Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם כדאי לעשות תעודת הוראה?


bobi
שימו לב! השרשור הזה בן 874 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הרבה חברים שלי מהאוניברסיטה מתחום מדעי החיים עשו תעודת הוראה והם מלמדים מדעים בתיכון.

האם זה כדאי?

 

למיטב הבנתי עם דוקטורט, אפשר להגיע למשכורת של כ 10 אלף נטו בחודש, שזאת גם המשכורת שמרוויחים עם דוקטורט במעבדות בתי חולים ובאוניברסיטאות.

עבודה בחברה פחות מדברת אלי, גם אם המשכורות גבוהות בעוד איזה 50%. 

ככה זה בביולוגיה, עם תואר שלישי, מרוויחים פחות ממהנדס שרק אתמול סיים תואר ראשון 😥.

 

מה שמדאיג אותי, הוא ששמעתי גם על מקרים של התעללויות במורים החדשים בבתי הספר, שהמורות הוותיקות עושות להם תקופת צעירות שבה זורקים עליהם אין סוף מטלות נוספות שאף אחד לא רוצה ושמוציאים את הנשמה ושיש פוליטיקה אינסופית עד שמקבלים את התקן עם הקביעות.

מכיוון שהמשכורות לא גבוהות, יש גם ערך מוסף לביטחון התעסוקתי של הקביעות ובלי זה, זה חסר הגיון ללכת לעבוד בהוראה.

 

האם יש מורים בפורום שיכולים לתת מנסיונם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעודת הוראה פשוט פותחת לך עוד כיוון תעסוקה פוטנציאלי. זה כמו לשאול: האם כדאי להיות רק מכונאי רכב או שתמורת עוד קצת חפירות בלימודים אצא בסיום גם מכונאי וגם חשמלאי.

כמה זה יעמיס לך בנוסף מבחינת שעות / שנות לימודים?

 

בנוגע ל"תקופת צעירות" - נשמע שסיפרו לך מעשיות/גוזמאות.

כל מקום שבו אתה חדש יהיה קשה בהתחלה, אבל אין בזה שום דבר מיוחד וזה לא זובור.

 

אגב, אין לך מה להסתנוור מקביעות - הוראה זה אחד המקצועות שבהם יש ביקוש קשיח. תמיד תהיה עבודה, גם בלי קביעות.

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעודת הוראה זה לא משהו שניתן לעשות על הדרך, יש לזה מחיר של זמן, אני אצטרך לוותר על ימי עבודה בעבודה הנוכחית כדי לעשות את זה וזה משהו שלוקח זמן וגם דורש סטאז' תוך כדי.

לא כדאי להכנס לזה לפני שסגורים סופית שזה הכיוון המקצועי שהולכים אליו.

 

אני לא מאלה שנוהגים לזגזג בין עבודות, אם אני אעשה הסבת מקצוע ואלך לאיפשהו, אני מתכנן להישאר שם ולכן חשובה לי הקביעות. גם בשביל השקט הנפשי.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, bobi כתב:

הרבה חברים שלי מהאוניברסיטה מתחום מדעי החיים עשו תעודת הוראה והם מלמדים מדעים בתיכון.

האם זה כדאי?

האם יש לך את הרצון והיכולת לעמוד מול 40 תיכוניסטים ולעניין אותם במשהו שבדרך כלל אין להם עצבים אליו?

 

לגבי איך זה להיות מורה, הייתי מציע לפנות ל @יוסי פרנקוס

עריכה אחרונה על ידי vadim6385
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 2

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכיוון שמדובר בתיכון, אלו תלמידים שבחרו ללמוד את המסלול המדעי לבגרות, אז יש להם מוטיבציה כלשהי, אחרת הם היו הולכים למשהו עיוני יותר קל עם פחות שעות לימוד. 

לא תמיד הכל מעניין, אבל בתחום של הביולוגיה והמדעים אפשר להכניס כל מיני דברים שיעלו את העניין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, bobi כתב:

מה שמדאיג אותי, הוא ששמעתי גם על מקרים של התעללויות במורים החדשים בבתי הספר, שהמורות הוותיקות עושות להם תקופת צעירות שבה זורקים עליהם אין סוף מטלות נוספות שאף אחד לא רוצה ושמוציאים את הנשמה ושיש פוליטיקה אינסופית עד שמקבלים את התקן עם הקביעות.

מכיוון שהמשכורות לא גבוהות, יש גם ערך מוסף לביטחון התעסוקתי של הקביעות ובלי זה, זה חסר הגיון ללכת לעבוד בהוראה.

הבעיה זה שאתה יכול ליפול על בית ספר ואז יהיה יחסית קשה לעבור לאחר. אני ממליץ אם אתה רוצה לעבוד בתור מורה אז לך על מורה פרטי ולאו דווקא מורה בבית ספר. 

 

לפני 43 דקות, bobi כתב:

לא תמיד הכל מעניין, אבל בתחום של הביולוגיה והמדעים אפשר להכניס כל מיני דברים שיעלו את העניין.

עד שאתה מגיע ומבין שיש לך בעצם רשימה של נושאים ללמד על מנת שיעברו את הבגרויות. 

 

בכל אופן, כמה טיפים:

 

1. כל התהליך של מעבר ללמד בתור מורה כשכבר יש לך תעודת הוראה לוקח זמן, הרבה זמן והכל על האחריות שלך - זה לא חברת סלולר או בנק שבלחיצת כפתור אתה עובר וחוסך אוטומטית בקרן השתלמות, פנסיה או נרשם לחברות בארגון יציג (הסתדרות המורים, ארגון המורים וכו'). לכל דבר יכול להיות לך משהו אחר שידרשו - די הרבה טופסידיה לפעמים. 

ראיתי כבר מורים שנמצאים יותר מעשור במערכת ולא קיבלו שקל בגלל שפיספסו את ההרשמה למקום מסוים כמו פנסיה\קרן השתלמות.

 

2. וותק - שירות צבאי - יחשב לך בתור וותק, וותק מקצועי גם יכול להיחשב בתור וותק. אם היית בתנועת נוער או שירות לאומי - גם יכול להיחשב בתור וותק.

 

3. מערכת החינוך כיום עובדת על וותק וגמולי השתלמות - לכן כל שנה תצטרך לעמוד בתנאים של הגמולים על מנת להתקדם בדרגות.

 

4. יש הבדל אם אתה עובד בתור מורה "בבעלות" (בית ספר שנמצא תחת העסקה של עירייה) או משרד החינוך - ממה שאני יודע לא מדובר בהבדל משמעותי - יש מצב שכן אם כי לא ידוע לי.

 

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, bobi כתב:

מכיוון שמדובר בתיכון, אלו תלמידים שבחרו ללמוד את המסלול המדעי לבגרות, אז יש להם מוטיבציה כלשהי, אחרת הם היו הולכים למשהו עיוני יותר קל עם פחות שעות לימוד. 

לא תמיד הכל מעניין, אבל בתחום של הביולוגיה והמדעים אפשר להכניס כל מיני דברים שיעלו את העניין.

כן ולא.

יש לזה הרבה שאלות שאתה צריך לשאול את עצמך. כמו למשל, כמה זה חשוב לך לחנך? בלי תחושת שליחות מגיעים לשחיקה מאוד מהר.

באיזה בית ספר תהיה? מה טיב האוכלוסיה? תהיה לזה השפעה עצומה על הרצון של התלמידים ללמוד וכתוצאה מכך על הרצון שלך ללמד.

מורים מקצועיים פחות אוכלים זובור ולמען האמת שני המורים במשפחתי לא נתקלו בזה בכלל בכלל, אז די חידשת לי עם "טחינת הצעירות".

מערכת החינוך לא תמיד קלה, זה בא לידי ביטוי ביעדים ודברים שיראו לך מטומטמים אבל על פיהם תמדד.

זו בהחלט שאלה לא פשוטה, הייתי מתחיל במחשבה של מה אתה רואה את עצמך עושה עד סוף חייך. אני מאמין שהאהבה ללמד זה משהו שנולדים איתו ומאוד קשה לעשות את זה טוב כשאתה עושה את זה רק כי זה נשמע אחלה עבודה ביחס לאלטרנטיבה (זו אחת הסיבות שמערכת החינוך שלנו היא די פח אשפה).

אני יכול להגיד לך שאקסית שלי הייתה דוקטורנטית לביולוגיה ולקראת הסוף הצליחה למצוא עבודה בחברת תרופות. השכר שלה היה רחוק מלהיות מבאס (סביב ה-25 ברוטו). אני יודע שזה לא משהו שגרתי, אבל זה אפשרי. 

השאלה היא מה אתה מחפש בחיים? יציבות? שכר? עניין? סיפוק? ברור שהכל, באל מה הכי חשוב לך. אולי זה יעזור לך להתמקד.

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר "טחינת צעירות", אבל אולי כיוון שלא הכרתי מורים צעירים בעשור האחרון.

 

מה שבהחלט יש זו תקופת ניסיון, אאל"ט 3 שנים, שבהן אתה נתון לפיקוח די הדוק, הרבה אנשים צריכים להגיש הרבה דוחות על עבודתך.

 

אני די נוטה להסכים עם @ניקו פ. שיש אנשים שהם מורים מטבעם, ונדמה לי שהם גם ייטו להגיע להוראה במסגרת כלשהי, מגן עד אוניברסיטה, יאהבו את עבודתם ויצליחו בה. זו תחושה שלי מתוך היכרות עם אנשים, לא משהו מחקרי.

 

לגבי בעלויות - אכן יש הבדלים ביניהן מבחינת תנאי העבודה.

 

לגבי קידום - הוא נובע מהשכלה פורמלית, השתלמויות, תפקידים ועוד.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר מדברים על להפוך להיות מורה, יש הרבה מידע בקבוצת הפייסבוק "הכסף של המורים". יש להם לייבים, מדריכים והמון מידע בהודעות. ממליץ להיכנס ולקרוא. 

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, bobi כתב:

עבודה בחברה פחות מדברת אלי, גם אם המשכורות גבוהות בעוד איזה 50%. 

מה רע באיזה corporate gig עם משכורת, תנאים וסיבוס?

 

לא יודע מה ביולוג עושה, אבל אם תעבוד בחברת תרופות נגיד, זה לא ייתן לך סיפוק?

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, vadim6385 כתב:

מה רע באיזה corporate gig עם משכורת, תנאים וסיבוס?

 

לא יודע מה ביולוג עושה, אבל אם תעבוד בחברת תרופות נגיד, זה לא ייתן לך סיפוק?

אני אמשיך את קו המחשבה האפשרי של ואדים

 

יש לך מישהו במערכת החינוך שיכול להכניס אותך לתפקיד ספציפי בבית ספר ספציפי שבו תעשה רק XYZ. כי אם לא אז מאוד קשה יהיה לך. 

 

רוב מי שנמצא בתור מפקח או אחד שמבקר מורה, לפעמים היה מורה גרוע שקיבל עליו זרקור מהעיתונאות. תבדוק מה קורה עם מורים או גננות שהתעללו או הרביצו לילדים ומה התפקיד הבא שלהן. שים לב איך מוציאים את ההודעה לעיתונות על המורה שסרח. 

 

זה מה שקורה כאשר לא ניתן לפטר בקלות מורים גרועים 

עריכה אחרונה על ידי DareDevil
  • מבאס 1
Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, bobi כתב:

מכיוון שמדובר בתיכון, אלו תלמידים שבחרו ללמוד את המסלול המדעי לבגרות, אז יש להם מוטיבציה כלשהי, אחרת הם היו הולכים למשהו עיוני יותר קל עם פחות שעות לימוד. 

לא תמיד הכל מעניין, אבל בתחום של הביולוגיה והמדעים אפשר להכניס כל מיני דברים שיעלו את העניין.

 

סליחה שאני נשמע כמו זקן וטרחן אבל שאני למדתי בתיכון לפני מעל 15 שנה (אני מרגיש חרא עם עצמי עכשיו בגללך), אז אני הייתי במגמה הכי נחשבת בתיכון הכי נחשב בעיר שלי.

ותאמין לי שלא הייתה לי מוטיבציה. כאילו הייתה לי, אבל זה לא היה להקשיב למורים שלי. זה היה לגמרי לדברים אחרים.

והיום המצב הרבה יותר גרוע. אז הייתה למורה עוד איזה חצי סמכות בקושי.

 

אחרי זה עם הזמן למדתי עוד קצת ולמדתי במקצועות די מבוקשים באוניברסיטאות די טובות. זה מקצועות כאלה שיש אנשים שעושים בשבילם כמה פעמים פסיכומוטרי/מכינה/בגרויות בשביל להתקבל.

ואחרי זה גם משלמים לא מעט כסף לאוניברסיטה.

גם שם, רוב הסטודנטים רוב הזמן לא רצו ללמוד. והמרצים לא פעם היו צריכים להיות כמו מורה ביסודי ולהתעסק בחרא.

 

אז רק רציתי לומר שתוציא לך את הסרט הזה מהראש של התלמידים לא רוצים ללמוד.

לא משנה מי התלמיד הוא אף פעם לא רוצה ללמוד. בטח לא במסגרת ובצורה שזה נעשה במוסדות הלימוד היום. של שינון חומר ויריקתו במבחן ולשכוח יום אחרי.

 

להיות מורה זה רוב הזמן לדעת להשתלט על כיתה. זה רוב העבודה. להעביר את החומר זה חלק הרבה יותר קטן מזה.

מי שיש לו את זה ובאופן טבעי יודע להשתלט על כתה אז גם יהיה לו קל יותר להעביר את החומר.

מי שזה מרוקן אותו מכל שבריר אנרגיה, לא יחזיק הרבה זמן ויהפוך מהר מאוד להיות ממורמר.

 

לי לדוגמא, אין סבלנות או רצון לשבת ולאכול חרא מ-40 ילדים בין 16. אז תחשוב טוב אם לך יש.

 

קביעות אז זה ממש לא מה שאתה חושב.

אנשים מדמיינים קביעות בתור איזה סופר יכולת. אף אחד לא ייגע בי. ייגעו.

קביעות משמעותה שהליך הפיטורים קצת שונה. פיטרו עובדי מדינה עם קביעות. פיטרו עובדי מפעלים, בנקים ומה שלא תרצה עם קביעות.

אז אני ממליץ לך לא להסתנוור מהמילה הזאת.

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נקמיצ'י, אני מתקשה לעמוד ולתת 10 minute talk בכנס מקצועי . כלומר  הייתי צריך להתכונן לזה חודש, ומדובר בקהל נוח במיוחד. לעומת זאת, אני מסתכל על אנשים כמו אבי ואשתי, שמבחינתם הוראה זורמת בעורקיהם מבחינתם לעמוד מול כיתה זה הדבר הכי טבעי. 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 49 דקות, Nakamichi כתב:

קביעות אז זה ממש לא מה שאתה חושב.

אנשים מדמיינים קביעות בתור איזה סופר יכולת. אף אחד לא ייגע בי. ייגעו.

קביעות משמעותה שהליך הפיטורים קצת שונה. פיטרו עובדי מדינה עם קביעות. פיטרו עובדי מפעלים, בנקים ומה שלא תרצה עם קביעות.

אז אני ממליץ לך לא להסתנוור מהמילה הזאת.

ואם אתה עובד בעבודה שבה מרגיש לך יותר מהנה לאכול אבנים על הבוקר, מאשר לבוא לעוד יום, מה תתרום לך הקביעות?

  • רעיון טוב! 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, sperial כתב:

נקמיצ'י, אני מתקשה לעמוד ולתת 10 minute talk בכנס מקצועי . כלומר  הייתי צריך להתכונן לזה חודש, ומדובר בקהל נוח במיוחד. לעומת זאת, אני מסתכל על אנשים כמו אבי ואשתי, שמבחינתם הוראה זורמת בעורקיהם מבחינתם לעמוד מול כיתה זה הדבר הכי טבעי. 

 

מכיוון שאתה לא ילד, אז אביך בטוח לא - והקהל שלו היה ילדים אחרים והסמכות שלו הייתה סמכות אחרת.

ושוב, נראה לי שלא ירדת לסוף דעתי.

אתה על לדבר מול אנשים. זה לא החלק המשמעותי בהוראה.

זה איך להשתלט על האנשים האלה שאחד משחק בטלפון, השני מעיף משהו, השלישי פתאום קם ומרביץ למישהו אחר.

אין קשר בין לתת נאום בכנס מקצועי לבין להיות מורה.

שאתה מרצה בכנס אף אחד לא מצפה ממך להשתלט ולשלוט בקהל שלך. שאתה מורה כן. זה החלק הקשה, בעיקר שאין לך כלים וכל מילה או דבר שתעשה מצולמים ומחר אתה בחדשות כי קראת לילדה חצופה ובאיזה זכות בכלל אתה מדבר ככה לתלמידה ומי אתה בכלל. וזה אחרי שאבא שלה בא להרביץ לך בבית ספר וועד ההורים והתלמידים שבתו.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...