Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1650 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • ספונסר פורום
פורסם
לפני 30 דקות, Yogev Tzafrir כתב:

תודה רבה על המענה, עוזר לי מאוד. 

 

מלבד זאת, מישהו יכול להסביר לי מדוע הלוחות מלאים בקליאו? ישנה סיבה לכך שהיא  נמכרת בכמויות, או שהיא פשוט נפוצה בשוק? 

אם מדובר במכוניות עם מנוע 1.2 טורבו, אז עדיף להתרחק (ואולי את זה מנסים לעשות גם המוכרים...) עקב כשל מובנה שגורם למנועים לשבוק חיים מאד מוקדם יחסית, ללא מענה מהיבואן ועם תביעה ייצוגית שנגררת בבית המשפט.

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

פורסם

בארץ יש את הקליאו TCE 0.9L שיועד לשוק האסיתי לא נמצא בו כשל. במנועי 1.2TCE יש בעיה לא ברור עד כמה היא נפוצה. הקליאו לדעתי יכולה לעשות 300K ק"מ אם טופל לא רואה בעיה.

רנו חסכו קצת בטיפול בהפרדה של השמן מהגזים שבאים מהקראנק והשסתומים מה שנפתר במנועי TSI בצורה יותר מוצלחת. וואג מגזימים קצת בהנדסת מנועי טורבו והרבה יגידו שיש הנדסת יתר אחרים יגידו שזאת גאונות ממש.

פורסם

איביזה 1.2 טורבו ידנית

 

היה לי קליאו 1.2 טורבו רובוטי (3 שנים של סיוט)

היתה לי איביזה 1.2 FR ידני ( רכב מדהים שלא רואה מוסך גם מהיר וגם חסוכני מאוד )

פורסם

ל0.9 אין את הבעיות של 1.2 טורבו.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני שעה, idanm2313 כתב:

איביזה 1.2 טורבו ידנית

 

היה לי קליאו 1.2 טורבו רובוטי (3 שנים של סיוט)

היתה לי איביזה 1.2 FR ידני ( רכב מדהים שלא רואה מוסך גם מהיר וגם חסוכני מאוד )

סיוט שטופל במסגרת האחריות?

מה היה?

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

פורסם
לפני 3 שעות, dorban5 כתב:

בארץ יש את הקליאו TCE 0.9L שיועד לשוק האסיתי לא נמצא בו כשל. במנועי 1.2TCE יש בעיה לא ברור עד כמה היא נפוצה. הקליאו לדעתי יכולה לעשות 300K ק"מ אם טופל לא רואה בעיה.

רנו חסכו קצת בטיפול בהפרדה של השמן מהגזים שבאים מהקראנק והשסתומים מה שנפתר במנועי TSI בצורה יותר מוצלחת. וואג מגזימים קצת בהנדסת מנועי טורבו והרבה יגידו שיש הנדסת יתר אחרים יגידו שזאת גאונות ממש.


אין דבר כזה "חסכו בהפרדה" יש במנוע ה1.2 TCE של רנו ניסאן כשל תכנוני, בכל מקרה המנוע הזה הגיע עם גיר רובוטי (אוטומטי) בלבד ולכן לא רלוונטי לפות"ש במחפש רכב ידני.

לנושא השרשור - האיביזה כרכב לדעתי מוצלחת יותר מהקליאו, המושבים והנוחות שלה טובים יותר, הגיר הידני נעים יותר,  המזגן סביר ועוד איכשהו מקרר (בקליאו הוא ממש נורא באיביזה הוא סביר), הרכב גם מרווח יותר.
הקליאו בעיקר מתנהגת יותר טוב ויושבת יותר טוב על הכביש.
מה שכן מבחינת מנועים עושה רושם שהמנוע 0.9 של הקליאו אמין יותר מ1.2 של איביזה, בשנים שרלוונטיות לפות"ש האיביזה תהיה מצויידת במנוע 1.2 TSI מסדרת EA111 שהוא דיי "בוסר". למנוע הייתה בעיה בשרשרת תזמון שהוחלפה לרוב הרכבים לשרשרת משודרגת שפתרה את הבעיה, אך עדיין יש לו לא מעט בעיות קטנות נוספות למשל עם ווסטגייט טורבו שנוטה לשבוק חיים, או אכילת שמן גבוהה או מערכת הצתה שנוטה לעשות בעיות. 
מצד שני לקליאו יש נטיה בעיות במערכת מיזוג ספציפית עם שסתום התפשטות שצריך להחליף כל כמה זמן...

בין האופציות האלו הייתי מכוון לאיביזה 1.4 עם גיר ידני אמנם המנוע לא חזק ולא ממש חסכוני אך הוא אמין ועתיק.

אופציה נוספת שלדעתי יכולה להיות מעניינת היא C4 קקטוס דיזל, המנוע סופר אמין, חזק וחסכוני יתאים במיוחד לעליות של ירושליים והרכב עצמו לא רע בכלל. הבעיה בו היא מערכת האוריאה שלא ברור אם פתרו את הבעיה עם המיכל שלה וההחלפה שלו עולה דיי יקר (כמה אלפי שקלים) מה שכן במידה ויש בעיה איתו ניתן לבטל את מערכת האוריאה על ידי צריבת תוכנה בעלות של 1000 ש"ח.
 

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)

מקריאה של הדברים כאן, ומקריאה נוספת בפורום ועוד, נראה לי שהכיוון הוא לעבר האיביזה 1.4 ידני.

הסיבה היא, כפי שנאמר, שאת ה-1.2 טורבו יהיה קשה יותר למצוא (לפחות אחת שמורה), כיוון שלרוב צעירים מחזיקים בה.

סיבה נוספת, ממה שהבנתי, היא שהמנוע הרגיל יותר אמין ומחזיק יותר זמן בהשוואה לטורבו, זאת אומרת שהקנייה היא בטוחה יותר.

 

אם כך, ההתלבטות האחרונה שלי היא אודות הכוח שיש ל-1.4. עד כמה זה משמעותי? כאמור, מעבר לנסיעה יומיומית לעבודה, אני גם נוסע פעמיים בשבוע לירושלים ללימודים.

אמנם, מצד אחד אני לא מחפש איזה מטוס, אך מצד שני אני גם שונא רכבים אדישים ללא מומנט. כן חשוב לי שאני נותן גז הרכב יגיב.

רק לשם השוואה, כרגע אני עם קיה פורטה 1.6 2012, ודווקא היא די מספיקה לי מבחינת כוח.

אם כך, ה-1.4 ידני יעשה את העבודה לדעתכם?

 

תודה

עריכה אחרונה על ידי Yogev Tzafrir
פורסם

לדעתי ה 1.4 יעשה את העבודה, אבל זה משהו שאתה צריך לבדוק בעצמך, מה שכן הייתי בכול זאת מחפש גם את ה 1.2 טורבו.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

תבדוק אחת בנסיעה בטוח יש אחת למכירה קרוב לבית.

איביזה 1600סמק גם אופציה רק שרובן נמכרות עם קילומטראג' גבוה והרבה ידיים צריך לחכות לאחת נורמאלית. טיפה יותר דלק אבל לא בשמיים. TSI תצתרך 40אל"ש לאחת נורמאלית.

 

פורסם

לי היתה איביזה 1.4 2012, לא חשבתי בשום שלב שהיא חלשה. בעיר היא הרגישה זריזה ומחוץ לעיר בסדר גמור, אהבתי את המנוע שלה וגם הגיר די טוב. כשקנינו אותה עשינו נסיעת מבחן על קליאו 1.2 וההבדל בביצועים היה משמעותי. 

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

פורסם

אז עשיתי נסיעה על האיביזה ספורט 1.2 טורבו ידני (2012), ואני חייב לומר שהתאכזבתי נורא מהנסיעה עצמה. היא פשוט מתרסקת על הכביש. 

 

בנוסף, למיטב הבנתי ועל פי הנתונים המפורסמים באינטרנט אודות הרכב, חתך הצמיג אמור להיות 16, אך באיביזה שבא נהגתי החתך היה 17. אני מניח שהצמיגים הוחלפו איפשהו בין הידיים.

 

השאלה היא האם יש הבדלים בנוחות הנסיעה בין החתכים, ואם יש עד כמה היא קריטית?

פורסם

יהיה הבדל בין חתך נמוך ליותר גבוה, גם אולי הכיול מתלים שונה מעט.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם (נערך)

נסעתי בפולו כמה פעמים ההיגויי והמתלים קצת מרגישים מוזר הישיבה של הרכב על הכביש הרגישה לי סתמית. אבל זה סוביקטיבי. בהונדה ובפיז'ו 208 שנסעתי ההרגשה היא שיש יותר שליטה על הרכב.

עריכה אחרונה על ידי dorban5
פורסם
בתאריך 9.12.2021 בשעה 14:14, mcshmupi כתב:

סיוט שטופל במסגרת האחריות?

מה היה?

תקלות בגיר לקחתי אותו למוסך מורשה עשו עידכון עשו הכל וזה פשוט לא תוקן..

פורסם

כניראה חוסר מקצועיות של המוסך, בדרך כלל זה מצמדים או מח גיר.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

×
×
  • תוכן חדש...