Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכישת רכב ראשון עד 45k


Laker
שימו לב! השרשור הזה בן 1038 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ה90 זו ה1200 יש לה גם טורבו, יש לבן דוד שלי איביזה עם המנוע הזה- זריז למדי.

וגם יש אפשרות לשפר אם חסר כוח לפחות לאיזור ה110-120 בלי יותר מדי בעיות.

רק קח בחשבון שיפורי מנוע ככלל לא מאוד מומלץ, זה מגדיל את הבלאי אז אם אתה יכול בלי עדיף בשביל האמינות.

מה שכן יש לה מספיק מומנט כדי שהיא לא תרגיש עגלה.

לא הייתי אומר שאלו יקרות במיוחד לתחזוקה אבל צריך פשוט לא לחפף ולא לעגל פינות בתחזוקה זה הכל.

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, ik3 כתב:

 

מאזדה 3 אם תמצא דור שלישי עם המנוע 2000 זה אחלה אופציה רכב איכותי מאוד אם כי לא הכי חזק(אבל לא עגלה גמורה כמו ה1500)

לגבי איביזה אישית הייתי נמנע מהן, גם מבחינת החומרים הרמה משמעותית נמוכה מהפולו(אם כבר אז כבר) וגם קהל היעד לרוב טוחן את הרכב ככה שמבחינת אמינות יש לך פוטנציאל להפתעות, וזה לפני שמתייחסים בכלל לDSG שגם כן היא תיבת הפתעות.

סוייק היא מאוד מיושנת וגם נמכרת במחירים שלדעתי גבוהים מהתמורה שלה- מה שכן יש לה מכלולים עם אמינות מוכחת ויחסית גם מהנה לנהיגה(עליה כן אפשר לומר שהיא דיי עגלה אבל)

אם כן במקרה שלך אני חושב בההתלבטות צריכה להיות בין פולו ל208 שהן לדעתי הכי מתאימות לגיל ולצרכים שסביר שיהיו לך.

 

בפלוסים בפולו זה שהגיר יותר מהיר בפעולה שלו, יש לך קצת יותר פוטנציאל לשפר מנוע(אישית הייתי נמנע אבל לבחירתך) וחיבה של הישראלי הממוצע(שוק קצת  חזק)

 

המינוסים הם הגיר שאמנם מהיר בפעולות ולא מסרס אבל מבחינת אמינות צריך לקחת בחשבון שיכולות להיות הפתעות, מבחינת המנוע אמור להיות יחסית בסדר בין אם זה ה1200 או ה1000 אבל לא פעם שמעתי על אכילה של שמן במנועי TSI ואתה צריך להיות דיי עם היד על הדופק מהבחינה הזאת ולשים לב, היא לא סובלת תחזוקת שבר כיאה לרכב אירופאי.

 

הפלוסים ב208 זה קודם כל נראות(משמעותית יותר צעירה במראה), גיר אמין שיתן לך שקט והתנהגות(אם זה חשוב) יש לה עדיפות על הפולו בנושא ההתנהגות, מנוע זריז וגמיש מאוד(ברמת העקרון אתה יכול לשפר לאיזור ה130 כח אבל 110 זה גם בסדר והייתי משאיר סטוק היא זריזה מספיק), ביחס לפולו שוק קצת חלש יותר מה שבא לטובתך בתור רוכש יד שניה אתה יכול לקבל רכב שמור יותר ושנתון גבוהה יותר במחיר נמוך יותר- בקיצור יותר ערך לכסף וזה לדעתי פלוס משמעותי מאוד.

המינוסים יש לך רצועה במנוע שיש לשים אליה לב ורצוי לקנות רכב שהוחלפה בו הרצועה, ורצוי מזמן יחסית.

כמו בפולו מדובר ברכב אירופאי ככה שתחזוקת שבר הוא לא יקבל יפה- כלומר לתחזק כמו שצריך שמנים ונוזלים הכל בתקן, ורצוי לטפל במוסך מומחה ולא מורשה יבואן (מקצועית במקרים רבים הרמה שלהם מביכה)

 

לגבי הלאנציה שהוצאה כאן- זה אמנם רכב מעניין(מאוד) אבל אתה צריך כיסים עמוקים מאוד למה מדובר בתיבת פנדורה שאין לך מושג מה יפול עליך(בנוסף זה רכב שלא נפוץ בארץ אז יהיה מאתגר למצא מקום שיטפל כראוי במכונה שכזאת)

מאזדה 3 דור שלישי מנוע 2000 ממש לא עולה 45000 אלף.. יותר בכיוון של 65000 (עם נתונים טובים)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגלל זה כתבתי "אם תמצא" כי מאזדה 3 דור לפני כן לא כדאי, לגבי השוק של הדור השלישי לא כזה עוקב אחריו...

 

אגב יתכן ויכנס גבולי בתקציב זו מאזדה 2 גם כן מהצורה החדשה לא הישנה(כלומר אחרי 2013) אופציה טובה גם כן ותהיה אמינה מאוד(בהנחה שלא התעללו בה)

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, ik3 כתב:

בגלל זה כתבתי "אם תמצא" כי מאזדה 3 דור לפני כן לא כדאי, לגבי השוק של הדור השלישי לא כזה עוקב אחריו...

 

אגב יתכן ויכנס גבולי בתקציב זו מאזדה 2 גם כן מהצורה החדשה לא הישנה(כלומר אחרי 2013) אופציה טובה גם כן ותהיה אמינה מאוד(בהנחה שלא התעללו בה)

הדשבורד שלה עלוב עד 2016 ואז היא כבר לא נכנסת בתקציב 🙁

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בהקשרי גיר ומנוע, אם אני מסתכל על איביזה 15-16, פולו 90 כ"ס, ופולו 105 כ"ס(המנוע הישן), מה תהיה האופציה הכי עדיפה?

90 כ"ס עדיין נשמע ממש מעט...  

מהפיג'ואים ירדתי, העניין עם הרצועות טיימינג שיכול להשבית את המנוע מפחיד אותי מדי. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, ik3 כתב:

מבחינת המנוע אמור להיות יחסית בסדר בין אם זה ה1200 או ה1000 אבל לא פעם שמעתי על אכילה של שמן במנועי TSI ואתה צריך להיות דיי עם היד על הדופק מהבחינה הזאת ולשים לב, היא לא סובלת תחזוקת שבר כיאה לרכב אירופאי.

 

מנוע 1.0 לא נחשב בעייתי בכל הקשור לצריכת שמן.

לגביי 1.2 אולי בהתחלה, אבל בשנתונים מתקדמים (שרלוונטיים לפות"ש) אני לא מכיר גם בעיה כזו.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיוויק 13 מעולה, יש אותה לאבא שלי ואני כל פעם נהנה לנהוג עליה (נוהג בלנסר 2011 1.5) - יחסית לרכב משפחתי יש לה ביצועים טובים וצריכת דלק נמוכה (על מצב ECO).

מעבר לכך מאוד מפנקת (דגם ספורט, אבל גם אם לא) ונכנסת רק לטיפולים סדירים (-: 

לגבי עניין הגובה, זה לא חריג- כמו כל הונדה, אם אתה אוהב את זה (כמוני) זה אחלה.

לא הייתי נוגע בVW (או משהו מהמשפחה), בטח כזו בלי אחריות... 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, yoav911gt2 כתב:

הדור השני של מאזדה 2 יצא ב2015.

Sent from my M2012K11AG using Tapatalk
 

חשבתי שיצא במקביל למאזדה 3, אבל צודק גם ברמה העולמית הדגם יצא רק ב2014(לארץ כמובן הגיע באיחור)

2015-2018:  Mazda 3 1.6 auto 07'

2018-2021: Peugeot 208 1.2 manual 15'

2021-2023: Volkswagen polo GTI 1.8 manual 16'

2023- today: Honda Civic TYPE R manual 17'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז מחר אני אמור ללכת לראות רכבים ואני עדיין לא הצלחתי לקבל החלטה על איזה כיוון ללכת.

מצד אחד האסיאתיות עם אבזור עלוב (סיביק, ריו/סיד, אימפרזה) או לא מהנות לנהיגה במיוחד (2/3 1500).

מצד שני האירופאיות שנראות מפתות יותר אבל עם אמינות שנויה במחלוקת (איביזה/לאון, פולו/גולף).

וגם אם כן, עדיף ללכת על הvw עם המנוע הישן והגיר 7 הילוכים מודלים 12-14, או שמא עדיף ללכת על המנוע החדש של האיביזות מודלים 15-17? והאם מנוע 90/95 כ"ס לא חלש מדי בvw?

אגב, חוץ מהבעיות במוח גיר ובקלאצים נשמע שהן יחסית לא סובלות ממחלות כמו שנוטים לחשוב, אני טועה?

ושוב פרשת ה208 שאני תוהה האם כדאי ללכת על דגם הaccess מודל 2018 עם הרצועה החדשה. 

על האסטרה ראיתי שיש המון תלונות אז כרגע הוצאתי אותה מהראש.

עריכה אחרונה על ידי Laker
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1038 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...