Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1689 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 8 דקות, Pika007 כתב:

בנוגע לסוללה, כל סוללת ליתיום מכילה מעגלי הגנה בין אם תרצה ובין אם לא, והטעינה מנוהלת ע"י המכשיר, שום דבר לא השתנה בכלל בפן הזה

מה שהשתנה זה העטיפה של הסוללה (צורה ועובי) , העובדה שבמקום שקע טעינה עם בקר נוסף - אפשר לשים רק בקר אחד ובמקום השקע טעינה עם חיבור אפשר לשים כבל דקיק בעובי של כמה שערות.

לקחת note ? זורם - הקיבולת סוללה בnote 3 מול הnote 20 - היא 3200 מול 4500 - המכשיר באותו עובי - על המילימטר. (ההבדל בגודל זניח אגב - האחד יותר גבוהה , השני יותר רחב)

 

לפני 14 דקות, Pika007 כתב:

ההיגיון אומר שהם יבחנו בסטנדרט של השוק

נסכים לא להסכים. ההיגיון הזה נכון כשOpenGL מתקדמת בצעדים קדימה ולא כוללת ערימות של פאטצ׳ים בשביל תאימות אחורה ולרוחב לארכיטקטורות שונות. מכיוון שהם ״מחוייבים״ למערכת אחת ולא צריכים לתמוך לרוחב - זה בהחלט פחות חשוב.

והשימוש הספציפי הזה קצת יוצא דופן.

יחד עם זאת - יותר ויותר מנועי משחקים מוציאים גירסאות מותאמות למטאל. בא נחכה חצי שנה ככה ויהיה שווה להעיף מבט שוב.

 

לפני 17 דקות, Pika007 כתב:

תתמקד במה שחשוב

לגמרי מתמקד. אבל פה אנחנו מתפצלים בשימוש של מחשב נייד אל מול מכונת גיימינג.

בשימושים שלי (קומפילציה , פרוייקטים גדולים , המוני קבצים - CPU bound שרוחב זיכרון משפיע המון) וקידוד וידאו - הביצועים של הM1 pro שבלפטופ שלי הם כפולים מאשר בi9 עם 8 ליבות. (״במקרה״ יש לי את שניהם ממש פה על השולחן לידי)

לא תיאורטית - בפועל.

https://github.com/devMEremenko/XcodeBenchmark

 

גם בפועל - אני יכול להשתמש בI9 הזה במשך פלוס מינוס 6-7 שעות (אם אני עדין , אחרת 4-5) וזה בהנחה שאני ממש אוהב חימום על הבירכיים או על שולחן. ובפועל אני יכול להשתמש בM1 pro במשך 15 שעות (אמיתי , מדוד). כלומר יכול לצאת מהבית לסופ״ש / יום עבודה ולא לחשוב על מטען.

 

אז בפועל - גם המעבד וגם הכרטיס מסך - פי 2 יותר מהירים - לי - בשימושים שלי.

 

לגבי מסך HDR 120 הרץ עם 1000 ניט sustained, לא הגיוני? אולי , אבל לא שמים אותו בעיקר בגלל עלות וזמן סוללה שהיה נשחט.

להתעלם מזה בהשוואה זה נחמד :)

הHDR אכן - אלא אם אתה עורך / רואה סרטים עם HDR על הלפטופ - זה קצת מיותר , ה120 הרץ - במיוחד עם האופציה לרדת ל10 הרץ כדי לחסוך סוללה לעומת זאת - זה ממש אחלה. (ויש את זה לזכרוני בכמה לפטופים גם - כפיצ׳ר דיי יקר)

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
לפני 1 דקה, Liviur כתב:

מה שהשתנה זה העטיפה של הסוללה (צורה ועובי) , העובדה שבמקום שקע טעינה עם בקר נוסף - אפשר לשים רק בקר אחד ובמקום השקע טעינה עם חיבור אפשר לשים כבל דקיק בעובי של כמה שערות.

לקחת note ? זורם - הקיבולת סוללה בnote 3 מול הnote 20 - היא 3200 מול 4500 - המכשיר באותו עובי - על המילימטר. (ההבדל בגודל זניח אגב - האחד יותר גבוהה , השני יותר רחב)

 

אז בפועל - גם המעבד וגם הכרטיס מסך - פי 2 יותר מהירים - לי - בשימושים שלי.

 

לגבי מסך HDR 120 הרץ עם 1000 ניט sustained, לא הגיוני? אולי , אבל לא שמים אותו בעיקר בגלל עלות וזמן סוללה שהיה נשחט.

להתעלם מזה בהשוואה זה נחמד :)

הHDR אכן - אלא אם אתה עורך / רואה סרטים עם HDR על הלפטופ - זה קצת מיותר , ה120 הרץ - במיוחד עם האופציה לרדת ל10 הרץ כדי לחסוך סוללה לעומת זאת - זה ממש אחלה. (ויש את זה לזכרוני בכמה לפטופים גם - כפיצ׳ר דיי יקר)

גם כיום יש בקר בשקע הטעינה (של המכשיר, ב USB) ועוד אחד בסוללה. כאמור, כלום לא השתנה. בעבר לא היה בקר טעינה ליד המגעים עם הסוללה, זה מגע "טיפש".

 

במודגש- ב ד י ו ק. זה באמת הכל, אתה קונה מחשב כתלות במה שאתה רוצה להשיג. ויש למאקים החדשים את היכולת הגבוהה ביותר בשוק ביי פאר בשביל מי שצריך ספציפית את זה.

לגבי המסכים במחשבים שהזכרתי, הם 144 ו 165HZ בהתאמה, אז בכל הנוגע לקצב ריענון, וול. (אם כי לא אדפטיבי)

בנוגע ל 1000 ניט SUSTAINED- המבחנים שיצאו עד עכשיו אומרים 500, נחכה שיצאו עוד, בעיקר של NOTEBOOKCHECK

ב 16" אני יכול להבין, אבל למעט פה ושם במטוס/רכבת, מי משתמש במסך 14" כמרכזי למדיה ועבודה? זה טיפה עינוי. לקוד אולי כן, סשנים של כמה שעות פה ושם

 

 

  

לפני 21 דקות, falou כתב:

אבל לא במחיר...

המקבוקים הזולים, הם עסקה משתלמת.

 

גם במחיר, כאשר מדובר על הפרו החדשים. המאקבוק פרו 14 הזול ביותר עם M1 PRO טיפה מסורס עולה 2000 דולר, ASUS G14 בגרסה החזקה יותר שלו תוכל לקבל ב 1550~ בבסט ביי. המאק M1 הראשון זול באופן מפתיע אבל מעוט יכולת באופן דרסטי לעומת שני החדשים, וקצת עני בפיצ'רים.

לפני 3 דקות, Pika007 כתב:

גם כיום יש בקר בשקע הטעינה (של המכשיר, ב USB) ועוד אחד בסוללה. כאמור, כלום לא השתנה. בעבר לא היה בקר טעינה ליד המגעים עם הסוללה, זה מגע "טיפש".

בנוגע לקיבולת הסוללה- אבל בדיוק את זה ציינתי, מה שהשתנה זה הניצול של נפח הפנים. ניצול. אתה יכול להשיג בול את אותו דבר עם גב פלסטיק וסוללה נשלפת. אם תרצה גם אמדל לך את שני המצבים.אני ממש מתפתה לעשות לנוט 8 שבמגירה שלי "הסבה" לגב פלסטיק ולשלוח לסאמסונג כדי שישקלו את העניין.

 

במודגש- ב ד י ו ק. זה באמת הכל, אתה קונה מחשב כתלות במה שאתה רוצה להשיג. ויש למאקים החדשים את היכולת הגבוהה ביותר בשוק ביי פאר בשביל מי שצריך ספציפית את זה.

לגבי המסכים במחשבים שהזכרתי, הם 144 ו 165HZ בהתאמה, אז בכל הנוגע לקצב ריענון, וול. (אם כי לא אדפטיבי)

בנוגע ל 1000 ניט SUSTAINED- המבחנים שיצאו עד עכשיו אומרים 500, נחכה שיצאו עוד, בעיקר של NOTEBOOKCHECK

ב 16" אני יכול להבין, אבל למעט פה ושם במטוס/רכבת, מי משתמש במסך 14" כמרכזי למדיה ועבודה? זה טיפה עינוי. לקוד אולי כן, סשנים של כמה שעות פה ושם

 

 

  

 

גם במחיר, כאשר מדובר על הפרו החדשים. המאקבוק פרו 14 הזול ביותר עם M1 PRO טיפה מסורס עולה 2000 דולר, ASUS G14 בגרסה החזקה יותר שלו תוכל לקבל ב 1550~ בבסט ביי. המאק M1 הראשון זול באופן מפתיע אבל מעוט יכולת באופן דרסטי לעומת שני החדשים, וקצת עני בפיצ'רים.

 

פורסם
לפני שעתיים, Pika007 כתב:

בנוגע ל 1000 ניט SUSTAINED- המבחנים שיצאו עד עכשיו אומרים 500

https://www.notebookcheck.net/The-new-MacBook-Pro-14-only-manages-500-nits-with-SDR-contents.575327.0.html

מדבר בדיוק על זה.

הם נותנים 500 בSDR - ואז בHDR זה נותן 1100 (מעל ההצהרות של אפל) sustained ומעל 1600 בפיק.

יש לי את הלפטופ ולידו מסך 500 ניט ולמטה בסלון יש c1. יש לי טיפה פרופורציות להשוות.

 

לפני שעתיים, Pika007 כתב:

אבל למעט פה ושם במטוס/רכבת, מי משתמש במסך 14" כמרכזי למדיה ועבודה?

בשביל זה בדיוק.אוטובוס , רכבת , מטוס. (לכן לקחתי 14 מול 16). כשנחזור לסוע - יש לי שעה לכל כיוון על אוטובוס , וטיסות פעם בחודש וחצי חודשיים.

לשאר הזמן - יש 34״ על השולחן בבית ובעבודה.

 

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
לפני 9 שעות, Pika007 כתב:

גם במחיר, כאשר מדובר על הפרו החדשים

 

אני אומר שהמקבוקים הזולים הם עסקה מאוד משתלמת, אתה עונה לי על היקרים...:roll:

לפני 9 שעות, Pika007 כתב:

המאקבוק פרו 14 הזול ביותר עם M1 PRO טיפה מסורס

 

הוא לא ״מסורס״ הוא עדיין יותר מהיר מכל התחרות במחיר.

 

לפני 10 שעות, Pika007 כתב:

המאק M1 הראשון זול באופן מפתיע אבל מעוט יכולת באופן דרסטי לעומת שני החדשים

 

להגיד על המחשב הכי מהיר ברמה שלו ״מעוט יכולת״ ביחס למחשב שעולה כפול, זו תרמית בהתנסחות. מה גם שהוא לא ״מיעוט יכולת״ ביחס אליהם. למעשה, ההבדלים לא מורגשים, אלא אם הדרישות מהמעבד הן באמת כבדות. בכל מקרה, אין פה שאלה של ״יכולת״ וזו מילה שגויה לחלוטין בהקשר, היות שיכולת יש גם למחשבים זולים בהרבה. השאלה היא, כמה זמן ייקח להם ואיך תהיה חווית המשתמש.

 

איך שלא תסובב את זה

לפני 10 שעות, Pika007 כתב:

וקצת עני בפיצ'רים.

 

שוב מילה לא ברורה. מה זה ״פיצ׳רים״ בהקשר של מחשב נייד? לכולם יש מקלדת, מסך וכו׳, והם מריצים את אותן אפליקציות באותה מערכת הפעלה. למק הבסיסי יש מיעוט של יציאות, אבל זו שאלה של איך אתה משתמש בו, אם זה בכלל חשוב.

לפני 10 שעות, Pika007 כתב:

אבל למעט פה ושם במטוס/רכבת, מי משתמש במסך 14" כמרכזי למדיה ועבודה

 

אני. 13.3. בלי בעייה בכלל.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 15 שעות, blackice כתב:

Lenovo v15
מעבד: Intel i5 (11)
זיכרון: Ram 8gb
דיסק קשיח: Ssd 256
מסך: Screen 15.6
מערכת הפעלה: Windows 10 oem

 

מחיר - 2500 ש"ח לפני מעמ

 

אם נחזור לנושא... נדמה לי שיקר לדגם.

בלי לדעת איזה מסך מגיע עם המחשב הזה, אי אפשר לדעת האם כדאי

 

הנה אותו מחשב, כנראה עם מסך TN נחות, בהרבה פחות (למרות שהמעבד של AMD עדיף):

 

https://www.zap.co.il/models.aspx?sog=c-pclaptop&db3180930=3180934&keyword=lenovo v15

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני שעתיים, falou כתב:

למק הבסיסי יש מיעוט של יציאות, אבל זו שאלה של איך אתה משתמש בו, אם זה בכלל חשוב.

המיעוט יציאות הזה אגב הוא גם לא מדויק

זה thunderbolt 3.

מיציאה אחת כזו אני מקבל הטענה , 2 מסכים (אולטרה רחב ו4k ב60 הרץ) , 7 usb (מתוכן 3 usb c ודאונסטרים thunderbolt) אודיו , sd card reader וכרטיס רשת 1 גיגה

אה, וטעינה ב90w

 

https://www.caldigit.com/ts3-plus/

 

לא כל היציאות נולדו שוות ומאז שקניתי את ההאב הזה - לא הייתי צריך לרגע יותר.

לנסיעות אני מקסימום מביא מתאם אחד לusb a.

מסכים מודרניים הם usbc/thunderbolt והשאר נכנס לusb c.

  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם (נערך)
לפני 5 שעות, falou כתב:

 

אני אומר שהמקבוקים הזולים הם עסקה מאוד משתלמת, אתה עונה לי על היקרים...:roll:

 

הוא לא ״מסורס״ הוא עדיין יותר מהיר מכל התחרות במחיר.

 

 

להגיד על המחשב הכי מהיר ברמה שלו ״מעוט יכולת״ ביחס למחשב שעולה כפול, זו תרמית בהתנסחות. מה גם שהוא לא ״מיעוט יכולת״ ביחס אליהם. למעשה, ההבדלים לא מורגשים, אלא אם הדרישות מהמעבד הן באמת כבדות. בכל מקרה, אין פה שאלה של ״יכולת״ וזו מילה שגויה לחלוטין בהקשר, היות שיכולת יש גם למחשבים זולים בהרבה. השאלה היא, כמה זמן ייקח להם ואיך תהיה חווית המשתמש.

 

איך שלא תסובב את זה

 

שוב מילה לא ברורה. מה זה ״פיצ׳רים״ בהקשר של מחשב נייד? לכולם יש מקלדת, מסך וכו׳, והם מריצים את אותן אפליקציות באותה מערכת הפעלה. למק הבסיסי יש מיעוט של יציאות, אבל זו שאלה של איך אתה משתמש בו, אם זה בכלל חשוב.

 

אני. 13.3. בלי בעייה בכלל.

 

בואו נימנע מהמנהג המגונה של לפצל לטריליון חלקים, בלתי אפשרי להגיב ככה.

 

1- הזולים הם עסקה משתלמת, לא אמרתי שלא. (מדובר רק על ה 13", לצערי אין יותר "זולים")

הפרו 14 לא מהיר יותר מכל התחרות במחיר, וגם נתתי דוגמאות. הוא משתמש ב M1 PRO, לא ב M1 MAX, וגם זה עם 8 ליבות במעבד ו 14 ב GPU במקום 10/16 בגרסה המלאה של ה M1 פרו הקונפיגורציה הכי זולה של הסיפור הזה עולה 2000 דולר, אם תרצה את ה M1 PRO המלא תצטרך להוסיף עוד 500. ב 450 דולר פחות מהקונפיגורציה הזולה תוכל לרכוש לדוגמה G14, הוא יציע CPU ו GPU חזקים יותר. ה SSD שלו איטי יותר, אבל כפול בנפח. למאק עדיין יש יתרון לא מבוטל מבחינת המסך, אבל פה צריך לבחור אם זה שווה 450 דולר נוספים. גודל ומשקל- זהים.

 

2- ההבדלים מורגשים, מדובר על CPU חלש יותר, על GPU חלש מאוד מאוד משמעותית, ובנוגע לדגם ה 13" תכנון תרמי מעאפן שגרם לי לשבץ ברגע שראיתי מה הולך שם. לדעתי החליפו את כל צוות התכן והאנליזה שעבד על המחשבים, העבודה ב M1 הקודמים הייתה מזעזעת, העבודה בפרו הנוכחיים ממש טובה. 

 

3- ניסוח לא טוב שלי, מדובר על IO. "איך תשתמש בו"- כמו כל אדם בעולם, אני רוצה לחבר את הדיסק און קי שלי. לא דרישה כזו הזויה, נכון?

אוי, רגע, צריך דונגל.

הלכתי לבית של דודה שלי ואני רוצה להראות לכולם את התמונות מהחתונה על הטלויזיה ו-

אוי, דונגל.

 

4- רחמיי על העיניים שלך, אבל זה באמת עניין אישי

 

 

לפני שעתיים, Liviur כתב:

המיעוט יציאות הזה אגב הוא גם לא מדויק

זה thunderbolt 3.

מיציאה אחת כזו אני מקבל הטענה , 2 מסכים (אולטרה רחב ו4k ב60 הרץ) , 7 usb (מתוכן 3 usb c ודאונסטרים thunderbolt) אודיו , sd card reader וכרטיס רשת 1 גיגה

אה, וטעינה ב90w

 

כמו עוד טריליון מחשבים אחרים בשוק, שמצאו דרך לתת גם ת'נדרבולט, גם HDMI, וגם איזה USB A אחד או 2 כדי שלא תצטרך להתעסק. אפילו מחשבים שתומכים רק ב USB C מציעים לרוב את גרסת ה SS (כלומר- 2 מסכים ב 1440P 60HZ או אחד ב 4K 60HZ, יכול להיות ש 2 אבל אני לא סגור על זה) ו PD לטעינה עד 100W. אבל דונגל זה לא פתרון להכל, אפל עצמם הבינו והפנימו את זה- הפלא ופלא, במאקים החדשים יש חריץ ל SD ויש HDMI. (ומאגסייף. הייתי משלם כדי להוסיף את זה לנייד הנוכחי שלי, פטנט מבריק)

לחייב דונגל זה עניין בזוי

מסכים מודרניים הם HDMI/דיספלייפורט, זה ש אפשר לקנות כבל USB-C/HDMI או USB C/DP זה סיפור שונה לחלוטין.

עריכה אחרונה על ידי Pika007
פורסם

איפה פות"ש ואיפה מקבוקים עם M1 בתקציב גבוה בהרבה.

 

הפורום אף פעם לא מאכזב.

 

(מצד שני אני נהנה מהשרשור מאוד)

  • אהבתי 1
  • מצחיק 2
בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

פורסם

באופן אישי תמיד הניידים של לנובו היו וממשיכים להיות לא מספיק אפויים.

 

למחשב הראשון (15 אינצ ביתי) אחרי שנתיים הלכה טעינת הסוללה והוא הפך למחשב על כבל. לנובו לא ידעו להציע פתרון שלא עולה כמו מחשב חדש.

 

למחשב השני (10 אינצ היברידי/ מקלדת מתנתקת) היתה בעיית טעינה\סוללה גם הוא מעט לאחר תום אחריות, לנובו לא ידעו להציע פתרון שלא עולה כמו מחשב חדש.

 

מחשב שלישי, מיני 10 אינצ מסדרת יוגה הגיע כאשר האינטרנט בקושי זז. המון משחקי דרייברים וזה נפתר חלקית (גלש אבל עם הרבה בעיות) + בעיות בזיהוי רשתות 5g. לבסוף נשברתי והחלפתי כרטיס רשת - והבעיה נפתרה לחלוטין. תודה לנובו שמיררת את חיי על מנת לחסוך 2 דולר בכרטיס הרשת.

 

מחשב רביעי, הנוכחי של העבודה Thinkpad e14 - זליגת סוללה ברמה שיורד 20אחוז בכל יום בלי שימוש. לא משנה כמה שיחקתי עם הגדרות זה לא עזר. זה קורה גם לשאר האנשים במשרד. עד כה לא נמצא פתרון גם בתמיכה שלהם.

אה  ונזכיר עד כמה מעצבן הפד עכבר שלו!!

 

בתקופת התואר לשני חברים עם יוגה היה suddenly death במחשב. אחד קיבל פתרון רק לאחר שתבע אותם בבית משפט.

 

 

בקיצור, בעיני מדובר בחברה מתחת לכל ביקורת ולא ממליץ לאף אחד על המוצרים שלהם. 

 

 

 

פורסם

 

לפני 8 שעות, Pika007 כתב:

לדגם ה 13" תכנון תרמי מעאפן שגרם לי לשבץ ברגע

 

אני חושב שאתה פשוט הוזה. המחשב הזה לא מתחמם.

 

לפני 8 שעות, Pika007 כתב:

למאק עדיין יש יתרון לא מבוטל מבחינת המסך, אבל פה צריך לבחור אם זה שווה 450 דולר נוספים. גודל ומשקל- זהים.

 

 

מסך זה בדיוק אחד הדברים שמשלמים עליו אקסטרא.

 

לפני 8 שעות, Pika007 כתב:

אני רוצה לחבר את הדיסק און קי שלי

 

את המה?!

מה זה, 2010?!

 

לפני 8 שעות, Pika007 כתב:

הלכתי לבית של דודה שלי ואני רוצה להראות לכולם את התמונות מהחתונה על הטלויזיה

 

ברור. התרחשות יומיומית של כל אחד, לבוא לדודה עם הטופלופ ולהראות ממנו תמונות על הטלוויזיה...

תשתמש בטלפון.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 11 שעות, falou כתב:

 

אם נחזור לנושא... נדמה לי שיקר לדגם.

בלי לדעת איזה מסך מגיע עם המחשב הזה, אי אפשר לדעת האם כדאי

 

הנה אותו מחשב, כנראה עם מסך TN נחות, בהרבה פחות (למרות שהמעבד של AMD עדיף):

 

https://www.zap.co.il/models.aspx?sog=c-pclaptop&db3180930=3180934&keyword=lenovo v15

 

 

לא יודע לאן הלכתם, אבל לילדה בת 11 אני לא אקנה מקבוק. (גם לא לאבא של הילדה. זה פשוט מוצר מיותר מבחינתי...)

 

איך אני יודע איזה מסך ועד כמה הוא איכותי? (תכלס, זה הדבר הכי חשוב. אם היא תשב מול המחשב שעתיים~ שלוש בהכנת שיעורי בית, חשוב שהעיניים לא יכאבו.

פורסם (נערך)
לפני 4 דקות, blackice כתב:

איך אני יודע איזה מסך ועד כמה הוא איכותי? (תכלס, זה הדבר הכי חשוב. אם היא תשב מול המחשב שעתיים~ שלוש בהכנת שיעורי בית, חשוב שהעיניים לא יכאבו.

אם היא תשב שעתיים שלוש על השולחן מול המחשב כדי לעשות שיעורים - קנה לה מסך, מקלדת ועכבר לדעתי.

 

לגבי מסך איכותי - ב15״ זה אומר פאנל IPS ולא TN (אם לא כתוב - זה לרוב TN) וזה אומר שעדיף רזולוציה של 1440P לפחות ולא 1080p 

לפני 15 דקות, falou כתב:
לפני 9 שעות, Pika007 כתב:

הלכתי לבית של דודה שלי ואני רוצה להראות לכולם את התמונות מהחתונה על הטלויזיה

 

ברור. התרחשות יומיומית של כל אחד, לבוא לדודה עם הטופלופ ולהראות ממנו תמונות על הטלוויזיה...

תשתמש בטלפון.

כרומקאסט / סמארט טיוי / אפל טיוי או כל קונסטלציה ממוצעת כזו שקיימת בבערך חצי מהטלוויזיות -> ואז לשדר מהפלאפון.

 

לפני 16 דקות, falou כתב:
לפני 9 שעות, Pika007 כתב:

לדגם ה 13" תכנון תרמי מעאפן שגרם לי לשבץ ברגע

 

אני חושב שאתה פשוט הוזה. המחשב הזה לא מתחמם.

 

האייר חסר מאוורר לחלוטין - אבל בsustained performance מנמיך (אחרי כמה דקות טובות של עבודה ב100%) ביצועים בבערך 10-15 אחוז.

הפרו - יכול להחזיק את הביצועים שלו כל הזמן עם המאווררים הפיצים והשקטים ששם.

לא ברור על מה הוא מדבר.

 

סייד נוט - הm1 - בפני עצמו -> בעבודה שלי (קומפילציה , וידאו וכו) מהיר ב33% מהאינטל i9 עם ה8 ליבות המדובר. כלומר גם על אייר , וגם אחרי שהוא מאט - הוא עדיין ה מ ו ן מקדימה בלא מעט מקרים.

אצל חבר שלי למעשה הוא משתווה לimac pro שפייסבוק קנו לו לפני כמה שנים בצפונה ל5 אלף דולר...

זה אחד המחשבי VFM הכי טובים בשוק כרגע להמון שימושים.

(לא רלוונטי לפותח השרשור - המחיר שלו עדיין גבוהה ב1000-1500 ש״ח מהתקציב)

עריכה אחרונה על ידי Liviur

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

 

קודם כל, העצה למסך רגיל + מקלדת ועכבר, טובה.

אני עובד עם לפטופ, אבל אני עובד מהספה, שזה סגנון אחר לגמרי...

 

הדיון על המקבוק לא קשור לילדה, אבל מקבוק עושה מצויין את מה שרב האנשים עושים עם מחשב, גולשים וקצת אופיס.

 

לפני 9 דקות, blackice כתב:

איך אני יודע איזה מסך ועד כמה הוא איכותי?

 

תביא את הדגם המדוייק ונדע. אחרת אי אפשר לדעת, כי יש הרבה קונפיגורציות לכל דגם.

 

שמתי לך המלצה בתקציב שעונה על הדרישה של מחשב חסון עם מסך טוב.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 7 שעות, tepic כתב:

באופן אישי תמיד הניידים של לנובו היו וממשיכים להיות לא מספיק אפויים.

 

כן כן, ברור.

אולי הזולים.

 

הX1 קרבון מהעבודה ממש "לא מספיק אפוי"... מחשב מעולה שהדבר היחיד שחסר לי בו זאת יציאת LAN (אבל יש דונגל)

ליד ה X1 יושב W541 שחוץ מזה שהפלתי אותו על הרצפה - עובד מעולה, עם מקלדת שחלק גדול מהלפטופים יכולים רק לקנא בה. מה שכן אחרי 6-7 שנים הסוללה התחילה להתעייף טיפה, והוא כבד...

 

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם

 

  

לפני שעתיים, falou כתב:

 

 

אני חושב שאתה פשוט הוזה. המחשב הזה לא מתחמם.

 

 

מסך זה בדיוק אחד הדברים שמשלמים עליו אקסטרא.

 

 

את המה?!

מה זה, 2010?!

 

 

ברור. התרחשות יומיומית של כל אחד, לבוא לדודה עם הטופלופ ולהראות ממנו תמונות על הטלוויזיה...

תשתמש בטלפון.

 

חברים, אם תמשיכו לפצל הודעות- להגיב לא אוכל. זה סיוט.

בנוגע לתכנון תרמי- מחשב עם מה שהוא בתכלס מעבד של פלאפון על סטרואידים ומעטפת תרמית של 15W בכלל מצליח להגיע למצב שהוא צריך לעשות ת'רוטלינג.

זה שאתה אומר "הוא בכלל לא מתחמם" זה חלק מהעניין, החום נשאר בפנים ולא מפונה החוצה.

אפל ממש רצו לעשות את המחשב סופר דק ובלי מאוורר, זה מה שהנחה אותם. יש אחלה דרכים לפנות חום גם בלי מאוורר עם שימוש באפקטים קפילריים (גם אוויר זה זורם בסופו של יום) ושינויי צפיפות. פטנט פשוט לדוגמה הוא גריד תעלות דקות אל ההיטסינק שמצירות מעל המעבד. לא אכנס למשוואות זרימה ומעבר חום, אבל האפקט שתקבל הוא זרימת אוויר מתמידה (חלשה מאוד אבל קיימת) בין הכניסה ליציאה. מספיק כדי למנוע ת'רוטלינג. ישקול פחות מ 100 גרם אגב.

 

כן, על מסך משלמים אקסטרא. בין מסך גרוע למסך טוב, אפילו 25% מהעלות של המחשב.

בין מסך טוב+ למסך מצוין...? אני כבר לא בטוח.

 

את הדיסק און קי. ההתקן הזה שבעזרתו אני יכול לסחוב רבע טרה בכיס בעלות מינימלית, ומציע קבצי העברה מהירים לאין שעור מכל דבר שהוא לא חיבור עם סיבים.

 

להשתמש בטלפון? בוא וספר לי איך מצליחים להושיב משפחה מול הפלאפון, או לחילופין- איך רואים את הסרט האחרון שהורדתי אצל החברים/משפחה עם פלאפון. לא, אין את הסרט בנטפליקס, או שהורדתי אותו באיכות ממש גבוהה וככה אני רוצה לראות.

לא משנה איך תהפוך את זה, HDMI זה שימושי, ממש שימושי. אפל הכירו בזה ולכן הוסיפו את זה.

 

 

לפני שעתיים, Liviur כתב:

 

כרומקאסט / סמארט טיוי / אפל טיוי או כל קונסטלציה ממוצעת כזו שקיימת בבערך חצי מהטלוויזיות -> ואז לשדר מהפלאפון.

 

האייר חסר מאוורר לחלוטין - אבל בsustained performance מנמיך (אחרי כמה דקות טובות של עבודה ב100%) ביצועים בבערך 10-15 אחוז.

הפרו - יכול להחזיק את הביצועים שלו כל הזמן עם המאווררים הפיצים והשקטים ששם.

לא ברור על מה הוא מדבר.

 

סייד נוט - הm1 - בפני עצמו -> בעבודה שלי (קומפילציה , וידאו וכו) מהיר ב33% מהאינטל i9 עם ה8 ליבות המדובר. כלומר גם על אייר , וגם אחרי שהוא מאט - הוא עדיין ה מ ו ן מקדימה בלא מעט מקרים.

אצל חבר שלי למעשה הוא משתווה לimac pro שפייסבוק קנו לו לפני כמה שנים בצפונה ל5 אלף דולר...

זה אחד המחשבי VFM הכי טובים בשוק כרגע להמון שימושים.

(לא רלוונטי לפותח השרשור - המחיר שלו עדיין גבוהה ב1000-1500 ש״ח מהתקציב)

 

חצי מהטלויזיות. מה עם החצי השני? ומה עם תוכן שדורש קצת יותר יכולת תעבורה? ה 1080P 30HZ שהדבר הזה מאפשר לא ממש תופסים.

בנוגע לאייר- ראה מה עניתי ל falou. (הדעה היא גם מנקודת מבט מקצועית, אני מהנדס מ"ח כחלק מעבודתי)

הפרו לא מתוכנן טוב, אבל זה מספיק כדי לא ממש להגיע לת'רוטלינג.

לא מופתע בנוגע להשוואה מול מאק כלשהו עם I9 (גם אותו מאק סופר יקר מלפני כמה שנים), תכנון תרמי גרוע הוא מחלה ארוכת שנים (עד למאק פרו החדשים, שם כאמור- עשו אחלה עבודה.) המאק פרו 16" 2019 עם I9 סובל מת'רוטלינג מטורף שיכול לעלות גם 30% בביצועים. אין איך להפוך את זה, מדובר בחרא של תכנון ומחשב שלא מסוגל להתמודד עם החומרה שיושבת בו. כבר נתתי מספיק דוגמאות ליצרנים שעשו את זה נכון גם עם מעבדים חזקים יותר.

 

-אף אחד לא מתווכח לרגע שה MAC M1 לגרסאותיו הוא מחשב ה VFM הכי טוב בשוק לשימושים כגון קידוד/קומפילציה ועריכה, כתבתי את זה כבר 3 פעמים, אני לא מבין למה אתם ממשיכים לנסות לשכנע אותי במשהו שכבר הסכמתי איתו מזמן.

×
×
  • תוכן חדש...