Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1650 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן,

אני סטודנט שמחפש כרגע לקנות רכב בתקציב של עד 30,000 ש"ח.

אמינות זה דבר שחשוב לי מאוד, ועלות אחזקה שתהיה נמוכה יחסית (כאמור אני סטודנט).

בנוסף, אבזור חשוב לי גם כן (מולטימדיה לפחות), ושיהיה יחסית חזק (אני לומד פעמיים בשבוע בירושלים).

 

מסקירות שונות, בדיקות, המלצות, הגעתי למסקנה שזה או רינו קליאו או סיאט איביזה (בין השנים 2012-2015).

אני די מבולבל, בעיקר בהקשר של האיביזה, כיוון שישנם לא מעט דגמים ואיני יודע להתמקד.

אשמח אם תוכלו לייעץ ולעזור לי מתוך ניסיונכם לגבי הרכב שעשוי להתאים לי ביותר (בהתאם לקריטריונים שהוזכרו למעלה כמובן).

איביזה או קליאו? טורבו או לא טורבו? נפח? וכן הלאה.

 

חשוב לומר שאני לא בהכרח נעול על שני הרכבים הללו, אלא גם פתוח לעוד הצעות.

 

תודה רבה.

פורסם

ידני או אוטומט?

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

הקליאו אופציה טובה, יחסית מאובזרת, נראית טוב ומהנוע. סלק ביצועים לא רעים. המושבים נושחים אך ברכב בעיר מרגיש נוקשה.

איביזה עם מנוע 1.2 tsi תהיה גם זריזה אםמכי אולי אם כי אולי יהיה קשה למצוא שמורה בגלל שצעירים לרוב החזיקו בה.

מנוע 1.4 נחשב לאמין אך פחות חזק.

 

דאציה סנדרו עם מכלולים דומים לקליאו אך נוחה יותר, מנגד איכות חומרים וסלון פחות מודרנים.

  • אהבתי 1

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

אני גם התלבטתי בין 2 הדגמים האלה לרכב הבא שלי, אחרי כמה נסיעות מבחן על האיביזה ועל הקליאו אני כרגע נעול על האיביזה FR SC עם המנוע 1.2 , מחכה שיעלה אקזמפלר ראוי ליד 2.

באופן כללי שמתי לב שהקליאו מבחינת אבזור\ עיצוב תא הנוסעים היא הייתה הרבה יותר טובה (ניסיתי את גרסת Collection המאובזרת יותר) אבל מבחינת הנסיעה הרבה יותר התחברתי לאיביזה (לדגם הספציפי שאני מחפש יש צמיגים עבים יחסית לקטגוריה).

 

  • אהבתי 1
פורסם

קליאו ידנית בלי טורבו אמין אבל מאוד איטי. קשה לו להתחיל בתנועה מ-0. לא נמצאו קשלים משמעותיים עד היום.

קליאו ידנית טורבו מנוע 3 צילינדרים זריז יחסית. חסכונית בדלק. לא נמצאו קשלים משמעותיים עד היום. שרשרת טיימינג לכל החיים כביכול אבל טובה.

 

איביזה ידנית 1.4L ידנית אמינה מאוד קצת איטית.

איביזה ידנית טורבו TSI/FR מנוע 1.2L רכב זריז תגובה מעולה והאצה. נמצא קשל בשרשרת הטיימינג ונדרש החלפה בחלק מהרכבים למרות שהובטח בחברה שתחזיק לאורך כל חיי הרכב. אני חושב שב-2014 עברו לרצועת טיימינג.

 

שים לב שרכבים עם טורבו רגישים יותר להזנחה בטיפולים וצריך לבדוק שנעשה. גם יתכן ונדרש דלק 98אוקטן.

  • אהבתי 1
פורסם

לרכבים הללו לא נדרש 98.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם (נערך)
לפני 58 דקות, dorban5 כתב:

קליאו ידנית בלי טורבו אמין אבל מאוד איטי. קשה לו להתחיל בתנועה מ-0. לא נמצאו קשלים משמעותיים עד היום.

נהגת על כזה שאתה כותב שטות כזו? 

בתור אחד שמחזיק רכב עם אותו מנוע.

להתנהלות עירונית המנוע הזה יותר ממספיק. 

עריכה אחרונה על ידי yoav911gt2
  • מעניין 1
פורסם

מנוע ה1.2 אטמוספרי אכן חלש, בעיר בסדר ובמישור סביר, אך בעל תאוצה איטית ובעיקר מתקשה בעליות עם מזגן, ה 0.9 הרבה יותר טוב.

  • אהבתי 1

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם (נערך)

יש הבדל בין חלש ולהגיד שקשה לו להתחיל תנועה מאפס, שאם זה היה ככה לא היה טעם למכור אותו בכלל.

עוד שנייה היה כותב לא עולה את העליות של ירושלים. 

עריכה אחרונה על ידי yoav911gt2
  • אהבתי 2
פורסם
Just now, yoav911gt2 כתב:

יש הבדל בין חלש ולהגיד שקשה לו להתחיל תנועה מאפס, שאם זה היה ככה לא היה טעם למכור אותו בכלל.

ברור, זה לא מנוע של אופניים.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

תודה רבה על המענה, עוזר לי מאוד. 

 

מלבד זאת, מישהו יכול להסביר לי מדוע הלוחות מלאים בקליאו? ישנה סיבה לכך שהיא  נמכרת בכמויות, או שהיא פשוט נפוצה בשוק? 

פורסם

אולו בגלל מצב השוק ואנשים מחפשים רווח.

  • אהבתי 1

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

חבר שלי קנה קליאו 0.9 והרחיב אחריות ל5  שנים.
מעניין אם אחריות מורחבת של יבואן עוברת במכירה?

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

×
×
  • תוכן חדש...