Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Skoda Enyaq 80 טווח 517 ק"מ החל מ-189990 ₪


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1604 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 16 שעות, zvit כתב:

@Uri-G הנושא הוזכר בהשקה, הדגמים שימכרו בארץ כבר יהיו עם טעינת DC של 175kW  הספורים שכאן כרגע הם עם 125kW אבל למעט 3 רכבי הדגמה, כולם יוחזרו לחו"ל עם תחילת השיווק בפועל בארץ.

 

@PinkDolphin לפני שתגיב בשרשור כדאי שתקרא מה שכתבו לפניך. השקעת וכתבת המון טקסט (ואתה ממשיך לכתוב) ולהתעלם מהעובדות שכבר נכתבו בשרשור - חבל עם האנרגיה שלך, ועוד יותר על זמנם של הגולשים.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם
לפני 29 דקות, Uri-G כתב:

@discoTD5 האם ידועה אם האניאק מגיע עם heat pump ?

אני לא בטוח שאני מבין את השאלה. אני יודע מה זה בהקשר של מיזוג אוויר ביתי. 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

חייב לומר שצ'מפיון עשו פה מהלך יח"צ מרשים - נראה אם גם יהיה משהו ממשי מאחריו.

 

אם מישהו מהגולשים חושב לרכוש את הדגם הבסיסי במחיר הכניסה שהושק, ההימור שלי שאם הוא יזמין היום זמן האספקה יהיה בפברואר-מרץ, ובפועל הרכב יגיע ביולי אוגוסט 2022.

 

זה ילך ככה:

בפברואר יתקשרו ללקוחות שהזמינו רמת גימור LOFT, ויודיעו להם שלצערם חל עיכוב בייצור המכוניות מרת גימור זאת, ולפיכך מציעים להם לרכוש את רמת גימור הבאה Lodge בהנחה משמעותית וחד פעמית ב-210000 במקום 224900

 

אני רוצה לראות מי הלקוחות שיסרבו...

 

על כל פנים את הכותרות על מחיר הכניסה הפצצתי, הם כבר קיבלו.

 

יבוא מקביל:

יש כבר לא מעט שמחים לאידם של 26 אנשים שכבר רכשו אנייאק 60 עם מפרט משונמך ב-220K.

 

אז ככה - קודם כל לאנשים הללו כבר יש את הרכב, כל מי שיזמין מהיבואן יצטרך להמתין 4 חודשים (לפחות) אם לא יותר.

וכדי שיהיה מעניין אוטומקס רשמו אתמול אנייאק 80 ברמת גימור LOFT.

 

מעניין מה יהיה מחירו לצרכן בפועל, ואם בכלל יגיעו כאלה.

לפני 57 דקות, Uri-G כתב:

@discoTD5 האם ידועה אם האניאק מגיע עם heat pump ?

 

heat pump היא מערכת המאפשרת חימום תא הנוסעים במזג אוויר קר, תוך פגיעה מינימלית בטווח הנסיעה של הרכב. שכן חימום תא הנוסעים גורם לירידה דרסטית בטווח של רוב כלי הרכב החשמליים.

לא נראה לי שמדובר ב-feature בעל ערך מוסף משמעותי במזג האוויר בישראל, וגם באירופה היא לא מוצעת כציוד סטנדרטי באף גירסה, אלא כאופציה בתוספת תשלום של כאלף יורו.

  • אהבתי 1
  • מעניין 2
פורסם (נערך)
לפני 29 דקות, PriceDevil כתב:

לא נראה לי שמדובר ב-feature בעל ערך מוסף משמעותי במזג האוויר בישראל, וגם באירופה היא לא מוצעת כציוד סטנדרטי באף גירסה, אלא כאופציה בתוספת תשלום של כאלף יורו

מסכים עבור רוב הרוכשים, אבל מאחר ובארץ הקודש אין אפשרות לתוספות בתשלום, זה יכול היות דבר חיוני לרוכשים מהגליל או הרי ירושלים.

 

בסופו של יום ההבדל בין האיוניק לאניאק, זה משחק של ניואנסים. האיוניק בגרסת הבסיס נותנת קצת יותר באיבזור בטיחות וקצת פחות באבזור הנוחות תוך מתן הנחה של 6000 ש"ח (עמדת הטענה חינם + העובדה שבסקודה צריך לשלם על אחריות שנה שלישית). האיוניק בגרסה הבחירה כבר עולה הרבה פחות משאר גרסאות האניאק וגם אין הבדל גדול באבזור. כאשר יתרון האניאק שפנים הרכב יותר מזכיר רכב בנזין לסולדיים שבינינו

 

לפני 29 דקות, PriceDevil כתב:

 

אם מישהו מהגולשים חושב לרכוש את הדגם הבסיסי במחיר הכניסה שהושק, ההימור שלי שאם הוא יזמין היום זמן האספקה יהיה בפברואר-מרץ, ובפועל הרכב יגיע ביולי אוגוסט 2022.

 

זה ילך ככה:

בפברואר יתקשרו ללקוחות שהזמינו רמת גימור LOFT, ויודיעו להם שלצערם חל עיכוב בייצור המכוניות מרת גימור זאת, ולפיכך מציעים להם לרכוש את רמת גימור הבאה Lodge בהנחה משמעותית וחד פעמית ב-210000 במקום 224900

מאוד חמור בעיני, אתה טוען שמראש היבואן מוכר מלאים שהוא יודע שהוא לא יכול לספק.(הטענה לא כלפי האמירה שלך אלה כלפי ההתנהלות של היבואן אם אכן היא נכונה)

ובמילים אחרות לומר "מי רוצה לקנות רכב מרמאי, הוא יצא במבצע. אולי יצליח לכם ?!" 😁

 

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
פורסם (נערך)
לפני 48 דקות, PriceDevil כתב:

אלא כאופציה בתוספת תשלום של כאלף יורו.

כל אלף יורו תוספת אופציות באירופה מביא  לכ-7 אלף שקל תוספת מחיר בארץ.

לפי שיטת המיסוי של רכבים חשמליים הם מקבלים מס קניה מופחות של 10% עד מחיר של כ-170 אלף שקל.

מה שמעבר למחיר הזה ממוסה במס קניה רגיל של 83% ועוד בתוספת מע"מ, כמובן.

גם אצל טסלה תוספת מושבים לבנים, לדוגמה, שעולה אלף יורו באירופה (אלף דולר בארה"ב) עולה 7 אלף שקל בארץ.

זאת הסיבה שדגמים המאובזרים יותר של אניאק מקבלים בוסט רציני במחיר.

יש דיווחים שלאחרונה רואים כבר ירידה בהתעניינות לגבי קניית לטסלה.

מעניין מה הגודל של השוק בארץ למכוניות במחיר של 190 אלף שקל ומעל, כעשרים אלף בשנה, אולי?

בשמונת החודשים הראשונים של 2021 מסרו כל יצרני היוקרה כולל טסלה ס"כ כ-21 אלף מכוניות.

בכל שנת 2019 מסרו כל יבואני היוקרה כ-17 אלף מכוניות ס"כ.

יכול להיות שחלק מאנשים שתכננו לקנות מכונית בכ-150 אלף משכו קצת את החבל כדי להיות בעלים של טסלה מודל 3.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

פורסם
לפני שעה, Uri-G כתב:

האיוניק עם 300 כ"ס כבר ניתן לרכישה בארץ עם ביצועים של 5.2 שניות למאה, ובמחיר די אטרקטיבי של 240 אלף ש"ח, לחובבי הג'יפונים המהירים. לא שאני ממליץ עליו, הוא די מיותר בהתחשב בהתנהגות הרכב. הגרסה הבסיסית עם 217 כ"ס לגמרי מספקת ואני מנחש שאותו דבר יהיה נכון לאניאק.

מעניין, התעניינתי באיוניק 5 ואפילו הגעתי לאולם התצוגה של יונדאי לב המפרץ (חיפה)

התרשמתי מאד מהרכב חיצונית + שימושיות, אבל התאכזבתי מרמת הגימור והביצועים

נאמר לי בצורה מפורשת ע"י הנציג שהם מביאים לארץ רק את הדגם הבסיסי (גם מבחינת רמת גימור וגם מבחינת מנועים)

לבינתיים אני ממתין למידע בנוגע למודל Y, בתקווה שהמחיר יהיה הגיוני...

ראיתי את מה שכתב @PriceDevil על כך שרשמו את הרכב ב 290K ש"ח, אבל אני מקווה שזה כולל FSD ובלי זה יהיה בסביבות 260K

שומר על אופטימיות זהירה, או כמו שאמר העיוור למת ....נחיה ונראה...

אין החותם מעיד על גיסתו

פורסם (נערך)

.

לפני 30 דקות, EvGriga כתב:

כל אלף יורו תוספת אופציות באירופה מביא  לכ-7 אלף שקל תוספת מחיר בארץ.

לפי שיטת המיסוי של רכבים חשמליים הם מקבלים מס קניה מופחות של 10% עד מחיר של כ-170 אלף שקל.

מה שמעבר למחיר הזה ממוסה במס קניה רגיל של 83% ועוד בתוספת מע"מ, כמובן.

גם אצל טסלה תוספת מושבים לבנים, לדוגמה, שעולה אלף יורו באירופה (אלף דולר בארה"ב) עולה 7 אלף שקל בארץ.

זאת הסיבה שדגמים המאובזרים יותר של אניאק מקבלים בוסט רציני במחיר.

יש דיווחים שלאחרונה רואים כבר ירידה בהתעניינות לגבי קניית לטסלה.

מעניין מה הגודל של השוק בארץ למכוניות במחיר של 190 אלף שקל ומעל, כעשרים אלף בשנה, אולי?

יכול להיות שחלק מאנשים שתכננו לקנות מכונית בכ-150 אלף משכו קצת את החבל.

לא חושב שחלק גדול מהמכירות של טסלה הם לקוחות של הרכבים הנ"ל. גרסת הספורט של הבורן תפגע הרבה יותר.

ובכל מקרה לא נראה שליונדאי או סקודה יש את המלאים שיש לטסלה (או אפילו קרוב לזה ). סקודה נדמה לי דיברו על 1000 רכבים ב 2022. זה פחות מרבעון של טסלה בארץ

לפני 24 דקות, windsurfer כתב:

מעניין, התעניינתי באיוניק 5 ואפילו הגעתי לאולם התצוגה של יונדאי לב המפרץ (חיפה)

התרשמתי מאד מהרכב חיצונית + שימושיות, אבל התאכזבתי מרמת הגימור והביצועים

נאמר לי בצורה מפורשת ע"י הנציג שהם מביאים לארץ רק את הדגם הבסיסי (גם מבחינת רמת גימור וגם מבחינת מנועים)

לבינתיים אני ממתין למידע בנוגע למודל Y, בתקווה שהמחיר יהיה הגיוני...

ראיתי את מה שכתב @PriceDevil על כך שרשמו את הרכב ב 290K ש"ח, אבל אני מקווה שזה כולל FSD ובלי זה יהיה בסביבות 260K

שומר על אופטימיות זהירה, או כמו שאמר העיוור למת ....נחיה ונראה...

לא בדקתי בסוכנות, אבל זה מה שהיה כתוב בפרסומים, שניתן להזמין את גרסת ה 300 כ"ס ולקבל ב 2022.

המחיר 290 אלף של ה y הונפץ על ידי מר תומר הדר הידועה, באתר ynet/כלכליסט "האמינים", בלי בכלל לדעת באיזה אבזור מדובר (גרסה שהגיע לארץ). באותו מקום פרסמו גם שטסלה 3 תעלה בגרסת הבסיס בין 250 ל 290 אלף שח, תלוי איך הם התעוררו בבוקר. סביר להניח שה y תתחיל ב 260 אלף ש"ח

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 17 דקות, windsurfer כתב:

ראיתי את מה שכתב @PriceDevil על כך שרשמו את הרכב ב 290K ש"ח, אבל אני מקווה שזה כולל FSD ובלי זה יהיה בסביבות 260K

שומר על אופטימיות זהירה, או כמו שאמר העיוור למת ....נחיה ונראה...

 

FSD זה עדכון תוכנה. זאת לא אופציה הכלולה במחיר הרכב או קשורה לקוד דגם מסוים. זה גם לא כלכלי לתמחר את זה כחלק מהרכב (מיסוי מלא 83% + מע"מ) ולא כשירות (מע"מ בלבד)

 

אז לא  (כנראה) ש-290K הוא מחיר הכניסה למודל Y יש לציין שנרשמו עוד שני דגמים של מודל Y ב-297000 ש"ח וב-312000 ש"ח

  • מבאס 1
פורסם
לפני 43 דקות, Uri-G כתב:

מאוד חמור בעיני, אתה טוען שמראש היבואן מוכר מלאים שהוא יודע שהוא לא יכול לספק.(הטענה לא כלפי האמירה שלך אלה כלפי ההתנהלות של היבואן אם אכן היא נכונה)

ובמילים אחרות לומר "מי רוצה לקנות רכב מרמאי, הוא יצא במבצע. אולי יצליח לכם ?!" 😁

 

היבואן לא רמאי. שוק הרכב נמצא במצב של אי וודאות גדולה לגבי ייצור ואספקה של כלי רכב. היבואן ישמח למכור כל מה שיספקו לו, היצרן ישמח למכור לו אם יהיה לו מה למכור.

בערך חצי מהשאלות של המשתתפים בהשקה נסבו על שאלת האספקה והכמויות, ונציגי היבואן ענו ביושר שאין להם מושג ירוק.

 

אחרי שמשכו אותם בלשון הם אמרו 1000 - אבל אני בספק אם הנתון הזה מבוסס על עובדות מוצקות. 

 

מה שברור הוא שהיבואן ימכור די בקלות את כל ההקצאה שיקבל. אני מקווה בשבילו שבעיית האספקה תפתר והוא יכול לספק את כל הביקוש בזמני אספקה סבירים.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם (נערך)
לפני 32 דקות, zvit כתב:

מה שברור הוא שהיבואן ימכור די בקלות את כל ההקצאה שיקבל.

אתה מתכוון לזה שהוא בקלות ייקח אלף מכירות מטסלה או שאלה יהיו אלף מכירות בנוסף לכ-5 אלף מכירות של טסלה?

האם יש עוד 5 אלף לקוחות נוספים בשוק שמוכנים לשלם מחירים כאלה, ס"כ 10 אלף מכירות חדשות שיתחלקו בין 5 אלף לטסלה ו 5 אלף לשאר יבואנים.

אם זה יהיה ככה - זה מצב חסר תקדים בשוק הרכב הישראלי עם 60% גידול בפלח השוק של מכוניות יוקרה תוך שנתיים, בהשוואה לשנת 2019 (ס"כ 267 אלף מסירות, 17 אלף של מותגי יוקרה).

קשה לי להאמין שכל אחד שמתלהב מהרכב ירוץ מחר להזמין ב-190 אלף שקל.

פילוח השוק לפי רמות מחירים זה דבר די יציב וקשור פחות לאיכויות המכוניות עצמם אלא להכנסה הפנויה של האנשים.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

פורסם

אל תשכח שמרבית הרוכשים עושים את החישוב הכלכלי שלי אגרת רישוי שהיא רבע בערך, טעינה ביתית בזיל הזול, כן היבואנים דחפו טיפולים אבל גם את זה אפשר להוזיל ואז אמרו לעצמם במקום 160-170, שזה מחירו של קרוסאובר ממוצע, נרכוש ב-190. יש שוק עצום בישראל לרכבים בסכום של 160-170, אז עוד קצת מאמץ לכיס ובחשבון שלהם העלות תהיה דומה ואולי עם יתרון לרכב החשמלי. לא סתם העמדות המהירות של טסלה מפוצצות עד אפס מקום כל הזמן כמעט. 

פורסם (נערך)
לפני 54 דקות, ch2856 כתב:

מרבית הרוכשים עושים את החישוב הכלכלי שלי אגרת רישוי שהיא רבע בערך, טעינה ביתית בזיל הזול,

אולי, אני לא יכול לדעת איך אנשים עושים את החישובים שלהם - זה יכול להיות גם לא רציונלי.

כמה כבר אפשר לחסוך על זה? אלפיים שקל על האגרה(שכנראה גם תעלה מהר מאוד) וכ-4 אלף על הדלק בשנה.

התקנת עמדת טעינה תעלה עוד כ-3 אלף שקל לפחות.

צריך כ-4 שנים כדי להחזיר את ההפרש, עד אז הרוב כבר ימכרו את האוטו.

גם ההיברידות היו חוסכות אותם סכומים על הדלק כאשר הוצגו לראשונה בארץ בשנת 2009 במחירים הגבוהים בכ-25 אלף שקל ממחיר מכוניות משפחתיות דאז,

וללא מגבלות שימוש שיש לרכבים חשמליים היום.

המכירות שלהן לא היו משמעותיות במשך שנים עד שהן נכנסו לפלח המחיר של מכוניות משפחתיות.

הנסיון אומר שרוב האנשים לא מוכנים לשלם יותר ממה שהם רגילים היום אם זה לא יחזור להם תוך זמן קצר.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

פורסם (נערך)
לפני כשעה, zvit כתב:

היבואן לא רמאי. שוק הרכב נמצא במצב של אי וודאות גדולה לגבי ייצור ואספקה של כלי רכב. היבואן ישמח למכור כל מה שיספקו לו, היצרן ישמח למכור לו אם יהיה לו מה למכור

מה זה בסטה בשוק?! היבואן צריך למכור רק את מה שנמסר לו שיסופק (ובכתב) ! אחרת הוא חשוף לתביעה. הוא לא יכול למכור "אולי" מכוניות. זה לא משבר שהתחיל אתמול שהיה ליבואנים את התירוץ להגיד שנלקחו הזמנות תרום המשבר. 

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
פורסם
לפני שעה, EvGriga כתב:

אולי, אני לא יכול לדעת איך אנשים עושים את החישובים שלהם - זה יכול להיות גם לא רציונלי.

כמה כבר אפשר לחסוך על זה? אלפיים שקל על האגרה(שכנראה גם תעלה מהר מאוד) וכ-4 אלף על הדלק בשנה.

התקנת עמדת טעינה תעלה עוד כ-3 אלף שקל לפחות.

צריך כ-4 שנים כדי להחזיר את ההפרש, עד אז הרוב כבר ימכרו את האוטו.

 

 

מסכים, רק מתאר את מה שאני קורא לא מעט בכל מיני קבוצות של רכב חשמלי. 

פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, ch2856 כתב:

יש שוק עצום בישראל לרכבים בסכום של 160-170

 

לא כזה עצום, מתחילת השנה: כ-12 אלף מתוך כ-73 אלף יחידות של 10 הדגמים המובילים.

כל השאר - משפחתיות ומיני + טסלה (שכבר לא בטווח הזה)
  1. טויוטה קורולה - 12,953
  2. יונדאי איוניק - 10,922
  3. קיה פיקנטו - 8,389
  4. קיה ספורטאז' - 6,642
  5. סקודה אוקטביה - 6,280
  6. קיה נירו - 6,176
  7. יונדאי איי 20 - 5,941
  8. טויוטה ראב4 - 5,595
  9. יונדאי איי 10 - 5,485
  10. טסלה מודל 3 - 4,706
 
למעשה גם רוב הטויוטות ראב4 הן היברידיות ויותר יקרות מ-180 אלף שקל.
שזה משאיר בטווח הזה רק קיה סופרטאז', יונדאי טוסון , סקודה קארוק וסקודה קודיאק הבסיסית.
כל האלה ביחד מוכרים אולי כ-15 אלף יחידות בשנה.
עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

×
×
  • תוכן חדש...