Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התייעצות לגבי אקזמפלר C4 2016


234
 שיתוף

פוסטים מומלצים

אהלן,

 

אז אתמול ראיתי C4 2016 יד שנייה (הראשונה ליסינג של פריים ליס/לובינסקי טרייד, לא הבנתי איזה מהם ואם יש הבדל).

בעל הרכב, אדם בן 75 בערך, רכש אותו לפני כשנה ממגרש של לובינסקי עם 80 אק"מ ונסע בו 5 אק"מ. לא עשה לו שום טיפול מלבד הריקול לטיימינג בינואר האחרון.

אמר שלרכב "נעשה טיפול בשבילי ע"י המוכר טרם המכירה" (אשרי המאמין) וזה למעשה הטיפול האחרון. לא לקח אותו לבדיקה לפני/אחרי הקנייה ("לא מאמין להם", אבל למגרש הליסינג כן...).

יש טסט מאפריל האחרון

הגלגלים - נראים לי ולאבא שלי יבשים, ערבובייה של 4 מותגים סיניים עלומים

אומר שמדי פעם הרכב מצפצף ומתריע שהנהג לא חגור למרות שהנהג חגור, "אבל לאחרונה זה לא היה אני חושב"

חלון אחורי שמאלי לא עובד

דפיקה קטנה מאחורה

קילוף צבע קטן מקדימה

נותרה שנת אחריות יצרן

 

עשיתי בו סיבוב ובסה"כ הרכב נוסע ומתפקד בסדר.

הבחור טוען שהרכב "שווה 40 במחירון (אבל לא בדק) ואני לא ארד מתחת ל36.5", מבחינתו כל הליקויים הנ"ל בטלים, כי לו זה לא מפריע.

ברור לי שאחרי שאקח לבדיקה יצוצו עוד כמה סוגיות.

 

הוא נמצא שעה וקצת נסיעה ממני ואני יודע שכבר אצטרך להשקיע לפחות 3000 שקל על התיקונים ובין השורות אני כבר מבין ממנו שלא מאוד מעניין אותו השוק וכולי והוא כנראה לא ירד מעבר ל-36.

השאלה היא האם יש טעם להמשיך הלאה? להקדיש זמן וכסף (למכון בדיקה) וכולי על רכב כזה, כשיש בשוק עוד אקזמפלרים במחירים דומים ובמצבים לא פחות טובים?

האם לדעתכם הרכב שווה 36,000 ש"ח לפני יישור קו?

 

תודה

 

 

עריכה אחרונה על ידי 234
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נשמע רכב ששווה להשקיע בו עוד זמן ואנרגיה. 

אני לא הייתי קונה רכב לא מתוחזק, זה תמיד מתכון לבעיות בעתיד שעולות הרבה זמן וכסף. 

מה גם שהמצב לא מדהים של הרכב לא מגולם במחיר, אלו לא רכבים שנסחרים במחירון וההורדה שהוא כביכול נתן לך לא מספקת כלל לדעתי בהתחשב בעבר ומצב הרכב כפי שתיארת. 

Audi A1 1.4 TFSI Manual | Land Rover Discovery TD5

VW Golf MK4 1.6 Manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היסטוריית טיפולים של הרכב.

ינואר זה רק הריקול להחלפת רצועת התזמון.

טיפול אחרון לפני שנה.

דעתכם?

20210725_182648.jpg

20210725_182701.jpg

20210725_182724.jpg

20210725_182714.jpg

עריכה אחרונה על ידי 234
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היה לי רכב כזה. נהדר. במיוחד שאחרי שזרקתי את הצמיגים הסיניים (שלפחות שניים מהם הותקנו אצל לובינסקי) וכולם הוחלפו במישלין פרימסי4 שנקנה במחיר נורמלי במקום שאוהב להתקין תוצרת מערבית ולא זבל סיני. זה פשוט שטיח נוח שקט ואוחז. מדהים.

הרכב הכי שקט שהיה לי עד היום בהינתן צמיגים נורמליים. בידוד רעש מעולה לרכב משפחתי סטנדרטי.

 

לדעתי צריך למצוא רכב שמי שמוכר לך אותו מספר לך בשקט את כל ההיסטוריה ויש פה היסטוריה. זה מה שעשיתי. זה מה שעשו לפני.

עד היום לא ממש מבין למה מכרתי.

 

אחריות יצרן שנת חמישית היא לא מלאה. אצלי נתנו לי 50% הנחה על החלקים והעבודה. יש מצב שזה המחיר הרגיל אצל מוסך מומחה כמו גבע.

 

הייתי בזהירות ממליץ לשקול טוב את היחידה הספציפית הזאת בגלל כמה סיבות -

הטיפול החלפת טיימינג - כלל גם דברים שבד"כ לא מחליפים אלא אם כן נראה שיש נזק - כמו משאבת וואקום. די מוזר שהרכב הזה לא נכנס על תקלת טיימינג עוד קודם לכן.

נראה לי שגם חלק מהאטמים שם לא בתוך הטיפול, אני ממש לא בטוח בזה כי חשבתי שכל העסק מוזמן כמק"ט של קיט טיימינג ופה אני רואה פירוט חלקים.

צריך להבין האם יש צריכה מופרזת של שמן אחרי הטיימינג כי יש עדויות שכן ויש אנשים שהגיעו להחלפת מנוע.

צריך להבין טוב טוב האם תוזמן תור לטיימינג או שבוצע עקב תקלת נורת מנוע. מצד שני, אם עשו החלפת טיימינג מורחבת אולי זה דווקא יעזור למניעת הצריכה המופרזת של השמן.

אצלי נעשתה החלפת טיימינג אצ הבעלים קודם (בגלל תקלת מנוע, עוד לא היה ריקול אז) והרכב נסע אחרי זה לא מעט. אצלי גם לא נרשמה צריכה מיוחדת. הרכב אצל חבר פורום אחר כיום.

 

 9.10.2020- הרכב נכנס לקריאת ריקול על כריות אוויר. עד כה הכל טוב, יש מיליוני מכוניות בכל העולם עם קריאות כאלה עקב יצרני יפנים כושלים של כריות אוויר.

אבל יש שם הערה של רעשים עקב כשל בבולמים קדמים וחייב החלפת בולמים קדמיים, ניתנה הצעת מחיר ללקוח והלקוח סירב. זה משהו שדורש בירור. אולי זה קישקוש.

 

יש החלפת מדחס מזגן במדחס משופץ. שים לב שגז מזגנים (או מקררים) בכל מקרר, מזגן או מכונית מהשנים האחרונות הוא מאוד מאוד יקר. ודורש בכלל חלק מההסמכות של טכנאי גז בישול. זה גז עם ארבעה מספרים, שכחתי מהם. אם המזגן תקין הוא מקרר מעולה ושקט יחסית. הכי טוב שהיה לי עד היום. כולל יפניות. כולל אוקטביה.

 

24/12/2018 יש טיפול 75  שנעשה תכלס ב76.5 ואחרי יותקר משנה וחצי באוגוסט 2020 יש עוד טיפול 75 בקמ של כמעט 80. אז יש פה איחור בטיפול אבל אין פה נסועה. יתכן שהרכב עמד במגרש.

מזה לא הייתי מתרגש.

אגב, שני צמיגים נקנו בלובינסקי באפריל 2018, בגלל שצמיג נורמלי שם יקר, כנראה התקינו סיני שהגיע זמנו לפח היום בוודאות.

 

יותר מטריד קצת -

יש עסק עם דלת שמאל קדמית ואחורית. הוחלפו, תוקנו וכו. אולי בגלל זה החלון לא עובד.

לפני זה פחחות וצבע פגוש קדמי וכנף שמאל.

מאוד מאוד כדאי להוציא היסטורית ביטוחית

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@KipodYam מה אני צריך להסיק מזה?

 

20210727_155323.jpg

@pooh-bear אשמח גם לדעתך

 

1. הייתם חושבים לקנות את הרכב מלכתחילה?

2. אם כן - כמה לכל היותר הייתם משלמים?

אני יוצא מנקודת הנחה שיישור קו יעלה לכל הפחות 3000 שקל (4 צמיגים בוודאות, תיקון דלת שיסתכם לכל הפחות בהחלפת המנגנון, תיקון התקלה שמדווחת בשוגג על נהג לא חגור ועוד ליקויים שיעלו במכון בדיקה).

עריכה אחרונה על ידי 234
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי מושג מה אומרת ההסטוריה הביטוחית הזו - שתי תביעות שבשתיהן לא שולם כלום לאף אחד. מאוד מוזר.

 

לא ראיתי משהו חריג באופן מטורף בפירוט הטיפולים, או משהו שאמור למנוע ממך לקנות את הרכב. זה כנראה לא הרכב הכי מלוקק בעולם, אבל אם לוקחים דברים ,בפרופורציה, בשביל משפחתית בת 5 ב-36.5 זה גם לא סוף העולם.

 

אם לקנות או לא ובאיזה מחיר תלוי הרבה בצרכים שלך - כמה אתה לחוץ, אם יש לך אלטרנטיבות עדיפות ואולי אתה סתם אוהב את הצבע של הרכב הספציפי הזה. מציאה מטורפת הוא בוודאי לא, אבל גם (כנראה) לא טעות איומה ונוראה.

 

הקונה עצמו נשמע מאוד עקשן - אני חושב שראוי היה לקבל הפחתה מסויימת במחיר על התקלות האלו. מצד שני, צריך לזכור המטרה שלך היא לא חינוך אלא רכישת רכב, ולפעול לפי האינטרסים שלך ולא במטרה לשנות את העולם.

 

מה שהכי מטריד אותי בכל הסיפור הזה הם סיפורי הזוועות על צריכת שמן גבוהה בשלב מסויים בחלק מהמנועים האלו - זה הימור לא קטן. הייתי מנסה להתייעץ עם מישהו מקצועי יותר (גבע?).

 

  • רעיון טוב! 1

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא הסכים לרדת ל-35, אבל הבהיר שזה המחיר האחרון.

לא לקחתי את הרכב לבדיקה ואני תוהה אם יש לי מה להשקיע עכשיו כמעט יום שלם בזה+500 שקל לבדיקה כשאני מעריך את יישור הקו ב-5000-6000 בפועל. בטוחני שיימצאו עוד דברים בבדיקה (לצערי הוא פספס את ההזדמנות לתקן את כל הליקויים ע"ח לובינסקי במעמד הקנייה).

כמה עולה החלפת בולמים קדמיים?

 

אבא שלי מאוד מסויג בשל התאונה שהיתה, למרות שלא נקבעה ירידת ערך. אני לא יודע איך להתייחס לזה.

 

לא יודע מה להחליט. תוהה אולי להוריד רגל מהגז טיפה ולהמתין לאקזמפלרים אטרקטיביים יותר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב ליסינג, לא מתןחזק, תאונה, תקלות שדורשות השקעה מיידית. 

למה אתה נכנס לזה? 

מחירון נרכב המשוקלל כ 36500.

אתה תגיע בקלות ל-40 אחרי יישור הקו שאתה חייב לעשות - טיפול 90 (אמור להיות יקר), צמיגים, חלון, בולמים. 

תמתין לאחת טובה יותר. 

  • רעיון טוב! 1

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 1500 00׳,לאנסר 1600 04׳,סוזוקי קרוסאובר 2014

היום:kia sportage 2000 urban top 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דעתי מעט שונה בנושא.

 

מחוץ לפורום, בתקציב כזה לא כל יום מוצאים רכב שטופל לפחות כל שנה ו/או-10k ק"מ בחומרים הכי איכותיים, נשטף ידנית עם החומרים הכי טובים, אף פעם לא אכלו בו / שתו בו ובוודאי שלא עישנו בו, מעולם לא עבר שום תאונה, מגיע עם רביעיית צמיגים טריים לגמרי מהטופ של הטופ ובכלל, לא כל כך נסעו בו שלא ישרט / יתקלקל / יפגע בתאונה ח"ח.

 

בהתחשב בעובדה שה-c4 לא היתה הרכב הכי נמכר בישראל, יכול להיות שיקח לך לא מעט זמן למצוא אחת אחרת במצב טוב יותר משמעותית. כמובן שאם אתה מחפש גם דגמים אחרים, נפוצים יותר התמונה משתנה, אבל בסה"כ אני לא רואה פה איזה דיל ברייקר מטורף (בהנחה שהתאונה המדוברת לא פגעה בשום דבר מהותי). להגיד לך שמדובר בעסקה הכי טובה בשוק? בוודאי שלא, אבל גם לא הכי גרועה שתמצא.

 

מכאן זה בתחום האפור שמה שמכריע בו זה הנתונים הספציפיים שלך: כמה אתה לחוץ או יכול לחכות, כמה כח יש לך להמשיך לחפש או אם סתם בא לך על הצבע של הרכב הספציפי הזה או משהו בסגנון. לדעתי האישית, לגיטימי לגמרי לקנות את הרכב הספציפי הזה כמו שלגיטימי לגמרי לא לקנות אותו.

 

בהצלחה!

  • רעיון טוב! 2

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא סופר דחוף, אבל כן הייתי רוצה לסיים עם זה.

הבעיה שהבעלים דוחק בי לומר לו אם אני מעוניין או לא כי אני מרגיש שעליו זה מעיק, סה"כ אדם מבוגר כבר. אמר לי שאם אני לא קונה אז הוא לא ימכור וזהו, אין לו סבלנות להתעסקות בזה.

גם אני לא רוצה לטרטר אותו בחוסר החלטיות.

 

אגב, אם כבר הזכרת את זה, הרכב לבן (ואני אכן מעדיף אותו כזה בארצנו החמה). כל החיים שלי נסעתי במכוניות כהות יותר והיה חם, בייחוד אחרי שהאוטו עמד בשמש.

עד כמה צבע רכב לבן משמעותי בהקשר הזה?

עריכה אחרונה על ידי 234
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיוני הצנוע (כבעלים של רכב שחור) זה משמעותי (לפחות פסיכולוגית) אם הרכב לא עומד בחניה מקורה. להכנס לרכב כזה באמצע היום, בקיץ ולחכות עד שהמזגן יתאפס על עצמו זה לא כיף. אם הרכב עומד בצל ולא מתחמם לרמה של תנור, לרוב המזגן מתקתק קירור מעולה תוך דקה-שתיים, ומשם זה כבר ההעדפות האסתטיות שלך בעיקר.

  • רעיון טוב! 1

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...