רכב כללי
רכבים, נהיגה, חדשות, סקירות, סיכומים, וכל דבר אחר שקשור למכוניות אבל לא מתאים לפורומים האחרים.
כללי הפורום - לקרוא ולהפנים!
בנוסף להקפדה על כללי קארספורום, המפורטים כאן, הנהלת פורום "רכב כללי" שמה דגש על מתן מידע מבוסס ועדכני, מתן כבוד אחד לשני ושמירה על שפה נאותה.
כמה מהכללים:
1. למרות שכותרות ערוכות בידי המנהלים הן בדרך כלל מצחיקות, אנא כתבו כותרת עניינית ואינפורמטיבית.
2. על המידע שאתם מפרסמים להיות אמין, מבוסס ועדכני. המידע גם חייב להיות מנומק.
3. נא לשמור על יחס מכבד לחברי הפורום, לגורמים חיצוניים ולמגזרים ואוכלוסיות (כן, גם "אור ירוק" ורוכבי אופניים).
4. נא לשמור על כתיבה בעברית תקנית.
5. נא לא לפרסם הודעות שכוללות לינקים ללא תוכן משמעותי.
6. במקרה של שרשור בו אתם מבקשים תשובה לשאלה כלשהי, אנא בצעו חיפוש בפורום טרם פתיחת השרשור כדי לקדם דיון קונקרטי ומועיל יותר.
ההנהלה מאחלת לגולשים חוויה מעשירה ומהנה.
66,573 נושאים בפורום הזה
-
- 1 תגובות
- 749 צפיות
תקנות חדשות של משרד התחבורה קובעות: יבואני הרכב יחויבו לפרסם קריאות לתיקון של כלי רכב מתוצרתם, בכל כלי התקשורת המרכזיים. בנוסף, בעל רכב שלא יביא את רכבו לביצוע התיקון המתחייב, יאבד את רישיון הרכב. יהודה רודד, יו"ר איגוד יבואני הרכב: מברכים אך מזהירים מבעיות. לכתבה המלאה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3907810,00.html
הודעה אחרונה מאת Discover, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 22 תגובות
- 3.7 אלף צפיות
אתמול שטפתי את הרכב ושמתי לב לנקודות לבנות על מיכסה המנוע והוישרים בדיוק באיזור שבו ניתז הנוזל שמשות, בנוסף על מיכסה המנוע ממש ביציאה מהשפריצרים הצבע התחיל להיפגע. אני לא זוכר את החברה של החומר אבל הוא ניקנה באוטו דיפו משהו כמו 15 ש"ח.
הודעה אחרונה מאת AviPolo6N2, -
-
-
- אחראי פורום
- 19 תגובות
- 2.9 אלף צפיות
אתמול נתקלתי ברכב מאוד מעניין מחברה שמעולם לא ראיתי\שמעתי. האוטו נראה די מגניב ושמור בצורה יוצאת דופן - אשמח אם משהו יוכל לשפוך קצת אור בנושא!
הודעה אחרונה מאת Night Driver, -
-
- עוקב אחד
- 5 תגובות
- 7.2 אלף צפיות
שלום, רציתי לשאול אם חובה מספר רישוי קדמי ? לרכב שהגיע ביבוא אישי לארץ, אני אישית ראיתי כמה מכוניות ביבוא אישי שיש להם רק מספר מאחורה חשוב לציין שלשוטרים זה לא כל כך הפריע בינתיים מה החוק אומר ?
הודעה אחרונה מאת ישה, -
-
- אחראי פורום
- 24 תגובות
- 3.2 אלף צפיות
בדרך למפגש 25 שנה למועדון ה-5 עברה אותי קאיין החדשה. כשראיתי תמונות באינטרנט לא האמנתי שזה יגיע ליצור סדרתי הייצור הזה, הייתי בטוח שזה תמונות של מכונית קונספט שפורסמו באינטרנט. העיצוב המכוער מזכיר מאוד את היונדאי סנטה פה מאחור. לא יודע מה דעתכם על העיצוב,יכול להיות שחלקכם אהבו אותו,העיצוב לא לטעמי ולא ממש דומה לדור הקודם של הקאיין,ממש כאילו הכניסו דגם אחר שלא קשור לדור הקודם. מעניין אותי אם יהיו הרבה הזמנות בעולם לדגם הזה או שפשוט לאנשים אין טעם וקונים מכונית בגלל סמל סטטוס מזהב.
הודעה אחרונה מאת Mr_Shankly, -
-
- 4 תגובות
- 3.6 אלף צפיות
האם ביטוח חובה כולל בתוכו צד ג'?? אם לא,מה עלות צד ג'?? והאם שווה לעשות מקיף לרכב משנת 97-98 שעלותו היא כ 14K ,נניח וזה דייהטסו שרייד?? אני בן 28 עם וותק של 9 שנים בלי שום עבירת תנועה,מה העלות הכוללת של ביטוח ג' + חובה שאני אמור לשלם (פחות או יותר)??? תודה
הודעה אחרונה מאת Tzvika-Pick, -
- 0 תגובות
- 867 צפיות
שלום לכם יש לי פאגרו q שנת 1995 נשברה לי ידית הוינקר הידית משולבת עם ידית האורות בארץ אפשר למצוא רק שבורות וכאלו אני צריך עזרה ממישהו למצוא ידית כזו בעולם תודה רבה מראש ברוך
הודעה אחרונה מאת unix, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 31 תגובות
- 5.8 אלף צפיות
נצפתה בחיפה דצ'יה סנדרו, (עם סמלים של רנו)
הודעה אחרונה מאת itsik170, -
-
-
- אחראי פורום
- 2 עוקבים
- 6 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
האם יש הגבלה כלשהי למספר הרכבים שאפשר לרשום על שם בן אדם אחד? ומהן ההשלכות של לרשום יותר מ2 רכבים על אותו השם? תודה מראש יוני.
הודעה אחרונה מאת אמיר שליט, -
-
- 3 תגובות
- 1 אלף צפיות
שלום לכולם, אני אמור לסיים את הנהג החדש שלי באיזור ה 15.8.10 השאלה שלי היא כמה זמן לפני, נשלח הספח החדש לתשלום (שמהווה רישיון זמני עד שמגיע הפלסטיק החדש)? לאחר מאמצים להשיג את משרד הרישוי הבנתי ש- "כחודש לפני המועד". מישהו מכם כבר התנסה בתהליך לשפוך קצת אור?
הודעה אחרונה מאת mishmesh, -
- 9 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000567664
הודעה אחרונה מאת Discover, -
- עוקב אחד
- 8 תגובות
- 4 אלף צפיות
שלום לכולם אשמח לקבל הבהרות בנוגע לשתי התוכנות לגבי השוני והדמיון ביניהן. תודה רבה
הודעה אחרונה מאת T_A, -
- 1 תגובות
- 765 צפיות
בחודש האחרון נתקלתי בנהיגה שלי בלא מעט מקרים בהם הולכי רגל חצו אמנם במעבר חציה אבל באור אדום ואילצו אותי לבלום אעפ"י שלי היה אור ירוק. אתמול נשבר השיא-היה מצב ממש מסוכן: הגעתי לצומת המרומזרת בחיפה מול ביטוח לאומי כ-300 מטר לפני קרית הממשלה כאשר הרמזור שלי ירוק. החלטתי לא להיכנס לצומת כיוון שלפני היו לא מעט רכבים וחיכיתי,שיפנו את הצומת. לאחר שפינו,נכנסתי אל הצומת עדיין באור יטרוק והייתי פחות ממטר ממעבר חציה מרומזר.שוב חיכיתי שהתנועה תתקדם. כבר התכוננתי להמשיך בנסיעה כאשר פתאום קופץ לו אדם אחד אל הכביש באור אדום ולצידו עוד שלושה. כאן כבר התעצבנתי ושאלתי אותו "למה באור אדום,אתה רוצה להידרס" ? וזו שהיתה לידו אמרה "הוא לא הסתכל על הרמזור" והמשיכה בעצמה לחצות את הכב…
הודעה אחרונה מאת נהגת שודים, -
- 3 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
שלום כל יום אני צריך להגיע למגרש חנייה באזור שעדיין לא סיימו לבנות. יש שתי אפשרויות להגיע למגרש חנייה: 1)לרדת מהכביש לדרך עפר 350 מטר נסיעה עד לחניה. הדרך שטוחה ואין בורות אבל היא מלאה חצץ ובגלל שעבר שם דחפור (כניראה) עם שרשראות אז יש מלא גלים קטנים כאלה. (מקווה שאתם מבינים למה אני מתכוון) 2)לעלות על מדרכה, ולקצר את הנסיעה בשטח ל30 40 מטר. המדרכה לא מאוד גבוה אבל גם לא נמוכה. בינונית. היא לא מגרדת את התחתית של הפגוש הקדמי (אני מעריך 15 ס"מ). אני חייב לעלות עליה בנטיה, גלגל גלגל, כי אני לא יכול להגיע אליה בניצב. אגב זה אזור מבודד יחסית, אין תנועה ערה של מכוניות ואין בכלל הולכי רגל כך שמבחינה בטיחותית אני לא מפריע לאף אחד. מדובר ברכב פרטי רנו מגאן. אין …
הודעה אחרונה מאת dorki, -
-
- אחראי פורום
- 1 תגובות
- 752 צפיות
למי שלא יודע מיני הציעה לפורש תחרות אחד על אחד נגד 911. התגובה של פורש היתה, יש מירוצים אנחנו שם תבואו. עכשיו יונדאי באה ואומרת למיני שהיא כבר הביסה מתחרים יותר גדולים ממנה. והם מזמינים אותם להתחרות ביולי. http://www.youtube.com/watch?v=y03WZ6hhzWI&playnext_from=TL&videos=7UBGKBlDA0E&feature=sub
הודעה אחרונה מאת bagira, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 7 תגובות
- 16.6 אלף צפיות
עד לא מזמן כשמישהו חיפש רכב למשפחה המורחבת במחיר שפוי (או אם היה מהדרג המתאים לרכב מהעבודה) האלטרנטיבה באיזור היתה מזדה 5. (הC4 פיקסו תופסת תאוצה רק בחודשים האחרונים) עד לדצבמר האחרון. אז מיצובישי הורידו את מחיר הגרנדיס ב 40K ש"ח למחיר זהה כמעט(אלפי שקלים בודדים יותר) למזדה/C4. האם המיצובישי יכולה להתחרות במלכת הקטגוריה? האם כקאי לחשוב בכוון? במשך השנתיים האחרונות הייתי עם מזדה 5 ועברנו ביחד 90K ק"מ. בשבוע שעבר קיבלתי את המיצובישי גרנדיס. אמנם נסעתי רק כ 500 ק"מ אבל הנסיעות היו במגוון דרכים וצורות נהיגה והמסקנות שמתגבשות אצלי, כנראה שלא ישתנו מהותית. נתחיל עם המזדה. איכות חיים: ה5 משווקת כרכב ל7. בפועל לא מומלץ לנסוע בה עם יותר מ 4 מבוגרים…
הודעה אחרונה מאת sronis, -
-
-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 838 צפיות
שלום רב! בעקבות הצגת המחליפה לC4 הנוכחית והגעתה לארץ של הC3 החדשה. נשאלת השאלה מתי אמורים להתחיל לשווק בארץ את המנועים והתיבות ההילוכים החדשות לבית PSA? שמעתי שמדובר על מנועים חסכוניים ועל תיבות יפניות בעלות 5-6 הילוכים בהשוואה לתיבת 4 ההילוכים, הקיימת. אני מתעניין בזה עקב כך שרכבים אלה ה5-C3. לא מציגים צריכת דלק חסכונית במיוחד, בהשוואה לרכבים בסגמנט דומה, כמו בקונצרן VW לדוגמא,שבעקבות מעבר למנועי הTSI ותיבת הDSG מציגים חיסכון בדלק ועם זאת דירוג אוויר נמוך, מה שגורר גם עלות קניה מופחתת במעט, בנוסף כאמור לחיסכון המתבקש בדלק. יום טוב.
הודעה אחרונה מאת איציק נ., -
-
- 2 תגובות
- 1 אלף צפיות
שלום לכולם. לפני כחודש נתפסתי על עבירת מהירות. בתאריך ה21\05. הרשיון נלקח לי במקום, מדובר על 35 מעל המותר בעיר, במקום 50 85, קיבלתי שימוע ובה נפסלתי ל30 יום. שבוע וחצי לאחר מכן העורך דין שלי סידר לי עסקת טיעון, ובה נשפטתי ל3 חודשי פסילה, על עבירה שהייתי על תנאי לשנתיים לפני שנה וחצי. כך שעל העבירה הזאת הוא הוציא אותי בחינם, רק הפעיל את העל תנאי. הפסילה של ה3 חודשים מתחילה מיום הפסילה המנהלית, כלומר מתאריך 21\05, עד לתאריך 21\08. במשרד הרישוי מבקשים ביום שיגמר השלילה טופס הפקדה, אך הרשיון שלי נלקח, והפסילה החלה תוך כדי הזמן הזה. שאלות שלי הן האם תהיה לי בעיה בקבלת הרשיון? כי יכולים לטעון שלא הפקדתי, כי אכן לא הפקדתי הרשיון נלקח ממני בשלילה המנהלית. ה…
הודעה אחרונה מאת אמיר שליט, -
-
- אחראי פורום
- 3 עוקבים
- 30 תגובות
- 4.8 אלף צפיות
מכירים את הטבליות הקטנות ששמים במיכל שכביכול אמורים לחסוך בדלק? חבר לא הקשיב לעצתי וקנה והשתמש בהם. יש לו רכב מאזדה 323 שנת 99, הרכב מושקע באלפי שקלים, כל רכיבי המנוע כמעט ומקוריים והושקע עליהם הרבה מאוד כסף, רכב שמור להפליא. יום אחד באחת החנויות הציאו לו לקנות את הכדורים האלו, 20 כדורים ב150 שקל והבטיחו לו שזה ישפר משמעותית את צריכת הדלק. 20 דקות אחרי ששם את הכדור הראשון הרכב התחיל לגמגם, מרב בהלה הלך לחנות שקנה שם את הכדורים ונאמר לו על המצב שזה פשוט מנקה את כל הבוצה במערכת הדלק ושזה תקין לחלוטין, חבר שלי בכל זאת לא שמע לי וקיבל יותר התלהבות כששמע שהכדורים כביכול "עובדים". אחרי הכדור השלישי שהוכנס אחרי בערך שבוע (כשבכל השבוע הרכב גימגם ונסע לא טוב), הרכב נכבה …
-
-
-
- אחראי פורום
- 16 תגובות
- 6.9 אלף צפיות
שלום לכולם, אחרי שבועיים ארוכים בצבא חזרתי הבייתה וגיליתי שמישהו שפך לי חומר לא מזוהה על הבגאז' וחלק על החלון האחורי.. כמובן שזה לא יורד עם סבון... מבקש את עזרתכם בחומרים שניתן להשיג על מנת להוריד את זה. אני אנסה להעלות תמונות בהמשך
הודעה אחרונה מאת ilgs29, -
-
-
- אחראי פורום
- 16 תגובות
- 2 אלף צפיות
לא מזמן התפרסמה הודעה על ריקול לדגמי המורצ'ילאגו, היום בשורה חדשה, מחקר שנערך בבריטניה גילה שהמורצ'ילאגו היא המכונית המזהמת ביותר מתוך 1300 רכבים שנבדקו, היא פולטת כ490 גר' CO2 לקילומטר שזה פי 5 מהטויוטה IQ שהתגלתה כמכונית הירוקה ביותר... לכתבה המלאה: http://cars.walla.co.il/?w=/4705/1687517 אז אני אומר בואו נגבש כולנו החלטה, לא קונים מורצ'ילאגו, ולא כי אין לנו כסף הריי, אלא פשוט כי היא מלאה תקלות וממש לא ידידותית לסביבה אותה אנחנו כ"כ אוהבים
הודעה אחרונה מאת CH@OS, -
-
- 6 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
שלום היום עצרו אותי עם רכב גאלופר יונדאי דיזל שברשותי לאחר בדיקת גזים בניידת הוסבר לי שהרכב מזהם מעל המותר (3.95) הרכב עבר טסט לפני 3 חודשים והיה אישור עשן תקין במקום נרשם לי דו"ח על 500 ש"ח ושוחררתי שאלותי הן 1. ביקשתי לראות כיול ובדיקת המכשיר שהוא בתוקף-נאמר לי ע"י הבוחן שאסור לו להראות לי 2.ביקשתי פלט מהמכשיר עם הנתונים של הבדיקה -שוב אין אישור למסור לי פלט הוא ציין בד"וח כמה התוצאה וזהו 3.האם עלי לדעת לאחר הטסט מתי הרכב שוב מעשן חריג הרי אין לי מושג מה זה חריג ברור לי שדיזל מעשן אבל איך אדע שזה מעל המותר. השוטרת טענה שעשתה לי טובה ולא הורידה את הרכב מהכביש ונתנה לי "רק" 500 ש"ח. בקצור לאחר קצת ויכוח בנושא תג שמיש וכו השוטר לקח אותי הצידה ואמר …
הודעה אחרונה מאת amgm0201, -
-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
לנד-רובר משחררת היום פרטים על מתיחת פנים לדור השלישי של הריינג'-רובר. בשווקים החל מתחילת 2011, עם מנוע דיזל ותיבת הילוכים חדשים. המנוע חדש, טורבו-דיזל בתצורת V8 בנפח 4.4 ליטר מפיק, תחזיקו חזק, 310 כוחות סוס ומומנט של מעל 71 קג"מ. תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 הילוכים מבית היוצר של ZF שכוילה מחדש ע"י המהנדסים של לנד-רובר אחראית על יחסי ההעברה. והתוצאה? קצת יותר מ7.5 שניות במאוץ הסטנדרטי מאפס למאה קמ"ש, תצרוכת דלק ממוצעת של 10.5 קילומטרים לליטר וכל זה למרות עמידה בסטנדרט זיהום האוויר הקפדני יורו-5. מנוע זה יחליף את מנוע הדיזל הקודם, בנפח 3.6 ליטר. חוץ ממנוע ותיבת הילוכים חדשות, מתהדר הריינג' החדש בשיפורים למערכת הTerrain Response שכוללים למשל בקרת אחי…
הודעה אחרונה מאת GOLF, -
-
-
- אחראי פורום
- 12 תגובות
- 2.7 אלף צפיות
מה הוא הסמל כאן בין הוולוו להונדה בצבע אדום? http://www.carsforum.co.il/vb/attachment.php?attachmentid=15176&d=1087743369
הודעה אחרונה מאת razmel, -
-
שינוי שיטת צבירת הנקודות החל מאפריל 2010
מאת Guest itzik.sharabi- 2 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
אהלן חבר'ה, לצערי קיבלתי היום דו"ח מהירות הכולל 8 נקודות. השוטר אמר לי שמכיוון שאין לי עדיין 10 שנים רישיון אז פרק זמן צבירת הנקודות שלי הוא 5 שנים ולא שנתיים כמו אצל נהג ותיק יותר. חיפשתי מידע על כך באינטרנט ולא מצאתי שום דבר בנוגע להארכת תקופת הצבירה. האם עדכון החוק אכן בוצע? נוסף לכך מה שכן מצאתי זה זה http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2847701,00.html בכתבה כתוב שכל נהג שיש לו 6 נקודות או יותר יזומן לקורס רענון נהיגה עד שנה מיום קבלת הנקודות. יתכן כי אקבל רענון נהיגה על עבירה בודדת בשנתיים האחרונות?
הודעה אחרונה מאת Dr_Janana, -
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
עברתי השבוע לרכב ידני מזה 6 שנים שאני על אוטומט. אוטו חדש (איביזה מהמבצע 88,800). אני עדיין מסתגל וקורה לי מעט שהמנוע כבה לי משימוש לא נכון עם הקלאץ' בתחילת נסיעה בעליות (לצערי נכון למשפטים אלו אני נמצא בירושלים..במרכז הסתדרתי מעולה אבל לא פלא..) היום היה השיא - 4 פעמים שכבה לי המנוע במהלך יום שלם. מלבד הבושה - האם אני גורם פה לנזק לרכב? ושאלה נוספת, האוטו כמובן בהרצה ל1K ק"מ הקרובים - לפעמים בלי לשים לב אני טיפה מושך את ההילוך אחרי ה 3K סל"ד..מגיע אפילו ל3300-3400~ בלי כוונה. האם זה אסון? אני יודע שהשאלות נראות כמו שאלות של ילד קטן..אבל ככה זה, אוטו חדש - מפחדים עליו. היום 3 פעמים החלפתי חניה בלימודים עד שמצאתי חניה שיכלתי להשאיר שם את האוטו כמה שעות …
הודעה אחרונה מאת e-r-a-n, -
-
- 6 תגובות
- 4.9 אלף צפיות
שלום, נתספתי במכמונת מהירות על מהירות 126 קמ"ש בכביש בינעירוני שמותר בו 90 קמ"ש קיבלתי תשלום של 3000 שקל או אפשרות להמיר את זה ב 8 נקודות + 750 ש"ח קנס. יש לי רישיון 4 שנים ו 9 חודשים, לא עשיתי שום עבירה מאז... זאת עבירה הראשונה שלי בנוסף אני חייל וזה באותו יום שהקפיצו אותי לבסיס בגלל אירוע... מה כדאי לעשות? להגיש המרת הדוח באזהרה? או בקשת ביטול דו"ח? ואיך לנסח ומה כדאי לרשום? תודה מראש
הודעה אחרונה מאת אמיר שליט, -
-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
ברשותי פיזו 106 ידנית עקב מצבי הבריאותי כרגע איני יכול לנהוג ברכב מכיוון והוא ידני. רכשתי רכב אוטומט(דייהטסו שרייד 93)וברצוני לשמוע את חוות דעתכם בנושא של הקפאת רישיון לפיזו,אני מעריך שתוך פחות מחצי שנה אוכל לחזור לנהוג בידני ולכן אינני יודע האם שווה להקפיא רישיונות, הטסט בנובמבר(לפיזו). הודעות בסגנון "תמכור ת'פיזו" לא רלוונטיות בכללל אז תמנעו מהם בבקשה תודה מראש, מאור
הודעה אחרונה מאת Buki, -
-
- 2 עוקבים
- 7 תגובות
- 4.5 אלף צפיות
אפשרי לשנות את מצב ה4X4? למשהו אחר.. כלשהוא?
הודעה אחרונה מאת BURZUM, -
מצורפות תמונות של צמיג אחורי של רכב ליסינג מניו קופל בשימושו של מכר. קשה לראות בתמונות, אבל הצמיג שחוק באופן שלא ניתן לראות חריצים בחלקים נרחבים מהיקפו, ובצידו הפנימי כבר אין גומי ורואים את הבד. הפתיע אותי שצמיג אחורי דווקא הגיע למצב כזה, ואז הסביר לי "בעל" הרכב שהצמיג הזה היה מקדימה, והגיע שם למצב הזה. אחרי שהתפוצץ הצמיג השני הם החליפו את הצמיג שהתפוצץ והעבירו את הצמיג הזה אחורה "כדי לסחוב עליו עוד קצת ק"מ". FYI.
הודעה אחרונה מאת adi89,
-
מי מחובר 5 משתמשים רשומים, 2 אנונימיים, 299 אורחים (הצג רשימה מלאה)
