Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת צמיגים חדשים ורעש שמתחיל מ 110 קמש


Mazdaman2010

פוסטים מומלצים

שלום , אני שובר את הראש כבר מספר שבועות

היו לי ברכב cx5 2021 צמיגים בני כמעט 4 שנים מקוריים של חברת toyo , מציין שהרכב אצלי חודשיים ונסעתי על הישנים חודש, לפני חודש הרכבתי 4 חדשים של good year, 

שמתי לב שמהרגע שאני מעל 100 קמש מתחיל רעש שהולך ומתחזק , קשה לתאר את זה אבל זה נשמע כמו רעש חיכוך בכביש לא רציף שהולך ומתחזק שהמהירות עולה ובמידה והיא יורדת ממש באותה מהירות קבועה זה מפסיק, חזרתי למקום עשו איזון לקדמיים, זה לא עזר 

נגשתי למקום אחר שילמתי ובקשתי שיעשו בדיקה לגאנט ואיזון מחדש לכל ה4 ולא עזר , אחר כך החלפנו בין הקדמיים לאחוריים ולא עזר , היבואן אומר לגשת לעשות בדיקה של hunter שעושה הדמייה לנסיעה ובודקת רעש/כשל בצמיג

 

מישהו היה בסיטואציה כזאת..., הבדיקה הזאת שווה משהו או סתם כסתח, אני צריך לשלם גם על הבדיקה במידה ויגידו שאין כלום

הצמיגים מידה 19 ולא זולים קרוב ל3000 שח...

 

תנו המלצה מה לעשות

עריכה אחרונה על ידי Mazdaman2010
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבדיקה עם מכשיר Hunter - Road Force תהיה הכי טובה מבחינת איזון ומציאת בעיות ספציפיות יותר עם צמיג/חישוק ויכולת לקבוע מיקום עדיף לכל גלגל. אבל לדעתי בהקשר של רעש, זה לא מה שיפתור את הבעיה (אלא אם יש באמת בעיה אמיתית באחד או יותר מהצמיגים).

 

היה פה שרשור של @BassDriver שחווה רעש ברכב דומה (אצלו CX30) עם אותם צמיגים (כנראה. הוא רשם אפישנטגריפ 2, ובמקרה שלך לדעתי רק אפישנטגריפ SUV 2, אולי גם אצלו היה כך) ובמידה יחסית דומה (אצלו 215/55R18). בסוף הוא גם החליף צמיגים וכמדומני הוא התייחס לשיפור בתחום הרעש. אולי יש משהו בשילוב הזה בין גודייר ל-SUV של מאזדה שלא עובד 🤔

אולי הוא יכול להרחיב בנידון, אם יש מה ;) 

 

כמובן שצריך לבדוק שאין בעיה אחרת שבמקרה צצה, כמו מייסבים שחוקים או תושבות גומי למיניהן ששחוקות/קרועות ומעבירות ויברציות במהירות גבוהה.

 

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זוכר נכון @Tom_22 :-)

 

אזהרת אמלק

ב CX30 2021 2.0 ה Toyo המקוריים הגיעו עם מידה 215-55-18 95h. רעש במדבקה 67dB. היו רכים ושקטים, אבל האחיזה שלהם הייתה ממש גרועה והחלפתי לפני שהתבלו ל Goodyear Efficientgrip SUV 2 215-55-18 99v 72dB בעלות כ 4,000 ש"ח. האחיזה שלהם פנטסטית ו rolling resistance מעולה.
אבל רועשים מאוד בעיקר במהירויות 90 קמ"ש ומעלה - ובמיוחד כשחם בחוץ - כשהלחץ שלהם יותר גבוה. לא עזר שום איזון - גם לא ב Hunter Elite Road Force Balance. נאלצתי להחליפם בזיכוי של 200-300 לצמיג ל Michelin Primacy 4+ VOL 215-55-18 99v 68dB בעלות של  4000 ש"ח נוספים - דגם שמורכב OE על Volvo XC40. הם אוחזים מצוין - במיוחד לאחר שמתחממים ואין יותר רעש. אבל יותר קשיחים וגם מייצרים ויברציות (שוב לא עזר Hunter RFB). כתוצאה - הנוחות נפגעה.

המסקנה האישית שלי לאחר הוצאה של כ 7000 ש"ח על שתי החלפות:
1. להיצמד לקוד עומס וקוד מהירות שקבע היצרן. כנראה שהקשיחות הנובעת מקוד עומס ומהירות מוגברים - מייצרת רעש וגם חוסר נוחות. לא סתם קבע היצרן מאפיינים ספציפיים לצמיג. במקרה של ה CX30 - 95h 67dB. כנראה שהיצרן מתאים את זה למאפיינים הספציפיים של כל רכב כגון משקל הרכב והמתלים המותקנים בו.
2. להיצמד ככל שניתן לקוד הרעש המקורי. אפילו שהרעש שבמדבקה נמדד במבדקי יצרן מחוץ לרכב (יש במרשתת תיאור של אופין הבדיקה - סידור מיקרופונים וכו).

כנ"ל היה לי מקרה דומה עם CX5 2016. המקוריים 225-65-17 102v. הוחלפו למישלין פיילוט ספורט 4 106v. שהיו קשיחים ורועשים. בהחלפה הבאה שמתי Falken Ziex 310 102v והם הרבה יותר נוחים ושקטים.

שורה תחתונה.
לטובת נוחות ושקט, לשני הרכבים האלה ובכלל, ממליץ להתקין Falxen Ziex 310 (לא יודע איך ה 510) בקוד עומס ומהירות המקוריים שקבע היצרן.  במכלול הפרמטרים - הם הפשרה המושלמת, וגם הרבה פחות יקרים.

נ.ב. לבדיקה עם חברי הפורום:
גיליתי שצמיגים שהקוביות החיצוניות שלהם מחורצות חלקית - הרבה יותר נוחים ושקטים מאלה עם קוביות שלמות. וגם שמתי לב שקוביות מחורצות מגיעות בד"כ מהיצרן.
מה דעתכם?

עריכה אחרונה על ידי BassDriver
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובות..

 

שהזמנתי את הצמיגים נצמדנו בהזמנה למה שכתוב ברישיון הרכב, הדגם שלהם  Goodyear eagle sport SUV 2 99v , לגבי קוד רעש אין לי מושג...

 

חבר אמר לי לפני לקנות את הfalken ושיש ביקורת טובה עליהם... חבל שלא הקשבתי

ממה שאני קורא פה בתגובות אין טעם לעשות את הבדיקת אנטר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האיגל ספורט נחשב בגדול לדגם פחות עדיף מהאפישנטגריפ.

מבחינת דירוג רעש (שהוא כאמור , ההבדל זניח. 69dB לאיגל ו-70dB לאפישנטגריפ. הבדל נוסף ופעוט בתיוג ה-EU זה הבלימה ברטוב, B לאיגל ו-A לאפישנטגריפ.

ע"ב זה (ובכלל התיוג האירופאי) לא הייתי קובע דבר כזה או אחר בהכרח.

 

הפאלקן שזמין במידה הזו הוא FK510/520 SV. זו סדרה מעל ה-ZE, שנחשבת יותר ספורטיבית בהגדרתה. לא הייתי בונה על זה שהוא יהיה צמיג שקט יותר, אבל אין לדעת אלא רק ע"פ נסיון ברכב ספציפי.

 

אם הייתי צריך להמר על צמיג שכנראה זמין בארץ, לא יקר למידה ושיציע אולי נוחות טובה יותר ופחות רעש, היה זה כנראה קלבר דינקסר SUV.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...
לפני 48 דקות, meir_gi כתב:

הפאלקן המדובר, הבנתי שהמחסור הסתיים

השאלה היא אם מדובר ב-ZE310 "המקורי" או ה-ZE310R שמיועד ומגיע מהמזרח הרחוק/אוסטרליה ובעל דירוגי EU (עד כמה שניתן להסתמך עליהם) נמוכים יותר.

והס מלהזכיר את ה-ZE320 שכבר החליף אותם לפני יותר מחצי שנה וטרם ראיתי עדות לכך שמגיע לארץ.

 

לפני 58 דקות, pl7410 כתב:

או המלצות על תחליפים

אותה מידה כמו של BassDriver? בדקת המלצות נוספות בשרשורים אחרים במידה?

יש דרישות מיוחדות? כמה ק"מ בשנה? מה מותקן כרגע?

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Tom_22 תודה

 

CX-30 2.5L מ2020, בת חמש שנים בדיוק.

 

הצמיגים במידה 215/55R18 95 H, והם הTOYO המקוריים (לא יודע דגם כרגע).

 

אני עושה כ4500 ק"מ בשנה, רוב הנסיעות בתוך העיר (איזור המרכז) לק"מ בודדים. אולי פעם בחודש נסיעה בין עירונית קצת ארוכה יותר.

בכל מקרה נהיגה מנהלתית ורגועה ובהתאמה מחפש בעיקר צמיגים נוחים, אוחזים ושקטים.

 

תודה שוב.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי pl7410
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה toyo המקוריים ל cx30 נקראים r56. 

לא משנה מה תבחר לבסוף אחרי שתקבל המלצות, במיוחד כי הרכב הזה מכויל על הצד הקשיח, אני ממליץ להיצמד לקוד עומס ומהירות 95H.

בזמנו לא היה מבחר של צמיגים ל cx30. אולי כעת כבר יש. הייתי מחפש falken. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נראה שהמבחר השתנה מהותית, בוודאי מבלי לבדוק מלאי בפועל בצמיגיות/יבואנים ובטח לא אלו הזמינים עם קוד 95.

חוץ מהפאלקן והמקורי (R56, שתכלס, אם סיפקו אותך ובמלאי, אז אפשרי בהחלט), בדוק לגבי אפשרויות אחרות עם קוד עומס 95(סדר חסר משמעות):

קונטיננטל פרימיום-קונטקט 6, גודייר אפישנטגריפ פרפורמנס (לא גרסאת ה-SUV), ברידג'סטון טורנזה T005A, קומהו אקסטה HS51.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לבדוק מלאי - נראה שרק להתקשר לצמיגיות/שרות לקוחות של אתרים כאלו ואחרים (זאפ/טיירס4יו רק מקשרים לצמיגיות. טיירדיל/אוטוטייר/טיירפלוס ואחרים מרכזים את הכל דרכם מול צמיגיות שעובדים מולן) ולקוות שידעו במקום או יחזרו אליך אחרי בדיקה.

אפילו אתרי היבואנים, iTire (גודייר לצורך הענין) ו-Tireclub (פאלקן וטויו לצורך הענין), כבר הפסיקו מזמן להיות עדכניים לכאורה.

תמיד יכול להיות מלאי מקומי בצמיגיה כזו או אחרת שלא קיימת יותר אצל היבואן או בצמיגיות אחרות (גם מנסיון עכשווי שאבא שלי חיפש צמיגים).

ואז גם רצוי להקפיד יותר לוודא תאריכי ייצור של הצמיגים (עד חצי שנה - מעולה, עד שנה - סבבה, מעבר - נתון לשיקול דעת).

 

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...