Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיית התחממות בפג'ו 306 - כולל פתרון (הרבה תמונות).


שמר
שימו לב! השרשור הזה בן 5500 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

למה כדורסים חתול צריך להחליף את שניהם?

את המאוורר צריך להחליף , כי בד"כ אחרי פגיעה כזו המניפה נשברת , מה שגורר לעיתים תפיסה של המנוע.

את החתול צריך להחליף כיוון שגופו לא עומד היטב בהתנגשות.

 

סער , שילמת אחלה מחיר. בטח אם מדובר במאוורר חדש ומקורי (גם אם לא). בהתחשב בכמות העבודה ומחיר החלקים.

 

רועי , ביטרון זו חברה איטלקית המייצרת את הרכיב הנ"ל (ועוד כמה) -

http://www.bitron.it/indexframes.html

 

לא זוכר בע"פ את נתוני הביטרון אצלך , יכול להיות שזה תקין. אפשר לבדוק בהיינס את טמפ' הפתיחה והסגירה של המאווררים.

 

כדי לוודא שמערכת הקירור תקינה (לא המאווררים . רדיאטור וכו') - נתק את הקונק' החום (ראה תמונה בהודעתי הקודמת) וסע עם מאווררים במהירות גבוהה , בתנאים דומים לאלה בהם אתה מגיע לטמפ' האמורה.

אם הטמפ' מגיעה ל-105 שנית - הבעייה במע' הקירור , יש לבדוק דברים אחרים לגמרי. (רדיאטור , תרמוסטט וכו').

אם הטמפ' נשארת נמוכה מ-90 , בעיקרון העסק תקין. אם תרצה להוריד את הטמפ' , ניתן "לעבוד" על הביטרון כך שיפעיל מאווררים בטמפ' נמוכה יותר. בדוק את השרשור הבא כדי ללמוד כיצד :

http://84.94.225.133/~psi/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=8957

 

קח בחשבון שהמאווררים יעבדו יותר , כלומר בלאי גבוה יותר עליהם , וכן ייצרך יותר זרם מהמצבר , אבל זה לא נראה לי קריטי.

לשיקולך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

באשר לרכב צרפתי: 1. אם זה כל-כך גרוע, אז..?

...

אה, כל הכבוד לרגליות.

גרוע בתחזוקה , אבל כיף בכביש. לא מחליף (כ-20 עד 30 צרפתיות עברו תחת ידינו. זה חשוך מרפא).

 

רגליות ? אין מצב לעבוד בלי. עצמות החזה שלי רכות מכדי לשאת משקל של רכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זאת בדיחה?

.

מצאתי ברנו קליאו שהמיכל מים מלוכלך. ניסיתי לראות איך להוציא אותו, בסוף לא הוצאתי.

למה כדורסים חתול צריך להחליף את שניהם?

אם אתה מגיע למשאבת מים התקועה בצד המיכל, שלוף אותה , בצע ניקוי במקום והחזר המשאבה בדחיפה למקום.

נוסע רגוע, חסכוני וגם בטוח:wave2:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

nko, מנסיון שלי לפחות, אתה יכול לקבל הצעות מחיר שונות לחלוטין אפילו בין מוסכים באותו רחוב.

 

הבדלים של מאות שקלים לפעמים.

 

תתפוס קו מוסכים באיזור מגוריך ותעשה סקר שוק.

לי לקחו על החלפת שתי מניפות ושני מנועים כ-800 ש"ח כולל עבודה, מע"מ ואולי גם מס אשכנזים :-P (למרות שאני לא), לפני מספר חודשים.

SEER!

תודה בשביל העצה.אני לא סתם שאלתי את שמר את השאלה,

פרקתי(תביט בפרופיל)איפוא!!! כמה וכמה 306 להחלפת רדיאטור +החלפת מאוררים.

אני יודע כמה זמן זה לוקח וכמה לחייב.דרך פעולה שונה לכן יש מחיר אחר.

נתי

נתי קובלנץ

מיתחם נמל ת"א מ1950

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על התמונות הנהדרות !

אבל היו כמה מוסגים שלא הבנתי מהם : הארקה , וונטה , קונקטור , תרמוסטט , צנרת , קונק' , דרד'לה וחתול

האם תוכל בבקשה להסביר לי מהם המוסגים הנ"ל ו/או לתת לי קישור להסבר על המוסגים הנ"ל ?

 

תודה רבה מראש , אלי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פששש...

כל הכבוד על ההשקעה שמר!

אני כבר הייתי פותר את בעיית ההתחממות עם 1 ליטר בזנין ו-1 גפרור...

:wink:

מצטער, אלרגי לצרפתים

גם למכוניות שלהם...

:-P

:loco:...Judge Not, Lest Ye Be Judged

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על התמונות הנהדרות !

אבל היו כמה מוסגים שלא הבנתי מהם : הארקה , וונטה , קונקטור , תרמוסטט , צנרת , קונק' , דרד'לה

האם תוכל בבקשה להסביר לי מהם המוסגים הנ"ל ו/או לתת לי קישור להסבר על המוסגים הנ"ל ?

 

תודה רבה מראש , אלי .

מושגים.

 

הארקה - חיבור לאדמה. בחשמל ביתי מחברים את ההארקה באמצעות מוליך נפרד. ברכב ההארקה מחוברת לגוף הרכב , וכן הקוטב השלילי, כלומר המינוס. (בכל המכוניות ב-30 השנים האחרונות לפחות).

 

וונטה - שם גנרי (עכשיו תבקש גם הסבר על גנרי . חפש בגוגל) למאוורר.

 

קונקטור - באנגלית - מחבר.

 

תרמוסטט - רכיב שמשנה את מצבו על פי החום בו הוא נמצא. ברכב זהו מעין ברז שנמצא במעבר המים בין המנוע לרדיאטור , ופותח את המעבר בהתאם להתחממות האוטו.

 

צנרת - מערכת צינורות (במקרה הזה - בו נוזל הקירור עובר).

 

דרדל'ה - לך למגרשי כדורגל. כינוי לבעיטה חלשלושה , בה הכדור בקושי מתגלגל. אצלי הוונטה בקושי התסתובבה .

 

לשאלות נוספות - השתמש באופציית החיפוש .

 

 

נתי (NKO) הערכה גסה (על עבודה בלבד , ללא המאוורר - אין לי מושג מה עלותו) - בשיטה בה עבדתי - לפחות 600 ש"ח על עבודה (בזבזתי לא מעט זמן על נקיון וכו' - מה שמוסך לא היה עושה) , לא כולל מע"מ (על פי מחיר לשעה שציינת).

 

יכול להיות שניתן לפרק את הוונטה ללא פירוק כל החזית , ע"י פירוק המאוורר בלבד.

לצערי לא יכולתי לעשות זאת - כי מישהו לפניי כבר ניסה לפתוח את המניפה , וכמו שכתבתי , ההברגה הפוכה ,אז אותו אחד טחן את הבורג ללא יכולת להוציאו , ובנוסף , לפני הסגירה - הוציא את השייבה הקפיצית מתחת , קח שלא ניתן היה לחלץ את המניפה ללא קידוח לתוך הבורג.

מכיוון שהשיקול של שעות מוסך לא קיים אצלי , העדפתי לפרק הכל באופן מסודר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד שמר.

נחמד מצידך שהתחשבת וקנית רכב בעייתי וזהה לשלנו - זה חוסך לי קניית היינס:wink:

בשרשור לכבוד קניית הנאחס כתבת כי רדיאטור החימום נוזל וגם הלך ראש מנוע - האם אתה בטוח שזה לא בגלל שימוש במי ברז?

אצלנו לקח לרדיאטור כ-10 שנים ו-180K ק"מ כדי לדמם למוות (לא תוקן עדיין - מתי הפרוייקט שלך?) ואילו אצלך לאחר 6 שנים בלבד (אם כי קילומטראג' זהה..).

 

כמו כן, הקאליפר והבלם דיסק לא נראים כ"כ תמימים לאחר שרואים באחת התמונות את מיכל נוזל הבלמים פתוח - רוצה לספר לנו משהו (חשבתי שאתה אוהב את אשתך..:twisted:)?

 

אגב, שכחת להסתיר את המספר של שעל הפגוש כשהוא מפורק על הדשא מאחורי התאילנדית הבלונדה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד שמר.

נחמד מצידך שהתחשבת וקנית רכב בעייתי וזהה לשלנו - זה חוסך לי קניית היינס:wink:

בשרשור לכבוד קניית הנאחס כתבת כי רדיאטור החימום נוזל וגם הלך ראש מנוע - האם אתה בטוח שזה לא בגלל שימוש במי ברז?

רדיאטור חימום נוזל כי זה מתפקידו. PSA מתכננים אותם להתפקע לאחר כמה שנים . NO MATTER WHAT.

ראש המנוע הלך כי בעלת הרכב ניסתה לבדוק כמה אפשר למשוך רצועת טיימינג בלי להחליף. מסתבר שאפשר קצת פחות ממה שהיא חשבה.

ממה שבדקתי - אין קורוזיה משמעותית במנוע. הוא גם לא מתחמם ,מאבד מים ושאר מרעין בישין.

 

אצלנו לקח לרדיאטור כ-10 שנים ו-180K ק"מ כדי לדמם למוות (לא תוקן עדיין - מתי הפרוייקט שלך?) ואילו אצלך לאחר 6 שנים בלבד (אם כי קילומטראג' זהה..).

עניין של מזל - בכלל , כמו שסיפרתי לחבר , בצרפתיות מודדים את השנים כמו שנות כלב. אחרי גיל 8 דברים מתחילים למות.

לגבי החלפה - בקרוב הסרט.

 

כמו כן, הקאליפר והבלם דיסק לא נראים כ"כ תמימים לאחר שרואים באחת התמונות את מיכל נוזל הבלמים פתוח - רוצה לספר לנו משהו (חשבתי שאתה אוהב את אשתך..:twisted:)?

 

אם אתה מוכרח.

הקליפר והצלחת מקורם ב-ZX. חדשים לגמרי (נסעתי חודש בקושי , החלפתי לברקסים של ברלינגו).

מכיוון שהגב' שנסעה באוטו לפניי ניסתה לבדוק אם חגורת הטיימינג מחזיקה יותר מהרפידות (הרפידות ניצחו , בקצת) - יש צורך להחליף ברקסים.

רציתי לעשות זאת היום (פתיחת המכסה של מיכל נוזל הבלמים נעשתה כדי לכווץ את הבוכנה של הקליפר בלי לפוצץ את המיכל) , אבל הרפידות לא זהות (הצלחות כן) , אז נאלצתי לוותר.

 

אגב, שכחת להסתיר את המספר של שעל הפגוש כשהוא מפורק על הדשא מאחורי התאילנדית הבלונדה.

 

לא יודע על מה אתה מדבר :wink:

ארבעה תווים , ואני מפסיד עליכם.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד.

 

מקווה ששמת קצת לוקטייט על הבורג של המניפה [זה עם ההברגה ההפוכה..] , הוא אוהב להיפתח...

 

 

ביטרון מאחורי הפגוש??? מה השלב הבא...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמר, הרפידות לא זהות, לאוכלי הצפרדעים יש מגוון רחב של חברות אשר יצרו להם קאליפרים, לכל קאליפר יש רפידה מסויימת שמתאימה, פתרון פשוט הוא לקחת גם את הקאליפרים של הברלינגו/ZX/מה שזה לא יהיה :)

אור מעבר לדלת, שירותי פריצה לבית ולרכב 24/7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתי ,

 

מעבר לתשובה , האם השיטה שאתה מציע הינה הסרת המניפה ,או שיש עוד דרך ?

האם ההערכה שלי קולעת פחות או יותר ?

 

אור ,

אין סיכוי שאני מחליף קליפר קומפלט בשביל רפידות.

של ברלינגו ,אגב - לא מתאים. מידה שונה.

אם הייתי מגדיל את הדיסקים - הייתי שוקל הח' קליפר. במצב הנוכחי זה סתם מיותר. עדיף לשים רפידות חדשות וגמרנו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5500 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...