Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3950 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יוסי צודק מאה אחוז

הפחידו אותי פחד מוות בקשר לאיזו רובר שבדקתי מנוע שטוף יכול ללכת לך עוד 100 קילוטמר אפילו שהוא עם 120 אלף קילומטר.

בסופו של דבר מישהו אחר לקח את האוטו מסתבר שזה אח של חבר טוב שגר בצפון והאוטו נוסע לו בובה.

מרגיש שסתם הפסדתי עסקה בגללם.

 

הם מנבים הכול שחור כפי שאמרתם.

ועוד הם רושמים באתר במפורש חוסך זמן לרוץ למרכז בדיקה לסכם ולשלם 600 שח,אך מתנערים מהאחריות.

 

להבא אני עושה רק במכון בדיקה (למרות שעולה כ600 שח לעשות בדיקה לרכב מסוג קבריולט).

לא נורא,לומדים :)

  • תגובות 73
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מעניין לקרוא שאין דיעה אחידה על שירותי המומחה, וכמו תמיד כשמדובר ביהודים - שלושה אנשים עם ארבע דעות :lol:

 

לעניות דעתי לא נכון לבוא ולחוות דיעה על שירותיו של "המומחה" באופן, בדיוק כמו שלא נכון לבדוק את שירותיה של רשת בדיקת רכב כזה או אחר. הדיעה צריכה להינתן פרטנית למכון מסוים, ולא בכלליות. שהרי ברור שמי שבסופו של דבר קובע את רוח תוצאות הבדיקה הוא בוחן בן-אנוש, שמצב הרוח שלו בבוקר ומפלס העצבים שעשתה לו אישתו על הבוקר קובע כאן לא מעט. וברור שיהיו לא מעט הבדלים בין בדיקה של מכונים שונים מאותה הרשת.

 

הגיוני שברשת של "המומחה" יש בוחנים מקצועיים יותר ומקצועיים פחות, הגיוני שחלקם מחמירים יתר על המידה וחלקם מעלימים עין. וכן, זה גורם ללא מעט בעיות ללקוח הפשוט שבסך הכל רצה לדעת מה מצב הרכב שהוא עומד לקנות. אבל אותה בעיה בדיוק עומדת בפני ההדיוט שצריך לבחור באקראי מכון בדיקה לרכבו, ועלול להגיע למכונים שמכסת"חים יתר על המידה (ואפילו גרוע מכך, מעלימים עין). גם במכונים יש בוחנים שמקמבנים, לא בודקים היטב, לא מסבירים ללקוח את מהות התוצאות וכו' וכ'. רוצים דוגמא? אני בטוח שחיפוש מהיר בפורום יעלה לא מעט תוצאות.

 

בעצם, אני אומר שלמעט הנושא החוקי שבהחלט צריך להיבדק, אין הבדל של ממש בין השניים.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

לדעתי המומחה הוא שרלטן שנכנס בזכות צורת העבודה של המכונים.

 

אדם מהשורה שלא מין גדול ברכבים לא יבין שום דבר מטופס הבדיקה של המכון המורשה. הוא יקבל דף מלא רג'קטים שהם סינית בשבילו (ויעידו על כך כמות בקשות הפיענוח שיש בפורומי הרכב השונים) כך שמה שנותן לאדם הממוצע לעשות זה או לשלם כביכול עבור ה"אחריות" שנותן מכון הבדיקה (ולא שווה את הנייר שעליו כתוב הדו"ח בגלל כל הכסת"ח), או להזמין יועץ שבא אליו כמו המומחה או ללכת למוסך שלו לקבל חוות דעת (שזו האופציה שבה אני בוחר לרוב).

 

כדי למגר את תופעת השרלטנים מכוני הבדיקה צריכים קודם כל להציע בדיקות חלקיות (אפשרות לבדוק שלדה בלבד, מנוע בלבד או מכללי הנעה בלבד) עבור רכבים ישנים, לתת דוחות ברורים בשפה של בני אדם ולהאבק על שינוי תדמיתם בקרב הציבור.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

אז הנה הסיפור שלי:

הזמנתי את המומחה לבדיקת פיאט פנדה 2005 עם 14,000 ק"מ בלבד.רכב חדש לחלוטין.

בבדיקה הבודק ציין שיש נקישות מתיבת ההילוכים הרובוטית, ורעש מיסבים ברוורס...

הבודק מילמל משהו על כך שזה אולי בגלל התיבה הרובוטית וכדאי לפנות למוסך מורשה של פיאט.

 

שלחתי אי מייל לחברת המומחה ובו ציינתי את הבדיקה שלא היתה חד משמעית האם יש בעיה בגיר או שמא כך צריך להתנהג גיר רובוטי.

תשובתם הדהימה אותי : "אל חשש!" הם כותבים.זהו הגיר הרובוטי! שיהיה בהצלחה...

אני את הרכב באותו זמן כבר הפסדתי כי הודעתי לבעל הרכב שאינני רוכש אותו עקב הבעיה בגיר...

 

בהמלצת רפי לין הלכנו למוסך מורשה ואמין שבדק בדיקה יסודית וקבע שהגיר תקין ב 100 אחוז.

 

אני איתם גמרתי.

פורסם
דבר אחד שבטוח המומחה עושים עדיף מהמכונים = תמחור לפי מחיר הרכב ולא לפי קבוצה.

 

נניח ואתה רוכש רכב מקבוצה גבוהה, אבל בעל מחיר נמוך.

 

בדיקה לרכב מזדקן מקבוצה 6 היא 800 ש"ח!

 

למה לא ללכת כאן קצת לקראת הלקוחות?

 

 

בשאר הדברים אין לי חלוקה על דבריך.

בזמנו שבדיקה אצל המומחה עלתה 149 זה היה סיפור אחר. והיא הייתה גפ בדיקה מצויינת לפני בדיקה במכון.

ונוחה כי הוא מגיע אלייך.

היום ב-299 ש"ח (אולי אתה לא מודה לכך שהמחיר עלה) זה כבר לא משתלם.

המחיר מתומחר לפי קבוצות ולא לפי עלות הרכב בדיוק כפי שהביטוח מתומחר כך - עלות תיקון רכב מקבוצה גבוהה יקר יותר(במקרים של תביעות בגין פספוסים של הבוחנים). אנו כן באים לעיתים לקראת הלקוחות ומפחיתים 10% ממחיר הבדיקה כשמדובר ברכבים ישנים.

אני כן מודע למחיר הבדיקה(299). חזור אל הודעתי וראה כי היא מפרטת את המחיר כמחיר בסיס(249)+בד' מנוע(50).

 

לדעתי המומחה הוא שרלטן שנכנס בזכות צורת העבודה של המכונים.

 

אדם מהשורה שלא מין גדול ברכבים לא יבין שום דבר מטופס הבדיקה של המכון המורשה. הוא יקבל דף מלא רג'קטים שהם סינית בשבילו (ויעידו על כך כמות בקשות הפיענוח שיש בפורומי הרכב השונים) כך שמה שנותן לאדם הממוצע לעשות זה או לשלם כביכול עבור ה"אחריות" שנותן מכון הבדיקה (ולא שווה את הנייר שעליו כתוב הדו"ח בגלל כל הכסת"ח), או להזמין יועץ שבא אליו כמו המומחה או ללכת למוסך שלו לקבל חוות דעת (שזו האופציה שבה אני בוחר לרוב).

 

כדי למגר את תופעת השרלטנים מכוני הבדיקה צריכים קודם כל להציע בדיקות חלקיות (אפשרות לבדוק שלדה בלבד, מנוע בלבד או מכללי הנעה בלבד) עבור רכבים ישנים, לתת דוחות ברורים בשפה של בני אדם ולהאבק על שינוי תדמיתם בקרב הציבור.

את האשם לאי ההבנה ניתן בקלות להטיל על הלקוח. הוא יושב כמי שקפאו השד מול הבוחן מהנהן בראשו כמי שמבין עניין(ובעצם מתבייש להודות שלא הבין כלום, הרי מר ישראלי יודע הכל) וכשהבוחן שואל בסוף - "האם יש שאלות?", "האם משהו לא מובן?", מר ישראלי ממלא פיו מים.

*טיפ לקונים - בגמר ההסבר, תפסו מרחק ממוכר הרכב וגשו אל הבוחן עם חיוך ובקשו ממנו המלצה בלי התחייבות, לקנות או לא לקנות.

המכונים כן מציעים בדיקות חלקיות(שלדה בלבד, מנוע בלבד, מע' הנעה בלבד) בעלות של כ-250 ש"ח לרכבים מקב' רישוי 1-3, ובעלות של 50% ממחיר בד' מלא לשאר קבוצות הרישוי.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

אני ראיתי אותו בודק רכב בת"א ליד כלבו שלום, באמצע הרחוב!

 

העביר את היד על הפנסים שהיו מהוהים מהשמש (גאון הדור ממש שראה זאת).

 

לא אהבתי את מה שראו עיני.

 

 

ירון

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

פורסם

אני בחנתי במקום מורשה בחיפה שכרגע את שמו אני לא זוכר S80 קבוצת רישוי 7 נראה לי, 420 ש"ח

 

דווקא לא היה כסתח, חוץ מקמה דגשים שברורים שיהיו באוטו שנסע 120000KM

לאוטו פורקו מגני הפלסטיק שהסתירו חלקים שהבוחן רצה לבדוק מבלי להתעצל בבדיקה שערכה לא מעט זמן

 

כמו כן באותו מקום בחנתי אוטו נוסף לפני שנה ,כאשר ברכב זה התגלתה שלדה פגועה מאוד, מנוע אובחן במצב רע

 

המקום נמצא מימין למממ בחיפה (מקום דיי גדול) הבנתי שיש שמסתייגים מהמקום אבל הבדיקה הייתה מצויינת

 

 

עם המומחה לחבר טוב שלי יש ניסיון והוא לא אכזב אוטו, אמר לו בדיוק מה לא בסדר,אך הוא פספס חלק שעלותו הסתכמה ב200 שקלים, סך הכל לא היו תלונות על הבדיקה או הרכב

לעומת זאת, אותו אדם בדק רכב נוסף במכון בדיקה מורשה ליד אופרייט ליס במפרץ, ושם פיספסו לא מעט דברים שהסתכמו באלפי שקלים

פורסם

אני חושב שהמשפט שכל ישראלי מצוי צריך לשנן בראשו עת הליכה לבדיקת רכב היא: "תאמין לי, אל תאמין לאף אחד".

גם הרכב שאני קניתי היה במצב קטסטרופלי לפי מכון הבדיקה, פלא שהוא בכלל נוסע היום.

 

לא צריך מכוני בדיקה ולא צריך מומחים.

 

צריך ללכת עם מישהו שמבין ופשוט לבחון את הרכב. אם המנוע נשמע רע - יש בעייה. אם הרברס לא נכנס - יש בעייה. אם הרכב לא בולם טוב - יש בעייה.

מה שונה בדיקה עצמאית מבדיקה במכון? במכון קיבלתי גרף צבעוני. יופי. ממש מעניין.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

הבעיה איתמר שלא לכל אחד יש מישהו שמבין.

לכל אחד יש מישהו שמתיימר שהוא מבין וזה הבדל גדול.

 

אני יכול לראות אם לרכב חלקים בצבע שונה, אם הגימורים לא ישרים, אם יש נזילות משמעותית (קצת בעייתי בלי ליפט), ואם החשמל עובד, לבעוט פעמיים בצמיגים.

 

אבל מפה לבדיקה מקצועית אמיתית המרחק גדול.

פורסם

 

צריך ללכת עם מישהו שמבין ופשוט לבחון את הרכב. אם המנוע נשמע רע - יש בעייה. אם הרברס לא נכנס - יש בעייה. אם הרכב לא בולם טוב - יש בעייה.

מה שונה בדיקה עצמאית מבדיקה במכון? במכון קיבלתי גרף צבעוני. יופי. ממש מעניין.

 

איתמר.

 

איתמר, תן לי אוטו עם מנוע גמור ואני אדאג שהוא ישמע מעולה.

 

לא חסרים פגמים שניתן להסתיר וכדי לגלות אותם צריך להיות קצת יותר מקצועי ועם כלים מתאימים (אני לא אתן לאף אחד שבא לרות את הרכב שלי לפרק פלאג למשל אבל למכון בדיקה או מוסך כן אתן).

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

לא מסכים.

רכב עם מנוע גמור לא יישמע טוב, וגם אם הוא ישמע טוב - סיבוב אחד על הרכב, אפילו בתור נוסע, ימחיש אם המנוע \ תיבת ההילוכים תקינים או לא.

 

נכון שלא כל אחד מבין ויודע לזהות סמ"חים, אבל מי שכן מבין דבר או שניים ברכבים ויש לו נסיון יכול לוותר על בדיקה במכון.

אבל שוב, מרבית הדברים הנרשמים במכון הם כסת"ח \ דברים שמתרחשים בכל רכב עם הזמן (נקישות, הזעות ושאר בבל"ת). הדבר היחיד שלדעתי שווה ללכת למכון בגללו הוא תאונות. זה דבר שמכון בדיקה 99% מהפעמים מגלה.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

ברור שאדם מיומן יעלה על רוב הדברים אבל הבעיה היא בדברים גבוליים.

 

כמה אנשים יעלו למשל על תוסף שמן להעלאת קומפרסיה והורדת עישון?

 

דווקא בנושא תאונות כל מוסכניק ממוצע יעלה על הכל.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

לגבי השאלה האחרונה שנשאלה הרי שהתשובה היא :

הוא מרים את האוטו עם ג'ק מוסכים נייד.

 

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם

הם בודקים את רוב הדברים ולא סתם הבדיקה נערכת כחצי שעה במקום במכון בדיקה נורמלי שלוקח שעה שעתיים לפחות,מעלים על ג'ק בודקים קפיצים כמו שצריך ולא מטלטלים את האוטו ואומרים שהקפיצים גמורים.

 

בקיצור למי שרוצה לקנות איזה DL או ג'אסטי אין בעיה לבדוק עם המומחה-נחמד מאוד שהוא מגיע עד אלייך הביתה במיוחד ב300 שח.

 

אך למכוניות קצת יותר רציניות רצוי לקחת למכון,אני להבא לא חוסך.


×
×
  • תוכן חדש...