Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 8 שעות, BoazB11 כתב:

אני חושב שזה קורה עם כל קפה.

חודרת קצת לחות, הארומה מתנדפת, הגוף נהיה חלש.

ממש אלגוריה לחיים שלנו....

נכון, זה קורה לכל קפה אבל ההתרשמות הלגמרי-סובייקטיבית שלי היא שבקפה טחון-מראש-בוואקום התהליך הזה חד ומהיר יותר.  נו טוף, אני מפונק כזה עם מטחנה שעדיין מתפקדת יום יום... אולי יהיה נכון להשוות לקפה פולים-שלמים-בוואקום למעו ההגינות.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

לפני שאתה זורק את הקפה שקנית, תנסה להכין באופן הזה:

תמלא במקינטה מים חמים, לא רותחים אבל חמים.

שים את הקפה שיהיה כמו גבעה קטנה בלי ללחוץ ולשטח אותו. סגור את המקינטה ושים על האש הכי קטנה, כמו שמבשלים מטבוחה, עם המכסה פתוח.

כשהקפה מתחיל לצאת, תראה מתי המקיטה מתמלאת עד החצי ואז תכבה את האש וסגור את המכסה.

תן לזה דקה לסיים ותמזוג לכוס.

 

חייב לציין שמקינטה לא מכינה אספרסו, ואם אתה רוצה אספרסו צריך מכונת אספרסו. 

 

עריכה אחרונה על ידי SlowRide
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

 לפני כמה שנים טובות

קניתי Bialetti Brikka, זה עם המשקולת. 

בהתחלה חיפשתי מקומות קלייה כדי להביא קפה כמה שיותר טרי, הייתי קונה כמויות קטנות

והשקעתי בקופסאות אחסון יעודיות. 

אחרי פחות משנה נשברתי והתחלתי לקנות שקיות קפה מוכנות, הידרדרתי לפסולת של הקפה.... 

 

בשנה וחצי האחרונות, זה כבר היה חזק ממני.... 

הכנתי ב Brikka שלי, 

קפה שחור של עלית, עם הל ובלי. 

קפה נחלה, עם הל ובלי, 

קפה שחור עם כיתוב בערבית "הקפה קולומביאני, הניחוח לבנוני" 

קפה טחון גס עם הכיתוב "ערב הסעודית ממלכת הקפה" 

ועוד ועוד 

ואתם יודעים מה, כולם יצאו בסדר גמור, 

היום קפה של נספרסו זה אחלה, 

אספרסו שרוף בתחנת דלק זה יחודי

הפוך של אלונית שגורם לכוויה זה כדי שהקפה יהיה חם לאורך כל כביש 6....

 

כל עיניין הקפה נהיה הרבה יותר פשוט

מה אגיד לכם 🤷🏼‍♀️

 

  • מצחיק 4
  • חברי המעגל הראשון
פורסם

האמת, גם אני מאד אוהב קפה בוץ בכוס נייר.

בבוקר בבית אני טוחן תערובת פולים מבית קליה, מכין במקינטה 2 ספלים עם חלב חמים מוקצף ידנית קפה פינוק לי ולאשתי, ואחרי זה בעבודה אני שותה קפה שחור משקית שנפתחה לפני חצי שנה בערך עם מים רותחים מהתמי4 וכיף לי.

  • אהבתי 2

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם (נערך)
לפני שעתיים, Markm4 כתב:

 לפני כמה שנים טובות

קניתי Bialetti Brikka, זה עם המשקולת. 

בהתחלה חיפשתי מקומות קלייה כדי להביא קפה כמה שיותר טרי, הייתי קונה כמויות קטנות

והשקעתי בקופסאות אחסון יעודיות. 

אחרי פחות משנה נשברתי והתחלתי לקנות שקיות קפה מוכנות, הידרדרתי לפסולת של הקפה.... 

 

בשנה וחצי האחרונות, זה כבר היה חזק ממני.... 

הכנתי ב Brikka שלי, 

קפה שחור של עלית, עם הל ובלי. 

קפה נחלה, עם הל ובלי, 

קפה שחור עם כיתוב בערבית "הקפה קולומביאני, הניחוח לבנוני" 

קפה טחון גס עם הכיתוב "ערב הסעודית ממלכת הקפה" 

ועוד ועוד 

ואתם יודעים מה, כולם יצאו בסדר גמור, 

היום קפה של נספרסו זה אחלה, 

אספרסו שרוף בתחנת דלק זה יחודי

הפוך של אלונית שגורם לכוויה זה כדי שהקפה יהיה חם לאורך כל כביש 6....

 

כל עיניין הקפה נהיה הרבה יותר פשוט

מה אגיד לכם 🤷🏼‍♀️

 

מה לגבי שמפניה? ורודה, או שאתה מסתפק בשפריץ?

 

עם כל האינסטרומנטים שיש והיו לי אני מסתפק בנס. נס אם זה קפה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • מצחיק 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

את השפריץ אני אשאיר למי שאוהב. 

 

כמו שרשמת, 

כל האינסטרומנטים, ובסוף נס רגיל מנצח. 

רק מקווה שזה לא נס מורים. 

פורסם

מזכיר לי שיום אחד אחת הטכנאיות שאלה אותי אם אני רוצה קפה, נעניתי בחיוב. הקפה היה טוב מהרגיל, שאלתי איזה קפה זה. התשובה - 2 כפיות קפה עלית (הקלאסי, מצפת).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

יש משהו שקרני בנס קפה...

בכוס הראשונה זה מרגיש "וואלה, לא רע בכלל"

אבל כשקונים קופסה ושותים באופן קבוע מתגלה פרצופו האמיתי והבינוני מינוס.

מאז שמאסתי בפלטינום של עלית, אני עם "גולד" - מותג הבית של קארפור.

גם מותג הבית של רמי לוי לא רע בכלל, וטעים לי יותר מהמותגים של טייסטר צ'ויס וג'ייקובס הנפוצים.

קפה נמס מגורען שעם 2 כפיות מצליח לתת איכשהו סיפוק של כוס קפה סביר,

וסוגר לי את הפינה הזו של קפה עם חלב.

במשך היום אני לרוב עם שחור בוץ של לנדוור או עלית (עם מעט סוכר ובלי חלב)

פורסם
לפני 20 שעות, GTאי כתב:

הת'רד מדרדר... מנהלים למחוק!

 

;-) התדרדרות, שים לב...

בתאריך 23.2.2025 בשעה 23:39, קורן בן אשר כתב:

...

ואתה מקבל "שפיכה מוקדמת" 
...

מה עדיף?

”שפיכה מוקדמת” או ”שפיכה אחורית”

 

...וזה נקרא לדרדר.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

כמה תובנות שלי לגבי קפה - למרות שהדיון אכן מידרדר:

קפה בוץ - שותה טורקי של עלית, כשהוא עומד פתוח יותר מיום מקבל טעם מגעיל, בבית שומר את השקית הפתוחה בהקפאה , בעבודה יש תחלופה גבוהה ככה שאין בעיה

ניסיתי קפה של אל נח'לה והבנתי שצריך לבשל אותו, לקפה בוץ שמכינים ממנו אין טעם...

כשהייתי משתמש במקינטה (נזנחה בגלל עצלנות\חוסר זמן) השתמשתי בקפה טחון של אילי - אספרסו למקינטה שבא בקופסת פח עגולה. כפית לספל קפה קטן עשתה את העבודה ואהבתי את התוצאה

את הקפה בקופסה המקורית שמרתי במקפיא והחזיק יפה בלי לאבד טעם.

לאחרונה התקינו לנו בעבודה מכונה טוחנת פולים של יורה (Jura - בלועזית זה נשמע פחות טוב 😊) כשהיא עובדת שותה ספל גדול של קפה עם קרמה - בדר"כ יוצא לא רע לטעמי.

בנס עם חלב לא נוגע כבר שנים, בזמנו אהבתי את הטעם של ג'ייקובס שהרגיש לי יותר קפה.

פורסם (נערך)

אני גיליתי משהו סופר חשוב שבהכנת קפה טוב, וזה הטמפרטורה

 

אני לא איזה מקצוען אבל בתור סטודנט שמבלה את רוב השעות ביום שלו מול מחשב עד השעות הקטנות של הלילה אני צורך ביום טוב 2-3 כוסות ״קפה קר״ או משהו שנקרא בעברית פשוט נס קפה עם קרח

עד היום לא ייחסתי חשיבות לטמפ המים, הכנתי עד כה עם גרגירים (tasters choice או כאלו בסגנון) מים מקומקום או תמי4 תלוי איפה אני נמצא ולערבב עם כפית

תמיד הרגשתי שהקפה יוצא מר מדיי או שרוף, מסתבר שלשפוך מים רותחים לתוך קפה זה לא טוב

אתה צריך לשים מים קרים או לפחות בטמפ החדר (רצוי) וברגע שהמקינטה שלך מתחיל לגרגר תוציא אותה מהאש ותרטיב אותה עם מים מהברז כדי להפסיק את תהליך הבישול, אחרת אתה מסתכן בלשרוף את הקפה

אני מכין עם פינג'ן ובאמת אני עומד על שלי שזה הקפה הכי טוב שיצא לי לשתות, ויצא לי להזמין קפה בלא מעט בתי קפה ברחבי הארץ, תמיד החוויה בינונית ואני תוהה למה לא הכנתי בבית וזהו

עריכה אחרונה על ידי Aviv13467
פורסם (נערך)

בתור פריק של קפה ביחס לפוסט עם עמדת קפה (אספרסו) ששמתי עליה קרוב ל25k (ובתחום אני נחשב כ״רגיל״) אנסה להעלות פה רמה ולהעלות את הכשלים

 

קודם כל כל תצורת קפה זה משקה אחר, אז עם זאת עדיין אני נהנה מאוד מקפה בוץ.

 

 מקינטה לא מוציאה אספרסו, היא מוציאה מוקה כולל בריקה, היו לי אינספור מקינטות כולל בריקות בכל תצורתן דורותיהם

אף אחת מהן לא מוציאה קפה טעים יותר ממקינטה נירוסטה הכי פשוטה שיש באיקאה.

ואגב תמיד בנירוסטה יצא טעים יותר מאלומיניום, זה דיי מעיף את ביאלטי לתחתית המלצותי עם כל הכבוד להם 

 

דבר ראשון הכי חשוב בקפה בסוגי חליטה ביתית זה טחינה, כלומר מטחנה, מי שקונה קפה טחון אני בכלל לא נכנס לפרש איפה הקפה שלו לא יוצא מוצלח, שיתחיל ממטחנה ידנית כגון k2.

במקינטה רצוי להמנע מקפה בקליה כהה מאוד רצוי בינונית עד בינונית-כהה ובטח שלהמנע מכל אלו שרשום עליהם עוצמתי וכל מיני אחוזי רובוסטה, רק ערביקה 100%

קפה זה חומר גלם, אין דבר כזה זול וטוב, כל מבצע שראיתם זול, הוא לא טוב, יש קאץ וזה סוג של מלכודת עכברים להפטר ממלאי לא טרי או מפולים לא איכותיים או קליה תעשייתית מידי ולא מוצלחת.

מה הרף של טוב? לדעתי לא פחות מ 100 שקל לקילו, פשוט אין דבר כזה קפה טוב בפחות מזה.

מי שזה טעים לו זה בסדר יש גם כאלו שנספרסו ונס קפה עלית טעים להם אבל הנושא הוא להוציא קפה טוב, לזה יש לרכוש קפה טוב וטרי, ולפחות לטחון במטחנה ידנית בבית.

אם צורכים 1-2 קילו קפה ב4-6 שבועות אין צורך לחפש כל מיני פתרונות שימור ואכסון, מספיקה השקית המקורית לתקופה זו, אם לא רכשתם בשקיות קטנות של 100-250-400 גרם אלא בקילו אז זה בסדר להוציא כל מספר ימים 250 גרם לקופסא סגורה קטנה ולהשתמש ממנה ביומיום

וסך הכל נשאר להכנה במקינטה לבצע חליטה נכונה כמו שיש הסברים פשוטים ביוטיוב.

 

קפה טרי ואיכותי רצוי מקליה מקומית ולא מסחרי

טחינה מדוייקת ממטחנה טובה (כגון קינגגריידר k2)

מקינטה נקיה (מנירוסטה בלי כל מיני שטיקים ומותגים למינהם)

הכנה מוקפדת

ואין סיבה שלא יצא קפה טוב.

עריכה אחרונה על ידי gsi16v
  • מעניין 1

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

אני לא חושב שפות"ש מחפש לקום בבוקר ולהתחיל לסובב. אם כבר מטחנה ידנית חבל לבזבז את זה על מקינטה... פיקופרסו או מנוף

×
×
  • תוכן חדש...