Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3950 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

המלצתי - 100 ש" לפחח, שיבדוק תאונות ושילדה, ועוד 100 ש"ח למוסך שיבדוק את מצב הרכב באופן כללי (ממלא את פונקציית החבר שמבין). לא הייתי משקיע יותר ברכבים של עד 30K.

  • תגובות 73
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לדעתי אם קונים אוטו אז כבר להשקיע עוד טיפה ולקבל בדיקה איכותית - עם אחריות. (דעה כללית, לא בחירה באופן בדיקה כזה או אחר). זה לא המקום לחסוך בו.

כל קרב הוא קרב אוכל כשאתה קניבל

פורסם

אני לא מכיר את "המומחה", לא השתמשתי מעולם בשירותיו, ואין לי כל כוונה לעשות כך.

 

בדקתי בימי חיי שני רכבים סה"כ שנועדו בשבילי, ועוד קרוב לעשר רכבים שהיו בבעלות המשפחה שלי מיום שיש לי רישיון.

 

אני אחלוק מקרוב את הבדיקות של הרכבים שלי, משום ששתי הבדיקות נעשו באותו מקום: "קומפיוטסט" ראשל"צ, אותו מקום שבו מיודענו ופותח השרשור Kompy עובד.

 

הבדיקות היו קפדניות (מאוד), הסברים (גם לאדם חסר ידע במכניקה כמוני) היו טובים, הוסבר מהו "בלאי טבעי וסביר" (= מהו מעין כסת"ח) ומהו לא.

 

נכון, הבדיקות לא היו זולות.

 

בדיקה של רכב מקבוצה 5 עמדה על כ500 / 600 ש"ח ובדיקה של רכב מקבוצה 6 עמדה על כ 800 + ש"ח.

 

אבל השקט הנפשי של בדיקה שהינה איכותית, העובדה שאתה קונה רכב שאתה באמת יודע מה מצבו, מבחינתי, שווה את המחיר. במיוחד לאור העובדה שהרכבים שבדקתי לא היו ממש כאלו שנפוצים על הכביש ושמכון בדיקה רגיל יקדיש להם את תשומת הלב המיוחדת שדרושה להם.

 

אני לקוח מרוצה של "קומפיוטסט", זה בטוח. 8)

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם
המלצתי - 100 ש" לפחח, שיבדוק תאונות ושילדה, ועוד 100 ש"ח למוסך שיבדוק את מצב הרכב באופן כללי (ממלא את פונקציית החבר שמבין). לא הייתי משקיע יותר ברכבים של עד 30K.

 

צודק 100%.

 

מומחה , לא מומחה.... סה"כ הכל בבל"ת, ובמכונים הכל כסתחים.

 

תמונה הכי אמיתית והכי נכונה ייתן לך בעל מקצוע אמיתי שגם במקרה יהיה זול משמעותית מכל בדיקה שתעשה,וגם לא ימציא לך את הגלגל.

פורסם

זה מה ש"המומחה" עושה - ממלא מקום של חבר שמבין (לא לכולם יש כזה, וגם אם יש, לא תמיד הוא יוכל לבוא, ולבטח הוא לא יבדוק קומפרסיה).

 

ואם קונים אוטו ממגרש (יופי, עכשיו תגידו לי "אל תקנה מכוניות ממגרשים, נוכלים כולם שמה", לידיעתכם, גם במגרש אפשר למצוא אוטו שישרת אותך נאמנה במשך שנים, וגם בן אדם פרטי ינסה לדחוף לך גרוטאה מתפרקת ב"מעל המחירון כי זה אוטו מבוקש יד ראשונה (עם קילומטראז' של מטוס אל-על ממוצע)". חוץ מזה, תראה לי בן אדם פרטי שייתן לך לשלם בכ.אשראי ולחלק לתשלומים (לחסוך שנים לאוטו זו לא אופציה)).

 

אז כשקונים אוטו ממגרש אז הסוחר לא ייתן לך לקחת את האוטו למכון שאתה תרצה, וגם אתה לא תרצה לקחת את האוטו למכון שבהסדר עם הסוחר. וכאן בא צד ניטראלי - "המומחה". נכון שזוהי לא בדיקה הכי קפדנית, אבל אבל שני הצדדים יוצאים מרוצים (או לא מרוצים, זה כבר תלוי במצב האוטו).

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

חבר שלי מכר מיצובישי גלאנט והקונה(שלא קנה בסוף) הזמין את המומחה ואמר את כל הבעיות שיש ברכב(והיו הרבה) שהקונה שאל אותו אם הוא חושב שכדאי לו לקנות את הרכב הוא יצא מאוד מקצועי ואמר שברגע שהוא מתערב בקנייה הוא למעשה מאבד את האתיות במקצוע שלו ואסור לו להתערב.הוא אמר שהוא ממליץ ללכת למוסך ובדוק את גודל הנזק ואז להחליט אם זה מתאים לשני הצדדים.הבדיקה עלתה 300₪ בתאחלס אני לא יודע עד כמה היא שווה את הכסף הזה אבל מה שאני חייב לציין שהבודק שהגיע מה"מומחה" היה מקצועי וענה על כל השאלות בצורה יסודית מאוד.

ההבדל המהותי בין "המומחה" לכל מכון בדיקה הוא בכך שהם לא נותנים אחראיות ומה זה למעשה נותן לנו האזרחים?

הגעתם עם רכב לא משנה איזה למכון בדיקה X והם בודקים את הרכב,הם בודקים אותו חשש של 1% לגבי תקינות הרכב תוביל אותם לכתוב בדוח "סבירות לבלאי במנוע,נקישה בגיר,חופש קל במסרק הגה וכ"ד" ולמה שהמכון יגיד את זה?כי הוא מגבה את ה"אחראיות" שהוא נותן שגם ככה אין לנו מה לעשות איתה כי הם למעשה מכסים את התחת שלהם!

שורה תחתונה,לדעתי עדיף ללכת למוסך טוב שאתם מכירים ושהוא יבדוק לכם את הרכב ויגיד את חוות דעתו.

את הגלאנט הזו הבחור שקנה אותה ביקש מאיתנו להגיע לאיזה מוסך של חבר,הגענו לשם הוא בדק אמר את גובה הנזק ואז סיכמנו על הקונה על הסכום ושני הצדדים יצאו מרוצים והעיקר שהקונה ידע שהוא לא מרומה כי בכל זאת,זה מישהו מהמוסך שהוא מכיר.

עכשיו תגידו שאם זה חבר שלו אז הוא בטח ניסה לשחוט וכ"ד,זה יכול להיות נכון בחלק מהמקרים אבל כבעל רכב שמוכר אותו אתה אמור לדעת איזו כלה יש לך!

פורסם

אני לפי מה שאני רואה לא מכיר את המומחה ומזלי כנראה.

 

אבל הנה סיפור נחמד על הרכב שלי + מכון מממ בבני ברק(מול קניון איילון).

 

בבדיקה עלה כרגיל נושא הקורוזיה במערכת הקירור . שאלתי אלף פעם והסבירו לי שזה דבר רגיל ואין מה להתרגש ממנו.

מעניין שלאחר שנה בדיוק נפער לי חור ברדיאטור והלכה משאבת המים ברכב.

 

בנוסף לא הוזכרה מילה על דוושת הדלק שלאחר הקניה פתאום שמתי לב שהיא משוחררת .

 

בנוסף לא זיהו שהפנסים ברכב גמורים לגמריי , ושנה לאחר מכן בטסט ( הרכב נקנה עם טסט לשנה) באותו מקום בדיוק נפסל הרכב עם פנסים לקוייים .

 

נוסיף על כך שלא זיהו מצבר שדלף לסביבה שלו ומי שמכיר גולף דור 3 יודע שמסביב יש מיכל מים לווישרים ומיכל נוזל הגה כח.

מה שגרם שיש נזילה כבר 3 ממיכל המים כיוון שיש חור מהחומצה , ואני אישית תקנתי לאחר שנתיים+ את מיכל שמן הגה כח שנפער בו חור לאט לאט .

 

עוד דוגמא טובה הייתה הרכב הראשון שלקחתי באותה שנה לבדיקה , שנמצא בא שיש מילויים בחומר בתוך השלדה.

האיש שקנה את הרכב נשבע שהרכב היה אצל ביתו ומעולם מעולם לא הייתה תאונה , וכשהוא קנה את הרכב הוא נבדק במכון הדרום ולא נמצא שם כלום ושום דבר.

הוא היה מוכן לסוע איתי למכון הדרום לבירור על חשבונו וכמו כן להמציא לי מסמכים מכל מקום שהוא על כך שלא הייתה תאונה.

בקיצור :

 

בקיצור גם מכונים רגילים מקשקשים . הם פתחו את הדלת . כל השאר פשוט נכנסו .

 

רק נוסיף שאם המומחה באמת עובר על החוקים יש להוציא לו צו סגירה לעסק .

 

אני בטוח שהם לא הוציאו את כמויות הכסף שהוציאו שאר המכונים (גם אם הם טובים או לא ) על כל הדברים שהממשלה שלנו ב"טובה" חייבה אותם שיהיו שם כדי לקבל תעודת עסק.

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
פורסם

במסגרת עבודתי, לא פעם ולא פעמיים יצא לי לעבוד עם ה"מומחה". יש צדק בכל הרשום מעלה שחברה זו איננה בעלת רשיון, אך למראת זאת יש בא יתרונות. חברה זו יותר זולה ובעלת שירות טוב, כמו כן זה נוח להביא בוחן הביתה מאשר לעמוד בתור במוסך, ותוצאה סופית...

רכבים אשר נבדקו במכון" קומפיוטסט" ולאחר מכן ע"י המומחה, הבדיקות היו מאוד דומות, אותם ליקויים נמצאו ע"י שני המכונים.

"אתה רוצה חתיכה זהב? - לא, אני הרגע אכלתי" :?

"בשביל מה שמו לשוטר כובע, אם לא בשביל לראות?" :shock:

פורסם

אני חייב לומר שאת הרכב שאני מכרתי בדק איש מה"מומחה" בפעם הראשונה שניסיתי למכור אותו.

 

האיש עלה על כל הבעיות שהיו ברכב ונמצאו אח"כ גם על ידי מכונים אחרים (קומפיוטסט ודינמומטר).

 

האיש סרב להגיע בשעות המתקרבות לחשיכה (את זה אני יודע משיחה עם הקונה) בטענה שאינו יכול לבדוק את הרכב כמו שצריך.

 

בסה"כ לדעתי עשה את העבודה בצורה מעולה. בהחלט יותר מהמכונים שבהם הרכב ביקר אח"כ.

פורסם
האיש עלה על כל הבעיות שהיו ברכב ונמצאו אח"כ גם על ידי מכונים אחרים (קומפיוטסט ודינמומטר).

 

בסה"כ לדעתי עשה את העבודה בצורה מעולה. בהחלט יותר מהמכונים שבהם הרכב ביקר אח"כ.

מצא את ההבדלים...

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

מה דעתכם על השירות של "המומחה" לבדיקת רכב ליפני רכישה.

(למי שלא מכיר http://www.mumhe.co.il/)

 

האים הבדיקה שוות ערך ומספקת ויכולה לשמש תחליף לבדיקה במכון?

 

אני לא מבין הרבה אבל יודע שבבדיקה במכון מעלים את הרכב על מכשירים מסויימים "שמריצים אותו" ומטלטלים ועוד בשד יודע מה . אני לא יודע מה הבדיקות הנ"ל בודקות אבל בבדי לא ניתן להוריד את אותם מכשירים לשטח בשירות של "המומחה" . האים בדיקות אלו חשובות והאם ל"מומחה" יש תחליף לבדיקות אלו?

 

תודה

פורסם

בצע חיפוש; יש המון מידע בנושא. גם כאן, וגם בפורום הטכני.

 

אם עדיין יש לך שאלות, פתח שרשור נוסף.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

אני מזדהה עם כולם כאן!

גם אני (בזמנו) נפגשתי עם חבר שגר לידי שרצה למכור את הרכב שלו.

נתקלתי במומחה ובטיפשותי הזמנתי אותם לאור המחיר "הזול"

 

הגיע יום המיעוד, הגיע אלינו בודק עם רנו קנגו.

בדק... עשה בדיקה "מומחשבת" ונתן לי את התוצאות.

 

אם הייתי יכול לסרוק לכם את התעודה הייתם נגעלים.

כול הדברים היו עם X וההסבר היה בגיבריש (למזלי הצלחתי לקרוא)

תושבות פגומות, נזילה שמן, הגה כוח פגום, צמיגים פגומים (04)

 

וגם כמו שכמה אמרו הוא ציין שיש מעיכות בתחתית הרכב (משהו פיצי לפי מה שראיתי)

אבל זה לא נחשב לשאסי.

 

בכול מקרה משהו מגעיל.. חבר שלי היה בשוק ואני התקשתי להאמין שכול הבעיות האלו קיימות ברכב ונפרדתי מהבודק (בלי חיוך!!)

 

בבידקה במוסך מורשה התברר שמעט כול מה שהוא אמר לא קיים ולא נעליים.

אין לו את הציוד המתאים וחצי ממה שהוא אומר סתם פשוט סתם אוויר שנשפך לו מהפה.

 

בקיצור, רכשתי את הרכב, אני לא יגיד שלא היו בכלל בעיות (היו) אבל לא כמו שהוא ציין בפרעות.

  • חודש מאוחר יותר...
פורסם

אולי אני לא צודק, אך בזמן שקונים רכב עדיף שהבוחן יגזים קצת בבדיקה שלו מאשר שישכח לספר לכם איזה פרט קטן שיגרום לכם להוציא אחר כך אלפי שקלים. :idea:

"אתה רוצה חתיכה זהב? - לא, אני הרגע אכלתי" :?

"בשביל מה שמו לשוטר כובע, אם לא בשביל לראות?" :shock:


×
×
  • תוכן חדש...