Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Citroen C4 2009- התחממות מנוע


Renaultrap
 שיתוף

פוסטים מומלצים

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני שעה, Ooga כתב:

הוחלף רדיאטור לאחד של בשן ועכשיו הטמפ תקינות.

רגע, אז עכשיו הכל בא על מקומו בשלום?

Ford Mondeo 2010 2.3

בעלים של סיטרואן ישנה ימצא תמיד בכוננות ספיגה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז ככה אני די מכיר את הרכב והמנוע הנל

מניסיון שלי טמפרטורה תקינה של המנוע הזה זה עד 98 מעלות ומהירות שניה של מאורר אמורה להידלק עוד לפני זה.

למרות ש 98 זה תקין המערכת לא תראה קו רביעי עד שתעבור את ה 107+ מעלות

ובמרווח הזה אתה אכן עושה נזק למערכת למרות שזה מראה לך רק שלושה קווים, ממליץ לחדול מנסיעות עירוניות\דרכים פקוקות עד שתתקן את התקלה, בכלל עדיף לא לנסוע עד שלא תתקן אבל אם חייב..

 

יכול להיות הרבה דברים, לפתוח את הראדיאטור זו לא עבודה מסובכת וממליץ לעשות אותה, רשמת שהחלפת טרמוסטט אז זה אחלה, כיוון שני זה שוב ראדיאטור פשוט לפתוח והסתכל על הצלעות שלו במידה והכל נקי אז להסתכל לכיוון משאבת המיים בעיקר כי רשמת שבסלד גבוהה הטמפרטורה יורדת אז אולי המשאבה תקולה ובסלד גבוהה יותר מצליחה להזרים כמות תקינה יותר של מיים אבל בגדול עדיין הייתי קודם כל מסתכל על הראדיאטור וזה על ידי פתיחה שלו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה ל- Ooga על העזרה. אחרי שהוחלף תרמוסטט האוטו אכן התחמם יותר. הגיע לארבעה פסים ולא ירד מהם בנסיעה של 15-20 דקות ובסופה נדלק אפילו החמישי. הוא הגיע אלי לעבודה והחליף לי רדיאטור ובנסיעה לאחר מכן עם מחשב מחובר האוטו לא עבר את ה-98 להוציא עצירה בה הגיע ל-100, המאוורר נכנס לפעולה ומיד הוריד. 

 

גם בנסיעה הביתה (עליה לחיפה לכיוון האוניברסיטה) לא נדלק פס רביעי. 

 

אבל… כשהורדתי נוסע ועזבתי רגל מהבלם הרגשתי מכה חזקה שלא היתה אף פעם. האוטו ממש קפץ. קפיצה דומה היתה גם כששילבתי הילוך אחורי בחניה בבית. שוב, לא קרה מעולם. האם זו יכולה להיות תוצאה של ההתחממות הקודמת, גם אם היא היתה קצרה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה אפילו לא היה בשילוב הילוך. עצירה ושחרור רגל מהבלם. בבית בשילוב לרוורס זה חזר. זה לא קרה לי מעולם. צירוף מקרים או שההתחממות עלולה להיות טריגר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי במוסך. לחץ שמן גיר תקין. היום לא הורגשו דפיקות בנסיעה או לאחר עמידה. מקווה שזו היתה הדרך של האוטו לומר תודה על החלפת הרדיאטור. הזדמנות לי לומר שוב תודה ל-Ooga ולכל מי שתרם עצה כאן. אם יהיו סיפורי גיר הם יהיו בשרשור נפרד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 23.6.2021 בשעה 07:11, Renaultrap כתב:

תודה ל- Ooga על העזרה. אחרי שהוחלף תרמוסטט האוטו אכן התחמם יותר. הגיע לארבעה פסים ולא ירד מהם בנסיעה של 15-20 דקות ובסופה נדלק אפילו החמישי. הוא הגיע אלי לעבודה והחליף לי רדיאטור ובנסיעה לאחר מכן עם מחשב מחובר האוטו לא עבר את ה-98 להוציא עצירה בה הגיע ל-100, המאוורר נכנס לפעולה ומיד הוריד. 

 

גם בנסיעה הביתה (עליה לחיפה לכיוון האוניברסיטה) לא נדלק פס רביעי. 

 

אבל… כשהורדתי נוסע ועזבתי רגל מהבלם הרגשתי מכה חזקה שלא היתה אף פעם. האוטו ממש קפץ. קפיצה דומה היתה גם כששילבתי הילוך אחורי בחניה בבית. שוב, לא קרה מעולם. האם זו יכולה להיות תוצאה של ההתחממות הקודמת, גם אם היא היתה קצרה?

שמע אני לא יודע כמה זמן נסעת ככה עם המצב של הרכב מתחמם קח בחשבון שהרכב גם כשהיה על 3 קווים ומעל 103 מעלות זה נחשב התחממות

קיצר בטוח פגעת בחלק מהרכיבים, תן לזה קצת זמן לראות יותר מה קורה עם הרכב, תעדכן אותנו וננסה לכוון אותך שוב או לפנות למוסך מומחה בסיטרואן פיגו ויש כמה כאלה מומלצים כאן בפורום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שכל עוד נשארים שלושה פסים אף אחד לא יודע מה הטמפ׳ המדויקת בפועל. מעט מאד אנשים נוסעים עם מחשב דיאגנוסטיקה ביומיום. הנחתי שלא כדאי להמשיך ולנסוע גם אם הפס הרביעי נדלק לזמן קצר ולכן הסיפור הזה התחיל. מה קרה בינתיים ולמה אני מניח שלא אדע בוודאות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Renaultrap כתב:

אני מניח שכל עוד נשארים שלושה פסים אף אחד לא יודע מה הטמפ׳ המדויקת בפועל. מעט מאד אנשים נוסעים עם מחשב דיאגנוסטיקה ביומיום. הנחתי שלא כדאי להמשיך ולנסוע גם אם הפס הרביעי נדלק לזמן קצר ולכן הסיפור הזה התחיל. מה קרה בינתיים ולמה אני מניח שלא אדע בוודאות.

שמע קודם כל אתה צודק לחלוטיין שזה משהו שקשה לתפוס עד שאין לך 4 קווים, אני מאז שקרה לי מקרה דומה לשלך יש לי חיישן OBD פשוט ברכב שמציג לי טמפרטורה מדוייקת, בודק פעם באיזה כמה שבועות כדי לדעת שהכל עדיין תקין(הרכיב עובר בין שלושה רכבים וכן הכל טפו טפו טפו)

 

ממליץ לרכוש עולה איזה 30 שקל עלות חד פעמית ולדעתי שווה את זה.

אגב אם החלפת ראדיאטור פתרה את העניין אז כנראה היה סתום חלקית וזה בסדר טבעי אחרי כלכך הרבה שנים, שתסע רק בדרכים טובות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, online כתב:

שמע אני לא יודע כמה זמן נסעת ככה עם המצב של הרכב מתחמם קח בחשבון שהרכב גם כשהיה על 3 קווים ומעל 103 מעלות זה נחשב התחממות

קיצר בטוח פגעת בחלק מהרכיבים, תן לזה קצת זמן לראות יותר מה קורה עם הרכב, תעדכן אותנו וננסה לכוון אותך שוב או לפנות למוסך מומחה בסיטרואן פיגו ויש כמה כאלה מומלצים כאן בפורום

אל תפחיד אותו סתם.

קודם כל המאורר נכנס למהירות גבוהה רק ב 105, אז המנוע הזה מתוכנן להגיע לטמפ הזו כחלק מהעבודה בשגרה.

ובנושא הטמפ, עד 110 הרכב לא יטרח לעדכן אותך בכלל ויש לכך סיבה.

מעל ועד 120 בערך (בהנחה ויש נוזל קירור, ולא מים שירתחו ויעשו בלאגן) אומנם מדובר בתחום שהאוטו כבר מסמן שצריך לדאוג, אבל לא מצב שכל רגע בו גורם בלאי בלתי הפיך.

נכון, מערכת הקירור תעבוד בלחץ גבוה יותר וכנראה שעבודה כזו בטווח ארוך תגרום בלאי לרכיבים שלה, אבל זה לא המצב פה (גם אם נצא מנקודת הנחה שבשבועות האחרונים החיישן זייף ובפועל כל יום האוטו הגיע ל 120).

סהכ השמן מגיע ל 120-130 במאמץ, זאת לא טמפ זרה למנוע שישר תגרום להרס ראש או דברים דומים.

עריכה אחרונה על ידי Ooga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Ooga כתב:

אל תפחיד אותו סתם.

קודם כל המאורר נכנס למהירות גבוהה רק ב 105, אז המנוע הזה מתוכנן להגיע לטמפ הזו כחלק מהעבודה בשגרה.

ובנושא הטמפ, עד 110 הרכב לא יטרח לעדכן אותך בכלל ויש לכך סיבה.

מעל ועד 120 בערך (בהנחה ויש נוזל קירור, ולא מים שירתחו ויעשו בלאגן) אומנם מדובר בתחום שהאוטו כבר מסמן שצריך לדאוג, אבל לא מצב שכל רגע בו גורם בלאי בלתי הפיך.

נכון, מערכת הקירור תעבוד בלחץ גבוה יותר וכנראה שעבודה כזו בטווח ארוך תגרום בלאי לרכיבים שלה, אבל זה לא המצב פה (גם אם נצא מנקודת הנחה שבשבועות האחרונים החיישן זייף ובפועל כל יום האוטו הגיע ל 120).

סהכ השמן מגיע ל 120-130 במאמץ, זאת לא טמפ זרה למנוע שישר תגרום להרס ראש או דברים דומים.

מאורר במצב תקין נכנס ב 97-98 מעלות ולא ב 105 (ניסיון של 3 רכבים מהסוג הזה).

מנוע שמתחמם פוגע בהרבה דברים כמובן הכל בר תיקון אבל לך תדע כמה בלאי נוצר ולמה בדיוק, מגומי שמוביל מים חמים יותר ובלחץ ועד רכיבי מערכת במזגן,גיר שקוצר חייהם.

 

אחרי מצב כזה ממליץ לבדוק צינורות מים שונים לראות שאף אחד מהם לא מתנפח ולא בלוי, במידה וכן אז להחליף שלא יצא מצב ויתפוצץ ופה מדובר גם בבלאי של שנים וגם בלאי של התחממות מנוע לאורך זמן לא ידוע

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...