falou, -
-
- 1 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
לדעתי יש ביננו מדגם מייצג של בעלי הרכב שיכולים לשפוך אור עד כמה המנוע באמת חסכוני.
הודעה אחרונה מאת THE-ONE,
-
מי מחובר 50 משתמשים רשומים, 15 אנונימיים, 243 אורחים (הצג רשימה מלאה)
- mikyl
- ANUTKK
- אבי ים
- yosi554
- elibaba
- yossiaviel
- אברהם א
- meir_gi
- Avia
- `Infinity
- borsood
- mcshmupi
- yoav911gt2
- Fraysa
- Ido12
- פאר האורה
- KipodYam
- SurfHigh
- amlh
- RedLabel
- יבגניפ
- פיגו107שנת2010
- עדי-אל
- zibib
- misterb
- yuvk
- BoazB11
- eladts
- David32
- דובצע
- yoni162
- stx
- 318i
- איציק נ.
- zaf
- גולדן191
- Itzik-b
- דוד495
- פינדר
- zvit
- hondacivic02es
- Moshe c
- gadik6
- natco
- nechmya
- EliC25
- פריג'י
- Yuvalino
- yahaga
- Ash1
