Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שמירת מחיר


Anty
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1398 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,
השבוע קניתי רכב חדש, במעמד הקניה שאלתי האם ניתן לשמור את המחיר והנציג אמר לי שאין אפשרות כזאת.
אני עכשיו עוברת על מסמך תנאי ההזמנה שניתן לי וזה מופיע בסעיף הראשון: "מוצע למזמין להגן על המחיר המקורי כמפורט להלן, לשלם את המחיר המקורי או את חלקו במועד ההזמנה או תוך 14 יום..."
מה פיספסתי? למה שהנציג יגיד שאין דבר כזה אם בפרוש זה קיים?

פורסם
לפני 7 דקות, המהיר הזהיר כתב:

מן הסתם מה שמדובר בחוזה זה כשהרכב בארץ, כשהרכב עדיין לא נמצא זה הזמנה מותנית שע"פ רוב לא ניתן שמירת מחיר

לא, לא, יש גם התייחסות למקרה הזה: "אם הרכב אינו במחסן היבואן בישראל בעת ההזמנה והמזמין לא ביצע שמירת מחיר, המחיר הסופי(להבדיל מהמחיר המקורי) יחול על המזמין..." 

פורסם

תתחדשי
ותשאלי את המוכר על הסעיף הזה
לרוב יש הגבלה שאם עליית המחיר נובעת מעליית מס הקונה ישלם את עליית המס. אולי לזה המוכר התכוון?

  • רעיון טוב! 1

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

פורסם
לפני 15 דקות, motior כתב:

תתחדשי
ותשאלי את המוכר על הסעיף הזה
לרוב יש הגבלה שאם עליית המחיר נובעת מעליית מס הקונה ישלם את עליית המס. אולי לזה המוכר התכוון?

תודה! :)
כן הגבלה כזאת קיימת, אם המיסוי עולה צריך לשלם את ההפרש אבל שמירת המחיר מתכוונת למחירון של החברה שיכול להשתנות עד שהרכב מגיע ועל זה שאלתי דוקא בגלל זמני האספקה הארוכים והסיכוי שהמחירון יתעדכן.
ביום ראשון אתקשר לשאול, פשוט זה קצת מעצבן, מרגיש כמו הטעיה...

פורסם (נערך)

תלוי איזה רכב, ההטבה על ההיברידיות נגמרת בסוף השנה וצפויה עליית מחירים,לגבי חשמליות לא יודע אבל הגיוני שככל שיהיה ביקוש ,הסיכוי לעליית מחירים גדל.

עריכה אחרונה על ידי colauti 9

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם (נערך)

הסיפור פה הוא אחר לגמרי.

עקב הבעיות בקווי אספקה והייצור, המחיר של הרכב (אותו היבואן משלם ליצרן) עלול להשתנות עד לרגע שליחתו לארץ.

בעקבות כך, היבואן מנסה להתנער מאחריותו לשמירת מחיר כפי שרשום בחוזה ולגלגל את עליית המחיר הפוטנציאלית לקונה.

לפי מיטב הבנתי, יש בדיקה של הנושא ע"י רשות להגנת הצרכן. לא ידוע לי שיש החלטה.

 

עריכה : קרא את הכתבה בקישור המצ"ב , ובעיקר את חלקה האחרון

 

https://www.israelhayom.co.il/business/consumers/article/11322613

עריכה אחרונה על ידי guya72
פורסם

אבל בחוזה של פותחת השרשור כתוב שניתן להבטיח את המחיר בתשלום מראש. אוי איש המכירות מנסה להטעות בכוונה ואולי זה משהו אחר אבל החוזה שלה מאפשר זאת

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

פורסם

היה לי סיפור דומה השנה עם אחד היבואנים - קיבלתי חוזה שמצויין בו סעיף דומה.
לאחר מספר ימים פניתי לסוכן וביקשתי פרטי חשבון על מנת להעביר את התשלום מראש לשמירת המחיר וקיבלתי תשובה שזה לא עובד ככה ואני פשוט לא מבין את החוזה. לאחר כשעה קיבלתי אימייל מאיים שאם אעביר את הכסף מראש זה יהיה מבחינתם הפרת תנאים וההזמנה תבוטל!
לאחר התייעצות קצרה עם עו''ד וכמה שיחות עם מנהל עולם התצוגה, הם הסכימו לקבל את התשלום מראש.
יש לציין שבהמשך (אחרי ההזמנה, אבל הרבה לפני המסירה) מחיר הרכב עלה בצורה די משמעותית. 

  • מבאס 1
פורסם
בתאריך 27.8.2022 בשעה 10:48, guya72 כתב:

הסיפור פה הוא אחר לגמרי.

עקב הבעיות בקווי אספקה והייצור, המחיר של הרכב (אותו היבואן משלם ליצרן) עלול להשתנות עד לרגע שליחתו לארץ.

בעקבות כך, היבואן מנסה להתנער מאחריותו לשמירת מחיר כפי שרשום בחוזה ולגלגל את עליית המחיר הפוטנציאלית לקונה.

לפי מיטב הבנתי, יש בדיקה של הנושא ע"י רשות להגנת הצרכן. לא ידוע לי שיש החלטה.

 

עריכה : קרא את הכתבה בקישור המצ"ב , ובעיקר את חלקה האחרון

 

https://www.israelhayom.co.il/business/consumers/article/11322613

זה אמנם פופולרי לאחרונה, אבל אני בכלל לא בטוח שזה חוקי לנסח הסכם מכר לרכב ללא מחיר מחייב ידוע מראש (פרט לעניינים של מיסים שמשתנים לאחר מעשה). הייתי מתייעץ עם עו״ד שמבין בחוזים לגבי המשמעות של סעיף 84 בחוק חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב:
https://www.nevo.co.il/law_html/law01/501_433.htm#Seif83

 

×
×
  • תוכן חדש...