Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5861 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני נמצא בערך 10 שנים בתרבות הפורומים המוטורים בארץ.

 

מאז הג'ימקנה הראשונה שהשתתפתי בה (לפני 10 שנים) מספר הפורומים גדל כמו גם מספר הכותבים שעלה לעין שיעור, כמות האינפורמציה שעוברת כאן ובפורומים השכנים מדי יום הינה עצומה.

אינני יודע מספר מדוייק אך רק בפורום זה חברים כמה אלפי כותבים פעילים.

 

לעומת זאת, מספר האנשים שאני פוגש בימי מסלול קטן עם הזמן, בעיקר בגלל הגירה שלילית מהארץ.

כולם מתלוננים מתווכחים, חלק עושים המון למען הספורט המוטורי, אבל הדבר הבסיסי ביותר שלהנחתי טבוע בכל אחד מאיתנו, נהיגה ספורטיבית, אנשים נמנעים מלעשות.

 

זה לא שאין מסלולים, כי יש.

זה לא שהמחירים כאן הם עשות יורו להקפה או מאות יורו ליום כמו באירופה, כי הם לא.

 

אם רק אחוז אחד מהקוראים בפורום הזה היה מגיע לנהוג, אני בטוח שמסלולים נוספים היו קמים, כי היתה פרנסה!

וכשיש כסף אולי יבוא יום ומישהו יראה את הפוטנציאל שטמון הספורט המוטורי.

 

אז תסבירו לי, איך כל כך הרבה דיבורים ומעשיות, ומעט מאוד נהיגה:?:

 

מוגש לחומר מחשבה לכל אחד שמחשיב את עצמו כחובב ספורט מוטורי\נהיגה.

I don't drive fast, I fly low

פורסם

אוהד המחירים כאן אמנם לא מרקיעי שחקים אבל להוציא סכום של 150-300 ש"ח כל שבוע עבור אירוע זה עדיין לא מחיר זול לרוב האנשים.

באשר להקמת מסלולים, הדבר מצריך השקעה כספית ועבודה מול הרשויות והוצאת אישורים מתאימים ( מה שניתן ללמוד מהארועים האחרונים שהנפקת אישורים ועבודה מול הרשויות אינה קלה וגוזלת זמן רב ומלחמת התשה מולם).

אני משערת שאם היה קם בארץ מסלול אמיתי (יסלחו לי כל הנהגים שנוהגים במסלולים הקיימים בארץ) כמו בחול, אנשים רבים יותר יגיעו (גם רוכבים על אופנועים וגם נהגים).

כרגע יש מסלולים מאוד קטנים שבהם גם לא ניתן למדוד זמנים, מה שלא נותן אתגר ועיניין רב.

אני בטוחה שקיימות סיבות נוספות מדוע לא מגיעים יותר אנשים לנהוג.

 

 

 

 

 

ל'

תגיש כזאת תביעה אזרחית ואחרי שבוע עוד תוכל להראות לחברים שלך את טביעת הנעל של השופט על התחת שלך לאחר שהוא בעט אותך החוצה מבית המשפט.

פורסם

מי אמר שאין אירועי נהיגה?

 

אני משתתף באירועים מסודרים, בחינם, כל חודש, במסגרת מועדון שאני חבר בו. יש מדידות זמנים ואף אחד לא משתפן.

 

מי שבאמת חם לנהוג, מוצא דרכים לנהוג ולהתחרות.

 

לגבי מסלולים - יש כמה מסלולים בדרום הארץ, לא רק ערד. מי שלא מוכן לקחת חצי יום חופש או לשים דלק - בעיה שלו.

פורסם
אני נמצא בערך 10 שנים בתרבות הפורומים המוטורים בארץ.

 

מאז הג'ימקנה הראשונה שהשתתפתי בה (לפני 10 שנים) מספר הפורומים גדל כמו גם מספר הכותבים שעלה לעין שיעור, כמות האינפורמציה שעוברת כאן ובפורומים השכנים מדי יום הינה עצומה.

אינני יודע מספר מדוייק אך רק בפורום זה חברים כמה אלפי כותבים פעילים.

 

לעומת זאת, מספר האנשים שאני פוגש בימי מסלול קטן עם הזמן, בעיקר בגלל הגירה שלילית מהארץ.

כולם מתלוננים מתווכחים, חלק עושים המון למען הספורט המוטורי, אבל הדבר הבסיסי ביותר שלהנחתי טבוע בכל אחד מאיתנו, נהיגה ספורטיבית, אנשים נמנעים מלעשות.

 

זה לא שאין מסלולים, כי יש.

זה לא שהמחירים כאן הם עשות יורו להקפה או מאות יורו ליום כמו באירופה, כי הם לא.

 

אם רק אחוז אחד מהקוראים בפורום הזה היה מגיע לנהוג, אני בטוח שמסלולים נוספים היו קמים, כי היתה פרנסה!

וכשיש כסף אולי יבוא יום ומישהו יראה את הפוטנציאל שטמון הספורט המוטורי.

 

אז תסבירו לי, איך כל כך הרבה דיבורים ומעשיות, ומעט מאוד נהיגה:?:

 

מוגש לחומר מחשבה לכל אחד שמחשיב את עצמו כחובב ספורט מוטורי\נהיגה.

 

  • זה עדיין בתחום האפור מבחינת התייחסות המשטרה לאירועים כאלה (לא הפריע לי אישית מעולם).
  • יש אנשים שנהיגה במסלול קטן לא מהווה הנאה, אלו מעדיפים סוג אחר של נהיגה.
  • המחיר גבוה, לא תמיד...אבל גבוה ביחס לזמן המסלול שמקבלים.
  • אין תחרות כי אסור למדוד זמנים באופן רשמי, כשכן היה אפשר בליגת MDC היו משתתפים רבים מאוד.
  • בגלל חוסר הבהירות לגבי התייחסות החוק, אי אפשר לקדם שיווקית ימי מסלול כאלו ואחרים...יש הרבה חובבי רכב ולקוחות פוטנציאלים של המקום שבו אתה עובד שלא נכנסים לאף פורום.

בטח יש עוד ששכחתי...

 

ברגע שהכל יהיה חוקי ורישמי אפשר יהיה לארגן ליגות סטייל MDC ו"לצאת החוצה" מבחינת פרסום וכו'. זה יזיז הרבה דברים וימשוך קהל.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

פורסם

  • זה עדיין בתחום האפור מבחינת התייחסות המשטרה לאירועים כאלה (לא הפריע לי אישית מעולם).
  • יש אנשים שנהיגה במסלול קטן לא מהווה הנאה, אלו מעדיפים סוג אחר של נהיגה. מה למשל?
  • המחיר גבוה, לא תמיד...אבל גבוה ביחס לזמן המסלול שמקבלים. וביחס לעובדה שיש מדריך צמוד ברכב? תשווה מחירים לחו"ל.
  • אין תחרות כי אסור למדוד זמנים באופן רשמי, כשכן היה אפשר בליגת MDC היו משתתפים רבים מאוד. גם בנורבורגרינג אסור למדוד זמנים באופן רשמי, זה משנה את הפקקים בכניסה?
  • בגלל חוסר הבהירות לגבי התייחסות החוק, אי אפשר לקדם שיווקית ימי מסלול כאלו ואחרים...יש הרבה חובבי רכב ולקוחות פוטנציאלים של המקום שבו אתה עובד שלא נכנסים לאף פורום. אין היום שום בעיה חוקית לקיים ימי מסלול ללא מדידת זמנים, והמסלולים עדיין רקים מאנשים.

בטח יש עוד ששכחתי...

 

ברגע שהכל יהיה חוקי ורישמי אפשר יהיה לארגן ליגות סטייל MDC ו"לצאת החוצה" מבחינת פרסום וכו'. זה יזיז הרבה דברים וימשוך קהל.

 

בחו"ל אנשים באים לנהוג בלי קהל וספונסרים, באים בשביל להנות מהתחביב שלהם.

התחושה שלי בארץ שאנשים אוהבים יותר לדבר על התחביב שלהם מאשר לנהוג באמת.

 

אתה דווקא אחד האנשים שיחסית כן נוהג, איפה כל שאר עשרות אלפי חברי הפורום?

I don't drive fast, I fly low

פורסם

 

  • זה עדיין בתחום האפור מבחינת התייחסות המשטרה לאירועים כאלה (לא הפריע לי אישית מעולם).
  • יש אנשים שנהיגה במסלול קטן לא מהווה הנאה, אלו מעדיפים סוג אחר של נהיגה. מה למשל? כבישים ציבוריים.
  • המחיר גבוה, לא תמיד...אבל גבוה ביחס לזמן המסלול שמקבלים. וביחס לעובדה שיש מדריך צמוד ברכב? תשווה מחירים לחו"ל. ואם אני לא רוצה מדריך צמוד ברכב?
  • אין תחרות כי אסור למדוד זמנים באופן רשמי, כשכן היה אפשר בליגת MDC היו משתתפים רבים מאוד. גם בנורבורגרינג אסור למדוד זמנים באופן רשמי, זה משנה את הפקקים בכניסה? אתה משווה את כוכוב יאיר ונחשונים לנורבורינג? בחייך, לא אותו ריגוש ולא אותה החוויה. חוץ מזה, יש באירופה עשרות תחרויות מוטוריות עממיות שכן מודדים בהן זמנים, הנורבורינג זו לא דוגמא וישטת השימוש בו היא יחודית בעולם (מסלול מירוצים שהוא בעצם כביש אגרה).
  • בגלל חוסר הבהירות לגבי התייחסות החוק, אי אפשר לקדם שיווקית ימי מסלול כאלו ואחרים...יש הרבה חובבי רכב ולקוחות פוטנציאלים של המקום שבו אתה עובד שלא נכנסים לאף פורום. אין היום שום בעיה חוקית לקיים ימי מסלול ללא מדידת זמנים, והמסלולים עדיין רקים מאנשים. אז למה הבעלים של איזה מסלול דמיוני נעצר ע"י המשטרה? מה כל הכיף בלי מדידת זמנים? תבין, נושא החוקיות של הנושא הזה לא מעניין אותי אישית בכלל, אני רק אומר שיש אנשים שזה מפריע להם ולכן אינם מגיעים.

בחו"ל אנשים באים לנהוג בלי קהל וספונסרים, באים בשביל להנות מהתחביב שלהם.

התחושה שלי בארץ שאנשים אוהבים יותר לדבר על התחביב שלהם מאשר לנהוג באמת.

 

אתה דווקא אחד האנשים שיחסית כן נוהג, איפה כל שאר עשרות אלפי חברי הפורום?

 

לא יודע איפה שאר עשרות אלפי חברי הפורום, לא כל מי שאוהב מכוניות אוהב גם לנהוג בהן במסלול.

גם אני שיחסית פעיל בסצנה הורדתי פעילות בשנה וחצי האחרונות, יש פשוט קדימויות בחיים ולא תמיד יש זמן למסלול.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

פורסם

אנחנו פה.

וכמעט כל פעם שיש יום מסלול אין יותר מדי בעיות לגייס מספיק אנשים.

צריך ימים יותר מאורגנים ועם תשתית טיפה יותר טובה למי שלא משתתף, וככה אנשים יוכלו אפילו להביא את החברות שלהם למסלול.

הסיבה שזה לא נוח היא פשוט כי אין איפה לשבת בזמן שאתה צופה בחברים שלך עולים על המסלול, אין מספיק צל ואין איפה לקנות שתיה או סנדביץ'.

 

אם ישנו את זה, סביר להניח שאני אגיע יותר. (ואם יתחילו לעשות את האירועים במקום טיפה יותר זמין למי שגר בצפון).

 

בכלליות המחירים לא ממש נמוכים אבל מי שמחזיק רכב יכול לעמוד בזה.

הבעיה היא שהלכתי ליום מסלול וחזרתי עם חצי מהצמיגים גמורים.

זו גם בעיה כי רוב האנשים משתמשים באותו רכב כל יום ואין להם רכב ייעודי למסלול.

פורסם

ימי מסלול לא מסתכמים בעלות של כניסה למסלול וזהו.

אני מגיע מהצפון, הולך לי בסביבות ה 40 ליטר דלק (רובו לא במסלול אלה בדרך אליו וחזרה) שזה בחישוב זריז 240 ש"ח+הכניסה למסלול זה כבר סביב ה 400 ש"ח.

למסלול הפעם באתי עם R1R בני חודש מקדימה ובסוף היום לא נשאר מהם הרבה, וזה זוג צמיגים קדמיים השני שלי השנה.

זאת אומרת שכל יום מסלול כזה יוצא כ 1000 ש"ח פלוס, לפני שמדברים על בלאי לשאר מכלולי הרכב.

 

אז נכון שהיתי רוצה להשתתף כמה שיותר בימים כאלו, אך לצערי כלכלית קשה לי לעמוד בדבר.

פורסם

זוג צמיגים כל יום מסלול?! לי צמיגים מחזיקים עשרה ימי מסלול (+גיחות לכבישי נהיגה בדרך). אם מקפידים על לחץ אויר נכון ונמנעים מתת-היגוי טרמינלי אז הבלאי סביר. כמובן שמתישהו צריך לפרק את הצמיגים מהג'אנטים ולהפוך בין ימני לשמאלי (גם צמיג שאינו כיווני אסור להרכיב בכיוון ההפוך אחרי נסיעה ממושכת על הכיוון השני. זה נשמע מוזר, אבל יש צמיגים שמתפוררים מפעולה כזו!). אף פעם לא קרה לי שהלכו לי צמיגים ביום מסלול אחד (גם בנחשונים). אמנם אני עם SP9000, אבל חבר (עופר:wave2:) גם מגיע להמון ימי מסלול (אפילו יותר ממני, כי אני לא נוסע בשבתות) עם R1R ומעולם לא גמר סט בפעם אחת (וגם אני וגם הוא מאלה שלא יורדים מהמסלול עד שממש מחשיך, מה שנקרא מטווח לילה :)). באמת שאני לא יודע על מה אתם מדברים.

 

לגבי דלק: לי בכל יום מסלול הולך כ-200 שקל דלק. (או פחות אם מדובר במסלול הקרוב יחסית. אגב, בסוף יום בדרום המחשב בקליאו מראה 8.8 ליטר ל-100 ק"מ, שזה נחמד בלי קשר). ממש לא בכיוון של 1000. ההשתתפות, כמו שאמרתי, חינמית, ויש מדידות זמנים. כולם משמשים כמרשלים לעת הצורך, כולל הנשים של החברים. צריך רק להתארגן ולא לשבת בבית :arrow:. מצד שני, כתיבה בפורומים עוזרת לשמור על הדפנות של הצמיג ;-)

200 שקל לחודש זה בטח לא הרבה, בפרט כשרובינו משלמים סכום כזה בשביל כל הזבל ששמים לנו בטלויזיה.

 

נ.ב עכשיו יש איזו התארגנות ליום מסלול שונה ומקורי, שכמותו אף אחד עדיין לא עשה בארץ.

פורסם

רק על עצמי ידעתי לספר - אני רוצה , אבל ..

 

האם זה חוקי :?: האם יש סיכוי ולא קלוש שאחשב כעבריין ( עובר על החוק )

 

האם יש לי ביטוח לנזקי הרכוש ביום המסלול ( ג'ימקנה ) :?: - פוליסת הביטוח התקנית די מקשה על הפיצוי .

האם יש פוליסת ביטוח יעודית אחרת לנושא , או עלות תיקון הנזק בכללותו היא על בעל הרכב .

( מדובר בנושא תאונה רצינית , היתהפכות וכו' - לא בלאי עקב שימוש , ציריות צמיגים וכו' )

האם יש לי ביטוח נזקי גוף מלא בפעילות ספורט מוטורי :?:

האם המקום ערוך להגיש טיפול ועזרה ראשונה דחופה :?:

האם למקום יש רישיון עסק בנושא הנ"ל , ויש אישורי תקינה כל שהם .

( רצוי שיהיה למקום גם ביטוח צד ג , לשיפוי תאונות כלליות אשר יכולות להגרם כמו לכל עסק ציבורי )

 

כאשר לשאלות הללו יהיו תשובות בהירות , ובפירסום רשמי , אצטרף .

 

אז כרגע אני רוצה , אבל לא כרגע .

מידע -

- אוטו http://www.auto.co.il/%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%94-25195,74-%D7%93%D7%A2%D7%94-%D7%A1%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%98-%D7%9E%D7%95%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%99-%D7%A2%D7%9E%D7%9E%D7%99-%D7%99%D7%A9-%D7%93%D7%91%D7%A8-%D7%9B%D7%96.aspx

פולגז - http://www.fullgaz.co.il/xpages/article.php?i=41555

ופה על נורבורגרינג - יש חוקים ברורים .

http://www.kvishim.co.il/Articles.asp?id=139 - כבישים

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

קספר, התקנות במסלול של נהיגה בשליטה מחייבות מדריך בכל רכב וקסדה.

גם בכבישים הציבוריים הידועים הנוכחות דלילה מאוד. וכולנו יודעים שהנהיגה שם רחוקה מהמגבלות (לפחות אצל השפויים שבנינו).

 

Borka, אני מניח שהשחיקה הבלתי סבירה נובעת מאיכות ירודה מאוד של המסלול בו אתה נוהג.

 

ליין מן, יום מסלול כמו שהוא מתבצע כיום שקול להדרכת נהיגה ולשם כך יש מדריך צמוד בכל עליה למסלול.

אין הדבר נחשב ספורט מוטורי ולכן לא דורש ביטוח וכיסויים מיוחדים. אין כל מניעה חוקית לערוך פעילות הדרכתית.

 

aa123, אנשים כמוך וכמו חבריך למועדון אני יכול לספור עם האצבעות (אולי גם בעזרת הרגליים) איפה כל שאר אלפי הקוראים כאן:?:

 

נהגת שודים, לא ביקשתי פעם בשבוע, אם עשירית מחברי הפורום היו מבקשים להגיע פעם בחודש ליום מסלול, לא היה מקום פנוי במסלולים בארץ.

אם היה קם בארץ מסלול אמיתי, העלות ליום מסלול תתחיל בסכום בעל 4 ספרות.

בוגרי מסלולים באירופה יכולים לספר על הנזקים של יום כזה, מדובר בלפחות סט רפידות וצמיגים. אם למסלולים הקטנים והסלחניים לא מגיעים אנשים בגלל עלות של 300 ש"ח ליום, למעט יחידי סגולה שיוכלו להרשות לעצמם סכומים כאלו אף אחד לא יגיע למסלול אמיתי בארץ.

I don't drive fast, I fly low

פורסם
בלי מדידת זמנים זה לא אותו הכיף, לטעמי.

אני חולק עליך.

אני לא יודע איזה נסיון יש לך בנהיגה מהירה בלי מדידת זמנים, אבל בשנה האחרונה השתתפתי ב 3 ימי מסלול בזנדוורט (נטו יותר משעה נהיגה כל פעם) ועוד 2 ביקורים בנורבורגרינג.

באף אחד מהפעמים לא היתה מדידת זמנים (בימי מסלול כאלה אין מדידת זמנים רשמית), ובכל זאת נהניתי באופן מטורף.

 

למסלול הפעם באתי עם R1R בני חודש מקדימה ובסוף היום לא נשאר מהם הרבה, וזה זוג צמיגים קדמיים השני שלי השנה.

כמו אא123 גם אני חושב שזה קשור לסגנון הנהיגה שלך. קח מדריך שיישב אתך קצת וייתן המלצות.

 

רק על עצמי ידעתי לספר - אני רוצה , אבל ..

 

האם זה חוקי :?: האם יש סיכוי ולא קלוש שאחשב כעבריין ( עובר על החוק )

 

האם יש לי ביטוח לנזקי הרכוש ביום המסלול ( ג'ימקנה ) :?: - פוליסת הביטוח התקנית די מקשה על הפיצוי .

האם יש פוליסת ביטוח יעודית אחרת לנושא , או עלות תיקון הנזק בכללותו היא על בעל הרכב .

( מדובר בנושא תאונה רצינית , היתהפכות וכו' - לא בלאי עקב שימוש , ציריות צמיגים וכו' )

האם יש לי ביטוח נזקי גוף מלא בפעילות ספורט מוטורי :?:

האם המקום ערוך להגיש טיפול ועזרה ראשונה דחופה :?:

האם למקום יש רישיון עסק בנושא הנ"ל , ויש אישורי תקינה כל שהם .

( רצוי שיהיה למקום גם ביטוח צד ג , לשיפוי תאונות כלליות אשר יכולות להגרם כמו לכל עסק ציבורי )

 

אייל .

 

באף יום מסלול אין כיסוי ביטוחי לנזקים שעלולים להגרם לאוטו בתאונה.

בהולנד לפחות, נזקי גוף מתאונה מכוסים ע"י ביטוח הבריאות ולא ע"י ביטוח החובה של הרכב, ולכן לביטוח אין שום קשר למקום או נסיבות הפציעה. נפצעת? ביטוח הבריאות משלם.

אינני יודע איך בדיוק החוק הישראלי מסדיר את נושא הביטוח עבור ימי מסלול במכוניות שאינם מכוניות מירוץ (כלומר אלה שאין להם בדר"כ ביטוח של נהגי מירוץ). אני מניח שיימצא פתרון.

ב"מסלולים" שישנם היום בארץ, ועם אופי הפעילות עליהם, יש סיכוי נמוך מאוד לפציעה של נהג מכונית. המהירויות נמוכות יחסית, הצפיפות נמוכה, ונכון לעכשיו יש ליווי צמוד לכל נהג.

 

ביום המסלול האחרון שלי בזנדוורט ראיתי שתי תאונות מתרחשות מול העיניים שלי, אבל כמו שהיה כתוב בקישור שנתת על הרינג - הכל תלוי במידה רבה באחריות אישית של כל נהג ונהג. צריך לדעת לזהות את המגבלות ומתי הגעת קרוב מדי אליהם, וגם לדעת לזהות את המגבלות של נהגים אחרים שנמצאים אתך על המסלול.

 

הנה תמונה של אחת ההתרסקויות ביום המסלול האחרון שלי. אני ב- 944

 

29679_396692978642_744038642_3989320_6404142_n.jpg

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם

נדמה לי ששוחחנו על זה בעבר, אבל אם לא - הנה שתי הלירטות שלי:

 

הג'ימקנות די מיצו את עצמן מבחינתי. בשלב מסוים הבנתי שאני פשוט נהנה יותר לנהוג בכבישים מעניינים מאשר להתחרע על

הילוכים 1-2 (ועם קצת מזל 3 לחצי שנייה). בכבישים מעניינים אין קהל, אף אחד לא צופה בי נוהג נהדר (או יותר סביר - גרוע),

והבלאי לכל מכלולי הרכב הרבה יותר קטן.

 

לגבי ימי מסלול - אחרי שנהגתי פעם אחת בחיי על מסלול אמיתי, עדיין מאוד קשה לי להתייחס למה שמכונה כאן "מסלול" ברצינות.

האספלט די מחורבן, הממדים מיניאטוריים והעלות ממש, ממש לא בהתאם. וזה עוד לפני שמכניסים לי מדריך לרכב. תודה, אבל

אישית אני לא מסתדר עם שמרטף במושב הימני, אפילו אם ההערות שלו עוזרות לי להיות מהיר יותר. אם ארצה להיות מהיר יותר

ולא פשוט להנות מהרגע, אשכור אחד מדריך לעילא בשם און ואת ה-NC שלו ואצא לכבישים מעניינים...

×
×
  • תוכן חדש...