Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7719 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

איציק גם בחומרה של מחשבים אתה מבין- יפה מאוד..

 

שוב גם הפיתרון שלך כולל מאווררים...

אמנם הפיתרון שלך מעניק קירור טוב מאוד אבל אני בספק שIWM911 הכניס לתוך המארז שלו 5 מעבדים כפולים רדאון 9 אלפים ומשהו 2 דיסקים קשיחים של איזה 400 כל אחד, לכן אני לא חושב שהוא צריך קירור עד כדי כך משוכלל- מבין...

מאוורר אחד קטן שלא עושה רעש כמעט ולא זולל חשמל כמעט- הוצאה זעומה יחסית לכל שאר הפתרונות..

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

פרוייקט שמישהו שאני מכיר עשה (זה לצורכי ניסוי כלשהוא..) :

 

אובר קלוקינג ל3.0 GHZ עם רדיאטור חימום קטן (כמו שאיציק הציג) כמו שהבנתי הוא עומד עכשיו על 3.8GHZ אגב...הרדיאטור נמצא בתוך מקפיא :D ומשום יוצאות הצינורות עם המים...תאחלס מסובך אבל חמוד לאללה...

פורסם
איציק גם בחומרה של מחשבים אתה מבין- יפה מאוד..

 

שוב גם הפיתרון שלך כולל מאווררים...

אמנם הפיתרון שלך מעניק קירור טוב מאוד אבל אני בספק שIWM911 הכניס לתוך המארז שלו 5 מעבדים כפולים רדאון 9 אלפים ומשהו 2 דיסקים קשיחים של איזה 400 כל אחד, לכן אני לא חושב שהוא צריך קירור עד כדי כך משוכלל- מבין...

מאוורר אחד קטן שלא עושה רעש כמעט ולא זולל חשמל כמעט- הוצאה זעומה יחסית לכל שאר הפתרונות..

אם הבן אדם ביקש רדיאטור לשם קירור מחשב סביר מאוד להניח שמדובר במערכת רצינית של רכיבים.לדעתי ההצעה של איציק תביא לקירור מצויין של המערכת,כמובן שצריך להתאים את גודל ועוצמת המאוורר לרמת הקירור הדרושה.

ד"א זה חומר למחשבה בקשר לקירור מגברים...

sani

פורסם

בכל אופן אני חושב שIWM911

צריך לפרט קצת על המטרות ועל הרכיבים במחשב ולא לתת לנו לנחש במה מדובר...

טו פאסט לא מסכים איתך- אם זה היה משהו רציני אז כבר בהפעלה הראשונה של כל הרכיבים אמור להיות לו משהו לקירור...

פורסם
בכל אופן אני חושב שIWM911

צריך לפרט קצת על המטרות ועל הרכיבים במחשב ולא לתת לנו לנחש במה מדובר...

טו פאסט לא מסכים איתך- אם זה היה משהו רציני אז כבר בהפעלה הראשונה של כל הרכיבים אמור להיות לו משהו לקירור...

יכול להיות שאחרי כל העמסה הוא פותח את המכסה CD ושופך מים קרים על הראש מעבד וממשיך את העליות של אילת:roll: .או שזה מחשבת בתכנון שעדיין לא קיים.טוב דיי לשבור את הראש,נמתין למפרט ממנו.

sani

פורסם
פרוייקט שמישהו שאני מכיר עשה (זה לצורכי ניסוי כלשהוא..) :

 

אובר קלוקינג ל3.0 GHZ עם רדיאטור חימום קטן (כמו שאיציק הציג) כמו שהבנתי הוא עומד עכשיו על 3.8GHZ אגב...הרדיאטור נמצא בתוך מקפיא :D ומשום יוצאות הצינורות עם המים...תאחלס מסובך אבל חמוד לאללה...

 

כשהמיים יתעבו לו ואיכשהו יגיעו למגעים שעל הלוח אם והכרטיס מסך הוא לא ישמח כל כך :)

 

אנחנו עשינו משהו יותר נחמד (כמובן שלא המצאנו את הרעיון), לקחנו פנטיום 3 700 אני חושב, ושמנו אותו במיכל של מים מזוקקים מקוררים. המחשב עלה סבבה והכל, אבל הטמפ' לא הייתה יותר טובה ממה שהצלחנו להגיע עם קירור רגיל (אם אני לא טועה ניסנו עם SLK7), ז"א סביבות ה30 מעלות.

 

בקיצור.. קצת אוף טופיק אבל לא נורא.

 

 

חבר של השתמש ברדיאטור של קטנוע דיוק והולך לו די טוב, תוכל לקנות מemp.co.il (במידה והם עדיין קיימים) רדיאטורים בזול יחסית..

פורסם

אין לי מעבד כזה מוגזם חברה :-)

אבל מה שכן יש לי מעבד AMD אז כבוד :-)

 

הקיצור בעיקרון אני רוצה לבנות את זה בשביל הפרוייקט ולא בשביל השימוש עצמו

יש לי המון זמן פנוי עכשיו כי אני בי"ב ובואו נגיד שכבר לא לומדים בגרוש אז יש לי המוןןןןןן זמן פנוי

חוץ מזה שאני רוצה לעשות מערכת קירור ולעשות OC למחשב

יש לי פסך הכל מעבד AMD 2200+ למי שמכיר אבל מערכת מיים יכולה לעבור בין מחשבים

בקשר לעיבוי עם המערכת של החנקן חחח

2 דברים

המיים שמתעבים הם מזוקקים ולכן לא מוליכים חשמל

כמו כן יש כמה דרכים למנוע את העיבוי

הדרך הכי טובה שאני מכיר זה ספוג צפוף שפשוט שומר מרחק בין האוויר לבין הגוף קירור

 

תודה לכולם על העזרה אנשים

אחלה פורום שבעולם יש לכם פה!!!

 

ודרך אגב גם לי קוראים איציק וגם השם משפחה שלי מתחיל בנ' אז אפשר לומר שאני גם איציק נ

פורסם

לא יודע לגבי אובר קלוקין בAMD אין לי ניסיון עם המעבדים האלה אבל יש לי קצת ניסיון עם הפנטיום....

במיוחד עם פנטיום 2...

 

אני עדיין דובק בהצעה הראשונה שלי- תעשה אובר קלוק לא מוגזן ותתקין מאוורר...

 

כל שאר הדברים יהיו פשוט ביזבוז...

אתה לא מתכוון לעשות סרט עם תוכנות 3D כמו מאיה וכו'- נכון?

פורסם
איציק גם בחומרה של מחשבים אתה מבין- יפה מאוד..

 

שוב גם הפיתרון שלך כולל מאווררים...

אמנם הפיתרון שלך מעניק קירור טוב מאוד אבל אני בספק שIWM911 הכניס לתוך המארז שלו 5 מעבדים כפולים רדאון 9 אלפים ומשהו 2 דיסקים קשיחים של איזה 400 כל אחד, לכן אני לא חושב שהוא צריך קירור עד כדי כך משוכלל- מבין...

מאוורר אחד קטן שלא עושה רעש כמעט ולא זולל חשמל כמעט- הוצאה זעומה יחסית לכל שאר הפתרונות..

:-)

קודם כל, לפי שבכלל התחלתי להעסק במכוניות העברתי את זמני בעיקר בכל מה שקשור למחשבים... טרום תקופת האינטרנט (גיל הטיפשעשרה)היו לי בבית 2 מחשבים שאחד מהם היה BBS עם קו טלפון נפרד. לאחר מכן גם עבדתי (לאחר צבא) בחנות מחשבים כטכנאי מחשבים במשך כשנה - ומשם עזבתי ל"כלנית" (שפשטו רגל לא מזמן) והתעסקתי עם PALM PILOT (יותר בצד תוכנה ועברית) מעל שנה. במעבדת מחשבים שעבדתי בה (בחנות המחשבים) הקמתי גם מחשבים של AMD ו P4 שבתחילת דרכם סבלו מאוד מהתחממויות - ומשם גם בא הניסיון והידע בפתרון הבעיות. לא קיבלתי את העובדה והתשובות המתחכמות שמעבד AMD צריך לעבוד בטמפרטורה של 60-70 מעלות צלזיוס - זה לא נראה לי "מוי כיף" כל כך... ודווקא שם מצאתי פתרונות קירור יעילים.

 

שנית, גם היום יש לי 2 מחשבים בבית (לי ולזוגתי) שמחוברים ברשת ו HUB SWITCH (לצורך שיתוף אינטרנט עם מודם ALCATEL). עם אחד המחשבים גם כן סבלתי עם בעיות התחממות של רכיבים פנימיים - והוא בכלל לא מחשב חזק. מה שכן, מרוב התחממות יתר - הצורב בעיקר (שממוקם מעלה מעלה במארז) היה לוהט לאחר כמה שעות עבודה של המחשב, שלא לדבר על התחממות של המעבד שדווקא פחות הפריעה ליציבות המערכת.

 

דבר ראשון שעשיתי היה להוציא את המאורר בחזית המארז למטה. מדובר במאוורר שדינו כוסות רוח למת. הוא חסום ע"י "רשת" ברזל (חורים מקוריים שעשו במארז) שאינם מאפשרים זרימת אויר נאותה - ואותה חסימה גם גורמת לרעש יניקה מעצבן.

קדחתי חור בצד שמאל של המארז (למטה מאחורה, ממש מעל הכרטיסים) ושמתי מאוורר שידחוף אויר פנימה. מעל המארז (בדיוק מעל הצורב) קדחתי עוד חור והתקנתי מאוורר שיוציא את האויר החוצה. מאז נעלמו כל בעיות ההתחממות.

נוצר מצב שישנו מעבר אויר "אלכסוני" בתוך המארז שסיפק קירור יוצא מן הכלל.

 

כמובן שהפתרון הנ"ל הביא ליותר רעש, דבר שדיי מעצבן, במיוחד אם יש לך 2 מחשבים בבית שממוקמים אחד ליד השני - ולפני שבוע לערך חיפשתי קודם כל ספק עם מאוורר שקט לצורך פתרון בעיית הרעש.

מצאתי ספק שקט כזה (ישן שהיה לי בבית) והתקנתי אותו. לאחר מכן ניסיתי לחזור לתצורה המקורית של המארז (ע"ע מאוורר בחזית ורשת ברזל) אך ללא הואיל. בסופו של דבר נשארתי עם ספק כח שקט שפולט אויר מהמארז ועוד מאוורר בצד שמאל למטה של המארז שדוחף אויר פנימה.

עכשיו המערכת שקטה יותר משמעותית ועדיין שומרת על יציבות. אומנם הצורב מתחמם יותר ואני שוקל להחזיר את המאוורר שהיה מעליו לצורך פליטת אויר חם, אבל טרם החלטתי אם לעשות זאת או לא.

 

אגב, המאווררים הסטנדרטיים של הספקי כח והמארזים טובים מאוד לצורך העניין רק שצריך לשים לב שחלקם מאוד רועשים באופן טבעי וישנם כאלה שנראים בדיוק אותו הדבר אבל משמעותית יותר שקטים.

 

שורה תחתונה היא שתיעול יעיל בתוך המארז יתרום לקירור כל הרכיבים ויהיה זול ופשוט לביצוע - החיסרון: מעט רועש (תלוי במאווררים). היתרון של קירור מים הוא שקט מופתי ויכולת קירור יוצאת מן הכלל - אך החיסרון הוא שאתה לא מקרר את כל הרכיבים במארז אלא כמה ספציפיים.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

AMD כבר ממש לא מתחמים

עכשיו המעבד שלי עומד על 40 מעלות במנוחה ו46 בפעילות מלאה.

בכל מקרה מבחינתי המערכת קירור במיים זה יותר פרוייקט בשביל להעביר את הזמן ולא בשביל לקרר את המחשב :-)

למרות שאפשר לשים גופי קירור גם על כרטיס מסך גשר צפוני גשר דרומי וכמובן זיכרונות.

 

הבעיה הגדולה שלי זה שהמחשב אצלי בחדר והוא פשוט מרעיש

זה כמו לישון במטוס בידיוק ליד הכנף.

פשוט בלתי אפשרי

פורסם

איציק- התרשמתי מאוד!

 

הדבר היחיד שאני התעסקתי בו היה P2 300 שאחרי ששרפתי 2 לוחות אם, שעלו לי בכ 1500 שקל שזה היה שטויות לעומת הצרחות בבית והאיומים לפרק את המחשב לגורמים או לשרוף אותו או לזרוק אותו כבר לא זוכר בידיוק...

מאז אני לא מתעסק מי יודע מה..

כמובן עכשיו אין לי את אותו המחשב- ד"א תאמין או לא הרצתי על המחשב הזה ווינדוס איכס פי!

המפרט שלו היה:

P2 300

איזשהו לוח אם

VOODOO 3 וואי איזה נוסטלגיה- אני זוכר שיחקתי קרמגדון אפוקליפס נאו 2 עם הכרטיס הזה!

128 ראם

וזהו בעיקרון..

לקח למחשב להעלות את המערכת 3 דקות שלמות...

אתה לא רוצה לדעת מה היה קורה כשהדלקתי איי סי קיו ודפדפן ביחד.

 

איציק- יש לך איי סי קיו או משהו שאוכל ליצור איתך קשר - יש לי בעיה מאוד מעצבנת שגם קשורה למאוורר של המחשב..

 

נחזור לנושא- IWM911 תכבה אותו בלילות או שתעביר אותו מקום

או שתעבור אתה מקום...

אם אתה עדיין חושק בכל המערכת הזאת שיהיה לך בהצלחה!

פורסם

מאוד חושק!!

אבל אני צריך להשיג רדיאטור קודם

משאבה זה לא בעיה כזאת רציני והגופי קירור למעבד עולים בערך 300 שקל אבל אני מוכן להשקיע ברגע שיש לי תרדיאטור

פורסם

הסיבה ש-AMD היו מתחממים כל כך היתה בגלל שגודל הטרנזיסטורים שלהם היה 0.17/0.18 מיקרון(לא זוכר כבר), כמובן מדובר על ליבת ה-THUNDERBIRD.

 

היום ה-ATHLONS ירדו כבר ל-0.12 מיקרון(אותו הגודל שאינטל משתמשת)(ליבת BARTON).

אין תחליף מבחינת רעש ורמת סיכון(של התפרצות נוזל קירור על מעגלים חשמליים) למערכת קירור מים קנויה. חבל על הכסף ושוב חבל על הכסף. כי לא רק שעשית קומבינה על הרדיאטור הזה שיום אחד הצינורות שלך יתפגרו מהחום והיובש, אלא גם שרפת חצי מחשל ואת כל הפיוזים בארון חשמל הביתי שלך.

בכל מקרה כמו שאיציק אמר בליבה הקודמת של האתלון טמפ' העבודה לא ירדה מ-70-80 מעלות צלסיוס, טמפ' מנוחה היתה סביבות ה-60 מעלות או 50 עם קירור מאסיבי ביותר(HEATSINK במשקל חצי קילו).

בכל מקרה, אם אתה מחפש קירור נוזלי, תקנה מערכת מוכנה, ותחסוך לעצמך המון כאבי ראש והוצאות מיותרות.

ואם אתה רוצה להישאר עם קירור מאווררים ולהרכיב בו זמנית מחשב על(וכמובן יש לך הרבה גרושים מיותרים), קנה את המארז הזה:

http://www.pandas.co.il/product_info.php?cPath=609_280_942&products_id=5102

 

http://www.zalman.co.kr/eng/product/view.asp?idx=151&code=

 

מארז שבעצם מוליך את החום החוצה ממנו(היטסינק מגודל ויקר), אין בו אף לא מאוורר אחד.

פורסם

אחי אתה קצת פסימי בעניין לא?

אני בונה...

כמו שאמרתי מהשעמום

עכשיו המעבד שלי על 40 מעלות עם קירור STOCK שמקבלים על הקופסה של AMD (עולה 50 שקל)

 

המעבד קריר אבל המארז רועש

אני הולך לבנות את זה כאתגר אפשר לומר

פורסם
מאוד חושק!!

אבל אני צריך להשיג רדיאטור קודם

משאבה זה לא בעיה כזאת רציני והגופי קירור למעבד עולים בערך 300 שקל אבל אני מוכן להשקיע ברגע שיש לי תרדיאטור

 

כמו שאמרתי לך.. אתה לא צריך רדיאטור כזה גדול. תתקין רדיאטור של קטנוע 50 סמ"ק או רדיאטור "יעודי" שמוכרים בחנויות שמתעסקות עם הנושא (פנדס, זיגזג2000, פיסיהארדוור, קיאספי וכו' וכו'), עליו תתקין מאוורר 120 מ"מ, המולמץ ביותר של VANTEC כי הוא נותן ביצועים טובים והוא שקט (סדרת הסטלת'), תקנה צנרת טייגון (צנרת פיויסי שלא מתעקמת וכך לא יקרה מצב של חוסר זרימה), משאה של איינהם (הכי חזקות..) ובלוק נחושת... לגבי הבלוק אני כבר לא זוכר כי מזמן לא התעסקתי בעניין אז אני בטוח שישנם הרבה חידושים. בזמנו הזמנתי אחד שנקרא DANGER DEN, לא יודע אם הם עוד קיימים..

 

 

חחח נסחפתי קצת, מצטער :) הנושא הזה מזכיר לי את התקופה שהייתי עוד מתעסק עם המחשב.. 8) (בזמנו היה לי מארז פול טוואר של צ'יפטק עם היט-סינק מנחושת.. SLK800 נראה לי, ועליו מאוור דלטא 80 מ"מ... רעש גיהנום :) ).


×
×
  • תוכן חדש...