Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1169 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הי חברים

 

לפני טיפול לרכב ורציתי להתייעץ לגבי חלקים לטיפול שמן+פילטר שמן

שמן מנוע(תקן 2297 מקורי) 

אטם שמן(oil drain plug gasket) מקורי,מהו ומה תפקידו והמקט הרלוונטי,והאם מחליפים בכל טיפול?

פילטר מקורי,מה המקט

 

האם להחלפת שמן+ פילטר צריך חלקים נוספים?

האם חשוב להחמיר (ואני ״מהמחמירים״) ולבצע טיפול כל 10 במקום 20 לפי המלצת יצרן,בכדי להימנע מבעיות עתידיות כמו החלפת טורבו/מחזירי שמן,או שמה שאמרתי כרגע זו שטות גמורה ואין בכל צורך כלל…

 

דגם הרכב הוא פיגו3008 ,שנת 2018 מנוע 2.0.

אשמח לעונים

פורסם

מק"ט של הפילטר תוכל לשלוף בקלות מאחת החשבוניות האחרונות של הטיפול ברכב.
כדאי לטפל כל 10K ק"מ, מקסימום 15K ק"מ. האם אתה בטוח שהיצרן הורה על טיפול כל 20K ק"מ ?

אטם לבורג ריקון מומלץ להחליף בכל טיפול - אך מאחר ומדובר בד"כ בסוג שאינו מעיך, לפעמים אפשר להשתמש בו יותר מפעם אחת. הכל תלוי מה מצבו - אבל כמובן שההמלצה היא להחליף בכל טיפול (לא סיפור יקר).

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

אכן הוראת היצרן למנוע 2.0eHDI היא טיפול כל 20.

ממליץ על שמן של מוביל1. ברכב שלי עם מנוע דומה צריכת השמן פחתה או נעלמה מאז שעברתי למוביל1.

  • מעניין 1
פורסם

קודם כל תודה לכולם על התגובות

Tdi,אכן יש צריכה (מועטה מאוד) של שמן עם שמן טוטאל המקורי.

מהו שמן מוביל1 ,דגם מדוייק והאם עומד בתקינה המומלצת (לדעתי 2297,תקנו אותי).

לגבי המקט״ים למנוע 2.0Turbo,אשמח לעזרה 

צריך מקט 

אטם פילטר שמן מופיע , 

1616854180 ,האם נכון?

פורסם
בתאריך 29.3.2023 בשעה 00:59, TDI כתב:

אכן הוראת היצרן למנוע 2.0eHDI היא טיפול כל 20.

ממליץ על שמן של מוביל1. ברכב שלי עם מנוע דומה צריכת השמן פחתה או נעלמה מאז שעברתי למוביל1.

 

לא יודע למה נראה לי שכל 20K זה מופרז מידי..

דיברו פה כמה פעמים שיצרנים יש להם המלצות שנכונות רק לאורך האחריות שלהם...

כמו שמן גיר וגם טיפולים ביונדאי וכו

זה יכול להיות סתם תחושת בטן אבל אני חושב שאם היה לי רכב כזה הייתי מצמצם טיפולים ל15 או ל10  להיות בטוח יותר.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

טיפול כל 20 אלף זה בסדר גמור לרכב שנוסע חלק גדול מהנסיעות בביניערוני ללא פקקים.

 

הייתה לי ברלינגו דיזל 1.6 שטיפלתי בה כל 20 אלף (זו הייתה הוראת יצרן בשנת 2009), עשיתי איתה 350 אלף ק"מ ב 7 שנים ללא בעיות במנוע בככל. אבל נסעה הרבה בביניערוני, ויצא שם טיפול כל 5 חודשים בערך. כמובן תמיד הקפדה על מפלס שמן ושמנים בתקן היצרן.

 

 

לתנאי שימוש פחות נוחים כנראה כן כדאי לצמצם לכל 15 אלף.

 

 

פורסם

אכן אני מצמצם את המלצת היצרן לטיפולים (החלפת שמן,כל 10,ולא 20).

שאר הטיפולים בזמן ולפי הספר.

 

לגבי השמן מוביל 1 ,מכיוון שברכב נכנס 5 ליטר (לדעתי אפילו קצת יותר), אודה לעזרתכם באם יש את השמן מוביל1 באריזות של ליטר,כל אוכל להשלים מכיוון שראיתי מלאי של אריזות 4 ליטר בלבד.

 

פורסם

כמו שנאמר. אם אתה נוסע למרחקים ומשייט אפשר לעשות כל 20k. בסיטרואן שלי (בנזין) עשו כל 20k אבל נסעו איתה 30k ככה שכל חצי שנה כמעט היא עברה טיפול והכל תקין לחלוטין. 

בכל מקרה, אין צורך להחליף את האטם הזה שכתבת אבל תחליף את הגומיה של הפילטר שמן. ותבדוק את שאר הפילטרים.

 

פורסם
לפני שעה, netanel1014 כתב:

אבל תחליף את הגומיה של הפילטר שמן.

ב 2.0HDI זה לא פילטר פנימי ואין שם גומיה שמחליפים. 

  • אהבתי 1

 

 

פורסם
בתאריך 2.4.2023 בשעה 13:45, shainov כתב:

אכן אני מצמצם את המלצת היצרן לטיפולים (החלפת שמן,כל 10,ולא 20).

שאר הטיפולים בזמן ולפי הספר.

 

לגבי השמן מוביל 1 ,מכיוון שברכב נכנס 5 ליטר (לדעתי אפילו קצת יותר), אודה לעזרתכם באם יש את השמן מוביל1 באריזות של ליטר,כל אוכל להשלים מכיוון שראיתי מלאי של אריזות 4 ליטר בלבד.


מוביל 1 קשה מאוד למצאו כרגע, יש מחסור גם ב4 ליטר.
הייתי ממליץ שתבדוק את הTOTAL INEO HTC הפירוש של HTC הוא HIGH TEMPRATURE CONDITIONS, השמן יוצר במיוחד עבור מדינות עם אקלים חם כמו שלנו ונמכר בגלונים של 5 ליטר.

פורסם

מובן

אבל לרגע התלהבתי כשאמרו מעליי ששמן מוביל1 כמעט ולא מחסיר שמן עד לא מחסיר במנועים האלו, משמע המנוע לא שורף שמן (ככל הנראה).

אצלי המצב הוא שעם טוטאל ineo, בין טיפולים אני משלים 200-300 מ״ל.

 

נוסע ביןעירוני ולא אגרסיבי כלל.

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם (נערך)

שאלה נוספת ל@Buki וחברי הפורום ,לפני הזמנת חלקים סופית

 

נראה שאני צריך גם מקט מקט אטם בית פילטר שמן זה 1616854180 לאחר המלצה להחליפו ע״י חנות החלפים.

האם נדרש להחליף בכל טיפול ? 

 

להבנתי זה מס׳10 בתרשים 

 

האם נכון ומומלץ להחליף,בנוסף על אטם נחושת/אלומיניום לבורג מיכל שמן,שנדרש להחליף בכל טיפול למנוע 2.0Hdi?

30ac2bc5-81bb-4e03-8a90-7c5583c4cebc.jpeg

a5a0b136-18e0-4aaf-8ec8-620ac233eda3.jpeg

עריכה אחרונה על ידי shainov
פורסם
לפני כשעה, shainov כתב:

1616854180

זה אטם בורג ריקון שמן, כן צריך להחליף בכל טיפול. 

מדובר בגומיית O-ring, מה שסימנת בירוק בתמונה השניה. להבנתי החלק שמופיע בתמונה השניה זה  בורג ריקון שמן, הוא נראה ככה כי יש לך קרטר מפלסטיק. 

 

כתבתי "להבנתי" ולא מניסיון, לא יצא אף פעם להתעסק עם המנוע הזה. 

 

 

×
×
  • תוכן חדש...