Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Skoda Enyaq 80 טווח 517 ק"מ החל מ-189990 ₪


zvit
שימו לב! השרשור הזה בן 813 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 1 דקה, yd b-4 כתב:

האניאק  הבלימה הרגרנטיבית הרבה פחות מוצלחת

 לא הבנתי אם יש one pedal driving באניאק. אם אין זה חיסרון גדול לדעתי. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבלימה הזאת מעולה בירידות, אבל לאחר נסיעה קצרה בטסלה זה משהו שצריך אולי להתרגל כי זה היה קצת מעצבן.

רכבי פנאי זה לא הקטגוריה שאני מתמצא בה, אבל אחרי אניאק, הקודאיק ניראית מיושנת יותר, המסך הענקי באניאק מוסיך המון.

 

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי שוב ושוב את המחירים של רמות הגימור.  

אני לא מצליח להבין את ההפרשים העצומים בין רמת הבסיס לרמות מעל והתמורה שמקבלים בכל דרגה. 

אני סבור שלא באמת מדובר בעלות נטו של התוספות יחד עם המס.

כנראה שליבואן יש הגיון שיווקי מאחורי המספרים.

זה יכול להיות סבסוד של דגם הבסיס ע"י הדגמים היקרים/ ציפיות ללקוחות שבויים שיהיו מוכנים לשלם או כפי שנאמר פה, מהלך חבוי לדחוף את הלקוחות לכיוון הזה בעתיד בשל חוסר מלאים. 

מנקודת מבט שלי כלקוח פוטנציאלי זה מקלקל.  הייתי שמח לשלם מחיר הגיוני לתוספות כפי שמקובל אצל סקודה בדגמי הבנזין.  

הם פשוט דוחקים אותי לגרסת הבסיס.

לפחות לא באמת חסר שם משהו קריטי מבחינתי. 

עריכה אחרונה על ידי banji man
  • רעיון טוב! 1

ביואיק  SUV

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Uri-G כתב:

זה לא מתכתב עם הפוסט של pricedevil שאמר שבפבואר היבואן יביא רק גרסאות יקרות, (שגם דורשות יותר צ'יפים) ויסחוט מכל מי שהזמין גרסה זולה עוד כסף אם הוא ירצה לראות את הרכב שלו.  במילים אחרות, הוא לא מעוניין למכור בזול אבל כדי למנוע מאנשים לקנות איוניק 5 ב 190 אלף הוא יעשה הכל, כולל פעולות סחיטה. זאת  רמאות פר אקסלנס.

 

אין שום קשר בין הדברים.

 

הערכתי היא שהדגם הבסיסי יגיע - אבל בכמויות הרבה יותר קטנות מהביקוש, והיבואן ינסה לדחוף את הלקוחות לגירסאות המאובזרות והרווחיות יותר. ממש לא רמאות (לדעתי) היבואן היה שמח להתאים את ההיצע לביקוש (וזה כנראה לא יקרה בגלל המצב) היבואן ינסה לצמצם את הפער באמצעות ניתוב הביקוש למלאי שיקבל.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שיהיה לו קשה מאוד לשכנע לקוחות להוסיף 35K לעבור מגרסת הבסיס לגרסה הבא מעל בגלל בעיות מלאי. יש רמה נוספת מעליה עם תוספת של 53K סה"כ שזה בכלל מטורף יחסית לתמורה.

אולי אני טועה והלקוחות ישלמו. 

לי יותר מסתדר תוספת של 15K-20K.  

אולי יהיה משא ומתן שקט של היבואן עם הלקוחות וסגירה של מחירים הרבה יותר נמוכים ברגע האמת. 

עריכה אחרונה על ידי banji man

ביואיק  SUV

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, banji man כתב:

נסעתי עליו.   לא יאומן שרכב כזה גדול מסוגל להאיץ כל כך מהר.  זה מרגיש נגד כל חוקי הפיזיקה. 

כיף אמיתי שעולה יותר מ100K מגרסת הכניסה של האניאק. הם כמובן לא מאותו הסגמנט. 

מאוד מסקרן איך האניאק מרגיש מבחינת תאוצות הביניים.

 

לא תמיד נתון ה 0 ל100 משקף את ההרגשה האמיתית מאחורי ההגה.

נהגתי על הרכב ,תענוג אמיתי ,זה לא רק התאוצה המטורפת ,זה איכות החומרים , הנוחות , האבזור,אתה לא יכול להשוות רכב עם רמת אבזור כמו של הוולבו לגרסת כניסה של הסקודה,תשווה את הוולבו לגרסה המאובזרת ביותר של הסקודה,היא פחות או יותר שוות ערך לזו של הוולבו ותראה למה הייתי קונה רק את הוולבו בהשוואה לסקודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, banji man כתב:

אני חושב שיהיה לו קשה מאוד לשכנע לקוחות להוסיף 35K לעבור מגרסת הבסיס לגרסה הבא מעל בגלל בעיות מלאי. יש רמה נוספת מעליה עם תוספת של 53K סה"כ שזה בכלל מטורף יחסית לתמורה.

אולי אני טועה והלקוחות ישלמו. 

לי יותר מסתדר תוספת של 15K-20K.  

אולי יהיה משא ומתן שקט של היבואן עם הלקוחות וסגירה של מחירים הרבה יותר נמוכים ברגע האמת. 

 

@banji man נראה שלא טרחת לקרוא את הפוסט המקורי שלי בו כתוב שרמת הגימור שעולה 225K תוצע למזמיני הרמת הבסיסית ב"הנחה מיוחדת" ב-210K (כלומר תוספת של 20K)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, PriceDevil כתב:

 

אין שום קשר בין הדברים.

 

הערכתי היא שהדגם הבסיסי יגיע - אבל בכמויות הרבה יותר קטנות מהביקוש, והיבואן ינסה לדחוף את הלקוחות לגירסאות המאובזרות והרווחיות יותר. ממש לא רמאות (לדעתי) היבואן היה שמח להתאים את ההיצע לביקוש (וזה כנראה לא יקרה בגלל המצב) היבואן ינסה לצמצם את הפער באמצעות ניתוב הביקוש למלאי שיקבל.

צריך להבין, קבלת הזמנה לאספקת מוצר לא מתוך ידיעה ברורה שניתן יהיה לספק אותו (ומשבר קיים לא יכול לתת הסבר משפטי מעבר לרשלנות חוזית), כי אם מתוך ידיעה שבמקומו יהיה ניתן לספק מוצר אחר יקר יותר, נקרא בשפה משפטית צרכנית, מחיר פיתוי, והוא עברה על החוק.

להל"ן הסבר מחיר פיתוי:

https://www.google.com/amp/s/wise4buy.com/%D7%A6%D7%A8%D7%9B%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%A0%D7%91%D7%95%D7%A0%D7%94/%D7%9E%D7%95%D7%A6%D7%A8%D7%99-%D7%A4%D7%99%D7%AA%D7%95%D7%99/amp/

 

מעבר לכך, לא ניתן בזמן משבר צ'יפים להסביר איך דווקא גרסאות משוכללות  יותר יכולות להגיע ולא הגרסאות הפשוטות יותר,(לא מדובר בטעות ספירת מלאי קיים כי אם הזמנות עתידיות) וריווחיות המוצר ליבואן או היצרן איננה יכולה להוות עבורו תירוץ בבית משפט, כי זה איננו מעיינינו של הצרכן ולא צריך להיות חלק משיקוליו.

ניתן יהיה להסביר מחסור בכל קשת הרמות, אבל לא רק באחת, שהיא גם הזולה יותר בצורה משמעותית.

מעבר לכך מה שתיארת כאן:

אפילו חמור יותר. שכן מתואר דחיית כל המזמינים(לא בודדים), לצורך גריפת רווחים, וכחלק ממהלך יחצנ"י.

 

לסיכום: טעויות יכולה לקרות במספרים בודדים לא בכמויות ופעולת "ניטוב" אסורה על פי חוק ויכולה לגרור תביעה אם הפעולה סיסטמטית, פעולת שידרוג מותרת.

ולא אתפלא אם עו"ד חובבי התביעות הייצוגיות מחכים לצ'מפיון למעבר לפינה אם כך צ'מפיון יתנהלו, הם אוהבים אותם😁

 

 

 

בתאריך 6.10.2021 בשעה 16:25, zvit כתב:

ואני בטוח שבחוזה עליו יוחתמו הלקוחות יהיה כתוב שמועד האספקה הוא משוער ועשוי שהשתנות בהתאם לזמינות או אי זמינות של דגמים מסוימים במלאי

הסעיף הזה קיים בכל חוזה הזמנת רכב ואפילו מעוגן בתקנות מסויימות. אבל יש לזכור שעקרון הגבוהה במשפט חוזי, הוא, עקרון תום הלב. כלומר, לא יוכל נאשם להתגונן בעזרת חוזה אם ניתן להוכיח (במשפט חוזי לא צריך הוכחה פלילית שהיא קשה יותר להשגה כי אם סבירות גבוהה) שהנאשם לא התכוון ( או אף התרשל מתוך ידיעה. קיבל הזמנות שלא בטוח יכול היה לעמוד בהם. בטח ובטח אם היה כבר משבר ידוע) לקיים את החוזה כלשונו.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, PriceDevil כתב:

 

@banji man נראה שלא טרחת לקרוא את הפוסט המקורי שלי בו כתוב שרמת הגימור שעולה 225K תוצע למזמיני הרמת הבסיסית ב"הנחה מיוחדת" ב-210K (כלומר תוספת של 20K)

דווקא כן קראתי. אפילו יותר מפעם אחת.

ממה שאתה כותב לא ברור האם זאת הערכה שלך או עובדה מוגמרת שמבוססת על מידע אמין שהגיע מהיבואן. 

ביואיק  SUV

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שכתבתי אני שותף להערכה שלך.   אצלי זאת לא רק הערכה אלא שאיפה כי הרכב הזה על הכוונת שלי.

מצד שני, קשה להאמין שהיבואן יקדם מהלך כזה בשל העובדה שלא מדובר על רכב נישתי עם לקוחות בודדים. 

חיתוך במחיר בשלב כל כך מוקדם יגרום לבעיית אמון קשה מצד הלקוחות ששילמו מחיר מלא. 

 

 כפי שכתבתי, התמחור הזה בעייתי מלכתחילה.

רוצים לקדם את רמות האביזור הגבוהות? תנו מחיר הוגן מההתחלה.  

לדעתי אנשי השיווק של צ'מפיון טיפסו על עץ גבוה מדי.

 

עריכה אחרונה על ידי banji man

ביואיק  SUV

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, banji man כתב:

בדקתי שוב ושוב את המחירים של רמות הגימור.  

אני לא מצליח להבין את ההפרשים העצומים בין רמת הבסיס לרמות מעל והתמורה שמקבלים בכל דרגה. 

אני סבור שלא באמת מדובר בעלות נטו של התוספות יחד עם המס.

כנראה שליבואן יש הגיון שיווקי מאחורי המספרים.

זה יכול להיות סבסוד של דגם הבסיס ע"י הדגמים היקרים/ ציפיות ללקוחות שבויים שיהיו מוכנים לשלם או כפי שנאמר פה, מהלך חבוי לדחוף את הלקוחות לכיוון הזה בעתיד בשל חוסר מלאים. 

מנקודת מבט שלי כלקוח פוטנציאלי זה מקלקל.  הייתי שמח לשלם מחיר הגיוני לתוספות כפי שמקובל אצל סקודה בדגמי הבנזין.  

הם פשוט דוחקים אותי לגרסת הבסיס.

לפחות לא באמת חסר שם משהו קריטי מבחינתי. 

 

ההפרשים הם גם תוצאה של המס ושערי החליפין. בלי קשר, גג פנורמי מלא זו כבר תוספת של 10,000 שקל למחיר (באיוניק 5 זה כך לדוגמה), תאורה אדפטיבית היא עדיין די יקרה ועוד. אבל כן, פינוקים שלא כל אחד יכול להצדיק את התוספת הנכבדה הזו. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר שלי מתלבט לרכוש בין הסקודה אניאק לבין היונדאי איוניק 5, הגרסאות הפשוטות.

 

אני עוזר לו, ראינו את שני הרכבים, בשבוע הבא עושים נסיעות מבחן על שניהם.

 

נתחיל בתנאי סף, מי שרוצה מראה של ג'יפון אז רק הסקודה עונה על ההגדרה הזאת ונגמרה ההתלבטות. לחבר שלי זה לא קריטי אז ממשיכים הלאה בבדיקה.

 

בגדול הסקודה נראה כמו ג'יפון סקודה רגיל, עיצוב חיצוני ופנימי שמרניים ויחד עם זאת מודרנים וקצת יוקרתיים. בגירסה היקרה שראינו חומרי הפנים טובים חוץ מאזור פתיחת הדלת שעשוי מפלסטיק מביש ממש, אבל לפחות נוח לסגור את הדלתות עקב בליטה כזאת בפלסטיק שנוח לאחוז בה. בגירסה הפשוטה המצב מבחינת חומרי פנים צפוי להיות פחות טוב.

 

האיוניק יותר מיוחד עיצובית הן בחוץ והן בפנים, אבל הוא לא נראה ג'יפון בייחוד למי שראה אותו נוסע בכביש, אלא האצ'בק מגודל. עיצוב הפנים מיוחד ומיניוואני, אבל רגיל ועממי, חומרי הפנים רגילים.

 

לגבי מרווח פנים, מרווח הרגליים במושב האחורי בשניהם מאד מאד גדול, יותר מכל ג'יפון קומפקטי רגיל, לצורך הענין  הרבה יותר גדול גם מהאוקטביה שעמדה גם באולם התצוגה ומרבים לשבח את מרווח הפנים שלה, אבל באיוניק הוא אפילו גדול יותר מהאניאק.

 

האיוניק ממשיך במגמת המרווח ומרגיש הרבה יותר אוורירי, כמו מיניוואן למעשה. הסקודה "סוגר" עליך כמו רכב פרייבט. 

 

לגבי תאי המטען שטח ריצפת תא המטען נראה די דומה בעין אבל בסקודה הוא גבוה יותר. אבל בסקודה אי אפשר להוריד את משטח הריצפה למצב נמוך יותר (יש שם מעין תאים קבועים כאלה). באיוניק ניתן להסיר את משטח הריצפה לגמרי ולהוציא אותו מהרכב ואז הגובה שלו גדל (אי אפשר להוריד אותו למצב נמוך יותר), אבל הוא נהיה טיפה צר יותר בגלל התושבות של משטח הריצפה. נראה בסופו של דבר שתא המטען בסקודה גדול ושימושי יותר בוודאי במצבו הרגיל כאמור, אבל ההבדלים חשובים למי שמטעין הרבה וצריך להעמיס דברים בפועל ולבדוק. החבר לא מטעין הרבה ובשבילו זה לא משנה.

 

לאיוניק טעינה מהירה יותר משמעותית אבל אין מטענים מהירים כאלה בארץ. אבל החבר שלי מחזיק רכבים הרבה שנים וייתכן שבהמשך הדרך יהיו מטענים כאלה.

 

הביצועים של האיוניק טובים יותר, במבחן ב- ynet כתבו שלסקודה ביצועים שמרגישים "כבדים". לחבר זה לא משנה הוא נוהג מנהלתית כדי להגיע מנקודה א' ל- ב'.

 

לסקודה קצת יותר טווח נסיעה תיאורטי.

 

לשניהם אחריות דומה לסוללה (8 שנים או 150 - 160 אלף ק"מ), אבל אנחנו סומכים יותר על האמינות של יונדאי, מערכת החשמל מודרנית יותר ובכל הכבוד משפחת רכבי פולקסווגן הוכיחו אמינות בקנטים בכל פעם שהם התחכמו והכניסו טכנולוגיות חדשות לרכבים שלהם.

 

האמינות חשובה מאד לחבר, הוא נוסע כ- 50 אלף ק"מ בשנה, מה שאומר שבתוך כ- 3 שנים האחריות מסתיימת.

 

בחירה קשה בסופו של דבר, נראה לי שבשביל החבר האיוניק עדיף בסופו של דבר.

 

אבל נראה ניסע בשני הרכבים אחד אחרי השני והוא יגיע להחלטה.

 

את הבדיקה של הרכבים עשינו בימים שונים והסתמכנו על הזכרון וייתכן שלא דייקתי לגמרי לגבי ההבדלים שכתבתי. לאחר נסיעות המבחן נהיה חכמים יותר.

 

התייחסות קצרה לטסלה מודל 3 כי חייבים :-). אחרי הבדיקה של שני הרכבים הללו רק אישררתי את מה שחשבתי כל הדרך וחלק מהחברים בפורום לא אהבו ועמדו על הרגליים האחוריות, ואני גם נוכח שהמסקנה הזאת  מחלחלת לבעלי מודל 3 עצמם שרכשו את הרכב בתור רכב משפחתי מתוך התלהבות ומחוסר היצע אחר. אין למודל 3 מה לחפש באזור החיוג המשפחתי מול הרכבים הללו, הסקודה והיונדאי נותנים הרבה יותר בתחום הזה, כשבודקים את הרכבים הללו בפועל ולא על הנייר, מייד נוכחים שהביצועים, עדכוני התוכנה, הפלוצים, גג הזכוכית שבמודל 3 לא רלוונטים לעומת מה שבאמת חשוב למשפחה: מרווח פנים גדול, תא מטען גדול ושימושי, כניסה ויציאה נוחים, תנוחת ישיבה נוחה, גג מתכת ישן וטוב כנראה נוחות נסיעה ואיכות נסיעה טובים יותר, שירות נורמלי, פריסת סוכנויות ומוסכים, כנראה גם אמינות גבוהה יותר בכל מה שנוגע לרכב (להבדיל ממערכת החשמל).

 

כמובן שיש אנשי משפחה שיעדיפו את הדברים הללו של טסלה בשביל עצמם כנהגים, אבל לדעתי הם יהפכו למיעוט. אני לא רואה יותר כמעט בעלי משפחות שיקנו את המודל 3 בתור הרכב הראשי למשפחה עם ילדים, כשיש היצע אז נכנס ההגיון המקובל גם לעולם הרכבים החשמליים.

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי evc
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, ch2856 כתב:

בלי קשר, גג פנורמי מלא זו כבר תוספת של 10,000 שקל למחיר (באיוניק 5 זה כך לדוגמה), תאורה אדפטיבית היא עדיין די יקרה ועוד. אבל כן, פינוקים שלא כל אחד יכול להצדיק את התוספת הנכבדה הזו. 

 

מה שאני כותב לא קשור אליך ישירות. 

 

בטסלה הבסיסית זה בחינם אבל זו לא הפואנטה. שם כמה חברים טרחו לציין בכל תגובה שניה כמה זה חיסרון חם ומציק ובכלל טסלה חוסכת עלינו ודופקת אותנו עם גג זכוכית.

 

עניין של זויות..

 

(אגב אין לי טסלה ולא נראה בטווח הקרוב לעין שתהיה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 813 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...