Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קפיצות בהילוך ראשון או שני בידני כשעוזבים את הגז


ginatofek
שימו לב! השרשור הזה בן 631 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 9 דקות, ba323f כתב:

"לסגור את הסיפור באלף שקל".

אתה רוצה רכב עם גיר ידני ורוצה שהוא יסע כמו גיר אוטומט.

צריך לבדוק את הרכב האם זו תופעה טבעית, או בעיה שיש ברכב או בעיה בצורת הנהיגה שלך.

אולי כן צריך תיקון בתשלום ואולי ללא לתשלום כי אין מה לתקן.

קודם עניתי לך באופן כללי לגבי תופעה נפוצה לפי התאור, אך לא בדקתי פיזית את הרכב כדי לענות לך תשובה מדוייקת.

לא ביקשתי שתאבחן לי את הרכב דרך המסך, סה"כ ניסיתי להבין מה התקלה הטיפוסית שיכולה לגרור את התופעה הזאת. אני לא רוצה רכב ידני שיסע כמו אוטומט, אני רוצה לעזוב את הגז בהילוך ראשון\שני ושלא יהיה טילטול מוזר כזה מיד עם עזיבת הגז. זה אפשרי להשיג את זה כי נסעתי על כמה רכבים מאותו הדגם, אותה השנה ואותו הקלומטראז' ובחלק היה את זה ובשאר לא - ניתן להסיק שאפשר לטפל בתופעה גם אם היא לכאורה "טבעית". כן זה קורה בהמון רכבים חדשים וישנים אבל זה גם לא קורה בהרבה רכבים אחרים אז אני מנסה לרדת לשורש העניין באופן עקרוני ולא ספציפית לרכב שלי.

הבחור מלמעלה אומר משהו לגבי תושבות מנוע, אתה אמרת לגבי מצערת, רשמתי לי תודה רבה!

עריכה אחרונה על ידי ginatofek
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז באופן עקרוני:

אם מדובר בתושבת מנוע תחתונה קרועה אפשר לסגור את זה פחות מאלף שקל.

אם מדובר בחלק תקול במכלול המצמד/גלגל תנופה רק העבודה תעלה הרבה יותר מאלף.

אם מדובר בניקוי וכיול בית מצערת, הרבה פחות מאלף שקל.

אם זו תופעה טבעית לחלוטין, שום סכום כסף לא יפתור את הבעיה ותצטרך לחיות איתה.

אם מדובר בשימוש לא נכון בתיבת ההילוכים, והבעיה בנהג ואין שום בעיה ברכב, אז צריך ללמוד איך לנהוג כדי שהתופעה לא תקרה.

 

ההמלצה שלי היא, קודם כל תבחר את הרכב שאתה רוצה, במידה ויש בו אתה הבעיה לכאורה שציינת קח אותו לבדיקה במקום מקצועי ושאל אותו מה צריך לעשות וכמה יעלה לתקן לפני הקניה, ככה לא יהיו הפתעות, לא כספיות ולא רגשיות במידה ותשמע את התשובה "ככה זה אין מה לעשות".

עריכה אחרונה על ידי ba323f
  • לא הבנתי... 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 40 דקות, ginatofek כתב:

יש לי דרך לבדוק בעצמי?

נוסע נגיד בהילוך 3 או 4, קלאץ לא לחוץ, ללא גז. 

 

נותן גז, האם ממש בתחילת ההאצה יש קפיצה קלה של האוטו שמורגשת בידית ההילוכים? אותו דבר, עוזב גז בהילוך, האם יש קפיצה קלה של ידית ההילוכום?

 

אם כן זה מצביע לכיוון התושבת.

 

אבל באמת תושבת קרועה ב 40 אלף ק"מ זה לא דבר סביר. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תושבת גיר זה דבר ממש פשוט להחליף שאם אתה מזמין מחול עולה פחות מ200 שקל.

 

מניסיון על ברלינגו ידנית רק אחרי שהחליפו תושבת גיר הקפיצות האלו עצרו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Shab00 כתב:

תושבת גיר זה דבר ממש פשוט להחליף שאם אתה מזמין מחול עולה פחות מ200 שקל.

 

מניסיון על ברלינגו ידנית רק אחרי שהחליפו תושבת גיר הקפיצות האלו עצרו

לדעתך יש דרך לזהות איזו תושבת גורמת לטילטולים האלה? קראתי שבד"כ יש 2 למנוע ועוד אחת לגיר איך אני יודע מאיזו להתחיל, והאם יש לי גישה ויזואלית לתושבות האלה בלי לפרק דברים?

עריכה אחרונה על ידי ginatofek
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Shab00 כתב:

תושבת גיר זה דבר ממש פשוט להחליף שאם אתה מזמין מחול עולה פחות מ200 שקל.

 

מניסיון על ברלינגו ידנית רק אחרי שהחליפו תושבת גיר הקפיצות האלו עצרו

בוא תחליף אצלי בברלינגו תושבת גיר, אם זה דבר ממש פשוט (יש שם פטנט שהציריה הימנית עוברת דרך הברקט של התושבת ובשביל להחליף תושבת צריך לפרק את הציריה... 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, ginatofek כתב:

אם אני מוציא עכשיו רכב ידני חדש מהחברה 0 ק"מ זה גם יקרה? אני פשוט מנסה להבין איך רכבים דומים שבדקתי בחלק אין את זה בכלל ובחלק זה ממש ניכר. יש עוד משהו שיכול לגרום לטלטול הזה בהילוך ראשון\שני חוץ מתושבות מנוע וגיר?

בחלקם כן. תלוי בהמון גורמים כמו משקל הרכב, רכות הבולמים, תושבות המנוע והתנהגות מחשב המנוע בסגירת מצערת.

כמובן שתושבות מנוע גמורות מחריפות את זה, וכנ"ל לגבי גלגל תנופה בעל מסה כפולה תקול (לא קיים כזה בספארק).

 

מה שאני מרגיש אצלי ברכב מהיום הראשון הוא לא חריף, אבל הוחרף בעקבות תושבת גיר יבשה במקרה שלי.

הכי טוב לקחת רכב מדגם זהה ולעשות נסיעה קצרה, ככה תדע אם זה משהו אופייני לדגם או בעיה ייחודית לרכב שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, nadavd4 כתב:

בחלקם כן. תלוי בהמון גורמים כמו משקל הרכב, רכות הבולמים, תושבות המנוע והתנהגות מחשב המנוע בסגירת מצערת.

כמובן שתושבות מנוע גמורות מחריפות את זה, וכנ"ל לגבי גלגל תנופה בעל מסה כפולה תקול (לא קיים כזה בספארק).

 

מה שאני מרגיש אצלי ברכב מהיום הראשון הוא לא חריף, אבל הוחרף בעקבות תושבת גיר יבשה במקרה שלי.

הכי טוב לקחת רכב מדגם זהה ולעשות נסיעה קצרה, ככה תדע אם זה משהו אופייני לדגם או בעיה ייחודית לרכב שלך.

אני מדבר על איבזה 2018. נסעתי על כמה רכבים עם ק''מ דומה ובחלק היה ובחלק בכלל לא, אני יכול להניח שזה תושבות. יש גישה אליהם בלי לפרק דברים? ליפט מספיק?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, ginatofek כתב:

אני מדבר על איבזה 2018. נסעתי על כמה רכבים עם ק''מ דומה ובחלק היה ובחלק בכלל לא, אני יכול להניח שזה תושבות. יש גישה אליהם בלי לפרק דברים? ליפט מספיק?

משום מה חשבתי שהזכרת ספארק איפשהו 🥴

אני לא מכיר את האיביזה מספיק, אבל אם זה מרגיש לך שונה משמעותית משאר האיביזות (ידניות עם אותו מנוע), שווה לבדוק את הרכב במוסך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרבה שנים לא נהגתי על ידני אבל בזמנו הייתה לי קליאו RSI 1.8 ידנית עם תופעה דומה שבעת עזיבת הגז בהילוכים נמוכים יש חבטה ובאמת הוחלפו תושבות וזה פתר את הבעיה.

אגב בפורד פוקוס הוקדמת שהייתה לי (מודל 2017) החליפו 2 תושבות מנוע באחריות ב21 אלף ק"מ בגלל רעידות ככה שאפשרי שילכו ב40 אלף. לא שכיח בכלל אבל בהחלט אפשרות קיימת.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 48 דקות, TZR84 כתב:

הרבה שנים לא נהגתי על ידני אבל בזמנו הייתה לי קליאו RSI 1.8 ידנית עם תופעה דומה שבעת עזיבת הגז בהילוכים נמוכים יש חבטה ובאמת הוחלפו תושבות וזה פתר את הבעיה.

אגב בפורד פוקוס הוקדמת שהייתה לי (מודל 2017) החליפו 2 תושבות מנוע באחריות ב21 אלף ק"מ בגלל רעידות ככה שאפשרי שילכו ב40 אלף. לא שכיח בכלל אבל בהחלט אפשרות קיימת.

השאלה אם להחליף תושבת גיר תושבות מנוע או את הכולן ביחד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עם רכב ידני, זה קורה גם כן אצלי. בהילוך ראשון בעיקר. בדכ גם מלווה (לפחות אצלי) עם רעש גיר שמאט כמו חללית.

עריכה אחרונה על ידי liav12

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 631 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...