Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הבדלים בין גירים אוטומטיים


morpheus1234
שימו לב! השרשור הזה בן 6947 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לאחרונה אני נתקל ממש הרבה במושגים של גירים אוטומטים ואני לא בדיוק מבין את ההבדלים

אז לידע הכללי של כל מי שלא מבין בנושא, מה ההבדל בין הגירים הבאים:

-הידראולי

-טיפטרוניק

-רציף

-רובוטי

-אתם מוזמנים לפרט על עוד סוגים...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ישנם גם היפרטרוניק,סופרטרוניק וכל הטרוניקים למניהם קיים גם גיר אוטומט מבוקר מחשב - גיר עדיף מאוטומט רגיל בכך שהוא אינו גורע מעוצמת המנוע ומשפר את העברת ההילוכים .

טיפטרוניק זהו גיר חצי אוטומט -שבו למעשה הנהג קובע את ההילוך פשוט ללא קלאץ.

גיר רציץ זהו גיר בעל אין סוף הילוכים . והוא בנוי משני גלגלות אחת מניעה ואחת מונעת ע"י רצועה . גיר זה הוא גיר קל וכיפי לנהיגה והרבה יותר אפקטיבי מגיר אוטומט רגיל.

גיר רובוטי זהו גיר שבנוי ללא טורט - אלא עם קלאץ ומחשב עושה את פעולת העברת הילוכים .

 

ככה זה בגדול , כמובן שיש עוד הרבה הרבה הרבה ...הרבה מה להוסיף וכל גיר זה תורה שלמה !

JDM :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טיפטרוניק זהו גיר חצי אוטומט -שבו למעשה הנהג קובע את ההילוך פשוט ללא קלאץ.

 

לא נכון. טיפטרוניק הוא שם מסחרי לתיבת הילוכים אוטומטית בה ניתנת לנהג האפשרות לשלוט על ההילוך הנבחר. מכנית הוא זהה לחלוטין לגיר אוטומטי, אך ניתנת לנהג אפשרות להורות למחשב התיבה באיזה הילוך לבחור.

גיר אוטומטי, טיפטרוניק ודומיהם מבוססים על ממיר מומנט הידראולי המחובר למערכת גלגלי שיניים פלנטרית.

 

גיר רובוטי - גיר רגיל, בו מחשב שולט על הידראוליקה שמשלבת הילוכים במקום הנהג, וכן משחררת ומנתקת את המצמד.

 

גיר חצי אוטומטי - גיר רגיל, בו הידראוליקה לוחצת ומשחררת את הקלאץ' בעצמה, על פי חיישנים הקובעים מתי בכוונת הנהג להעביר הילוך.

 

גיר רציף - שני קונוסים הפוכים שבינהם מתוחה רצועת גומי או שרשרת. שינוי מיקום הרצועה על שני הקונוסים מאפשר לגיר לבחור "אינסוף" יחסי העברה.

 

גיר DSG - תיבה מפוקחת מחשב בה שני הילוכים עוקבים משולבים בו זמנית, כאשר אחד מהם מנותק מהמנוע על ידי מצמד. ההילוכים בתיבה כזו מחולקים לשתי קבוצות (1,3,5 ו 2,4,6 למשל), כשכל אחת בנויה על ציר העברת כח נפרד בתיבה. בזמן שהילוך אחד משולב, המחשב "צופה" את ההילוך הבא, משלב אותו (בציר השני) וכך ברגע שנדרשת החלפת הילוך, פעולת ההחלפה מסתכמת בניתוק הציר הראשון (הפרדת המצמד שלו) וחיבור השני (חיבור המצמד שלו).

היתרון - העברות הילוכים מהירות ביותר, ללא אובדני הספק של ממיר מומנט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6947 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...