Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני כשעה, Derish כתב:

 

האם ChatGPT או פשוט AI הם ביטויים כ"כ ארוכים ומייגעים שצריך לרדד אותם עם כינוי של לחם איטלקי? זה אפילו לא הגיוני פונטית.

 

 

הבנתי את כוונתך, ואני מסכים! השם "ChatGPT" בהחלט יכול להישמע קצת מסובך לפעמים. אני מבין את הרצון לפשט את השמות ולגרום להם להיות יותר קלילים וקליטיים, כמו "לחם איטלקי" (בעיקר אם מדברים על איזה כינוי חמוד או מקורי).

 

אם היינו רוצים ליצור שם יותר קצר, יכול להיות ש"שאט" (למשל) היה מתאים יותר לשיחה טבעית, אבל כל שם יש את היתרונות והחסרונות שלו.

 

מה דעתך על השם "צ'אטי" למשל? :)

(או אם יותר נוח לך, אפשר לשחק עם דברים כמו "לגו" או כל שם מקורי אחר).

  • מצחיק 1
פורסם

אני אהבתי את צ׳יפופו של @ברווז.

 

@Derish איך קוראים לו בספרדית?

  • מצחיק 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ויש כאלה שקוראים לו ע״ש האבא של פינוקיו.

אבל כל זה לא עוזר לפות״ש שרוצה לקחת עובדת זרה לשייט...
 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם

עקרון העו"ד - זה לא הדרישה שלי ): למדתי לא להתווכח על כאלה דברים..

אדאג להעביר הלאה את הלינקים הרלוונטים למי שצריך אותם.

לרדד את השמות, מוזר מאוד עבורי, סה"כ ראיתי שמדובר בסלנג וזה נחמד להשתמש בסלנג. אם כי קצת סאחי אבל נו שוין..

עוד דבר חשוב זה חלק התפתחותי של שפה, הרי בשנות ה-40 השפה העברית היתה משהו אחר ולאורך זמן התפתחה והשתכללה. לא רואה סיבה לבוא להעיר על כך.

 

תודה בכל מקרה לכל העוזרים (:

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם

בלי קשר אליך ספציפית - לקחת מונחים טכניים או כאלה שנשמעים קצת מורכבים ולהפוך אותך למשהו מוכר וקל יותר להגייה זו בד"כ התנהגות של אנשים לא אינטליגנטיים במיוחד. כבר היו פה כמה שרשורים על עגת המכונאים בישראל של שנות העליה האירופאית, ועד היום בפורום הטכני מזכירים דברים כמו חתולי הרמה ומפתחות קוקוריקו. אני חושב שהשפה העברית עשירה מספיק כדי לא לרדת לרמה כזאת, ומאידך יש בה מספיק מקום כדי להכיל מונחים לועזיים מבלי לעוות אותם.

 

לגבי צ'יפופו שהוזכר בשרשור שכן... לקרוא לאינטליגנציה מלאכותית בשם לעגני כזה מזכיר לי את המונח 'ווז-ווז' שחברי עדות מסויימות הצמידו לדוברי היידיש בעידן המעברות. מנגנון הגנה טיפוסי של יצור נחות ומפוחד מול משהו שהוא לא יודע להתמודד איתו. לא משעשע במיוחד ובטח לא מוסיף כבוד לאף אחד מהמעורבים.

 

פורסם
לפני 7 שעות, Derish כתב:

בלי קשר אליך ספציפית - לקחת מונחים טכניים או כאלה שנשמעים קצת מורכבים ולהפוך אותך למשהו מוכר וקל יותר להגייה זו בד"כ התנהגות של אנשים לא אינטליגנטיים במיוחד. כבר היו פה כמה שרשורים על עגת המכונאים בישראל של שנות העליה האירופאית, ועד היום בפורום הטכני מזכירים דברים כמו חתולי הרמה ומפתחות קוקוריקו. אני חושב שהשפה העברית עשירה מספיק כדי לא לרדת לרמה כזאת, ומאידך יש בה מספיק מקום כדי להכיל מונחים לועזיים מבלי לעוות אותם.

אתה משתמש בקליבר, במד זחיח או ב vernier caliper?

אני מנחש שבראשון אז אתה לפי הגדרתך לא אינטיליגנטי במיוחד?

לפני 7 שעות, Derish כתב:

לגבי צ'יפופו שהוזכר בשרשור שכן... לקרוא לאינטליגנציה מלאכותית בשם לעגני כזה מזכיר לי את המונח 'ווז-ווז' שחברי עדות מסויימות הצמידו לדוברי היידיש בעידן המעברות. מנגנון הגנה טיפוסי של יצור נחות ומפוחד מול משהו שהוא לא יודע להתמודד איתו. לא משעשע במיוחד ובטח לא מוסיף כבוד לאף אחד מהמעורבים.

 

לגבי "מנגנון ההגנה של יצורים נחותים ומפוחדים" זה לא בדיוק מה שאתה עושה בתגובה הזו?

ואם היית דובר יידיש היית מבין למה הם כונו כך (בדיוק כמו שהעלייה הרוסית כונתה בחלק מהמקומות בלאטים למשל).

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 45 דקות, Night Driver כתב:

אתה משתמש בקליבר, במד זחיח או ב vernier caliper?

הייתי חימושניק בצבא והיה לי מקצוע יחודי של טכנאי אלק׳ למע׳ ספציפית ולכן הייתי צריך ארגז כלים עם כלים מיוחדים (יחסית למכונאים וכו׳).

המפ״טים של האפסנאות תמיד היו מרימים ידיים ונותנים לנו האלקטרונאים, להיכנס למפ״טיה בשביל לארגן לעצמנו את ארגז הכלים. ככה למדתי שסבורג משושה זה מפתח LN ומנגסת צד חסונה זה קאטר.

אני רוצה לראות מישהו נכנס לחנות כלים ומבקש מפתח ברגים זחיח (מפתח שוודי), סט תקיעים (בוקסות) או מכפתיים (פלאייר).

  • מצחיק 3

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם
לפני 7 שעות, Derish כתב:

בלי קשר אליך ספציפית - לקחת מונחים טכניים או כאלה שנשמעים קצת מורכבים ולהפוך אותך למשהו מוכר וקל יותר להגייה זו בד"כ התנהגות של אנשים לא אינטליגנטיים במיוחד.

כשהתוצאה לא יצירתית, זה של מישהו לא אינטיליגנטי במיוחד... יש הבדל.

לפני 7 שעות, Derish כתב:

 ועד היום בפורום הטכני מזכירים דברים כמו חתולי הרמה ומפתחות קוקוריקו.

מפתח קוקוריקו? אני מכיר אותו בתור מפתח תרנגול. אני מניח שזה השתבש עוד הלאה לאורך השנים. 

לפני 7 שעות, Derish כתב:

אני חושב שהשפה העברית עשירה מספיק כדי לא לרדת לרמה כזאת, ומאידך יש בה מספיק מקום כדי להכיל מונחים לועזיים מבלי לעוות אותם.

מה הכיף בזה?

וכן, השפה עשירה מאד יחסית. אבל היום אם אני אומר שברצוני לשים פעמיי אל הגזוזטרה לאתנחתא קלה, יסתכלו עלי כמו על איזה עוף מוזר. כדי לדבר בשפה יפה צריך קהל שמבין את השפה.  

לך תמצא כזה.

לפני 7 שעות, Derish כתב:

לגבי צ'יפופו שהוזכר בשרשור שכן... לקרוא לאינטליגנציה מלאכותית בשם לעגני כזה 

אכן, אני ברווז, אה, סליחה- בז לדבר הזה.

אני מאד לא אוהב את היכולות הנוכחיות של הצ'טבוט. לא יעיל דיו בשביל להיות טוב או חשוב. יש לו זמן עד שיהפוך להיות "המהפכה הבאה". ההתחלה טובה, אבל בגדול לא יותר מזה. כולם מתפעלים ממנו כאילו היה דברי אלוהים חיים, הוא עוד לא שודרג ללהיות אלוהים. זה תסריט לסרט אחר...

לפני 7 שעות, Derish כתב:

מנגנון הגנה טיפוסי של יצור נחות ומפוחד מול משהו שהוא לא יודע להתמודד איתו. לא משעשע במיוחד ובטח לא מוסיף כבוד לאף אחד מהמעורבים.

דריש... תלמד להנות קצת מהחיים, בנאדם. 

 

לפני 40 דקות, Night Driver כתב:

אתה משתמש בקליבר, במד זחיח או ב vernier caliper?

איבר אחר. 

אל תשכח את ההבדל בין שדכן ומכלב (אני כבר כמה שנים עכבר משרד... זה הכלי הראשון שקפץ לי לראש. אני מתקלקל)

לפני 40 דקות, Night Driver כתב:

ואם היית דובר יידיש היית מבין למה הם כונו כך (בדיוק כמו שהעלייה הרוסית כונתה בחלק מהמקומות בלאטים למשל).

:bugeyed:

נהג לילה, אני זוכר את כל התיאורים שלך על כך שאתה עירקי "עם עמבה על השפתיים". ועל החולצה. הפתעת אותי עם היידיש :rofl:

מודה ומתוודה שאין לי שמץ ואשמח להסברון (לגבי הבלאטים, אני חושב שאני מבין :LOL:- רגע. אותו עיקרון? אזי הבנתי גם את זה).

נראה לי שהייתי שואל אותך, "מה? מה?!" והיית עונה לי "בהחלט". 

לפני 1 דקה, פינדר כתב:

ככה למדתי שסבורג משושה זה מפתח LN 

התחלת טוב, המשכת יפה ובסוף הרסת. 

אלן. אלן!!! לא LN, לא הלן. ALLEN .

לפני 1 דקה, פינדר כתב:

אני רוצה לראות מישהו נכנס לחנות כלים ומבקש מפתח ברגים זחיח (מפתח שוודי), סט תקיעים (בוקסות) או מכפתיים (פלאייר).

בלאט, אם הייתי זוכר את המילים האלו הייתי משתמש בהם...

רגע. מכפתיים ש"כ או סוג אחר? 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 20 דקות, ברווז כתב:

נהג לילה, אני זוכר את כל התיאורים שלך על כך שאתה עירקי "עם עמבה על השפתיים". ועל החולצה. הפתעת אותי עם היידיש

ווס ביידיש זה מה.

כשהם ניסו לתקשר הם לא הבינו אחד את השני ודוברי היידיש שאלו ווס?
מפה נבק להם הכינוי ווזווזים בדיוק כמו שנדבק הבלאטים.

לפני 22 דקות, ברווז כתב:

מפתח קוקוריקו? אני מכיר אותו בתור מפתח תרנגול. אני מניח שזה השתבש עוד הלאה לאורך השנים. 

האינטיליגנטים יודעים איך קוראים לחיה שעושה קוקוריקו. הוא התכוון לאלה שלא.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני כשעה, Night Driver כתב:

ואם היית דובר יידיש היית מבין למה הם כונו כך (בדיוק כמו שהעלייה הרוסית כונתה בחלק מהמקומות בלאטים למשל)

 

הפעם הראשונה שבה שמעתי את המונח ואת ההסבר מאחוריו הייתה בהרצאה של הסופר אלי עמיר אצלנו בתיכון. הוא סיפר את זה בנון-שלנט וחשב שזה נורא מצחיק. אני, כבר בגיל 16, חשבתי שזה פתטי. עם כל הגזענות ותחושת העליונות הרווחת אצל אשכנזים בישראל, עדיין לא נתקלתי באף רוסי או פולני/רומני שקורא לעדה שלמה על שם הח' והע' הגרוניות שלהם.

 

פורסם
לפני 6 דקות, Night Driver כתב:

ווס ביידיש זה מה.

לפני 28 דקות, ברווז כתב:

אזי הבנתי גם את זה).

נראה לי שהייתי שואל אותך, "מה? מה?!" והיית עונה לי "בהחלט". 

:LOL:

אכן הבנתי, מסתבר.

לפני 6 דקות, Night Driver כתב:

האינטיליגנטים יודעים איך קוראים לחיה שעושה קוקוריקו. 

:rofl:

העשירים. אלו שהיה להם את הצעצוע המתאים. או לפחות יכלו לקום בבוקר ולחלוב את התרנגול, כדי לדעת איך הוא צועק.

לפני 2 דקות, Derish כתב:

חשבתי שזה פתטי.

נו? זה אומר שזה לא קצת מצחיק? בערך בגדול? 

לפני 2 דקות, Derish כתב:

עם כל הגזענות ותחושת העליונות הרווחת אצל אשכנזים בישראל,

???

רגע. אז אתה אומר שאני צריך להרגיש "עליון" ולהיות יותר גזעני, הבנתי אותך. כי אני לא ממש, כמו גם העובדה שאני לא יכול לסבול את הרדידות הזו- ההנחות שיש עוינות בין מזרחים ואשכנזים, עצם ההנחה רק מנציחה בעיות וסטיגמות. 

אין לי שום בעייה עם אף בנאדם, שהלב שלו במקום הנכון. מזרחי, אשכנזי, מהיקב או מהגורן, מהפועלים או מההנהלה, אתה בנאדם- דיינו. 

כל ההנחות מבוססות גזע האלו מזכירות לי איזו מדינה אירופאית לפני כמה שנים טובות. אשכנזים טובים, רק שלא הבינו שאומרים "אריות" וכל הזמן דיברו על "אריים". עברית לא הייתה הצד החזק שלהם כנראה. 

לפני 2 דקות, Derish כתב:

עדיין לא נתקלתי באף רוסי או פולני/רומני שקורא לעדה שלמה על שם הח' והע' הגרוניות שלהם.

תצדיקו אותי אם אני טועה. אבל, אני נזכר בצ'חצ'ח. 

ובהגייה ספציפית של "ערס".

 

אז, lighten up dude. 

אין כוונת זדון או עלבון בזה שאני קורא לצ'טבוט "צ'יפופו"- יודע מה, I`ll see your bet and raise. 

1) אני מתבאס לראות סרטונים של דרפ"א, שבהם הם דוחפים את הרובוטים המסכנים, מורידים להם קופסא מהידיים באלימות וכולו וכולו. זה אמנם רק בדיקות איכות, אבל זה מרגיז אותי לראות התייחסות שכזו- גם אם היא כלפי "משהו" ולא מישהו. 

2) אם מר צ'יפופו היה מציג את עצמו בתחילת השיחה "שלום! אני [הכנס שם כלשהו], נעים להכיר!", הייתי קורא לו בשמו. אבל זה צ'טבוט. אין לו אישיות משל עצמו כל עוד לא הכרחת אותו לבחור (או לקבל) אחת. זו אחת מהבעיות של ה"בינה" המלאכותית. בלי אישיות היא לא יכולה להיות באמת בינה. 

 

ואם כבר. שאלה. 

מישהו כבר שאל לפניי אם אנדרואידים סופרים כבשים חשמליות. 

another see and raise: 

האם אנדרואידים דברנים מעדיפים לשגול בינה מלאכותית? 

כי אני מכיר הרבה שוגלי  בינות רגילות. אף אחד מהם הוא לא אנדרואיד למיטב ידיעתי... 

 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 8 דקות, Derish כתב:

 

. עם כל הגזענות ותחושת העליונות הרווחת אצל אשכנזים בישראל, עדיין לא נתקלתי באף רוסי או פולני/רומני שקורא לעדה שלמה על שם הח' והע' הגרוניות שלהם.

 

אף פעם לא שמעת את המונח אסייאת?

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 27 דקות, Night Driver כתב:

אף פעם לא שמעת את המונח אסייאת?

תיקון: אזיאט.

כך למדנו מפנדלוביץ'

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

×
×
  • תוכן חדש...