Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לוי יצחק נפטר


Fazer
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1036 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בדיוק הייתי שלשום ב"בית לוי יצחק" בתל אביב  לצורך שמאות של רכב יבוא אישי.

תהיתי (גם כאן בפורום) איך יכול להיות מצב במדינתנו שיש רק ספק אחד לשירותי שמאות שמקובל על חברות הביטוח ברצונך לבטח רכב שאינו סטנדרטי בביטוח מקיף.

הבנאדם היה גאון מסחרי, בנה מערכת שלמה (שרק בשם נקראת מחירון) שגופים מסחריים גדולים מאוד במשק, יבואני רכב, חסרות ליסינג, סוחרי רכב, חברות מימון וחברות ביטוח כולם בונים מודלים תפעוליים דרך המנגנון שלו.

הוא החזיק את החברה שלו תוך משחק בין כל הגורמים האלה. שום סקר שוק או מחקר לא נעשה על מנת לכתוב את המחירים ב'מחירון".

אישית, לעולם לא התייחסתי למחירון כשקניתי רכב. פשוט ראיתי כמה מבקשים על כמה אקזמפלרים מקבילים והתכיילתי לשווי השוק.

הבוקר קיבלתי במייל את השמאות ש"לוי יצחק" ערכו לרכב שלי. טוב שהספיקו לסיים לפני השבעה.

בדיוק אמרתי לחבר בעבודה, מעניין מה יקרה לכל הקונסטרוקציה הזאת כשלוי יצחק ימות... צריך להיזהר מה אומרים.

  • אהבתי 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

בהופעות הרבות שלו בתקשורת לאורך השנים.

תמיד עשה רושם של איש נעים מאוד, בעל כישורים חברתיים-תקשורתיים, לא פחות מכישורים מיסחריים.

 הוא נכנס לוואקום שהיה צריך למלא, למעשה ייסד תחום שירות מתבקש, הכניס סדר בבלגאן. מבחינה הזאת הוא היה חלוץ.

היו עליו המון דיונים עם השנים כאן בפורום.

השורה שלי: הצד החיובי של "המחירון" עולה על הצד הפחות חיובי.

 

יהי זכרו ברוך.

  • אהבתי 2
פורסם

ללא ספק 'מוסד' בתרבות העסקים הישראלית.

למען הסר ספק, יצחק שם פרטי, לוי שם משפחה. 

 

יהי זכרו ברוך.

  • מעניין 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם (נערך)

הוא איש עסקים מוכשר שזיהה צורך וידע לנצל את זה באופן מושכל. היו ויש שמנסים לקרוא תיגר על המחירים שלו אבל כוחות השוק בגדול שמרו על מעמדו.

אם לא הוא איך חברות הביטוח היו מערכות מחירי רכב באופן שניתן להשוות עלויות ביטוח? אם נניח שחברה א מעריכה רכב ב 100 אלף והביטוח הוא נניח 2500 וחברה אחרת מעריכה את אותו הרכב ב 90000 והביטוח גם 2500, מה יקרה שתרצה לקבל את מלוא הערך? האם תעשה תחמחור בין חברות על מנת לקבל ערך גבוה יותר לפני שתבטח? אם גם עלות הביטוח תהיה שונה אז ברור שעלות ביטוח נמוכה יותר תיתן לך ערך רכב נמוך יותר. 

 

לאיש היה כישרון לזהות מצבים כאלה ויכולת שיווקית גבוהה ולכן הגיע למעמד המחירון של המדינה. 

 

בעבר היו רינונים, שכלי הרכב שבהם הוא החזיק שמרו טוב יותר מאחרים על ערכם בשוק המשומשות. ככל הנראה רינונים ושמועות לא מבוססות. מי שלא אהב את התימחור שלו תמיד ניסה למצוא תחליפים כמו יד 2 או שמאי אחר.

אבל נקודה אחת תמיד נותרה בעינה - מחירי המחירון שלו תמיד היוו בסיס ממנו נגזרו מחירי עסקאות. 

עריכה אחרונה על ידי zaf

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם
לפני 3 שעות, discoTD5 כתב:

למען הסר ספק, יצחק שם פרטי, לוי שם משפחה

לא ידעתי את זה, וזה מעניין.

 

בויקיפדיה כתוב שהוא נולד בשם ״יצחק לוי״ ובצבא שינה את שמו ל״לוי יצחק״, אבל שם המשפחה של בנו הוא לוי כך שאני מעריך שפורמלית הוא נשאר כמו שכתבת.

 

פורסם

התגובות שנמחקו - לא מכבדות אתכם שזה פחות קריטי לנו, ובעיקר לא מכבדות את האתר. 

 

בפרק 33 של 'דרייב' אירחנו את מי-רון לוי, בנו של יצחק וסמנכ"ל הקבוצה, לדבר על המחירון. 

 

לינק לפרק.

 

 

  • רעיון טוב! 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם
לפני כשעה, zaf כתב:

אם לא הוא איך חברות הביטוח היו מערכות מחירי רכב באופן שניתן להשוות עלויות ביטוח? אם נניח שחברה א מעריכה רכב ב 100 אלף והביטוח הוא נניח 2500 וחברה אחרת מעריכה את אותו הרכב ב 90000 והביטוח גם 2500, מה יקרה שתרצה לקבל את מלוא הערך? האם תעשה תחמחור בין חברות על מנת לקבל ערך גבוה יותר לפני שתבטח? אם גם עלות הביטוח תהיה שונה אז ברור שעלות ביטוח נמוכה יותר תיתן לך ערך רכב נמוך יותר. 


בידיוק ככה. גובה הערך נקבע בהצעה והוא תקף לכל השנה. זה עוד פרמטר כמו גובה ביטוח צד ג׳, כיסוי שמשות, מרחק גרירה וכ״ו. החברה מעריכה כמה שהיא מעריכה (בימינו זה פשוט, יש מספיק מאגרי מידע) והסכום מעוגל לאלף (93 אלף, 78 אלף). ואז אתה מחליט עם איזה הצעה ללכת. הסכום נשאר לכל שנת הביטוח. מפשט מאוד גם תביעות עתידיות כי הסכום שתקבל כבר נקבע בחוזה הביטוח בינך לבין החברה - אין משתנה לא ידוע שנשלט על ידי צד ג׳.

פורסם

ברור שערך הרכב צריך להיקבע לפני עריכת חוזה הביטוח.

אבל למה לא יכול להיות שמאי מוסמך אחר שיעריך את השווי?

 

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
לפני 21 דקות, amosbmw כתב:

ברור שערך הרכב צריך להיקבע לפני עריכת חוזה הביטוח.

אבל למה לא יכול להיות שמאי מוסמך אחר שיעריך את השווי?

 


לא דיברתי על המצב בארץ. הסברתי שככה מתנהל הביטוח איפה שאני חי, גם על הטויוטה קורולה הכי בסיסית שיש.

פורסם
לפני 56 דקות, amosbmw כתב:

ברור שערך הרכב צריך להיקבע לפני עריכת חוזה הביטוח.

אבל למה לא יכול להיות שמאי מוסמך אחר שיעריך את השווי?

 

כמה שמאים תצטרך כדי להעריך 3 מיליון כלי רכב כל שנה לפני רכישת הפוליסה, בנוסף למעריכי נזקים? זה לא מעשי.

 

מחירונים כאלה מקובלים בעולם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 14 שעות, amosbmw כתב:

בדיוק אמרתי לחבר בעבודה, מעניין מה יקרה לכל הקונסטרוקציה הזאת כשלוי יצחק ימות... צריך להיזהר מה אומרים.

כשהייתי בצבא, אחד המילואימניקים ראה נגד נשוי מנהל רומן בבסיס, ולכלך עליו. למחרת אותו נגד נהרג בפעילות, ואז המילואימניק אמר 'ואיי אם הייתי יודע איזה כוח יש למילים שלי'.

המסר הוא - החיים קורים (וגם המוות), כנראה למילים שלך יש פחות משמעות ממה שאתה חושב...

פורסם (נערך)
לפני שעתיים, amosbmw כתב:

אבל למה לא יכול להיות שמאי מוסמך אחר שיעריך את השווי?

פשוט כי אין צורך, וזו השקעת אנרגיה מיותרת.

 

יש, לדוגמה, מאזדה 3 שנת 2014, 99.99999% מהן הן סטאנדרטיות כמו שיצאו מהיבואן ועם קילומטראז׳ ממוצע +/-, עם בלאי ממוצע שכולל שריטות כאלו ואחרות, ולכן אין צורך להעריך כל אחת בנפרד ואפשר לתת איזשהו מחיר משקף שהוא שווי של ״הרכב הממוצע״ בשנת המודל הזו.

 

אני יודע שכולנו אוהבים להיתלות במקרי קצה (קליאו ספורט, סוזוקי ג׳ימני, הונדה s2000, מיאטה if to name but a few) שפונות לפלח שוק מצומצם והמלאי מהן מצומצם מכל מיני סיבות, ולכן נסחרות במחירים שונים מהמחירון, כדוגמה לזה שמחירון הוא בעייתי, אבל אם מסתכלים על הפעמון הגאוסיאני, המקרים האלו שלנו, למרות שיש לא מעט דוגמאות כאלו, הם עדיין בשוליים ולא במרכז הפעמון.

עריכה אחרונה על ידי Fazer
×
×
  • תוכן חדש...