Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שוקל מעבר לרכב היברידי\פלאג אין


dorsht
 שיתוף

פוסטים מומלצים

אופי הנסיעות שלי עומד להשתנות ואני מתחיל לשקול מעבר לרכב עוד יותר חסכוני מהארונה (שעושה בממוצע 1:15 מדוד במשאבה).

אני מעוניין בסופר מיני (עדיף מוגבהת) אבל האופציות מוגבלות בטירוף ולכן כנראה שאצטרך להתפשר על רכב משפחתי או משפחתית מוגבהת.

 

מה חשוב ברכב? (הסדר לא קובע סדר עדיפויות)

1. עדיף לא גדול מדי, אבל כן מבין שאני כנראה אצטרך לעלות לרכב מקטגוריה גבוהה יותר מה שיגרור רכב גדול יותר מהארונה.

2. נוחות נסיעה - נוסע 1500-2000 ק"מ בחודש וזה צפוי לגדול, אופי הנסיעות כולל הכול מהכול, אבל חשוב שהרכב יהיה נעים לשיוט מחוץ לעיר כי זה משהו שאני עושה הרבה ואמשיך לעשות.

3. אבזור בטיחות - לא מחפש ללכת אחורה. לארונה יש בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית וניטור רכב בשטח מת ואני לא מעוניין ללכת אחורה, אלא להפך - מחפש רכב שאין בו מובילאיי אלא מערכת מקורית לתיקון סטייה מנתיב, אם אפשר גם שמירה על מרכז נתיב - מה טוב.

4. אבזור - מה שיש בארונה מספיק, כל עוד יש מולטימדיה טובה עם AA\CP, בקרת אקלים, קיפול מראות וכו' הכול טוב. עדיף כמה שיותר אבזור מקורי, כמה שפחות התקנות מקומיות.

5. ביצועים - חשובים, הארונה מספקת אותי, צריך משהו בסגנון שלה או חזק יותר.

6. סחירות - חשוב, לא חייב להיות הרכב הכי סחיר בעולם אבל כן צריך שאוכל למכור אותו בלי להוריד את המכנסיים בהגזמה (ברור שאי אפשר לבנות על כלום).

7. צריכת דלק - השאיפה היא להגיע למשהו שיעשה בסביבות 1:20. יותר מזה - עוד יותר טוב.

8. עדיף רכב גבוה, אבל נראה לי שגם על זה אצטרך להתפשר.

 

אופציות שחשבתי עליהן:

1. יאריס ויאריס קרוס היברידיות - אין ניטור רכב בשטח מת, אין חיישני רוורס מקוריים, לא התרשמתי מהיאריס יותר מדי בנסיעת המבחן.

2. נירו (רגילה ופלאג אין) - אין ניטור רכב בשטח מת, את השאר יש. צריך לבצע נסיעת מבחן על הפלאג אין. על הרגילה ביצעתי לפני כמה שנים והתרשמתי לטובה. לפי מה שראיתי באתר של קיה אפשר להוסיף מערכת לניטור רכב בשטח מת, לא ברור לי איך זה עובד ומה זה שווה.

3. קורולה לימיטד היברידית - יש הכול חוץ מחיישני רוורס מקוריים, ביצעתי נסיעת מבחן לפני כשנה והתרשמתי לטובה.

4. CHR - ברמת הגימור הגבוהה יש חיישנים מקוריים (קדמיים ואחוריים) אבל אין ניטור רכב בשטח מת ושמעתי לא מעט תלונות על תחושה קלסטרופובית וביצועים פושרים למדי.

5. ג'אז - לא יודע איך הסחירות ואין ניטור רכב בשטח מת, די מכוערת.

6. איוניק - ברמת הגימור הגבוהה יש כנראה כל מה שאני צריך, אבל לא ממש מתחבר לרכב.

7. קורולה הצ'באק - הייתה בחירה טבעית יחסית עבורי אם היה לה ניטור רכב בשטח מת.

 

למה לא חשמלית מלאה?

כי אני חי בשכירות כרגע ולא בא לי להתעסק כל פעם בהעברה של עמוד טעינה, אין לי שקע טעינה גם במקום העבודה (למרות שהובטח שיהיה, אבל אני לא יכול לבנות על כלום) וכי אני לא רוצה להיות תלוי בעמדת טעינה. לכן פלאג אין בא בחשבון כי הוא הופך להיברידי כשנגמרת הסוללה.

 

יש עוד אופציות שאני מפספס? האם יש משהו מומלץ?

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לא דיזל? ה-2008 דיזל פרימיום עונה על רב אם לא כל הסעיפים שלך. 

 

אם יש לך אופציית ליסינג ממקום העבודה, שווה אולי לשקול גם את האופציה הזאת (בהנחה שאתה מעלה את הנסועה שלך לאזור ה-25k ק"מ בשנה)

Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגביי ה-2008:

א. אפשר דיזל.

ב. אני לא בטוח שדיזל יענה על נושא צריכת הדלק בפקקים.

ג. אין שטחים מתים בפרמיום ורמת גימור GT זמינה רק עם מנוע הבנזין.

 

לגביי ליסינג:

יש לי אפשרות אבל זה גורר פגיעה רצינית בשכר וגם די מוגבל מבחינת היצע רכבים (רק משפחתיות).

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קורולה ברמת גימור גבוהה - לדעתי של יבוא מקביל - תתן לך את כל מה שבקשת. אז למה לא בעצם? 

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה יבואן מקביל מחזיק את הרכב הזה עם כל מה שאני רוצה?

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסתכלתי באוטומקס, אבל גם שם אין התראה על שטח מת. אם אתה נהג מיומן שבודק במראות צד זו לא כזו בעיה. 

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני מוותר על ניטור רכב בשטח מת אז הקורולה בגרסת ההצ'באק הייתה כנראה הבחירה הטבעית שלי (למרות שכנראה שהסדאן תהיה סחירה יותר).

באיילון מוטורס ראיתי שיש רמת גימור כלשהי שכן מגיעה (אופציונאלית) עם ניטור רכב בשטח מת, אברר איתם לגביי מחיר.

 

אני נהג מיומן ונהגתי קרוב לעשור בלי המערכת הזו, אבל כן הייתי מעדיף שברכב חדש שאני קונה תהיה מערכת כזו.

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכל המערכות שיש ברכב מתקדם, לנהג מיומן השטח המת הוא לא ממש משנה. אצלי ברכב יש הכל וזה נחמד אבל כמו שאמרתי, לנהג מנוסה זה לא קריטי. מה שכן גרסאת הסדן בנסועה כמו שלך תהיה סחירה בהרבה מהדגם 5 דלתות.

  • מעניין 1

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול לוותר גם על חיישני רוורס מקוריים ולהתקין עצמאית ואז לקנות את הקורולה ברמת הגימור הגבוהה דרך היבואן "הרשמי".

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעניות דעתי ההצעה לבחון את האופציה של דיזל נכונה. לפי הנסועה שתיארת לא נראה שתצליח להגיע לצריכת דלק של 1:20 באופן קבוע ואילו בדיזל, הדבר אפשרי. בכל מקרה צריך לקחת בחשבון את עלויות ההחלפה למול החיסכון האפשרי בדלק. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם עם הפקקים במרכז אתה חושב שאני אצליח להגיע ל-1:20 עם רכב דיזל?

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, yahaga כתב:

לעניות דעתי ההצעה לבחון את האופציה של דיזל נכונה. לפי הנסועה שתיארת לא נראה שתצליח להגיע לצריכת דלק של 1:20 באופן קבוע ואילו בדיזל, הדבר אפשרי. בכל מקרה צריך לקחת בחשבון את עלויות ההחלפה למול החיסכון האפשרי בדלק. 

ךפי מה ששמעתי מבעלי נירו וקורולה - הם מקבלים 19 ומעלה קמ"ל

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם קורולה היברידית כבר חצי שנה. לא צורך יותר מ-1/22 (במירוץ ההיברידי של טיוטה הגעתי ל-1/39 אבל בנסיעה עירונית בעיקר באופן מאד מבוקר ומחושב).

עריכה אחרונה על ידי yuval1111
  • אהבתי 2
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם אתה מרוצה מהארונה?

אם כן, האם מבחינת כספית לא עדיף לך להישאר איתה לכמה שנים נוספות, במקום לספוג ירידת ערך נוספת של רכב חדש?

(נראה לי יותר משמעותי מאשר ההבדל בין 1:15 ל-1:20, אבל מן הסתם תלוי במרחקי הנסיעה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...