Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Citroen C4 2009- התחממות מנוע


Renaultrap
 שיתוף
עוקבים 13

פוסטים מומלצים

אני בעליה המאד מרוצים של הנ"ל כבר 9 שנים (אחרי עבר של 3 שנים באופרייט ליס). מד טמפ' מנוע מראה באופן עקבי 3 פסים (כמו בתמונה מימין) לאורך שנים. אני מתגורר בחיפה ועובד בטבעון כך שמדי יום אני עולה  חזרה (דרך רמות יצחק למי שמכיר) לחיפה וטמפ' המנוע יציבה. לאחרונה התחיל להופיע גם פס רביעי כמעט מדי יום. אני חייב להדגיש מס' דברים:

 

1. הפס הרביעי לא מופיע אף פעם במהלך נסיעה.

2. לאחר העלייה הוא מופיע כמעט באופן קבוע כשאני עומד ברמזור ו/או כשאני מניע אחרי כיבוי קצר (בבית/ תחנת דלק).

3. במקביל להופעת הפס אני שומע את מאוורר הרדיאטור משנה מהירות.

4. הפס הרביעי תמיד נעלם לאחר מקסימום 15-30 שניות של נסיעה.

 

היום הייתי עם האוטו בטיפול שנתי והמוסכניק שלי אמר שאין לי מה לדאוג בשלב הזה, כל עוד מערכת הקירור מצליחה להוריד את הטמפ' במהירות. ואמר שאם אני אשמע את המאוורר במהירות הגבוהה במשך דקות אולי יהיה כדאי לחשוב על החלפת רדיאטור. אני חייב לומר שהבן אדם ישר, אבל האדם הזהיר שבי חושב שאם התופעה צצה לאחרונה הדברים לא ישתפרו לבד וכנראה יחמירו אם מדובר בסתימה חלקית ברדיאטור. נראה לי שהנזק למנוע גם מהתחממויות קצרות אבל תכופות עלול להיות יקר יותר מהחלפת רדיאטור היום במקום בעוד חצי שנה.

 

אשמח לדעת המלומדים.

temp.jpg

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

בנסיעה במישור בעומס נמוך או בינוני המאוור כבוי (אלא אם כן המזגן פועל ואז המאוורר פועל כל הזמן על ידי פקודה מבקרת מזגן).  הרוח שה הנסיעה מספיקה לקרר את המנוע והוא נשאר מתחת לטמפרטורת הפעלה של המהי

יש מצב שהמאוורר מנוע לא עובד במהירות הנמוכה ולכן בעליות עולה החום מנוע עד שהמהירות הגבוהה במאוורר מתחילה לעבוד הטמפרטורה חוזרת למצב נורמלי.

בכל מקרה, כדאי לשטוף את הרדיאטור עם מעבה המזגן, ע"י צנור מים בלחץ נמוך מחוץ למכונית לכוון הרדיאטור (חץ אדום בתמונה). כך מסירים לכלוך, בוץ וחרקים שנדבקו אל רשת הרדיאטור והמעבה וחוסמים חל

תמונות שפורסמו בשרשור

יש מצב שהמאוורר מנוע לא עובד במהירות הנמוכה ולכן בעליות עולה החום מנוע עד שהמהירות הגבוהה במאוורר מתחילה לעבוד הטמפרטורה חוזרת למצב נורמלי.

  • רעיון טוב! 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

או שזה נגד מהירויות כמו שנאמר מעליי כנראה שזה כלום אם האוטו מצליח לקרר את עצמו מהר.

אם אתה דואג אתה יכול לנסות בעצמך לנקות קצת את הרדיאטור עם נוזל פלאש, ריקון ואז צינור מים בלחץ (אפשר גם בלי הצינור וסתם למלא בחזרה). עבודה פשוטה מאוד.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

באמצעות מחשב אבחון. עושים הפעלה עצמאית למאוורר.

אם המוסך שאתה מטפל בו לא יודע לעשות זאת או שאין לו את הציוד, ממליץ לך לגשת לאחד מהמוסכים המומלצים בפורום אשר מתמחים ברכבי PSA.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מתי הוחלפה אצלך משאבת מים ?

(לעניות דעתי - הסימפטום של התחממות בעמידה יכול גם להתאים לבלאי במשאבת מים).

משתמש בנוזל קירור איכותי שמתאים לרכב ?

alfa 156 2.5.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 16 דקות, חולגי כתב:

מתי הוחלפה אצלך משאבת מים ?

(לעניות דעתי - הסימפטום של התחממות בעמידה יכול גם להתאים לבלאי במשאבת מים).

משתמש בנוזל קירור איכותי שמתאים לרכב ?

הנוזל קירור הוחלף ומערכת הקירור נשטפה במוסך יבואן לפני מספר חודשים. המפלס יציב מאז ושום דבר אחר לא נוסף.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מקרה, כדאי לשטוף את הרדיאטור עם מעבה המזגן, ע"י צנור

מים בלחץ נמוך מחוץ למכונית לכוון הרדיאטור (חץ אדום בתמונה).

כך מסירים לכלוך, בוץ וחרקים שנדבקו אל רשת הרדיאטור והמעבה וחוסמים

חלקית את מעבר האויר דרכם.

זה גם עשוי לשפר את קירור המזגן.

בברכה  -  רפי לין

 

image.png.044fe9ce89f98f5045d8e096b2867ab3.png

  • אהבתי 1
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הפס הרביעי מופיע (נניח) ב 100 מעלות. 

 

יכול להיות שמקודם הוא הצליח לשמור על טמפרטורה עד 99 ואם הוא מגיע ל 100 ומופיע פס רביעי זה לא אומר שיש בעיה. 

 

אפשר לקנות מתאם OBD פשוט בכמה דולרים ובאמצעותו לראות באפליקציה בטלפון את הטמפרטורה בצורה מספרית, לראות איך המערכת עובדת ומתי המאוורר נכנס למהירות ראשונה ושניה. 

 

 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני שעתיים, Buki כתב:

הפס הרביעי מופיע (נניח) ב 100 מעלות. 

 

יכול להיות שמקודם הוא הצליח לשמור על טמפרטורה עד 99 ואם הוא מגיע ל 100 ומופיע פס רביעי זה לא אומר שיש בעיה. 

 

אפשר לקנות מתאם OBD פשוט בכמה דולרים ובאמצעותו לראות באפליקציה בטלפון את הטמפרטורה בצורה מספרית, לראות איך המערכת עובדת ומתי המאוורר נכנס למהירות ראשונה ושניה. 

 

 

תוכל בבקשה להמליץ/לשלוח קישור  למתאם כזה?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני רק שאלה:
נניח ומחברים מתאם OBD, מה טווח החום התקין / מכמה מעלות צלזיוס זה כבר חריג?

Ford Mondeo 2010 2.3

בעלים של סיטרואן ישנה ימצא תמיד בכוננות ספיגה
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה משתנה ממנוע למנוע המעלות המדויקות אבל אצלי לדוגמא בין 80 ל107~ (הנקודה שהמאוורר עובד חזק) זה בסדר וגם זה קורה ביום יום.

 

אצלי זה 80 בשיוט ללא גז בכביש מהיר 83-86 עם גז בכביש מהיר 90-98 בעיר בלי פקקים/עליה במהירות לא גבוה

107 יכול להגיע אם אני עומד המון זמן בפקק ביום חמים וזה יורד תוך 10-20 שניות ל90 וקצת בגלל שהמאוורר נכנס לפעולה.

 

בגלל שהאוטו מוריד את הטמפרטורה מהר כשהוא מגיע לפס הזה אין לך סיבה לדאגה.

אם הוא היה מתקשה לעשות זאת וממשיך לעלות אז זה כבר משהו שצריך לפתור.

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ואיך אני יודע מהי הטמפרטורה הנכונה במנוע אצלי?

אוטודטה אולי?

מדובר על פורד מונדאו 2010 גיר אוטומט (לא רובוטי) בלי טורבו.

Ford Mondeo 2010 2.3

בעלים של סיטרואן ישנה ימצא תמיד בכוננות ספיגה
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...