Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Skoda Enyaq 80 טווח 517 ק"מ החל מ-189990 ₪


zvit
שימו לב! השרשור הזה בן 812 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מה הבעיה עם מחיר הטיפולים?

מים מזוקקים לווישרים שלא תקבל שפריץ של הזרם, צריך?

ניפוח אוויר בגלגלים עם אוויר מבודד שלא תהיה הארקה, צריך?

לבדוק את הבלמים שלא נתפסו מחוסר שימוש כי הבלימה מהמנוע, צריך?

וכמובן, יש תוסף אבקת חשמל, זה עוד 100 שקל (אם דוד שלח אותך. למי שלא זה בחינם).

 

תכלס, גזל. טיפול בלי טיפול במחיר של טיפול לרכב מונע דלק. המזל של מי שיקנה יד2 בליסינג, לא יעניין אותו שהאוטו טופל בכאילו.

מה נשאר? עוד רגע מחסני חשמל יכתבו שצריך שגרת טיפולים לקומקום?

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
  • מצחיק 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יהיה בליסינג. המודל העסקי שלהם מבוסס על הפער בין מחיר המחירון למחיר המופחת שהם משלמים, וצ'מפיון לא יורידו להם שקל, כל עוד יש להם מספיק לקוחות שמוכנים לשלם מחיר מלא ביחס למה שהיצרן מקצה להם. ובשנה הקרובה לפחות זה המצב.

שימו לב שבניגוד ליונדאי למשל, המחיר לא כולל עמדת טעינה.

והאחריות רק שנתיים, שנה שלישית בתוספת 1000 ש"ח. על הסוללה 8 שנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 44 דקות, פריג'י כתב:

מה הבעיה עם מחיר הטיפולים?

מים מזוקקים לווישרים שלא תקבל שפריץ של הזרם, צריך?

ניפוח אוויר בגלגלים עם אוויר מבודד שלא תהיה הארקה, צריך?

לבדוק את הבלמים שלא נתפסו מחוסר שימוש כי הבלימה מהמנוע, צריך?

וכמובן, יש תוסף אבקת חשמל, זה עוד 100 שקל (אם דוד שלח אותך. למי שלא זה בחינם).

 

תכלס, גזל. טיפול בלי טיפול במחיר של טיפול לרכב מונע דלק. המזל של מי שיקנה יד2 בליסינג, לא יעניין אותו שהאוטו טופל בכאילו.

מה נשאר? עוד רגע מחסני חשמל יכתבו שצריך שגרת טיפולים לקומקום?

מה? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביום בו אעבור לרכב חשמלי, כנראה שכחלק מהשיקולים יבוא נושא הביצועים.

האניאק אמנם נראה טוב ועושה רושם של קניה הגיונית, אבל עם 8.7 שניות למאה אין פה בשורה של ממש ביחס לרכבים מזהמים, אלא נתון דומה מאד לקארוק 1.5, כלומר רחוק מלהלהיב.

להבדיל, איוניק 5 יורדת מ- 7.5 שניות. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 32 דקות, shlomub כתב:

לא יהיה בליסינג.

וזה נקבע כי...? 

 

צ'מפיון בכלל וסקודה בפרט (כמו גם סיאט ופולקסוואגן) חזקים מאוד בעבודה מול ציי רכב. 

  • אהבתי 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, discoTD5 כתב:

וזה נקבע כי...? 

 

צ'מפיון בכלל וסקודה בפרט (כמו גם סיאט ופולקסוואגן) חזקים מאוד בעבודה מול ציי רכב. 

ולכן?

כל אחד עושה מה שכלכלי לו, ייתכן שהליסינג יקנה כי יהיה דרישה אך במחיר פחות כלכלי עבורו, בעצם כן כלכלי עבורו כי הלקוחות פשוט יסכימו לשלם יפה, ככה זה כעת בקודיאק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העיצוב החיצוני מאוד יפה בעיניי. הטווח של היצרן מושג כמובן רק בתנאי חלומות בהקיץ, אבל גם אם יגיע לקרוב ל-500 ק"מ בפועל, נניח 450 ומעלה, עדיין מדובר בעסקה מעניינת מאוד. 

העניין עם הטיפולים הזוי. 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, ofralon כתב:

שמעתי שיש הבדל בתמיכה במהירות הטעינה במטענים מהירים (DC) בין רמות הגימור השונות.
לא מצאתי לזה איזכור בקטלוג.

למישהו יש מושג?

יש מושג לגבי אירופה, ובארץ זה לא יהיה שונה. ההבדל הוא לא בין רמות הגימור אלא בין גדלי הסוללה:
דגם ה-iv50 (שאני בטוח לא ייובא ארצה -- גם באירופה הוא יימכר רק במדינות בודדות), עם 52 קוט״ש נטו, מוגבל לקצב 50kW.
דגם ה-iv60, סוללה 58 קוט״ש נטו, מוגבל ל-100kW.
דגם ה-iv80, סוללה 77 קוט״ש נטו (82 קוט״ש ברוטו) מוגבל ל-125kW. זה נכון לכל תת-הדגמים של iv80: גם הנעה AWD, גם גירסת הגימור הגבוהה ספורטליין, גם גירסת הביצועים RS.
כיוון שבארץ תימכרנה בשלב זה רק גירסאות עם הסוללה הגדולה, הקצב המכסימלי יהיה 125kW (ולא כפי שכבר ראיתי כתבה אחת מטעה שאמרה 175kW; הגיע הזמן שכתב רכב ילמד חשמל בסיסי) -- אני מתעלם מהיבואן המקביל שרצה לייבא iv60 -- אני מנחש שלא יילך לו.
יש שמועות שהחומרה בפלטפורמה מסוגלת לקצב גבוה יותר, ופולקסוואגן היתה זהירה בינתיים (מע׳ ההנעה באנייאק זהה לזו שב-ID.4 ובאאודי q4 e-tron) , ואולי בעתיד תגדיל את הקצב -- אבל אם כן, זה לא יגיע לקצבים של האיוניק 5 או הטסלות, אלא אולי ל-150kw או 175kW .

 

לפני 15 שעות, discoTD5 כתב:

לא.

רכבי ההדגמה הגיעו עם טעינה של 125. 

המכוניות שיגיעו יהיו עם 175. 

זו טעות של כתבים, שלא יודעים איך טעינה עובדת, או אי הבנה של עובדי צ׳מפיון. בעמדה מהירה קצב הטעינה בפועל יהיה המינימום של מה שהעמדה מספקת ומה שהרכב מסוגל לקבל באותו זמן (שזה לא מספר קבוע, אלא תלוי בטמפ׳ ומידת הטעינה הקיימת בסוללה -- ככל שהסוללה מתמלאת יותר, קצב הטעינה יורד).
נכון שמקובל לנקוב בטעינה כשמחוברים לעמדה של 175kW, כי בשוק המטענים הגדלים הנפוצים הם 50kW, 175kW ו-350kW.
הנה עקומות הטעינה של האנייאק (גירסאות  iv60 ו-iv80) כפי שעודכנו ופורסמו לפני שבועיים ע״י Fastned, רשת טעינה מהירה אירופית:
עקומת טעינה מהירה סקודה אנייאק
מה שמעניין את הנהג הוא לא קצב הטעינה בשיא, אלא מה הזמן לטעון את מה שהוא רוצה -- ובאופן טיפוסי לנהיגות ארוכות זה לטעון מ-20% ל-80%  .

 

לפני 10 שעות, שי כתב:

ביום בו אעבור לרכב חשמלי, כנראה שכחלק מהשיקולים יבוא נושא הביצועים.

האניאק אמנם נראה טוב ועושה רושם של קניה הגיונית, אבל עם 8.7 שניות למאה אין פה בשורה של ממש ביחס לרכבים מזהמים, אלא נתון דומה מאד לקארוק 1.5, כלומר רחוק מלהלהיב.

להבדיל, איוניק 5 יורדת מ- 7.5 שניות. 

זה הנתון לגירסת ה-iv80 הרגילה (204 סוסים). לגירסת ההנעה הכפולה (265 סוסים) יש כבר זמן 0-100 של 6.9 שניות, ולגירסת ה-RS (הנעה כפולה, 306 סוסים) 6.2 שניות. לא שאני צופה שהגירסאות האלה תגענה ארצה בעתיד הנראה לעין.

 

לפני 6 שעות, ניקו פ. כתב:

העיצוב החיצוני מאוד יפה בעיניי. הטווח של היצרן מושג כמובן רק בתנאי חלומות בהקיץ, אבל גם אם יגיע לקרוב ל-500 ק"מ בפועל, נניח 450 ומעלה, עדיין מדובר בעסקה מעניינת מאוד. 

העניין עם הטיפולים הזוי. 

כרגיל לגבי חשמליות שכבר הגיעו ללקוחות, יש הרבה מדידות אמיתיות שנעשו כבר.
ב-100 קמ״ש הדגם הזה צפוי לעשות 400 ק״מ, וב-130 קמ״ש כ-300 ק״מ -- בטמפ׳ של כ-10 מעלות. אם נניח שנהג בד״כ ישאיר 50 ק״מ ספאר ולא יסע על האלקטרונים האחרונים בסוללה, זה עדיין אומר שהנסיעה ממרכז הארץ לאילת (הנסיעה הארוכה ביותר של משתמש ביתי טיפוסי) נעשית ללא טעינת ביניים. https://tekdeeps.com/skoda-enyaq-iv-range-measured-at-100-and-130-km-h/
 

עריכה אחרונה על ידי PinkDolphin
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התיקון, רק ש...עם כל הבטחון העצמי שלך, מדובר בשאלה שנשאלה מפורשות, ואח"כ שוב, והתשובה היתה כפי שנמסרה כאן.

הלינק שהבאת ככל הנראה מתייחס לדגמים הנוכחיים של האניאק, כמו רכבי ההדגמה והתצוגה. 

 

אז בין מידע של גולש אקראי שלא היה נוכח במקום, לבין מידע טכני מפורש שנשאל ונענה על ידי אנשי היבואן - אני מעדיף לבחור במידע שהיבואן מוסר. 

 

 

 

 

  • רעיון טוב! 4

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, PinkDolphin כתב:

זה הנתון לגירסת ה-iv80 הרגילה (204 סוסים). לגירסת ההנעה הכפולה (265 סוסים) יש כבר זמן 0-100 של 6.9 שניות, ולגירסת ה-RS (הנעה כפולה, 306 סוסים) 6.2 שניות. לא שאני צופה שהגירסאות האלה תגענה ארצה בעתיד הנראה לעין

האיוניק עם 300 כ"ס כבר ניתן לרכישה בארץ עם ביצועים של 5.2 שניות למאה, ובמחיר די אטרקטיבי של 240 אלף ש"ח, לחובבי הג'יפונים המהירים. לא שאני ממליץ עליו, הוא די מיותר בהתחשב בהתנהגות הרכב. הגרסה הבסיסית עם 217 כ"ס לגמרי מספקת ואני מנחש שאותו דבר יהיה נכון לאניאק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, PinkDolphin כתב:

יש שמועות שהחומרה בפלטפורמה מסוגלת לקצב גבוה יותר, ופולקסוואגן היתה זהירה בינתיים (מע׳ ההנעה באנייאק זהה לזו שב-ID.4 ובאאודי q4 e-tron) , ואולי בעתיד תגדיל את הקצב -- אבל אם כן, זה לא יגיע לקצבים של האיוניק 5 או הטסלות, אלא אולי ל-150kw או 175kW .

 

 

הטסלה הבסיסית SR+ תומכת בטעינה מהירה עד ~150-160KW

עריכה אחרונה על ידי ofralon
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, שי כתב:

ביום בו אעבור לרכב חשמלי, כנראה שכחלק מהשיקולים יבוא נושא הביצועים.

האניאק אמנם נראה טוב ועושה רושם של קניה הגיונית, אבל עם 8.7 שניות למאה אין פה בשורה של ממש ביחס לרכבים מזהמים, אלא נתון דומה מאד לקארוק 1.5, כלומר רחוק מלהלהיב.

להבדיל, איוניק 5 יורדת מ- 7.5 שניות. 

למעשה בנסיעת מבחן שעשיתי הרכב הרגיש חזק מאוד, יחד עם זאת, יש השתהות בלחיצה על הגז מעמידה, מה שאין לדוגמא בID3 (שגם אותו ניסיתי) מאמין שזה מה שגורם לנתון להראות ככה

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, discoTD5 כתב:

תודה על התיקון, רק ש...עם כל הבטחון העצמי שלך, מדובר בשאלה שנשאלה מפורשות, ואח"כ שוב, והתשובה היתה כפי שנמסרה כאן.

הלינק שהבאת ככל הנראה מתייחס לדגמים הנוכחיים של האניאק, כמו רכבי ההדגמה והתצוגה. 

 

אז בין מידע של גולש אקראי שלא היה נוכח במקום, לבין מידע טכני מפורש שנשאל ונענה על ידי אנשי היבואן - אני מעדיף לבחור במידע שהיבואן מוסר. 

 

 

 

 

תודה על ההבהרה (-:   לא הייתי מודע לזה ששאלו את נציגי היבואן מפורשות על זה. אגב, היתה שגיאה מאד דומה בנתונים שיבואן יונדאי מסר לגיב האיוניק 5, כשבמספר כתבות בארץ נאמר שהדגם יכול לטעון בזרם חילופין ב-22kW, שזו שגיאה (הקצב הוא 11kW תלת-פאזי).
נצטרך לחכות ולראות, אבל בינתיים אני מעדיף את המפרטים של היצרן בחו״ל וכל הגורמים הרלוונטים בביקורות כולל מבחני טעינה, ודיווחים של אנשים שכבר נוהגים בדגם שם. אין כרגע זכר למספר 175kW.
ייתכן שקב׳ פולקסוואגן תחליט לשפר את קצב הטעינה בשידרוג תוכנה, כפי שאומרת השמועה שהזכרתי, והיצרן כבר סיפר על זה ליבואן (לא יודע מתי תתחלנה מסירות בארץ), אבל אם זה יקרה, יהיה שיפור דומה גם ב-ID.4 ובאאודי המקביל.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 812 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...