Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Skoda Enyaq 80 טווח 517 ק"מ החל מ-189990 ₪


zvit
שימו לב! השרשור הזה בן 813 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

המס הסופי מחושב לפי הגבוה בין השניים:

10% מס קניה, פחות הטבות אביזרי בטיחות בלבד(כ-2,500 שקל מקסימום) או

83% מס קניה, פחות 75 אלף שקל, פחות הטבה לפי המס הירוק ואביזרי בטיחות של מקסימום כ-17 אלף שקל.

 

לכן מחיר יצרן (המחיר שיבואן משלם עבור הרכב, כולל הובלה) מקסימלי להטבת מס הוא כ-123 אלף שקל.

לא יודע באיזה מחיר היבואן מקבל את הרכב, אבל רוב הסיכויים שזה לא יותר גבוה ממחיר לצרכן של טסלה מודל 3 SR+ תוצרת סין (מחיר לצרכן בסין $38,960)

מחיר לצרכן של סקודה אניאק 80 בגרמניה כ-44 אלף יורו (מחיר לפני מע"מ, פחות 10% רווח של משווק, כ-125 אלף שקל)

 

מה שמביא לחישוב של מחיר לצרכן בארץ:

מחיר יצרן: 123,000 (או כ-$38,000)

מס קניה: 12,300

-  הטבת אביזרי בטיחות: כ-2,300

מכס ביבוא מאירופה - 0

רווח יבואן: 15,000

מע"מ: 25,160

מחיר לצרכן: כ-173 אלף שקל

 

זה בערך מחיר לצרכן המינימלי עם הטבת מס המקסימלית.

לא במקרה המחיר הזה מאוד קרוב למחיר של חשמליות כמו ניסאן ליף ודומיו (ללא שאיפות ליוקרתיות).

אז כאשר יבואן מוכר את הרכב ב-190 אלף שקל - יש לו רווח גולמי של כ-30 אלף שקל ממנו, ככה שקשה לדבר פה על רווחיות גבולית או סבסוד צולב כלשהו.

 

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
  • אהבתי 1

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני תוהה איך הלקוח בטיפול 15K ירגיש שיבזבז חצי יום בשביל הטיפול שבו רק יסתכלו על הרכב ויחייבו אותו מעל 500 ש"ח.

זה ממש הזוי לאלץ מרווח טיפולים כזה לשמירה על האחריות.

עריכה אחרונה על ידי hwgeek
  • אהבתי 1

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 54 דקות, EvGriga כתב:

לא במקרה המחיר הזה מאוד קרוב למחיר של חשמליות כמו ניסאן ליף ודומיו (ללא שאיפות ליוקרתיות).

 

image.thumb.png.e84ff150d8e389cb5480726743e26ff4.png

 

image.png.dd8c17be17527da4cc41bc14ae4c48a8.png

 

מאוד דומה.

 

 

 

 

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, hwgeek כתב:

אני תוהה איך הלקוח בטיפול 15K ירגיש שיבזבז חצי יום בשביל הטיפול שבו רק יסתכלו על הרכב ויחייבו אותו מעל 500 ש"ח.

זה ממש הזוי לאלץ מרווח טיפולים כזה לשמירה על האחריות.


מנסים בכוח להנשים את המוסכים שלהם ואת שורת הרווח. זה לא יעזור להם. אי אפשר לנצח את הטבע. 

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • אהבתי 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, David32 כתב:

image.thumb.png.e84ff150d8e389cb5480726743e26ff4.png

 

image.png.dd8c17be17527da4cc41bc14ae4c48a8.png

 

מאוד דומה.

 

 

 

 

 

לא הבנתי מה אתה רוצה להגיד בזה.

ניסאן ליף כבר לא נמכר בארץ, אבל כאשר הוא היה נמכר,באותו זמן ללא מתחרים, המחיר שלו היה כ-167 אלף שקל.

מי לקח פה את כל ההטבות מס לכיס שלו - היצרן, היבואן או שהתחלקו בינהם, אני לא יודע.

משהוא לא נכון בחישוב מס שהבאתי?

מחיר הוגן לאניאק 80 בארץ, ברמת גימור הבסיסית, זה בערך 175 אלף שקל, מעל המחיר הזה היבואן גונב אותך.

אם אתה רוצה להגיד שמגיע לו להרוויח יותר, אז אני לא מסכים איתך.

הרכב הזה נחות מטסלה מודל 3 SR+ מכל בחינה, חוץ ממרווח פנים.

אבל, אם אתה רוצה באגאז' גדול לטיולים - אל תקנה רכב חשמלי.

יונדאי טוסון או קיה ספרטאג' מתאימים יותר טוב, והרבה יותר זולים.

 

 

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
  • אהבתי 2

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, hwgeek כתב:

אני תוהה איך הלקוח בטיפול 15K ירגיש שיבזבז חצי יום בשביל הטיפול שבו רק יסתכלו על הרכב ויחייבו אותו מעל 500 ש"ח.

זה ממש הזוי לאלץ מרווח טיפולים כזה לשמירה על האחריות.

אני תוהה, למה בכלל לקנות ממישהו שמנסה לעבוד עלך, לכבול אותך ולעשוק אותך עוד לפני שקנית.

אחרי הקניה זה יהיה רק עוד יותר גרוע.

 

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, EvGriga כתב:

המס הסופי מחושב לפי הגבוה בין השניים:

10% מס קניה, פחות הטבות אביזרי בטיחות בלבד(כ-2,500 שקל מקסימום) או

83% מס קניה, פחות 75 אלף שקל, פחות הטבה לפי המס הירוק ואביזרי בטיחות של מקסימום כ-17 אלף שקל.

 

לכן מחיר יצרן (המחיר שיבואן משלם עבור הרכב, כולל הובלה) מקסימלי להטבת מס הוא כ-123 אלף שקל.

לא יודע באיזה מחיר היבואן מקבל את הרכב, אבל רוב הסיכויים שזה לא יותר גבוה ממחיר לצרכן של טסלה מודל 3 SR+ תוצרת סין (מחיר לצרכן בסין $38,960)

מחיר לצרכן של סקודה אניאק 80 בגרמניה כ-44 אלף יורו (מחיר לפני מע"מ, פחות 10% רווח של משווק, כ-125 אלף שקל)

 

מה שמביא לחישוב של מחיר לצרכן בארץ:

מחיר יצרן: 123,000 (או כ-$38,000)

מס קניה: 12,300

-  הטבת אביזרי בטיחות: כ-2,300

מכס ביבוא מאירופה - 0

רווח יבואן: 15,000

מע"מ: 25,160

מחיר לצרכן: כ-173 אלף שקל

 

זה בערך מחיר לצרכן המינימלי עם הטבת מס המקסימלית.

לא במקרה המחיר הזה מאוד קרוב למחיר של חשמליות כמו ניסאן ליף ודומיו (ללא שאיפות ליוקרתיות).

אז כאשר יבואן מוכר את הרכב ב-190 אלף שקל - יש לו רווח גולמי של כ-30 אלף שקל ממנו, ככה שקשה לדבר פה על רווחיות גבולית או סבסוד צולב כלשהו.

 

הרווח  הגולמי הוא 25000 שקל לא 30,000 שקל. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, EvGriga כתב:

אני תוהה, למה בכלל לקנות ממישהו שמנסה לעבוד עלך, לכבול אותך ולעשוק אותך עוד לפני שקנית.

אחרי הקניה זה יהיה רק עוד יותר גרוע.

 

ואני תוהה מה האינטרס שלך ואת מי אתה מייצג. 

לא צריך לענות. 

אבל היבואן לא גונב אותך, לא עושק אותך, לא כובל אותך ולא עושה לך קיצי בגב.

 

אתה חופשי לרכוש ממנו רכב או לא. 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 59 דקות, ch2856 כתב:

הרווח  הגולמי הוא 25000 שקל לא 30,000 שקל.

איך זה בדיוק?

190 - 173 = 17 אלף , כ-14.5 אלף לרווח, וכ-2.5 אלף למע"מ, 15 + 14.5 = 29.5

אז כתבתי כ-30 אלף במקום 29.5 אלף, לא עשיתי חישוב מדויק, בכל זאת לא 25 אלף.

 

מה שמעניין - ליצרן רכב מצליח יש רווח גולמי של כ-25% על ייצור מכוניות, במקרה הטוב. לפולקסווגן, לדוגמה, יש הרבה פחות מזה.

וגם יבואנים המקומיים הבלעדיים בארץ רוצים אותו רווח גולמי ( 125 אלף * 24% = 30 אלף) על המסחר ברכב.

אפילו משרד האוצר מצא שיש ליבואני רכב בארץ רווחיות חריגה לענף המסחר. 

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
  • רעיון טוב! 1

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צודק, טעות שלי. 

לגבי רווחיות, בוא נודה שהרווחיות החריגה היא של המדינה, להוציא את "התקלה" הרגעית במיסוי רכב חשמלי, וזו מטרה של האוצר להציג שהאשמה היא רק על המשווקים. זה הרי לא שונה מתחום הדיור, המחירים הם תוצאה של מחירי הקרקע ומי מתמחר את הקרקע אם לא המדינה? וכאשר מחיר הבסיס של מוצר גבוה, גם אין בעיה להוסיף לו סכום משמעותי לשורת ההכנסה. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@EvGriga אם לדעתך הריווחיות של היבואנים גבוהה מדי, אתה מוזמן לייבא ביבוא מקביל. 

 

אם המחיר מופרז ישתלם להביא ביבוא מקביל. ברכבי יוקרה זה קורה הרבה, ברכבים עד 200K - הרבה פחות.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרווח הגולמי הוא 30K לפראיירים שמשלמים את המחיר המלא.
אבל מה עם הפריווליגים מ-"חבר"? גם עליהם צריך להרוויח
ואיך חברות הליסינג ימכרו ב-0 ק"מ ועדיין יגזרו קופון?
ליבואן אין ברירה אלא לקחת מקדם גבוה מראש כדי שיכול להרוויח טוב גם על המיוחסים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, EvGriga כתב:

אני תוהה, למה בכלל לקנות ממישהו שמנסה לעבוד עלך, לכבול אותך ולעשוק אותך עוד לפני שקנית.

אחרי הקניה זה יהיה רק עוד יותר גרוע.

 

 

כל מה שאמרת נכון לאחר הקניה.

עובדים עליך שזה טיפול ולוקחים ממך 500 שקל על כלום ושום דבר.

האמת, שאני לא בטוח שהייתי קונה את הרכב הזה גם אם היה זול משמעותית מהמתחרים רק כי מנסים להשחיל לי אלמנט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, zvit כתב:

אתה מוזמן לייבא ביבוא מקביל. 

אתה מתכוון ליבוא אישי?

הבעיה עם יבואנים מקבילים שהם לא יכולים לקנות ישירות מהיצרן.

הם יכולים לקנות רק סטוקים מזדמנים של דגמים לא מבוקשים מדילרים של היצרן בחו"ל שגם גוזרים קופון.

בסוף הם מוכרים במחירים הקרובים ליבואן הרשמי.

היצרן גם, יד ביד עם היבואן הרשמי, חוסמים דילרים בחו"ל מלמכור לישראל, כי הם לא מעוניינים בתחרות.

התוצאה הסופית היא שהשיטה של יבואנים בלעדיים ממשיכה לעבוד יפה מאוד בחסימת תחרות אמתית.

 

דרך הגב, זה המצב לא רק ברכבים, אלא בכל תחום שיש בו יבואן בלעדי, שעובד בשיתוך פעולה צמוד עם היצרן.

לא מזמן ראיתי כתבה איך יבואן בלעדי בעזרת היצרן פתחו תיקים פליליים נגדי יבואן מקביל בתחום המזון שהביא סחורה ממפעל שמייצר עבור אותו היצרן בטורקיה.

"המומחים" של היצרן כתבו חוות דעת שמדובר בסחורה מזויפת.

לפי החוק בישראל, מי שקובע אם הסחורה מזויפת או לא - זה היצרן.

אז היצרן והיבואן הבלעדי שלו יכולים, בפועל, לפתוח תיק פלילי נגד כל יבואן מקביל, אם הם רק רוצים בזה.  

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולמה אתה חושב שיבואן מקביל אמור לגזור קופון שמן על חשבון היבואן שטרח והקים מערך ענק של שירות ואף מחוייב לתת שירות על ייבוא שאותו יבואן מכר ושכח?

 

 

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 813 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...