Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיית התחממות בפג'ו 306 - כולל פתרון (הרבה תמונות).


שמר
שימו לב! השרשור הזה בן 5494 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ועוד שאלה קטנה:

 

מה הסיבה (או הקומבינה שעשו) שגורמת ל2 הונטות לפעול יחד על ההתחלה במהירות נמוכה?

אני לא מתכוון אצלך שמר אלא בכלל

 

ועוד שאלה על מערכת קירור:

אצלי באוטו (106 GTI) תמיד היתה הבעיה והיא שבעמידה החום מים הוא תקין, בנסיעה בכביש מהיר החום צונח לרבע!

יש טרמוסטט תקין (חדש) שהוחלף כי חשבתי שהוא תקוע על פתוח אבל מסתבר שלא וסתם החלפתי.

יש השערות למה זה חוץ ממחוג דפוק בלוח שעונים? המחוג לא נופל אלא יורד בהדרגה אבל די מהר כאילו המים מתקררים עם הנסיעה לכן אני חושב שהמחוג תקין, כשעוצרים שוב אחרי כ 2 דקות החום חוזר לחצי ובמידת הצורך הונטות נכנסות לפעולה כמובן.

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

נתי ,

 

מעבר לתשובה , האם השיטה שאתה מציע הינה הסרת המניפה ,או שיש עוד דרך ?

האם ההערכה שלי קולעת פחות או יותר ?

 

.

שמר !

פשוט עדיף לפרק את הרדיאטור ,ולאחר להוציא את הוונטות מושלם על שולחן עבודה.

לתקן /להחליף לחדש וכיו'..... בדרך פעולה זאת הלקוח משלם עד 350 ש"ח.

ושוב אין לי דבר לגבי דרך הפעולה שלך כמו שציינת הזמן הוא לא היה פרמטר בשבילך.

נתי

נתי קובלנץ

מיתחם נמל ת"א מ1950

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועוד שאלה קטנה:

 

מה הסיבה (או הקומבינה שעשו) שגורמת ל2 הונטות לפעול יחד על ההתחלה במהירות נמוכה?

אני לא מתכוון אצלך שמר אלא בכלל

 

ועוד שאלה על מערכת קירור:

אצלי באוטו (106 GTI) תמיד היתה הבעיה והיא שבעמידה החום מים הוא תקין, בנסיעה בכביש מהיר החום צונח לרבע!

יש טרמוסטט תקין (חדש) שהוחלף כי חשבתי שהוא תקוע על פתוח אבל מסתבר שלא וסתם החלפתי.

יש השערות למה זה חוץ ממחוג דפוק בלוח שעונים? המחוג לא נופל אלא יורד בהדרגה אבל די מהר כאילו המים מתקררים עם הנסיעה לכן אני חושב שהמחוג תקין, כשעוצרים שוב אחרי כ 2 דקות החום חוזר לחצי ובמידת הצורך הונטות נכנסות לפעולה כמובן.

תומר ,

זו לא קומבינה. המערכת מתוכננת לעבוד כך ששני מאווררים יעבדו יחדיו. בחום נמוך במהירות נמוכה ,ובחום גבוה במהירות גבוהה.

מבחינה תרמית , עדיף לקרר שטח כמה שיותר גדול - וזאת אתה משיג ע"י רדיאטור גדול יותר ושני המאווררים.

 

האם החום בכביש מהיר זהה אצלך בחורף ובקיץ ? ב-ZX , בחורף - חום המים היה יורד לסביבות 65-70 מעלות . ב-306 עכשיו גם ראיתי אתמול בלילה שהחום ירד לכ-70-75 מעלות ולא יותר (בנסיעה מהירה , כמובן).

לפי מה שהבנתי - זו תופעה אופיינית למנועי PSA. עם זאת - אין לך מה לחשוש , להיפך. טמפ' אופטימלית מבחינת פעולת המנוע היא 75 מעלות (פעולת מנוע ,לא זיהום אוויר. לזיהום אוויר דווקא עדיף כ-90 מעלות ויותר). תהיה רגוע.

 

 

נתי - וואלה , לא חשבתי על פירוק הרדיאטור. האם הוא יוצא ללא פירוק המסיכה ? או שאפשר לפרק אותה חלקית ? כי בשביל המסיכה היה צריך להוריד פגוש... אם כן , ברור שהצדק עימך ,למרות שבמקרה הספציפי שלי - שמחתי שהורדתי את הבטנות מהכנפיים - בגלל כל העלים שהצטברו שם.

שנה שנתיים נוספות והיו מתחילים לי רקבונות בחיבור הכנפיים לשילדה. פשוט התחיל להיווצר שם קומפוסט - שהיה מוביל לחלודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמר, אפשרי לפרק רדיאטור ולהגיע לוונטות, עד כמה שזכור לי (רדיאטור של 306 החלפתי רק פעם 1 בחיים)

אור מעבר לדלת, שירותי פריצה לבית ולרכב 24/7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי מספרים על השעון אבל אני אלך לפי קווים.

 

יש רבע חצי והלאה.

 

בעמידה בקיץ המנוע מגיע ל 90, מקסימום מילימטר מעל הקו ומיד יורד כ 2 מילימטר מתחת לחצי (תקין). שמן 2 מילימטר מעל החצי

נסיעה בקיץ, המחוג יורד לרבע הראשון ולפעמים מילימטר מתחת. שמן יורד לחצי בדיוק או מילימטר מתחת ולפעמים אם זאת נסיעה איטית שלא גורמת לחום מים לרד אז השמן עלול לעלות מילימטר נוסף למעלה אבל לא מדאיג.

 

בחורף בעמידה, אותו הרעיון כמובן. רק שהשמן כזכור לי לא עובר את החצי גם בעמידה

חורף בנסיעה, המחוג יורד לחצי של הרבע הראשון! טיפה יותר קר מהקיץ. במצב הזה גם החום שמן יורד לדעתי לבין 70 ל 80. שזה כ 2 מילימטר מתחת לחצי.

 

לא ברור לי ממה זה נובע, היתי שמח לשמוע הסבר בעניין כי הרי המים הקרים הם ברדיאטור ולא במנוע, המנוע חם והמים מתחממים אז למה הם דווקא מתקררים שם אם אין זרימת מים קרים? או שאני מפספס משהו שתהליך זרימת המים.

some people need a high five

in the face

with a chair

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברמה העקרונית זו זרימת אוויר קר מסביב למנוע. מעבר הנוזל אמור להיסגר בעזרת התרמוסטט ברגע שהטמפ' יורדת מתחת ל-83 מעלות או כמה שהתרמוסטט שלך מיועד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמחתי שהורדתי את הבטנות מהכנפיים - בגלל כל העלים שהצטברו שם.

שנה שנתיים נוספות והיו מתחילים לי רקבונות בחיבור הכנפיים לשילדה. פשוט התחיל להיווצר שם קומפוסט - שהיה מוביל לחלודה.

זה דווקא ניתן לסידור בקלות יחסית, ללא פירוק:

בתחתית החור הזה, שבו מתאספים העלים, ישנו חור ניקוז למים.

כל שצריך ע"מ לנקות את האיזור זה שמישהו ישפריץ עם צינור בזרם חזק של מים לתוך החור.

אבל (ברור שיהיה כאן 'אבל'..חובה לשמור על כבוד המשפחה) סביר שהעלים לא ישטפו אל הכביש.

הסיבה היא שחלק מהביטנה חוסם את החור (אין בעייה למים לזרום, אבל עלים לא יצליחו לרדת).

לכן על מישהו נוסף, להחזיק את החלק הזה של הביטנה משוך מטה, לכיוון הכביש, רק ע"מ להגדיל

.את מעבר העלים

כפי הנראה, המחסום הזה קיים ע"מ למנוע מבוץ הניתז מהגלגלים לחסום את החור למעבר מים, אבל יכול להיות שזה סתם לגרום לאנשים להרטב בזמן שהם מחיזיקים את הביטנה כאשר מישהו אחר משפריץ בזרם מים חזק מעל ראשם..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד.

 

מקווה ששמת קצת לוקטייט על הבורג של המניפה [זה עם ההברגה ההפוכה..] , הוא אוהב להיפתח...

 

 

ביטרון מאחורי הפגוש??? מה השלב הבא...

ואני חשבתי שיש שם הברגה הפוכה על מנת שמומנט הסיבוב של המאוורר תמיד יביא לכך שהבורג ייטה להתהדק ולא להשתחרר.

אם הבורג נפתח - אולי המאוורר הסתובב בכיוון ההפוך בטעות?

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה דווקא ניתן לסידור בקלות יחסית, ללא פירוק:

בתחתית החור הזה, שבו מתאספים העלים, ישנו חור ניקוז למים.

כל שצריך ע"מ לנקות את האיזור זה שמישהו ישפריץ עם צינור בזרם חזק של מים לתוך החור.

אבל (ברור שיהיה כאן 'אבל'..חובה לשמור על כבוד המשפחה) סביר שהעלים לא ישטפו אל הכביש.

הסיבה היא שחלק מהביטנה חוסם את החור (אין בעייה למים לזרום, אבל עלים לא יצליחו לרדת).

לכן על מישהו נוסף, להחזיק את החלק הזה של הביטנה משוך מטה, לכיוון הכביש, רק ע"מ להגדיל

.את מעבר העלים

כפי הנראה, המחסום הזה קיים ע"מ למנוע מבוץ הניתז מהגלגלים לחסום את החור למעבר מים, אבל יכול להיות שזה סתם לגרום לאנשים להרטב בזמן שהם מחיזיקים את הביטנה כאשר מישהו אחר משפריץ בזרם מים חזק מעל ראשם..

(הרכב חנה כנראה מתחת לברושים ואורנים. הוצאתי שקית סופר מלאה עלים וג'יפה מאיזור מנוע המגבים ומתריס כניסת האוויר הטרי בהזדמנות קודמת , כאן בתמונה מנוע המאווררים והמנגנון)

כאן התשובה בשבילך.

החור מיועד לנקז לכלוך ומים בכמויות הגיוניות.

כאשר חונים בצורה קבועה מתחת לעצים נשירים ולא דואגים לנקיון - נוצרת הצטברות של עלים ואבק.

תן לזה קצת מים ,ותוך שבוע זה מתחיל לתסוס . תשאיר את זה מספיק זמן - והפח של הרכב יתפורר .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני חשבתי שיש שם הברגה הפוכה על מנת שמומנט הסיבוב של המאוורר תמיד יביא לכך שהבורג ייטה להתהדק ולא להשתחרר.

אם הבורג נפתח - אולי המאוורר הסתובב בכיוון ההפוך בטעות?

גרמי ברוך חזרתך לפורום, התגעגנו לתשובתיך המחכימות!

ואכן אתה צודק הההברגה ההפוכה, כדי למנוע פתיחה עצמית והדוק האום עם סיבוב המאוור, בגלל המומנט, וכמדומני שקיימת גם תוספת של הבטחת פלסטיק, בקצה האום למטרת הדוק, ומניעת פתיחה עצמית!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע עד כמה זה שונה או לא,

 

אבל ב 306 דור 1 שהייתה לי, פשוט פירקנו את הרדיאטור, הזזנו אותו מעט אחורה, והוונטות פשוט נשלפו ללא בעיה כלל וכלל.

 

החלפת וונטה לקחה בדיוק 20 דקות (תודה איציק על הוונטה ;) )

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גרמי ברוך חזרתך לפורום, התגעגנו לתשובתיך המחכימות!

ואכן אתה צודק הההברגה ההפוכה, כדי למנוע פתיחה עצמית והדוק האום עם סיבוב המאוור, בגלל המומנט, וכמדומני שקיימת גם תוספת של הבטחת פלסטיק, בקצה האום למטרת הדוק, ומניעת פתיחה עצמית!

בברכה

צביקה

תודה :-) אבל אף פעם לא עזבתי. פשוט יש לי פחות זמן פנוי בימינו, אז אני דוגם פחות את הפורומים השונים ויותר סלקטיבי בשרשורים שאני פותח.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שנים מאוחר יותר...
.

שמר !

פשוט עדיף לפרק את הרדיאטור ,ולאחר להוציא את הוונטות מושלם על שולחן עבודה.

לתקן /להחליף לחדש וכיו'..... בדרך פעולה זאת הלקוח משלם עד 350 ש"ח.

ושוב אין לי דבר לגבי דרך הפעולה שלך כמו שציינת הזמן הוא לא היה פרמטר בשבילך.

נתי

 

אתמול החלפתי עוד מאוורר בשעה טובה, הפעם לפי השיטה שהציע נתי. אכן חוסך זמן באופן משמעותי.

הבעייה היחידה היא הוצאת הצינור השמאלי התחתון מהרדיאטור, כי הגישה שם אפסית, אבל חוץ מלכסח את העור ביד שמאל זה עניין של 5 דקות.

דרך פעולה - לפיכך - שחרור קליפסים מלמעלה, פירוק רדיאטור של מע' הקירור, הזזת רדיאטור מזגן (פירוק שני קליפסים על הגשר התחתון שמחזיקים אותו), שחרור קליפסים פנימיים שמחזיקים את תושבת המאווררים, הוצאת התושבת, הח' מנוע מאוורר, החזרה למקום, מילוי נוזל וניקוז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5494 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...