Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

gtv6 מלכה


proxima
שימו לב! השרשור הזה בן 5420 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

למה ב מ וו? אלפא הראו לפרארי מאיפה משתין הדג (אנזו פרארי היה חלק מאלפא והחליט לפרוש ולהתחיל בעצמו כשלא ניתנה לו שליטה מספקת על המירוצים שכל כך אהב) כבר לפני 80 שנה שב מ וו לא ידעו מה זה M.

 

רצתה ההיסטוריה ופרארי היא אגדת מירוצים והרכב האקסלוסיבי ביותר בעולם ואלפא פנו לדרך אחרת כדי להרוויח ולגדול (לא נראה לי שהלך להם). בכל מקרה היום כידוע פרארי היא אגדה ואלפא היא.. טוב לא משנה :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק ששלדת ה116 שמשמשת את הGTV (וגם את האלפטא, ג'ולייטה , 75 ו90) היא השילדה הטובה ביותר שיוצרה על ידי אלפא ואולי בכלל. הנעה אחורית, מתלה דה דיון, גיר שיושב על הציר האחורי ומספק חלוקת משקל של 51/49 לטובת האחורי.

שילוב של השילדה הזו עם מנוע ה6 צילינדרים 3.0 ליטר שהגיע ב75 בשלהי חייה נתן את מכונית הספורט/משפחתית הטובה ביותר אז וגם הרבה אחרי הפסקת יצורה. נכון שלאלפות החדשות עדיין יש את ה"זה" שמבדיל אותן מכל העדר מסביב אבל לא כמו ה116.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הקישור. מאוד אהבתי. כדאי לשמוע את מנגינת מנוע המדהימה של אלפא.

 

אני תמיד אומר שהיום לא יודעים לייצר מכוניות. מכוניות של היום זה לא כמו מכוניות של פעם. אז לכל אוטו היה עיצוב ייחודי והיו פתרונות הנדסימיים יחודיים. היום (כימעט) לכל דבר יש הנעה קדמית ועיצוב אותו דבר - חלק ומגולח עם פנסים שמתחו אותם על מכסה מנוע עד לגג.

 

ל-GTV6 מנוע V6, הנעה כמובן על ציר הנכון (אחורית), גיר כמובן נימצא מאחור גם הוא. איפה אלפא של פעם ואלפא של היום :cry: - היום הכל אוניפיקצייה בין דגמים. זה לא שאלפות של היום לא מכוניות מושכות, בהחלט מדובר על מכוניות מרשימות ומאוד מעניינות שאני אישית אוהב חלק מדגמים, אבל אין להן את הייחודיות של פעם, את את החזית האגרסיבית עם ארבע עיניים שאני כ"כ אוהב (לטעמי בכל אופן). יש אלפא מאוד מעניינת היום, 8C עם גיר אחורי ומנוע מתאים, אבל המחיר. פעם היה אפשר לקנות אלפא 75 עם גיר אחורי ולהנות מייחודיות (למרות שחזית שלה כבר לא כ"כ לטעמי) במחיר הרבה יותר ריאלי. היום נישאר רק לשמור על המורשת המוטורית המדהימה, לשמור על מכוניות האלו שיגיעו לדורות הבאים.

 

בשלב מסויים אפילו חשבתי למכור את הבומר שלי (פרסמתי כאן מודעה). אבל החלטתי להישאר עם האוטו המדהים הזה בעל הארבע עיניים כי אני יודע שאם אמכור, לא תיהיה לי עוד מכונית כזאת ואצטער על זה, כמו שאני מצטער עד היום שמכרתי אלפא 164 (למרות שמבחינתי היא לא הייתה ממש אלפא אמיתית אלא יותר פיאט עם מנוע מיוחד ועיצוב יפה לטעמי).

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, אלפא GTV6 בורחת לב.מ.וו 518 או 520I(לפי צלחות הגלגלים) בכל מצב. אין על כך ויכוח.

וכן, היא גם יפה יותר. יפה מאד, אפילו.

למיטב הבנתי, לא מדובר בסרט, קל וחומר בג'ימס בונד קליל, אלא במשימה מוקדמת של צות טופ גיר שנועדה להשוות בין דה-דיון לזרועות חצי עוקבות...

אבל העיקר...הכנסנו לבימרים. איזה יופי.

 

אגדה אורבנית מספרת שאלפיסטי אדוקים צופים באוקטופוסי ביום קבוע מדי שנה בשנתה, מגיעים לזקפה בעת המרדף הזה ומעודדים את רוג'ר מור באלפא, תוך השמעת קריאות בוז לבימרים המסתחררים. בשנים האחרונות נוסף לטקס מימד אייטיזי נוסף, בדמות "עתונאי רכב" המקריא לנוכחים קטעים מכתבות שנתפרסמו ב"טורבו", כאשר ברקע מתנגנים שיריהם של "מודרן טוקינג" :wink:

 

מה לעשות חברים, שעיקר תהילתה של אלפא מאחוריה, תודות לפיאט. 8C היא אכן מרהיבה, גם אם היא מבוססת על מאזרטי - ואין לה דבר וחצי דבר עם אלפא למעט העיצוב והשם המיתולוגי.

 

ולעניין שלדת ה-116, בל נשכח שרוב שימושיה היו במכוניות צנועות עם מנועי 4 צילינדרים, בהן לא קיבלתם התנהגות אקסטרווגנטית כמו של GTV6 אלא תת-היגוי מרגיז. מרגיז כמעט כמו איכות החלפת ההילוכים הגרועה, שלעולם לא תתקלו בה במכוניות מסדרת 105 למשל.

 

אז בואו ונשים את הדברים בפרופורציה. רוב המכוניות של אלפא רומיאו עד תחילת/אמצע שנות השבעים היו נהדרות. לאחר מכן, התוצאות היו מעורבות לכאן ולשם. באמצע העשור הקודם נתקלנו ברנסנס, אך הוא התמסמס מעט בשנים האחרונות עקב אי החלפתם של דגמים טובים שהזדקנו. ולא, ממש לא בא לי להכנס שוב לעניין ה"אלפא" מיטו. כן בא לי לציין, שוב, שלנקודת האור הנוכחית של אלפא רומיאו קוראים 159 - ושהיא יותר מוצלחת מכל אלפטא או 75 שמרגשת אתכם במפגשים.

 

רוב המכוניות של ב.מ.וו מאמצע שנות הששים(הצגת ה-1500) היו נהדרות - והן עדיין כאלה, מאחר ומסורת הנדסית, עיצובית וספורטיבית לא זורקים לפח.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאחר ומסורת הנדסית, עיצובית וספורטיבית לא זורקים לפח.

בקשר למסורת הנדסית של דגמי BMW החדשים, קצת קשה לי להסכים איתך. נכון שדגמים החדשים הם מאוד משוכללים עם המון טכנולוגייה, מנועים חזקים, גאדג'טים וכד'. אבל יש אבל אחד גדול:

מספיק ליראות מה קורה במוסך אחרי שנגמרת האחריות. משאבות מים עם כנפיים מפלסטיק שהולכות אחת אחרי השנייה, כתוצאה מנוע מתחמם ומתעוות כולו גלים (ברגע שנדלקת נורית התחממות יש להחליף מנוע, בדגמים חדשים אין מחוג טמפרטורה), עשוי מאלומיניום דק ביותר תחת לחץ עם ציפוי תעופתי קשה (אחרי שמשייפים את הציפוי, שיוף אלומיניום הולך כמו חמאה). בריחת לחץ מצילינדרים אחרי 100Kק"מ (מספיק ליראות בוצה מתחת למכסאות שסתומים), כתוצאה מאטימה לקוייה, חיישנים שהולכים אחד אחרי השני, קרטר גיר פלסטיק שנסדק אחרי כמה שנים, סעפת יניקה פלסטיק בחלק מדגמים ועוד הרבה ניפלאות של הנדסה גרמנית. רכב שלי היה הראשון שהתחילו הגרמנים על הנדסה לקוייה, למשל בית פילטר שמן עומד כלפי מעלה, כל פעם שמכבים מנוע כל הבוצה מצטברת על שסתום אל חזור ומגיע יום שהוא לא אוטם יותר, בדגם קודם הוא היה הולך כלפי מטה ולא היה צורך בשסתום אל חזור, היה אפילו ברז לניקוז בוצה לפני שמוצאים פילטר להחלפה.

 

מצד שני, אולי זה כן הנדסה גרמנית, רק המוטו השתנה. אם קונים אצלהם מעט מכוניות, לפחות הם יעשה קופה על חלקים. ממשק משתמש נשאר וגם משתפר כל הזמן, אבל כל הדברים שהיו עם מתכת הופכים לרדיד אלומיניום, פלסטיק ושאר דברים (ועם כל זה לכל דגם הבא משקל עולה ברמות). צר לי להגיד, אבל מכוניות האלה הופכות לחד פעמיות. גם מבחינת הגנה נגד חלודה, אפילו בדגמים די ותיקים, היצרן לא השקיע מספיק לדעתי.

 

מצד שלישי, מבחינת הנאה מנהיגה בומרים תמיד נשארים חזקים בזה, במיוחד בדגמים הבכירים יותר. זה מה שמושך את הלקוחות ביחד עם שם שהמותג הזה ייצר לעצמו (עבור מי שמעריך את המותג כמובן).

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נא לא לצטט הודעה קודמת.

 

הבנתי כבר ממספר מקורות שהאיכות בדגמים הנוכחיים בעייתית משהו ושיש גם בעיות עם מנועים חשמליים לכוון מושבים וכו' - אך מה שאתה מתאר חמור מכך. חמור מאד, אפילו. לאיזה דגמים ומנועים אתה מתייחס? האם רוב הבעיות שייכות למנועי ה-4, 6 או 8 צילינדרים?

 

אגב, חסרונו של מד חום מנוע הופך כיום לעניין אקוטי. יותר ויותר יצרנים מוותרים עליו משום מה - ולאחרונה גם סובארו הצטרפה לטרנד המטופש הזה. חבל.

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חקרתי את עיניין מנועי V8 שהם מנועים עיקריים של סדרה 7 בדור אחרי שלי. בנוסף למה שרשמתי, מנועי M60 הקודמים גם סבלו מקורוזייה בגלל חומר שעשוי ממנו ציפוי כתוצאה ממגע עם דלק, אותה בעייה הייתה לחלק ממנועי 6 צילינדר אלומיניום באותה תקופה. את זה היצרן שיפר ב-M62 שלא סובל יותר מבעייה הזאת. בנוסף במנועים האלה אין liners (לא יודע שם של המושג בעיברית) מברזל שמסוגלים לפזר חום בצורה טובה - אולי זאת הסיבה שהתחממות גורמת נזק בלתי הפיך במהירות.

גם בדגמי V8 לפי מיטב המסורת מאוורר של רדיאטור מונע ע"י הרצועה. כלומר אחרי כיבוי מנוע ביום חם, טמפרטורה של נוזל קירור עלולה לעלות.

 

לאומת מנוע V8 של מרצדס M119 שהם עדיין מבוססים על בלוק ברזל.

 

***אני חקרתי רק בקשר ל-E38, לא יודע אילו מנועים היו בדגמים אחרים, אבל השארה אישית שלי שטכנולוגיית ייצור בלוקים לא השתנתה.

 

אני מניח שכל הטכנולוגיות הזאת בתהליך ייצור הייתה בכוונה טובה מצד המהנדסים, הם רצו לייצר רכב שהוא פאר הטכנולוגייה, רק לצערי לא חשבו מספיק על מקרה שבשלב מסויים הרכב נעשה ישן ומתחילות בעיות. אופן שהכל עשוי אינו סלחני לתקלות. לכן רשמתי שמכוניות האלו חד פעמיות. אני אישית נגד הנדסה שחושבת רק צעד קדימה, אלא בעד הנדסה שגורמת לדבר לשרת שנים רבות בנאמנות. זה ביזבוז חומרים עצום ומשאבי כדור הארץ לייצר דברים חד פעמיים בסדרי גודל כאלה.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולעניין שלדת ה-116, בל נשכח שרוב שימושיה היו במכוניות צנועות עם מנועי 4 צילינדרים, בהן לא קיבלתם התנהגות אקסטרווגנטית כמו של GTV6 אלא תת-היגוי מרגיז.

בתור בעלים לשעבר של אלפטא 1.8, GTV 2.0 ובהווה 75 2.0 קרב' אני מוחה בתוקף!!!

שום תת היגוי מרגיז, אם כבר התנהגות ניאטרלית עם יציאה להיגוי יתר תחת כל פרובוקציה יזומה, דווקא הV6 על חרתומה הכבד "התנהגה" פחות עגול מאחיותיה.

בקשר לתיבת ההילוכים בדגמי 116 אני מסכים, אלא שאלפיסט אמיתי יכול להגיע לדרגת זן כזו עד כדי שהוא משוכנע שיש לו גיר דוג עם גלגש"ים ישרים...

השילדה היתה ועודנה יצירת פאר הנדסית, חבל ששאר המכלולים (בעיקר הפח) לא יישר קו עם ההנדסה הגאונית.

Para comer bien hay que saber manejar

"Dona Rosa"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת על אמינות הבימריות:

 

 

Mounting problems with the BMW 7 Series. Maybe one day people will realize how overrated the Beemer really is. Nice car for the most part but definetly much to overhyped. Don’t believe me? Just test drive a 330 and a Infiniti G35 back to back. And then decide what to do with the $10K that you can save with the Infiniti G35

 

I OWN A 2004 330CI BMW WITH 12,000K. THE CAR HAS BEEN IN THE SHOP 4 TIMES ALREADY. THEY HAVE REPLACED THE FOLLOWING PARTS:

 

NAVIGATION,RADIO,REPAIRED SEAT,6 COILS,LEAKING HEAD GASKET. THIS CAR IS THE BIGGEST PIECE OF $48,500 SH*T YOU CAN BUY.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו שוין. מצאת איזה ציטוט מבלוג כלשהו של מישהו שאינך מכיר. ביג דיל.

 

לבימר שלי 142,000 ק"מ, ספר טיפולים מלא המעיד על טיפולים במועדם ואמינות גבוהה. גם בקילומטראז' הזה כל מתג נע או נלחץ בתחושה כאילו היו לרכב 42,000 ק"מ, אין קרקושים מהפלסטיקים והמכונית מרגישה יצוקה וסולידית.

 

בעברי הלא רחוק עבדתי במערב אפריקה - ודווקא שם, בתנאי אקלים מעיקים, תשתית גרועה ודלקים מהולים נתקלתי בבימרים רבים מדגמי E36(סדרה 3) ו-E34(סדרה 5) שיוצרו בשנות התשעים. למכוניות קילומטראז'ים מטורפים והן נוסעות ונוסעות ונוסעות - וגם אינן נראות SCRUFFY כמו פולקסווגן מאותה תקופה, למשל.

 

נו טוב, גם אני שמעתי את הבדיחה, מארה"ב במקור, על Black Man Wheels :-)

עם רגל בחוץ... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולעניין שלדת ה-116, בל נשכח שרוב שימושיה היו במכוניות צנועות עם מנועי 4 צילינדרים, בהן לא קיבלתם התנהגות אקסטרווגנטית כמו של GTV6 אלא תת-היגוי מרגיז.

בתור בעלים לשעבר של אלפטא 1.8, GTV 2.0 ובהווה 75 2.0 קרב' אני מוחה בתוקף!!!

שום תת היגוי מרגיז, אם כבר התנהגות ניאטרלית עם יציאה להיגוי יתר תחת כל פרובוקציה יזומה, דווקא הV6 על חרתומה הכבד "התנהגה" פחות עגול מאחיותיה.

בקשר לתיבת ההילוכים בדגמי 116 אני מסכים, אלא שאלפיסט אמיתי יכול להגיע לדרגת זן כזו עד כדי שהוא משוכנע שיש לו גיר דוג עם גלגש"ים ישרים...

השילדה היתה ועודנה יצירת פאר הנדסית, חבל ששאר המכלולים (בעיקר הפח) לא יישר קו עם ההנדסה הגאונית.

מסכים לגמרי.

אם כי לא רק הפח היה בעייתי. גם הגימור של תא הנוסעים היה רחוק מלהיות טוב. אבל מי שם לב לזה בסיבובי נס הרים:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5420 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...