Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מערכת Start Stop: מישהו התרגל לזה?


שושו השועל
שימו לב! השרשור הזה בן 1201 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי חברים, 

 

התחדשתי בסיאט ארונה וזה הרכב הראשון שלי שמגיע עם מערכת Start Stop. 

 

אני חייב לציין שהימים הראשונים שלנו איתה לא פשוטים, עד כדי כך שההנהלה בבית שלוקחת את הרכב לעבודה כל יום (נסיעה קצרה של רבע שעה), מכבה את המערכת בגלל שהיא מעצבנת אותה.

 

האם התרגלתם לשלכם? הבנתי שהחסכון בדלק מזערי. 

 

האם אפשר לכבות אותה באופן תמידי? 

 

תודה רבה! 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיטרואן ברלינגו (רובוטית) שהייתה לנו הייתה מצויידת במערכת הזו, האמת שלא היו איתה בעיות או השהיות (אלה נבעו מהגיר..), והיה לי מוזר לרגע לנהוג על מכוניות אחרות שלא "נכבות" ברמזור

עריכה אחרונה על ידי Or1999l
בתאריך 24.12.2022 בשעה 09:25, vadim6385 כתב:

...

אני כבר רואה איך מתחילים למכור פה קרוסאובר משפחתי בשם שווארמה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי את זה באימפרזה ואני לא מבסוט בכלל. 

בנהיגה עירונית אני דואג לכבות את המערכת כי שם היא באמת מעצבנת.

מה גם שהבנתי שהיא מייקרת את המצבר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, שושו השועל כתב:

הבנתי שהחסכון בדלק מזערי. 

 

המטרה הרשמית של המערכת היא לא לחסוך בדלק, אלא להוריד את ערך פליטת המזהמים, כדי לעמוד בתקנים אלה ואחרים, ולהשיג ניקוד ירוק גבוה. 

 

אצלי בעבודה יש רכב ידני עם מערכת זו, ובכל פעם שאני נוהג בו, אני מכבה. לא נוח לי. 

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, התרגלתי לכבות את זה כל פעם כשאני מניע את הרכב.

למעשה, הדבר הראשון שאני עושה אחרי לחיצה על כפתור התנעת הרכב מיד לאחר שהרכב הניע, זה לכבות את המערכת הזו.

ביחד עם הגיר הרובוטי נוצרת השהייה מעצבנת ביציאה מהמקום וההתנעה מחדש לא נעימה.

זה גם לא חוסך בדלק. עשיתי בדיקה. קיבלתי תוצאות טובות יותר בתדלוקים בלי שהמערכת עובדת.

 

במאזדה שהייתה לנו זה היה יותר נחמד, כי המערכת הייתה נכנסת לפעולה בהתאם לעוצמת הלחיצה על הברקס.

מה שכן, גם במאזדה זה היה נכנס בצורה מעצבנת וההתנעה מחדש לא תמיד הייתה נעימה.

 

בקיצור, לא מחבב את המערכת הזו.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בניגוד לדעה הרווחת כאן, ברכב של אישתי , הונדה hrv, התרגלתי למערכת. לא מציקה. ההתנעה כמעט ולא מורגשת. אכן משהה את הזינוק במעט, אבל בכל מקרה זה לא רכב שהייתי לוקח למסלול. הגיר הרציף גם ככה עצל למדי , אז זה לא משנה.

Sent from my ...

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב שבו המערכת הזאת לא מעצבנת, זה, באופן מפתיע, שברולט קרוז דור 2.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חייב לציין שכמו אחרים פה התרגלתי לכבות אותה מיד לאחר ההתנעה.
ניסן, גולף, סיאט. לדעתי שמכבים אותה חיי המצבר מאריכים ימים.

  • רעיון טוב! 1

ערן EMT-P

NISSAN X-trial 2017.

VW GOLF Mk7.5 150 HP

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי המערכת עובדת בסדר בבמוו שלי, הרכב מניע מספיק מהר ללא השהיה גדולה.

מה שמדאיג אותי יותר במערכת ה-Start Stop, זה למשל אחרי נסיעה בכביש מהיר או נסיעה שבה המנוע "התאמץ" והטורבו חם שהרכב נכבה ברמזור והטורבו באותם רגעים ולפעמים דקות ברמזור לא מקורר,

ושבמצב כזה לדעתי השמן יצרב על החלקים הפנימיים והגושי שמן צרוב יוציאו עם הזמן את הטורבו מיציבות ויגרמו לבריחות שמן, פגיעה במיסבים וכיו"ב.(שוב רק דעה שלי)

לכן אחרי ההתנעה אני דואג ישר לכבות את המערכת Start-Stop.

בתום האחריות כנראה שאבקש שיקדדו לי זכרון של מצב קודם למערכת(לדוגמא מצב כבוי).

 

במרצדס E קלאס עם Mild-Hybrid(EQ Boost) המערכת לא הפריעה לי ועבדה מעולה ובצורה נעימה בשילוב המערכת EQ Boost ושם לא דאגתי לכבות.

לדעתי ואם הזיכרון שלי לא מטעה אותי מערכת ה-Mild-Hybrid עובדת שם בשילוב עם הטורבו.

b47 - 140 kW (190 PS; 188 hp)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט מתרגלים. לכבות אותה בכל תחילת נסיעה. ההרגל שלי הוא כיבוי המערכת מיד לאחר החגורה.

 

בסקודה אוקטביה (2016) זה פשוט נורא.

אני יכול לגלוש לצומת(לדוגמה אחרי תמרור עצור) ופתאום המערכת מכבה את הרכב. לטעמי זה סכנת נפשות.

 

מנסיוני - המערכת היא רעיון טוב אבל בגיר ידני. בגיר ידני המערכת נכנסת לפעולה בניוטרל. לדוגמה שרוצים לעצור ברמזור.

בגיר רובוטי (לא התנסתי באוטומטי רגיל או רציף) הביצוע כושל, גובל בסכנת חיים ואני לא חושב שזה יכול לעבוד טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1201 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...