Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1822 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי, רציתי לשאול שאלה השוואתית בין 2 הרכבים האלו.

שמתי לב שכשאנשים פה מבקשים רכב ידני "מהנה לנהיגה" בסביבות 20-30 אש"ח לרוב כימעט תמיד ימליצו לו על הפיגו.

מהסתכלות פה ושם נתקלתי בסוויפט, על פניו נשמע שהיא אמורה להיות יותר "חזקה" 93 כ"ס מול 82 של הפיגו (ויתרון קטן לפיגו במומנט שהוא 12.4 מול 12 של הסוזוקי, זה באמת הבדל כזה גדול?).

מה שתכלס אני רוצה לשאול זה מה הופך את ה208 לרכב יותר מהנה לנהיגה?

בנוסף אציין שנהגתי פעם אחת על ה208 ופעם אחת על ספלאש (שהיא די אותו הדבר כמו סוויפט), בתור אחד שלא מתיימר להיות סוקר רכבים וכנראה שגם לא יודע לזהות הבדלים מנסיעה בודדת ברכב, ב208 אני זוכר שידית ההילוכים הייתה מאוד לא נוחה באופן כללי.

אשמח להחכים.

 

תודה,

רועי.

פורסם (נערך)

הייתה לי סוויפט ידנית. 

מדובר ברכב אמין מאוד, חסכוני בדלק ובתחזוקה, עם ידית הילוכים מהטובות ביותר שניתן למצוא, מתקשר למה שאמרת על הפגו. היא קליקית ועם מהלך קצר ומאוד מדויקת. אני מאוד אהבתי את זה. 

 

החסרונות הם שהיא לא נוחה (אל מתנהגת יחסית טוב ומהנה), אך גם לא נוראית, היא לא חזקה בשום צורה, בעליות זה מורגש בהחלט, במישור פחות, ושיכול להיות שהיא תהיה צפופה מאחור, לי לא הפריע. 

 

מהמעט שיצא לי לנהוג על הפגו, שתיהן מציעות ביצועים פלוס מינוס זהים, אני חושב שהפגו מעט יותר נוחה, וגם מרגישה מעט יותר טוב מבפנים. עם זאת, כמו שאמרת, ידית ההילוכים שם לא מדהימה, לעומת הסוויפט, ויש לזכור את כל עניין הרצועה שהוא הימור שיהיו כאלה שלא יקחו. 

 

מקווה שעזרתי. 

עריכה אחרונה על ידי imprezadude
פורסם (נערך)

ההבדל בין ה208 לסוויפט הוא רצועת כוח. על הנייר נראה כאילו יש להן מומנט דומה מאוד (12.4 נגד 12) אבל במציאות המנוע של הפיג'ו מספק את המומנט הזה החל מ2800 סל"ד עד ל5000-6000 סל"ד. והסוויפט כנגד מספקת את המומנט הזה רק בסל"ד מאוד גבוהה של 4800 סל"ד.

 

כלומר המנוע של הסוויפט מספק אמנם על הנייר את אותו מומנט (12 קג"מ) אבל הוא צריך לעבוד ב5000 סל"ד כדי לספק את הכוח הזה כאשר ב208 מספיק להיות ב2800 סל"ד.

 

לגבי ההילוכים אכן הקלאטצ' ופעולת ידית ההילוכים ב208 לא מצטיינת.

 

לגבי חווית נהיגה, המונט הגבוהה, ההתנהגות השובבה, וההגה הקטן והמהיר יוצרים את החוויה ב208.

 

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
פורסם
לפני 14 שעות, Gavrik כתב:

ההבדל בין ה208 לסוויפט הוא רצועת כוח. על הנייר נראה כאילו יש להן מומנט דומה מאוד (12.4 נגד 12) אבל במציאות המנוע של הפיג'ו מספק את המומנט הזה החל מ2800 סל"ד עד ל5000-6000 סל"ד. והסוויפט כנגד מספקת את המומנט הזה רק בסל"ד מאוד גבוהה של 4800 סל"ד.

 

כלומר המנוע של הסוויפט מספק אמנם על הנייר את אותו מומנט (12 קג"מ) אבל הוא צריך לעבוד ב5000 סל"ד כדי לספק את הכוח הזה כאשר ב208 מספיק להיות ב2800 סל"ד.

 

לגבי ההילוכים אכן הקלאטצ' ופעולת ידית ההילוכים ב208 לא מצטיינת.

 

לגבי חווית נהיגה, המונט הגבוהה, ההתנהגות השובבה, וההגה הקטן והמהיר יוצרים את החוויה ב208.

 

הבנתי את עניין המומנט בסלד נמוך.

זה בעצם אומר שפיגו אני ארגיש יותר "כוח זמין" כבר מסלד נמוך בעצם נכון?

אגב למה אנשים מתכוונים שהם אומרים שלרכב יש "התנהגות שובבה"? 

לפני 14 שעות, imprezadude כתב:

הייתה לי סוויפט ידנית. 

מדובר ברכב אמין מאוד, חסכוני בדלק ובתחזוקה, עם ידית הילוכים מהטובות ביותר שניתן למצוא, מתקשר למה שאמרת על הפגו. היא קליקית ועם מהלך קצר ומאוד מדויקת. אני מאוד אהבתי את זה. 

 

החסרונות הם שהיא לא נוחה (אל מתנהגת יחסית טוב ומהנה), אך גם לא נוראית, היא לא חזקה בשום צורה, בעליות זה מורגש בהחלט, במישור פחות, ושיכול להיות שהיא תהיה צפופה מאחור, לי לא הפריע. 

 

מהמעט שיצא לי לנהוג על הפגו, שתיהן מציעות ביצועים פלוס מינוס זהים, אני חושב שהפגו מעט יותר נוחה, וגם מרגישה מעט יותר טוב מבפנים. עם זאת, כמו שאמרת, ידית ההילוכים שם לא מדהימה, לעומת הסוויפט, ויש לזכור את כל עניין הרצועה שהוא הימור שיהיו כאלה שלא יקחו. 

 

מקווה שעזרתי. 

אפשר לשאול כמה קמ נסעת על הרכב והאם היו תקלות שהם לא חלק משגרת הטיפולים של הרכב במהלך הזמן הזה?

 

העניין של הנוחות ברור, כשישבתי בפיגו היא הרבה יותר נוחה.

 

בתור מישהוא שמכיר את 2 הרכבים, יש רכב שהרגיש לך יותר "אוחז בכביש"? ואיזה רכב הרגיש לך שמאיץ יותר מהר ברמזורים?

 

 

תודה רבה על התגובות 

פורסם

האוטו היה אצלי כ3 שנים לדעתי. 

לא היה שום דבר חריג, חוץ מהקטע המוזר של הסוויפטים להקפיץ נורת של הesp בגלל לכלוך שמצטבר באיזור בית המצערת. ניקוי פעם בשנתיים-שלוש תמורת 200 שקלים וזה נפתר. לא ביג דיל. האוטו נסע במהלך הזמן הזה כ20-30 אלף קמ, לא זוכר בדיוק. 

הרכב הפגין אמינות טובה, באמת שאין לי שום תלונה לגביו. 

ההתנהגות של הסוויפט היא טובה, ונראה שהמנוע קטן עליה בכמה וכמה מידות. אל תצפה לשום דבר מיוחד מהמנוע, הוא די עצל, זה לא הרכב ל"פתיחות". ההתנהגות אבל מאוד נחמדה. הפלוס הוא בצריכת דלק מעולה, אני, בנסיעה עירונית, בקלות השגתי 1-15/16 (לפי מחשב הרכב, לא טרחתי למדוד במשאבה).

מודה שלא מכיר את הפגו מספיק, אבל שתיהן באמת טובות, אני הייתי הולך על הסוויפט בגלל עניין הרצועה בפגו, שאותי מרתיע מלקנות אחת כזו עכשיו. 

פורסם
לפני 9 שעות, Roy142 כתב:

הבנתי את עניין המומנט בסלד נמוך.

זה בעצם אומר שפיגו אני ארגיש יותר "כוח זמין" כבר מסלד נמוך בעצם נכון?

אגב למה אנשים מתכוונים שהם אומרים שלרכב יש "התנהגות שובבה"? 

 

בתור מישהוא שמכיר את 2 הרכבים, יש רכב שהרגיש לך יותר "אוחז בכביש"? ואיזה רכב הרגיש לך שמאיץ יותר מהר ברמזורים?


לשאלתך הראשונה כן.
התנהגות שובבה - המשמעות של זה שהרכב מוכן לשחק ולשתף פעולה ומסוגל לעשות את זה, ברוב הרכבים המודרניים ברגע שאתה מפנה הגה במהירות או נכנס לפניה או עושה העברות משקל מהר הבקרות האלקטרוניות מתערבות וחותכות את החגיגה. 
ב208 שילוב של הגה מדוייק ומהיר, ורכב קטן וקל עם שלדה טובה מאפשרים להיכנס למצבי קצה בצורה קלה ומהירה אך עדיין נשלטת ובטוחה בזמן שבקרת היציבות לא חותכת את החגיגה מוקדם מידי כמו שזה קורה ברוב הרכבים. מרגיש קצת כמו לנהוג ברכב קארטינג.

לגבי אחיזה לא יכול להגיד לך אני מדמיין שהן יהיו דיי דומות, לגבי תאוצה לפיג'ו יש את ההיתרון של המומנט מה שיוצר הרגשה של דחיפה אבל בפועל שתיהן מגיעות מ0-100 ב12 שניות, בכל מקרה גם בסוויפט וגם ב208 אתה מדבר על רכבים עם מנועים קטנים וחלשים ואף אחת מהן לא תהיה רכב לפתיחות ברמזורים.

אם אתה רוהצ משהו יותר חזק אתה יכול לבדוק על פורד פוקוס ידנית 1600, רכב דיי נדיר אבל מידי פעם יש כאלו ביד 2 באזור המחירים של 25 אלף שקל. הפוקוס גם יחסית ספורטיבית בהתנהגות שלה יש לה היגוי נהדר, שלדה מצויינת ואחיזת כביש טובה. 

×
×
  • תוכן חדש...