Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שרשור מתגלגל | 508 2015 [165]


EliC25

פוסטים מומלצים

בהמשך לשרשור הזה:

 שוב עשיתי את הטעות ולא שמתי את עצמי מספיק טוב בנעליים של האחר, ועזרתי לאחי לרכוש 508 165 THP.

קצת מאחורי הרכישה למי שאין כוח להיכנס לשרשור הקודם - 

אחי עבר תאונת דרכים קשה בחודש נובמבר, ובתחילת פברואר היה עתיד לצאת משיקום לווינשטיין למין 'שגרה' חדשה שכוללת שיקום אך מגורים חזרה בביתו.

לכן הוא היה צריך רכב להתנייד איתו, עד כה התנייד 20 שנה ברכבי עבודה, בדרך כלל ברלינגו, לפעמים משפחתית סטייל קורולה, ואפילו באחת התקופות - דימקס... חלום.

אבל חזרה למציאות, אין עבודה, אין עוד מספיק כסף מהביטוח, והחשבונות לא נעצרים בגלל תאונת דרכים. אז התקציב היה בהתאם - 20-25 אלף שקל.

מאחר ורגל ימין נפגעה הכי הרבה, היה צורך ברכב עם בקרת שיוט, צריכת דלק סבירה, מזגן ומרווח מאחור (3 ילדים בגילאי 10-15) וכמובן מושב נוח.

נבחרה די מהר 508 שעונה על כל הדרישות, מתוך היכרות אישית עם הדגם הזה אצלנו בבית, ששרד 260 אלף ק"מ עד שעבר תאונת שרשרת, בלי תקלות מפחידות מדי.

מהצצה בלוחות, נראה שדגמי 2015 (השנה הראשונה בה הגיעה הגרסה המעודכנת של THP) מפורסמים במחירים של 25-35 אלף שקל. 

הגעתי לראות כמה אקזמפלרים, כשההתלבטות הסופית הייתה בין 2 רכבים:

1. רכב יד 3 עם 130 אלף קמ והיסטוריה חלקית ברמת גימור בסיסית, המחיר הסופי שהצלחתי להגיע עם הבן אדם היה 27 אלף שקל, והוא עוד לא עבר  החלפות של ממיר, טורבו, ועוד צרות כאלו ואחרות שיש בדגם.

2. הרכב שנרכש, שהוא יד 3, היה רכב ה'הדגמה' של היבואן לפני 9 שנים, ואז רכב צמוד של אחד העובדים הבכירים בלובינסקי. רמת גימור בכירה, 200 אלף קמ אבל היסטוריה מלאה בה הוחלף כל פיפס, כולל ממיר (פעמיים), טורבו, מדחס מזגן, אלטרנטור, מזרקים ומכסה שסתומים ב20 אלף קמ האחרונים. 

חיפשתי את מבחני הדרכים שהיו עם אותו רכב ספציפי, וראיתי שקובי ליאני עשה עליו מבחן ארוך טווח. יצרתי איתו קשר ומסתבר שזה היה הרכב הצמוד של קובי תקופה ארוכה בתור כתב בוואלה (סביב החצי שנה), כך שהוא לא עבר סבב כתבים ארוך מדי, וקובי גם העיד שנהג בו בצורה מאוד מתחשבת. טוב, נראה לי מתאים.

המחיר שנסגר לבסוף היה 19 אלף ש"ח, שהשאיר פער משמעותי בין האופציות האחרות לכל תקלה שלא תבוא.

עוברים ישירות ליישור קו שנדרש בכל רכב:

- פילטר שמן+שמן (יש סרטון בתחתית ההודעה)

- החלפה מלאה של נוזל קירור

-גומיית ציריה קרועה (עבודה מהת*ת, הגומיה 'פלסטיקית' והדבר היחיד שמחבר את 2 חלקי הציריה זו הגומיה והבנד המיוחד.)

-רביעיית צמיגים חדשה (יש סרטון בתחתית ההודעה)

-חידוש טסט שהיה אמור להיגמר במאי.

-אח שלי בחור פדנט והפריע לו שהHEADSUP DISPLAY לא עולה בהתנעת הרכב, פרסמתי את הפתרון בסרטון, לקח לי רבע שעה לתקן את זה. (סרטון בסוף ההודעה)

- גם כן הפריע לו שאין חיווי לחיישני לחץ האוויר, לכן החליף את כל החיישנים התקולים

-על הדרך גם סגירת פינה עם טיימינג שלא נעשה ברכב, בתור תחזוקה מונעת.

 

עלויות של יישור הקו היו סביב 4100 שקל + 1000 ש"ח לחיישנים התקולים + טסט, סדר גודל של הסכום שתכננו שתעלה הסאגה הזו.

אחרי שסיימתי את היישור קו (לפני הטיימינג שבוצע בגבע), הרכב הדליק נורת תקלה - P1339 - פספוס הצתה בצילינדר 3. אבל המנוע עובד עגול ויפה... מאפס וזה לא חוזר.

אחרי כמה ימים שיחה מאחי שיש תקלה P1339, מתייעץ בפורומים עם כל מיני אנשים ומסתבר שזו תקלה ידועה במנוע הזה ויכולה להגרם מכל מיני סיבות:

א. פיח בשסתומים

ב. טיימינג עייף

ג. קויל או פלאג (שהוחלפו לאחרונה לכן נשללו)

התקלה התרחשה רק במנוע קר, ולא חזרה אחר כך יותר עד ההתנעה הבאה לפחות. אז הצעתי לאחי שפשוט יאפס את התקלה עד שנפתור אותה, אבל שעל הדרך ילך לעשות טיימינג בגבע, קניתי את הקיט (שכולל סביב ה14 חלקים שצריך להחליף) ושלחתי אותו לגבע שם בוצע הטיימינג. לגבי התקלה P1339 (שבהמשך הצטרפו אליה גם עוד שני צילינדרים) - איבחנו שמדובר במצערת ו'שאין מה לגעת בזה כי זה 4000 שקל, שיסע ככה.'

נשמעה לי תשובה מוזרה אבל נמצא פתרון והוא ללחוץ על הגז תוך כדי התנעה ואז התקלה לא קופצת.

 

עובר עוד חודש, פתאום המנוע נשמע כמו מכונת יריה. לא ברור איך, הרגע עבר טיימינג, וזה מגיע מאיזור הגלגלות. 'מחר נסע לגבע'. אך לא נגמר היום וכבר רצועת האביזרים נקרעת. שיחה ליוסי ולמחרת הרכב נגרר לגבע (אע"פ שיוסי לא היה באותו יום).

ראוי לציין שעל פי ההיסטוריה - הוחלפה רצועת האביזרים ב140,160 ו180 אלף ק"מ, כלומר זו הפעם הרביעית. (בפעמים הקודמות הוחלף גם מותחן, פולי, אלטרנטור ומשאבת מים, כל אחד בפעם אחרת).

העובד בגבע החליף לאחי את הרצועה ושלח אותו לדרכו, למרות שאחי הקשה עליו ואמר לו שלא הגיוני שרצועה נקרעת אחרי 20 אלף ככה משום מקום, הוא אמר לו 'בדקתי הכל בסדר.'

כבר יומיים לאחר מכן שוב שיחת טלפון מאחי, שהמזגן בקושי מקרר ושוב המנוע עושה רעשים מוזרים. אבחון קצר דרך הטלפון גילה שהרעש מפסיק כשהמזגן (מדחס) כבוי, בשיחה משותפת עם יוסי מגבע הוא אמר שצריך להחליף מדחס (שהוחלף לפני 40 אלף קמ.... למקורי!)

 

 

מיואש מאוד, אחי הבוקר החליף מדחס במקום אחר בעלות של קצת יותר מ3000 שקלים, מאחר והוא לא יכול להטריח את עצמו לגבע עבור כל תקלה, ומאחר ואין טעם להגיע למוסך 'מומחה' שבסוף לא מאבחן תקלה (ועוד שיחרר את הרכב עם בורג של תושבת מנוע משוחרר). במיוחד כאשר הוא אדם נכה שעוד נמצא בהליך שיקום באשפוז יום.

WhatsAppImage2024-04-03at11_06_33PM.thumb.jpeg.8f04d51038518998efa0c1545788fece.jpeg

אני לא בא לבקר אף מוסך אלא משתף את החוויה האישית שלנו בנוגע לכך ובנוגע לרכב.

כרגע הרכב תקין והפסיק להרעיש, המזגן מקרר טוב והכל בסדר... סיימתי לקטר, מקווה שמעכשיו אחי יהנה מהרכב ומהנסיעה בשלווה, עד הפעם הבאה.

כנראה שהשרשור הזה יהיה 'פעיל', אף על פי שאני מקווה שלא.

 

 

 

 

 

 

 

 

  • אהבתי 7
  • מבאס 2
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב זה הסיפור של רכב מוזנח מול רכב פעיל

במוזנח צריך להחליף כול מה שנהרס מהזנחה ואז האוטו במצב חדש יותר ואני מקווה שאין עוד חלקים שהוזנחו (בהנחה שאני ביכלל צודק)

בפעיל הוא מיושן ושחוק יותר אבל תקין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי איפה הסיווג של הרכב שנרכש כל כך לפי ההודעה שלך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין מה יותר מייצג, הרכב ששרד 260k, או האקזמפלר הזה..😌

לפני 11 שעות, EliC25 כתב:

היסטוריה מלאה בה הוחלף כל פיפס, כולל ממיר (פעמיים),

פעמיים ממיר?

מקורי, תחליפי, או משופץ?

ממש מסקרן אותי.

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מקורי.

הרכב הזה טופל כל חייו בלובינסקי רק בחלפים מקוריים בגלל היסטוריית הבעלויות שלו.

ידוע שהם לא שורדים בTHP יותר מ60-100 אלף קמ, כנראה דלק\שמן שהורס את הממיר.

עריכה אחרונה על ידי EliC25
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אורך חיים קצר של הקטליזטור אופייני רק למנועי מנועי THP בתקן יורו 6. 

ב-208 GTi, רק הדגמים אחרי המתיחת פנים, סבלו ממיר בעל תוחלת חיים קצרה. לרוב, עד 90k ק"מ הוא יסיים את חייו. חליפי לא מחזיק אפילו חצי מזה

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, EliC25 כתב:

לא הבנתי איפה הסיווג של הרכב שנרכש כל כך לפי ההודעה שלך

 

סתם שאלה, אני כבר לא זוכר מהשרשור המקורי, אבל זה לא ניראה לך מוזר שהרכב של עובד של לובינסקי, שמטופל קבוע בלובינסקי, והצמיגים שלו ניראים כאילו הם לא הוחלפו מעולם? 

זה לא מסתדר לי. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@EliC25 לא מדליק לך נורה המיספיירים וההחלפות של הממיר? אולי כדאי למרות הכל להחליף את המצערת. 

 

והאם הקויילים שהוחלפו - מקוריים? פיתחתי סלידה עמוקה לחלפים לא מקוריים או לפחות חלקים מאושרים כאיכותיים לרכב בשנים האחרונות.

 

הייתי אומר לך שהיה עדיף כבר לקנות B4 - רכב יותר מרווח, יותר נוח, יותר בטיחותי, הרבה יותר פשוט לתחזוקה. נכון שתיין דלק אבל אתה יודע מה זה מסתכם בסכום שהוא זניח לעומת רכב עם תכנון קריזיונרי וחלפים זולים (יחסית). מצד שני מקווה שבזה תסיימו את הסאגות ויהיה לכם שקט לתקופה אבל תשים לב למצערת - לא אוהב את זה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, EliC25 כתב:

לא הבנתי איפה הסיווג של הרכב שנרכש כל כך לפי ההודעה שלך

שמי שנסע הזניח לא התייחס לנורות ורעשים עד שהאוטו ניתקע לו-כי חבל לו על הזמן-לא נסע בין עירוני במאמץ כדי לבצע רגנרצייה (לא זוכר אך כותבים בדיוק את המילה) ככה שאם החלפת את החלקים שהוא עשה להם נזק האוטו צריך להיות בסדר-אני מחזיק אצבעות שכך יהיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה רכב ומקווה שאחיך יהנה מעכשיו מהרכב ולא יסבול יותר.

רק נקודה אחת, רשמת שיוסי טען שזה המדחס והופתעת מהדיאגנוסטיקה, אבל בסוף המדחס הוחלף ואכן זו הייתה הבעיה, כלומר הוא צדק. 

לגבי הרצועה, מניח שיש איזו פרוצדורה אקסטרה שהם פספסו, וגרם לרצועה לא לשבת כמו שצריך או באובר מתיחה, אחרת אין סיבה שתקרע... לפחות לא הלך מנוע

אגב איפה רוח הכנופצוניות, למה לא עזרת לו ונתת שישלם את המחירים המופרכים האלה :) ?

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, davemustaine87 כתב:

 

סתם שאלה, אני כבר לא זוכר מהשרשור המקורי, אבל זה לא ניראה לך מוזר שהרכב של עובד של לובינסקי, שמטופל קבוע בלובינסקי, והצמיגים שלו ניראים כאילו הם לא הוחלפו מעולם? 

זה לא מסתדר לי. 

לא.

הצמיגים הוחלפו ב2019 כשהרכב עוד היה בלובינסקי, וב2020 עבר יד לבעלים האחרון, שלא החליף אותם עד שמכר את הרכב

אין לי ספק לגבי אמיתות הדברים, שכן הרכב צויד במערכת מולטימדיה עם פרטי קשר של בעל הרכב ושאלתי שכן שעבד איתו ואישר לי שאכן זה היה הרכב שלי.

לפני 6 שעות, Deutz912 כתב:

לא חל שום שינוי במנוע שקפצה התקלה ? זה הופיע עם נורת מנוע ?

 

מן הסתם נורת תקלה שלאחריה הוצאתי קוד. אין שום הבדל בתגובת המנוע

לפני 6 שעות, lanosforce כתב:

@EliC25 לא מדליק לך נורה המיספיירים וההחלפות של הממיר? אולי כדאי למרות הכל להחליף את המצערת. 

 

והאם הקויילים שהוחלפו - מקוריים? פיתחתי סלידה עמוקה לחלפים לא מקוריים או לפחות חלקים מאושרים כאיכותיים לרכב בשנים האחרונות.

 

הייתי אומר לך שהיה עדיף כבר לקנות B4 - רכב יותר מרווח, יותר נוח, יותר בטיחותי, הרבה יותר פשוט לתחזוקה. נכון שתיין דלק אבל אתה יודע מה זה מסתכם בסכום שהוא זניח לעומת רכב עם תכנון קריזיונרי וחלפים זולים (יחסית). מצד שני מקווה שבזה תסיימו את הסאגות ויהיה לכם שקט לתקופה אבל תשים לב למצערת - לא אוהב את זה.

הבי4 משנתון דומה הייתה עולה עןד 15 אלף שקל, זה סכום משמעותי. ובדלק כמובן גם עוד קצת... בסוף זה מתקזז עם עלויות תחזוקה וירידת ערך.

הכל ברכב מקורי ולא חליפי. לא הבנתי את שאלתך הראשונה לגבי הממירים, זו מחלה ידועה במנוע הזה, ממיר אחד הלך ב60 אלף בערך והשני באיזור 140

לפני 5 שעות, דובצע כתב:

שמי שנסע הזניח לא התייחס לנורות ורעשים עד שהאוטו ניתקע לו-כי חבל לו על הזמן-לא נסע בין עירוני במאמץ כדי לבצע רגנרצייה (לא זוכר אך כותבים בדיוק את המילה) ככה שאם החלפת את החלקים שהוא עשה להם נזק האוטו צריך להיות בסדר-אני מחזיק אצבעות שכך יהיה

רגנרציה ברכב בנזין?

לפני כשעה, Or05230 כתב:

אחלה רכב ומקווה שאחיך יהנה מעכשיו מהרכב ולא יסבול יותר.

רק נקודה אחת, רשמת שיוסי טען שזה המדחס והופתעת מהדיאגנוסטיקה, אבל בסוף המדחס הוחלף ואכן זו הייתה הבעיה, כלומר הוא צדק. 

לגבי הרצועה, מניח שיש איזו פרוצדורה אקסטרה שהם פספסו, וגרם לרצועה לא לשבת כמו שצריך או באובר מתיחה, אחרת אין סיבה שתקרע... לפחות לא הלך מנוע

אגב איפה רוח הכנופצוניות, למה לא עזרת לו ונתת שישלם את המחירים המופרכים האלה :) ?

 

א. לא הבנתי איפה אתה רואה שכתבתי את הדברים שאתה כותב שכתבתי... אשמח לציטוט.

ב. אין פרוצדורה אקסטרה. אם רצועה נקרעה אחרי שהיו רעשים של מכונת יריה, זו רשלנות להגיד "הכל תקין הרצועה סתם נקרעה אחרי 20 אלף קמ", כל אדם חובבן יודע שזה לא הגיוני.

ג. את רוב הדברים עשיתי בעצמי, מלבד מה שכתבתי - טיימינג שדורש קיט נועלים וכמה שעות עבודה טובות, והחלפת מדחס שאין לי ציוד עבורו. 

מעבר לכך שאני אדם עובד ולא יכול להתפנות במיידי כדי לתקן רכב דיילי.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, EliC25 כתב:

א. לא הבנתי איפה אתה רואה שכתבתי את הדברים שאתה כותב שכתבתי... אשמח לציטוט.

 

א. אין צורך לצטט, קראתי שוב, רשמת שיוסי טוען שזה המדחס, אחיך אכן החליף את המדחס וזה פתר את הבעיה, אז רק אומר שבהקשר הזה יוסי כן צדק, כמובן שבכל השאר לא, ואגב קרה לי מקרה דומה איתם רק עם בורג של וישר, פירקו את הווישרים ולא חיזקו את הבורג, עף לי הוישר באמצע נסיעה בגשם, מניח שאין קשר למוסך אלא יותר לעובד הספציפי כי זה לא שיוסי עובד על הרכב, אבל בהחלט מעצבן, פה גם מסוכן כי זו תושבת מנוע.

 

ולגבי ב׳ אני מסכים, רק מתכוון שייתכן ופספסו משהו בהרכבה, לא ייתכן שרצועה נקרעת אחרי 20k, אם תשלוף איזה מדריך טכני להחלפת רצועה ב thp, אני בטוח שיש שם דקויות שצריך להכנס אליהן בתהליך ההחלפה, שלא בהכרח בוצעו כנדרש.

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...