Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ברלינגו ידני 1.6 דיזל דור 2 - דיס/המלצות? תקלות נפוצות?


CluelessGoblin

פוסטים מומלצים

היי שלום,

 

חיפוש הרכב לא בא אל סיומו והנה אני שוב פה עם מועמד חדש לפני בדיקה.

 

מדובר בברלינגו דור 2, 2012, מנוע 1.6 דיזל, ידני שנסע קצת פחות מ150k. נראה שלא עבד קשה ושימש בעיקר כרכב משפחתי. 


תוואי הנסיעה שלי כולל כבישים משובשים, בין עירוני, בלי פקקים בדרך כלל. צפויה לנסוע 20k בשנה וצפונה.

 

עד כמה זה רכב אמין? איזה מחלות יש לו? יש תקלות נפוצות שכדאי לבדוק כשאני באה לראות את הרכב? מה צפויה להיות עלות התחזוקה השוטפת? כמה צריכת הדלק האמיתית? 

 

תודה רבה לכל מי שעונה 🙌

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע מה זה דור 2, ב 2012 נמכרו 3 דגמים שונים.

 

הראשון דגם ישן, רמת גימור הכי נמוכה, מנוע 75 כ"ס.

כזה:image-02-Bv1618410343.jpeg.4aabcbb32a464e3d734277f629f700e9.jpeg

 

השני דגם חדש יותר ברמת גימור גבוהה גרסה משפחתית, מנוע 100 כ"ס, כזה:

Citroen-Berlingo_2012_Sedans_15102715154_10.jpg.859012a39a0790c8e904d21c9ef8fcd8.jpg

 

 

השלישי דגם חדש ברמת גימור נמוכה כמו הישן ומנוע 75כ"ס, כזה:

citroen-berlingo-combi-1-6hdi3406126_3.jpeg.60f148244ff19d23c80fdea9372dc4d2.jpeg

 

באיזה מהם מדובר?

האם האם הרכב יד ראשונה?

 

אם הוא לא יד ראשונה, פחות מ 150 אלף ק"מ לרכב כזה  2012  זה Too good to be true, רובן נמכרו אחרי 3 שנים מליסינג או חברות  עם כזה קילומטרז'.

 

אם זה יד ראשונה, עם טיפולים מתועדים שמאשרים את הק"מ וזו הגרסה שבתמונה האמצעית, אחלה אוטו, יחסית אמין. מה זה כבישים משובשים? אספלט שבור וסדוק או דרכי עפר?

 

צריכת דלק, בערך 1 ל 15 משולב, בינעירוני רגוע אפשר להגיע ל 1 ל 16 וגם יותר טוב מזה. 

  • מעניין 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על התגובה!

 

זו הגרסה האמצעית, אבל הוא לא יד ראשונה, אבדוק אם יש להם רשיונות ישנים וטיפולים להראות לי עם הק"מ. נקודה טובה מאוד.

 

כבישים שבורים של רמת הגולן, נראים כאילו שלושה דרקונים מנוזלים השתמשו בהם בתור טישו, בורות שלא מביישים מדינות עולם שלישי 😄 וגם טיפה דרכי עפר, אבל אני חושבת שהשטח הקל שאני מתכוונת לרדת אליו לא יהווה אתגר לרכב שיכול לשרוד את הכביש פה. 

 

רק לוודא - זו צריכת הדלק בדיזל? (לא חושבת שראיתי אי פעם ברלינגו בנזין, לא יודעת אם קיים)

 

שוב המון המון תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, CluelessGoblin כתב:

רק לוודא - זו צריכת הדלק בדיזל? (לא חושבת שראיתי אי פעם ברלינגו בנזין, לא יודעת אם קיים

אין ברלינגו בנזין בארץ בדור הזה. רק דיזל.

באיזור רמת הגולן הוא יצרוך קצת יותר ממה שרשמתי, נגיד 1 ל 14-15.

 

לא הייתי אומר שזה רכב מתאים לשבילים, המתלים שם לא רכים מספיק.

 

יש לך במקרה מספר רישוי של האוטו?

באותה שנה פלוס מינוס בוצע מעבר ממנוע 1.6 דור ראשון למנוע 1.6 דור שני שיותר מוצלח ואמין מהראשון.

 

מנוע 1.6 דור שני בשנים האלו הוא הכי מוצלח בכל הסדרה, אם התייחסו אליו טוב וטיפלו בזמן, האו בלי בעיות בכלל.

 

חוץ מזה לבדוק הכל. מצב הקלאץ'. האם לא רועד בזינוק? לבדוק שכל האבזור החשמלי עובד, מזגן, מפלסי נוזלים, כמו כל רכב, ואם נראה בסדר אז לקחת לבדיקה מקצועית.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Buki כתב:

איזור רמת הגולן הוא יצרוך קצת יותר ממה שרשמתי, נגיד 1 ל 14-15.

 

יש לך במקרה מספר רישוי של האוטו?

באותה שנה פלוס מינוס בוצע מעבר ממנוע 1.6 דור ראשון למנוע 1.6 דור שני שיותר מוצלח ואמין מהראשון.

סליחה על הבורות, אבל למה בגולן הוא יצרוך יותר דלק? 

 

לגבי מספר רישוי, איך אני בודקת בעזרתו את הדור של המנוע?

 

ואגב, טרם יצא לי לבדוק רכב עם מנוע דיזל, יש משהו שונה שאני צריכה לצפות אליו לפני? 

אני בודקת נוזלים+ מסתכלת בפקק המילוי של השמן שאין דברים חריגים כמו קצף או שמן בצבע מוזר, ושבזמן פעולת המנוע זרימת האווירת בפתח הזה לא מוזרה (הוסבר לי שאם המנוע רק יונק או רק פולט אוויר/ אם יש תנועת אוויר ממש חזקה בפתח של השמן זה יכול להיות תסמין לבעיה). זה רלוונטי בדיזל כרגיל או שהחוקים פה אחרים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, CluelessGoblin כתב:

סליחה על הבורות, אבל למה בגולן הוא יצרוך יותר דלק? 

המממם...

 

יש לי כזה אוטו.

 

עשיתי איתו לא מעט טיולים לרמת הגולן, בחלק מהטיולים נשארתי ברמה כשבוע ושרפתי מיכל סולר שלם. 

 

תמיד קיבלתי צריכה גבוהה יותר ממה שאני מקבל באיזורים מישוריים.

 

כנראה המאמץ של המנוע בעליות עדיין גובר מבחינת צריכת דלק על מה שנחסך בירידות. 

 

 

יש כל מיני אפליקציות כמו "רכבי ישראל", "פרטי רכב" ועוד שמאפשרות לפי מספר רישוי לראות את דגם המנוע. לפי זה אפשר לדעת איזה דור.

 

 

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...