Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1229 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מנסה לעזור למישהו עם האופנוע שלו.
הבחור מבקש לחווט את הפנס האחורי שלו ואת הצופר, כמובן המערכת 12 וולט.
הוא מבקש לבצע רכש מרוכז של הכל בעליאקספרס: תקעים, מחברים, סופיות חוט, כלים ועוד כל מיני.
השאלה היא לגבי עובי החוט וסוג, מה יתאים לו? מדובר בפנס אחורי המכיל גם אור בלם ובצופר HELLA בריא.
בחנות שבה הוא מצא את הכל יש פירוט שכזה:

image.png.b3508bdcd451045cc48e56dc9523ceae.png

הוא מבקש לדעת - באיזו הגדרה עליו לבחור?

כמו כן יש פירוט של סוג או עובי (?):

 

image.png.2b19f96ab8a12b39e3b0a2ce8a8b90b7.png

גם כאן אותה השאלה - במה לבחור?

אגב - אני חשבתי שקוטר 1 מ"מ או 1.5 זה מספיק בהחלט, אבל אנחנו מעדיפים לשמוע מומחים בתחום.
 

פורסם (נערך)

בכדי לתת תשובה  מדוייקת צריך לדעת כמה דברים נוספים.

1. סוג המנורה המותקנת בפנס האחורי.

2. סוג או דגם הצופר.

פרטים אלה נחוצים בכדי להעריך את צריכת הזרם על-מנת לחשב את שטח החתך של המוליך החשמלי.

 

* במידה ומידע הזה חסר לך אני יכול להעריך את שטח חתך המוליכים וסוגם.

 

בעקרון המוליכים החשמליים המשמשים לחיווט בתחום האוטומטיבי הם מוליכי נחושת לא מצופים בבדיל או כסף בעלי בידוד PVC או PVC מצולב העומדים בטמפ' של 90-105 מעלות צלזיוס.

כמובן המוליכים צריכים להיות גמישים.

 

* לא לשכוח גם לבחור פיוזים מתאימים.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

פורסם
לפני 14 שעות, ירחמיאל כתב:

גם כאן אותה השאלה - במה לבחור?

אגב - אני חשבתי שקוטר 1 מ"מ או 1.5 זה מספיק בהחלט, אבל אנחנו מעדיפים לשמוע מומחים בתחום.

יכול להיות ש1.5 מ"מ יספיק,

אבל עדיף להגדיל את שטח החתך ולקנות 12AWG שהוא כ-2 מ"מ

(היחס בין AWG לשטח חתך הוא הפוך, כך שככל שהמספר יורד כך השטח חתך עולה),

ההפרש במחיר של הכבל אמור להיות זניח, לא מדובר בעשרות מטרים אלה בכ-2 מטר לכל היותר שאמורים להספיק לאופנוע.

 

בכל מקרה כדאי לחשב את צריכת הזרם של הצופר (או לפחות אמור להיות נתון הספק)+ צריכת הזרם של המנורה,

ולוודא שזה מתאים לקוטר כבל,

כפי שכתב @מרק10 בתגובה מעלי.

 

 

אם מדובר בצופר עם צריכת זרם גבוהה אז כדאי למתג את הצופר עם ממסר (ריליי)

וכמובן לדאוג לשים פיוז בתחילת הכבל שיגן בפני קצר (זה מסוכן להריץ כבל מתח ללא הגנה).

אפשר גם לפצל את הזנת המתח למנורה ולצופר (2 כבלים נפרדים עם שני פיוזים שונים)

ואז ניתן להתאים את קוטר הכבל ואת הפיוז לכל צרכן בנפרד, ולא כבל אחד שיחזיק את סכום ההספקים של שניהם.

בהצלחה

-

×
×
  • תוכן חדש...