Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Skoda Enyaq 80 טווח 517 ק"מ החל מ-189990 ₪


zvit
שימו לב! השרשור הזה בן 809 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

צמפיון השיקו הבוקר את ה-Skoda Enyaq עם סוללה של 80kWh בלבד וטווח של 517 ק"מ ומחיר כניסה מצוין של 189990 ₪.

 

רמות הגימור והמחירים:

 

הזולה שבהן רמת גימור Loft שמחירה 189990 ₪ 

רמת גימור Lodge שמחירה 224990 ₪

רמת גימור Lounge שמחירה 228990 ₪

רמת גימור ecoSuite שמחירה 242990 ₪

רמת גימור Suite שמחירה 242990 ₪

רמת גימור sportline שמחירה 260990 ₪ENYAQ-iv-Catalog-10.2021.pdfENYAQ-iv-Catalog-10.2021.pdf

 

אספקה החל מפברואר, כרגע יש בארץ רק רכבי תצוגה והדגמה.

 

מצורף הקטלוג המלא.

 

כמו שניתן להבין, השאלה הגדולה היא לא אם יהיו רוכשים, אלא האם יהיה מה למכור להם...

  • אהבתי 4

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהנחה שהמועדי אספקה של הטסלה דומים, יש כאן תחרות רצינית והיתרון של טסלה שהיה השנה הולך להעלם.

 

שנת 2022 תהיה אופוזיציה רצינית למודל 3 - אניאק, איוניק 5, ev6.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחיר של גרסת הכניסה מפתיע לטובה לאור הסוללה הגדולה, הפער לדגמים המאובזרים גדול מאוד ולא משתלם בעיני.

הוא הרבה פחות מיוחד מאיוניק 5 וכנראה גם מקיה EV6, אבל זה סקודה קלאסי, זה מה שהלקוחות שלהם אוהבים ואני מאמין שזה יעבוד גם עם האניאק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתרון הכי גדול שלו- אין לו DSG

אבל ברצינות, אחלה מחיר, הפער בין רמת הדגמים נותר גבוה אבל ברמת הכניסה נראה שקלעו בול לטווח המחיר התחרותי. 

  • מצחיק 6
  • רעיון טוב! 1

Not the sound of silence.🇮🇹

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Mike808 כתב:

המחיר של גרסת הכניסה מפתיע לטובה לאור הסוללה הגדולה, הפער לדגמים המאובזרים גדול מאוד ולא משתלם בעיני.

 

מסכים, גם לא חסר שום אבזור בטיחות.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין שביבוא המקביל ביקשו 220 לדגם 60 בלי שום איבזור . ניראה כמה עכשו יבקשו על הדגם הזה שלהם שכבר לא רלוונטי ביחס לצאמפיון

  • מעניין 1

ערן EMT-P

NISSAN X-trial 2017.

VW GOLF Mk7.5 150 HP

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 36 דקות, ofralon כתב:

שמעתי שיש הבדל בתמיכה במהירות הטעינה במטענים מהירים (DC) בין רמות הגימור השונות.
לא מצאתי לזה איזכור בקטלוג.

למישהו יש מושג?

לא ראיתי מידע על זה ואכן עם טווח כזה יש תחרות חזקה הן מול ה ID.4 והן מול טסלה Y

 

קובי

:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עשיתי עליו נסיעת מבחן בהולנד ובאופן חד משמעי אם הוא יוצע בליסינג (מעדיף שלא לרכוש חדש) במחיר משתלם אקח אותו.

ברמת האבזור הנכונה (לא בטוח מה כלול בכל אחת מהרמות) מדובר ברכב מרווח בצורה יוצאת דופן (ביחס לאלו שאני מכיר), נוח ונעים שמצד אחד נתן את חווית ה״רכב חשמלי מאפס״ ומצד שני נשאר סולידי ונאמן למותג לעומת כל מיני חלליות למיניהן

 

אנקדוטה: לראשונה יצא לי להתנסות במערכת בקרת שיוט עם התנהלות מוחלטת בפקקים. הזדמן לי לעמוד בפקק. הרכב נעצר, חיכינו בערך 3-4 דקות בעמידה מוחלטת והעניינים התחילו לזוז. הרכב המשיך בנסיעה בלי התערבות מצידי.

בארץ זה יוכיח את עצמו כנוח בצורה בלתי רגילה

עריכה אחרונה על ידי SuperBamba

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, SuperBamba כתב:

עשיתי עליו נסיעת מבחן בהולנד ובאופן חד משמעי אם הוא יוצע בליסינג (מעדיף שלא לרכוש חדש) במחיר משתלם אקח אותו.

ברמת האבזור הנכונה (לא בטוח מה כלול בכל אחת מהרמות) מדובר ברכב מרווח בצורה יוצאת דופן (ביחס לאלו שאני מכיר), נוח ונעים שמצד אחד נתן את חווית ה״רכב חשמלי מאפס״ ומצד שני נשאר סולידי ונאמן למותג לעומת כל מיני חלליות למיניהן

 

אנקדוטה: לראשונה יצא לי להתנסות במערכת בקרת שיוט עם התנהלות מוחלטת בפקקים. הזדמן לי לעמוד בפקק. הרכב נעצר, חיכינו בערך 3-4 דקות בעמידה מוחלטת והעניינים התחילו לזוז. הרכב המשיך בנסיעה בלי התערבות מצידי.

בארץ זה יוכיח את עצמו כנוח בצורה בלתי רגילה

 

אגב בקטלוג לא מוזכר שום דבר שקשור ל"בקרת זחילה בפקקים". האם "בקרת שיוט" גם אומר שהוא יוכל להתנהל בפקקים כמו שאתה מתאר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא אחדש לכם הרבה על מה ש @zvitרשם, ולו בגלל שישבנו יחד ותיאמנו גירסאות. 

 

אבל זה מה שהיה לי לומר:

צ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה השיקה היום את הסקודה אניאק ENYAK הכל חשמלית החדשה של היצרן הצ'כי / גרמני.

לפני שנצלול לפרטים, האניאק מושק בארץ עם מחיר התחלתי של 189,990 ₪ לרמת הגימור LOFT הבסיסית. לפני שנסענו עליו, ראוי לומר שמדובר במחיר אגרסיבי לרכב שיתן פייט רציני לאחיו מדרום קוריאה, ולטסלה הכל-כך מדוברת. בזהירות הייתי אומר שכל הקצאה שהיבואן יקבל הוא יצליח למכור בקלות.

ההשקה בארץ היא הראשונה של הרכב מחוץ לגבולות אירופה, דבר המרמז על ההערכה של היצרן לשוק הישראלי ולא פחות גם ליבואן המקומי.

נחזור לאניאק, לכשעצמו ג'יפון מרשים ומעוצב בשפה סקודאית מזוהה ביותר, ולא אתפלא אם אנשים ישאלו אם זה הקודיאק החדש. האניאק יושב על פלטפורמה חדשה וייעודית MEB שמה, המותאמת להנעה חשמלית. במקרה של האניאק הנעה אחורית, דבר המשחרר את הגלגלים הקדמיים מתפקידי הנעה, ומאפשר לקבל רדיוס סיבוב קטן מאוד, יותר קטן מזה של הפאביה הקטנה.

 

האניאק המגיע לארץ הוא מדגם IV80 כלומר סוללה בקיבולת של 82  קוט"ש, מנוע חשמלי בהספק 204 כ"ס ומעל 30 קג"מ. כל הטוב הזה מספק לאניאק טווח נסיעה של 517 ק"מ, לפי תקן WLTP , אז אם אתם מתכוונים לשאול אם הוא מגיע לאילת, התשובה היא כן. מגיע.

סוללת הרכב מקוררות נוזל, ויכולות לקבל טעינה AC בהספק של 11Kwh או DC בהספק של עד 175Kwh. התרגום של זה הוא כמה זמן יקח לכם להטעין את הסוללה, ואם תגיעו לעמדת DC ציבורית אז התשובה היא 'די מהר'.

האניאק לא קטן, ונהנה מבסיס גלגלים של 2.765 מטר שהם בדיוק 2.6 מילימטר פחות מהקודיאק. המשמעות היא שמרווח הפנים שלו מרשים מאוד, ומספק גם ליושבים מאחורה מרווח מחייה נדיב.

הפנים הרכב תמצאו מסך מולטימדיה בגודל 13", כמובן עם קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, הגה מחומם ומערכות בטיחות מקיפות וראויות כבר מרמת הגימור הבסיסית.

 

פריט בטיחות מעניין הוא כרית אוויר גדולה החוצצת בין הנהג לנוסע לידו, ולי נותר רק לשאול אם ניתן לנפח אותה לפי דרישה, אם נניח נמאס לך הנהגת לשמוע את בעלך לידך מתפעל מהרכב ומספר לך לפרטי פרטים על המפרט הטכני שלו.

מרווח הטיפולים של האניאק עומד על 15,000 ק"מ או שנה, המוקדם יותר, אבל אני מספר לכם בסוד – כמו כל רכב חשמלי, אין באמת מה לטפל.

מי שקצת חי את עולם הרכב מבין את מצוקת הייצור הקשה בעולם המשליכה גם על היבואנים בארץ, ויחד עם תקנות זיהום אוויר מחמירות, היצרן יפנה את מרבית כלי הרכב לשווקים בהם חשוב לו למכור אותו, וזה אומר שלשוק הישראלי ישחררו כמות מוגבלת של מכוניות, וחבל. להערכה שלי של עודף ביקוש משמעותי על פני ההיצע, שותף גם היבואן שיודע שיש לו יהלום ביד.

 

לאניאק חמש רמות גימור שונות, כאשר היצרן מנסה לקחת את רמות הגימור לסגנון חיים, מגוון סוגי חומרים וכד'. הרמה הבסיסית LOFT שעולה כאמור 189,990 ₪, מעליה ובפער גדול מאוד, LODGE שעולה 224,990 ₪, מעליה LOUNGE שעולה 228,990 ₪ ושתי רמות גימור SUITE  ו – EcoSUITE שעולות242,990 ₪. הגירסה הבכירה, SPORTLINE תעלה כבר 260,990 ₪.

שורה תחתונה – ברוכה הבאה סקודה ENYAQ. אם אתם בכיוון של רכב חשמלי, ומתלבטים בין איוניק 5 לטסלה או שוקלים להמתין לקיה EV6, כנסו לאולם של סקודה, יש מתחרה חדשה ומעניינת שרצוי לשקול ברצינות.

אני ממתין לרכב מבחן לראות איך הוא באמת נוסע, ולחזור לספר לכם.

 

לינק ותמונות פנים וחוץ - 

https://car-pad.co.il/גיפונים/enyaq/

  • אהבתי 2

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא.

רכבי ההדגמה הגיעו עם טעינה של 125. 

המכוניות שיגיעו יהיו עם 175. 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 809 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...